DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 13:52

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons jun 03, 2015 12:24 
Offline

Tilmeldt: tirs nov 04, 2003 9:50
Indlæg: 1486
Geografisk sted: Randers
Der har i mange år været mange rygter om filmatiseringen af Stephen Kings serie The Dark Tower
Det seneste er, at Nikolaj Arcel skal instruere

_________________
mvh Jakob


Top
   
Indlæg: ons jun 03, 2015 13:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Ja, det bliver spændende at følge. Arcel er en af vores bedste manusskriptforfattere / instruktørere.
http://www.darkhorizons.com/news/37218/ ... dark-tower

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: søn mar 19, 2017 9:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Så er første plakat dukket op til The Dark Tower.

Billede


Top
   
Indlæg: søn mar 19, 2017 11:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Mills skrev:
Ja, det bliver spændende at følge. Arcel er en af vores bedste manusskriptforfattere / instruktørere.
http://www.darkhorizons.com/news/37218/ ... dark-tower

Hahahaha, Mills! Ja, hvis Dark Tower bare bliver ligeså fantastisk skrevet som Ronal Barbaren eller Klatretøsen, så kan vi rigtig prale med hvor god Arcel er. :laugh: :laugh: :laugh:

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: man mar 20, 2017 1:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Nu tænkte jeg mere på "Kongekabalen" og "Mænd som hader kvinder". ;)

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: man mar 20, 2017 1:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Mills skrev:
Nu tænkte jeg mere på "Kongekabalen" og "Mænd som hader kvinder". ;)

Fair nok - selv om Arcel jo ikke var hovedforfatter på nogen af dem.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: tors mar 23, 2017 10:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Er Dark Tower sådan nogle bøger, man skal læse, eller sådan nogle bøger, man aldrig bliver færdig med?

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors mar 23, 2017 16:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Mike Haggar skrev:
Er Dark Tower sådan nogle bøger, man skal læse, eller sådan nogle bøger, man aldrig bliver færdig med?


Det sidste, men de første par stykker af dem er virkelige gode.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: tors maj 04, 2017 7:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Og vi har...tadaaaaa...den trailer folk har ventet på i 15-16 år. Umiddelbart ikke opløftende og MEGET lidt af stemningen fra bøgerne. Det ser ud til, at Arcel spiller sikkert med noget generisk CGI action, superslow-mo og you name it :(


_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: tors maj 04, 2017 13:57 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Shiva skrev:
Og vi har...tadaaaaa...den trailer folk har ventet på i 15-16 år. Umiddelbart ikke opløftende og MEGET lidt af stemningen fra bøgerne. Det ser ud til, at Arcel spiller sikkert med noget generisk CGI action, superslow-mo og you name it :(

Uden at tage udgangspunkt i denne konkrete film tror jeg, at du skal have en endog meget stærk personlighed og virkelig meget pondus for at kunne trænge igennem med din personlige vision som instruktør i en stor, dyr produktion. Vi har set masser af andre, dygtige europæiske instruktører, der kommer fra mindre produktioner, og pludselig bliver sat i stolen med $120 mio. på bankkontoen og nogle insisterende studie-fyre på nakken. Så går du meget let fra at kunne sætte et tydeligt aftryk på den færdige film til bare at være en brik i et stort maskineri.
(Om det forklarer Bille Augusts kedelige, udenlandske produktioner, skal jeg lade være usagt ;) )

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors maj 04, 2017 14:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Buck Rogers skrev:
Shiva skrev:
Og vi har...tadaaaaa...den trailer folk har ventet på i 15-16 år. Umiddelbart ikke opløftende og MEGET lidt af stemningen fra bøgerne. Det ser ud til, at Arcel spiller sikkert med noget generisk CGI action, superslow-mo og you name it :(

Uden at tage udgangspunkt i denne konkrete film tror jeg, at du skal have en endog meget stærk personlighed og virkelig meget pondus for at kunne trænge igennem med din personlige vision som instruktør i en stor, dyr produktion. Vi har set masser af andre, dygtige europæiske instruktører, der kommer fra mindre produktioner, og pludselig bliver sat i stolen med $120 mio. på bankkontoen og nogle insisterende studie-fyre på nakken. Så går du meget let fra at kunne sætte et tydeligt aftryk på den færdige film til bare at være en brik i et stort maskineri.


Det er jeg ikke uenig i, men ud fra traileren, og med forbehold for min svindende hukommelse, er der ikke mange lighedspunkter mellem historie, stemning og figurer fra bog til film. Og det har ikke et øjeblik noget som helst at gøre med, at man har castet Elba, som er sort, i rollen som Roland/The gunslinger. Det er i princippet fuldstændig ligegyldigt.

Men f.eks. er the gunslinger, hvad navnet indikerer, en gunslinger og intet andet. I hvert fald ikke en matrix-gunkata-timebender-akrobat.

Og drengen Jake bliver i bogen ikke sendt ind i den alternative verden igennem et Narnia hul i et skab eller en mur. Han bliver brutalt myrdet af manden i sort/McConaughey, som skubber ham ud i trafikken, hvorefter han vågner op i mid-world.

Og der er mere, men vil heller ikke være en total nej-hat :D. Uanset hvad studie-slipsene har besluttet, bør man ikke flæske oplægget fuldstændigt. Der er masser af dedikerede fans af bøgerne, der har ventet rigtig længe på en filmatisering. Det er aldrig en god ide, at pisse den gruppe af.

Buck Rogers skrev:
(Om det forklarer Bille Augusts kedelige, udenlandske produktioner, skal jeg lade være usagt ;) )


Naaj, det skyldes nok nærmere....Bille August...og at han med et par enkelte undtagelser bare er møgkedelig.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: tors maj 04, 2017 21:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Nu har jeg genlæst de første par bøger - og ville egentlig serien igennem, inden jeg skulle se filmen men efter at set traileren, læser jeg nok bare bøgerne uden at se filmen. Vorherre bevares, hvor ser det skidt ud!

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: tors maj 04, 2017 21:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Montag451 skrev:
Nu har jeg genlæst de første par bøger - og ville egentlig serien igennem, inden jeg skulle se filmen men efter at set traileren, læser jeg nok bare bøgerne uden at se filmen. Vorherre bevares, hvor ser det skidt ud!

Ja sådan kunne man også formulere det :thumb:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons maj 10, 2017 7:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg ved sgu ikke rigtig... jeg synes at traileren har nogle ret fjollede scener. Noget af det mindede mig om action-film i 90'erne. Jeg tror ikke at jeg løber i biffen for at se The Dark Tower. Traileren har i hvert fald ikke overbevist mig ligesom den nye IT har.


Top
   
Indlæg: lør maj 13, 2017 14:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Damn, det ser SUPER CORNY ud! Lyder som en - i filmudgaven - hamrende generisk - save the world-film med alt, hvad stereotyperne for den slags indebærer.

Den tror jeg, at jeg tager på streaming en dag, hvor hovedet er lidt træt.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 51 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team