DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs apr 16, 2024 6:40

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 512 indlæg ]  Gå til side Foregående 130 31 32 33 34 35 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs nov 15, 2016 18:58 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7955
You had me at "Jarre" :thumb: :thumb:

Og ærgerligt med Proyas, det er gået støt ned ad bakke med ham. Men ellers god reportage!

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: tirs nov 15, 2016 23:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Buck Rogers skrev:
You had me at "Jarre" :thumb: :thumb:

Øj, det gik fint. Dialogen gik cirka således: "Hey kender du det nummer der starter med SWOOOOSH og har nogle underlige stemmer?", og straks smed jeg Zoolook på. Så fik halvdelen af byen osse hørt den :)

Hvis i øvrigt man er i Malmö er den Svenske Krone helt nede i 75 øre, så det er en vildt god tid at tage over og shoppe derovre. Der er rigtigt mange gode brugthandler hvis man gider gå i 15-20 minutter, og kigger man sig for, så er der masser af "tag tre og få den billigste gratis" tilbud rundt omkring. Og nu er jeg jo den ukronede Konge over bargain bins, så det er rent slaraffenland for mig :)

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: søn nov 20, 2016 17:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
"Staatenlose Zigeuner Prostituierte Waisenkinder Kriminelle Revolutionäre Asoziale Arbeitslose Obdachlose Verurteilte Gefangene Geflohene Gejagte Misshandelte Zornige Kriegsverweigerer"


_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: søn nov 20, 2016 18:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Så igår "The Neon Demon".

Her dagen derpå hænger "Neondæmonen" stadigvæk godt fast, den er svær sådan lige at ryste af sig. Jeg har svært ved at afgøre om det er stor kunst eller blot noget der er flot at se på...Det er dog ubestridligt at filmen har nogle scener som man nok aldrig glemmer og som jeg ikke har set andre steder. Refns leg med farver og lys er sublim og det fantastiske score af Clint Mantinez hæver flere af scenerne til noget helt specielt. Flere elementer i filmen minder dog mere om iscenesatte tableauer end almindelig film. Der bliver eksperimenteret meget. Derfor kan man måske argumenterer for at "The Neon Demon" mere et kunstværk end en film. Det er dog ikke noget der gør mig noget, tværtigmod er det det der gør filmen så interessant. Flere gange i går tog jeg mig selv i, højt at udbryde: "what?!" og sådan havde jeg det også da jeg set filmen færdig. Filmen er til tider ret absurd. Det er dog for mig en mere interessant film end "Only God Forgives", da jeg aldrig fandt ud af hvad den film ville mig. "The Neon Demon" har et meget klart budskab, men hvad der ellers ligger under overfladen er lidt svært at sige. Jeg kunne faktisk godt have lyst til at se den igen. Se den, hvis du har lyst til en meget anderledes oplevelse og hvis du ikke er sart. Den har nogle scener som kan forfølge dig i dine mareridt, men i det mindste vil det være smukke mareridt. :shock:

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
 
Indlæg: man nov 21, 2016 14:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
The Last Unicorn, USA / Japan, Vesttyskland, 1982 - IMDB link

Jamen man skal jo se en film en gang imellem. Og når det er Søndag må man gerne være lad og bekvem, og ikke nødvendigvis være i David Lynch eller Stanley Kubrick humør (selv om der røg en del referencer hen over lokalet mens vi så denne).

Det er jo een af de flotteste tegnefilm fra en forsvunden alder hvor man kunne sit håndværk, og at holdet ligefrem gik hen bagefter og startede Studio Ghibli burde være nok grund til en anbefaling. Vil ikke gå ind i plottet så meget, men vi har Alan Arkin, Jeff Bridges og Christopher Lee i stemmerne, og så er Mia Farrow altså bedre hørt end set (omvendt sexisme? sue me!).



Tæskeflot crossover af Britisk historiefortælling, Amerikansk produktion og Japansk tegnekunst - det kan næsten ikke blandes bedre.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: tirs nov 22, 2016 16:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Billede
Innocence (2004)

Beliggende i en idyllisk europæisk skov ligger en kostskole for unge piger og kun for piger, der er omgivet af høje stenmure, uden indgang eller udgang. En verden af ro og orden med kun et par lærere og nogle gamle tjenere, som lusker rundt. Pigerne er inddelt i aldre med forskellige farvede hårbånd og er tvunget til at gå klædt i hvidt. Traditionens tro bliver de undervist i ballet og biologi, som er skolens eneste fag. En lukket verden der alligevel formår at få nye ankommende med det koncept, hvor den ældste pige forsvinder, og den nye yngste pige, der får en velkomst af de andre piger, kommer i en kiste, uden nogle erindringer om verden udenfor.

Innocence er intet mindre end et undervurderet moderne fransk mesterværk, med en bevidst gådefuld tone og atmosfære i sin reneste form, men psykologisk foruroligende, tanke provokerende og intellektuelt udfordrende. Der for alvor sætter ens hjerne på overarbejde, neglene bliver skambidt i spænding eller frygt, mens man sidder på kanten af sofaen. En fantastisk debutfilm fra Lucile Hadzihalilovic, der sidste år kom med en sci-fi/horror lignende Évolution - en slags opfølgning til denne, men i en helt anden boldgade, men stadig anbefalesværdigt, der leveres sindssygt flot i en langsom tempo.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE tirs nov 22, 2016 18:35, rettet i alt 1 gang.

Top
   
 
Indlæg: tirs nov 22, 2016 17:02 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7955
^Den så jeg på Natfilm for maaange år siden, og det var sgu nat OG meget sent, så jeg tror ikke jeg fik det fulde udbytte. Må hellere prøve igen :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: ons nov 23, 2016 11:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Wow, den lyder spændende, Innocence -filmen. Tak for tippet, ImpulzE! :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: man nov 28, 2016 11:10 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7955
Blandt de sete film i weekenden var:
Billede
A Hologram For the King (Tom Tykwer, 2016) - Tom Hanks har hovedrollen i denne Mens Vi Venter På Godot-inspirerede historie om en lettere afdanket sælger, der forvildet render rundt i en ørken i Saudiarabien, mens han venter på at få foretræde for landets konge. Hvilket viser sig at være en ret håbløs opgave OG en utømmelig kilde til barokke optrin. Filmens definerende scene viser vores hovedperson, der dukker op til en fest på den danske ambassade midt ude i ørkenen, hvor han præsenterer sig som "Soren Kirkegard fra Copenhagen", går ind og danser febrilsk rundt til The Communards og ender med at nedlægge Sidse Babett Knudsens danske konsulent (eller er det omvendt?). Huh?
Hanks er som altid pålideligheden selv, men Tykwer har lidt svært ved at bevare sit fokus, og selv om der er mange, sjove kultursammenstød, ender filmen med at køre i tomgang ind imellem. Men ellers en sympatisk lille sag.

Billede
Tarzan the Ape Man (W. S. Van Dyke, 1932) - Første film med Johnny Weissmuller som den ikoniske træsvinger, men ikke seriens bedste. Dertil er Tarzan alt for lidt med i filmen og historien trods alt for bagatelagtig. Men Tarzan møder Jane, rider på elefanter og giver high-five til Cheetah, så grundelementerne er i orden. Og det var altså utroligt sjovt at sidde og se sådan en gennemført politisk ukorrekt film med sine måbende unger: skrigende kvinder skal bare tages under armen og op i træerne, de sorte skal skydes og/eller skubbes ud over klipper, og de vilde dyr er mest med for at blive gennemhullet af de stoiske, hvide jungleudforskere. Jep, drenge og piger, sådan var det i gamle dage.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: ons nov 30, 2016 14:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

Blood Father [2016] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:

"Goddamn brat! I was running the fucking Coachella Valley before you were an itch in your daddy's sack! So, don't tell me! My life isn't on Instagram, for Christ's sake. I'm in the fucking history books! Vietnam, 19th Engineer Combat Battalion. Look it up! Look it up! I've dug up more fucking mines than I could've blown the moon up with! Do you understand that?"

'Da den 17-årige Lydia får problemer med den mexicanske mafia, ringer hun i desperation til sin far, John Link, som hun ikke har haft kontakt med i flere år. John er tidligere alkoholiker med en plettet straffeattest og har lagt fortidens ulovligheder bag sig. Dette spoleres dog godt og grundigt af genforeningen med Lydia, da de får både mafiaen og en hårdkogt lejemorder på nakken.'

Hvor er jeg glad for, at Hollywood har løftet deres ban af Mel Gibson. Det var sgu på tide, for der er masser af good stuff tilbage i gode gamle Mel. Og det betyder også, at han igen kan medvirke i interessante film som denne. Det er en vaskeægte revenge-action-thriller hvor læderfjæset Gibson for alvor får lov til at rulle sig ud som pissed off lone wolf-on-a-mission gunslinger. Det lyder på papiret meget karikeret, og det er det sådan set også, men på forunderlig vis lykkedes det Gibson at bringe tilpas meget nerve og autenticitet ind i projektet.

Jeg var vældigt godt underholdt - og investerede mig tilmed i karakterernes skæbne. Fin lille film.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: ons nov 30, 2016 16:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

Green Room [2015] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

"Let's just say the people who hurt me weren't white!"

'Tilfældigheder giver et punkband et gig på en nynazistisk bar, og spændinger bliver til overlevelseskamp, da de bevidner et mord.'

Meget er allerede blevet sagt om denne herlige under siege-thriller, så jeg kan kun tilslutte mig koret og hylde den i al dens nedtonede glory. Det er en utrolig vellykket lille sag, der virkelig forstår at juxtaposere slasher-ultravold med en kølig, afdæmpet tone. Det fungerer bare pissegodt, og både billeder, musik og skuespil sidder lige i øjet. Og i den forstand, er den en tand bedre end Jeremy Saulniers forrige film Blue Ruin.

En af årets allerstørste positive overraskelser.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: ons nov 30, 2016 17:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
To gode film og fine anmeldelser :beerchug:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
 
Indlæg: tors dec 01, 2016 15:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

Arrival [2016] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf:

"We have to consider the idea that our visitors are prodding us to fight among ourselves until only one faction prevails!"

'Menneskeheden er i vildrede, da tolv UFOer besøger tolv steder på planeten Jorden på samme tid. For hvad vil de fremmede væsener os? Bringer de krig? Fred? Lingvisten Louise Banks tilkaldes i håb om, at hun kan knække koden og kommunikere med rumvæsenerne på deres abstrakte sprog. Men tiden er knap, og ikke alle regeringer har tålmodigheden til at være positive over for det, de ikke forstår.'

Jeg elsker dem. Virkelig. De store scifi-brag som er kommet hvert efterår den sidste håndfuld år. Sidste år var det The Martian. Året før var det Interstellar. I 2013 var det Gravity og året derfør Prometheus (som dog kom i juli). Og i år er det så Arrival der løber med æren, og lad mig med det samme sige, at det er en af de bedste sci-fi film jeg længe har set. Men filmens vigtigste kvalitet, er at den udfordrer mig og får mig til at gruble undervejs. Og det er i den grad lykkedes for Arrival der er utrolig ambitiøs.

Æstetisk er den (næsten) på niveau med 2001: A Space Odyssey. Grandiøs som The Day The Earth Stood Still. Mystisk som Monsters. Fucker med din hjerne som Inception. Storslået som Sunshine. Videnskabstung som Contact og den får dig til at græde ligesom E.T. the Extra-Terrestrial. Men alligevel er den helt sin egen. Den er både smuk, eftertænksom og meget følelsesmættet. Pacingen er for det meste sløv og til tider decideret langsom, men det gør bestemt ikke noget, men er tværtimod med til at understrege en virkelig helstøbt film der ikke behøver bruge billige tricks for at udpensle sine pointer. Der er både tid til eftertanke og en kløgtigt fortalt historie der leger med både et non-liniært narrativ og en filosofisk fortolkning af begrebet 'tid'. Jeg glæder mig allerede til, at se filmen igen og motivforske videre. Der er masser af dybde.

Instruktør Denis Villeneuve har overgået sig selv. Både Prisoners og Sicario var fremragende, men Arrival er dem begge overlegen. Billeder er bjergtagende smukke med både episke wide shots og klaustrofobiske nærbilleder. Og så er der det fantastiske, bastunge score af Jóhann Jóhannsson der virkelig kommer til sin ret over biografens overlegne lydanlæg. Fans af abstrakt, dark ambient og white noise vil elske denne film. Lydtrykket kunne mærkes helt ind i kroppen, og den oplevelse bør man ikke snyde sig selv for.

Skuespillet er også i top, hvor især Amy Adams som sprog-forskeren Louise Banks gør det formidabelt (og helt sikkert kører sig selv i stilling til en Oscar). Jeg var på forhånd lettere skeptisk angående castingen af lazy-eye Forest Whitaker, men min skeptis blev gjort til skamme, da han leverer en habil indsats. Det samme kan siges om gavflaben Jeremy Renner der også performer meget bedre end man kunne have frygtet.

Og så er det forfriskende, at se nogle aliens der rent faktisk er alien og ikke har nogen som helst former for menneskelige træk. Og så er der også blevet plads til en Sheena Easton-joke. Og en hyldest til Sigur Ros' legendariske ( ) cover.

En uafrystelig oplevelse der stadig sidder i kroppen her dagen efter. En af årets allerbedste film.

Stor anbefaling herfra :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: tors dec 01, 2016 15:36 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7955
You had me at Sheena Easton!
Du pumper bare de skarpe anmeldelser ud for tiden, knægt :thumb: Jeg var i forvejen tændt på filmen, og nu har du da kun gjort det endnu værre. Jeg glæder mig virkelig til den, og jeg håber (omsonst, men alligevel), at filmselskaberne tager noter. Modsat flere af de andre sci-fi-brag fra de senere år ligner Arrival ikke en kassesucces, men den har foreløbig tjent det dobbelte af sit budget hjem, så den burde som minimum balancere.

Og som Cinemazones anmelder skrev i forbindelse med Bad Santa 2:
Citat:
2016 har været året, hvor en helt ny tendens har ramt Hollywood. Der laves fortsættelser til oldgamle film i eet væk. Sequels til forhistoriske forgængere har næsten erstattet de forrige års trang til at genindspille klassikere, og desværre stort set uden et eneste regulært hit blandt forsøgene. Listen er lang, men for at understrege pointen og det begrænsede udbytte af den noget slappe ide, så tager vi den lige her:

Independence Day: Resurgence (20 år efter det første angreb),
Finding Dory (13 år efter historien om Nemo),
Barbershop: The Next Cut (12 år efter den seneste klipning),
My Big Fat Greek Wedding 2 (14 år efter der blev sagt ja for første gang),
Zoolander 2 (14 år siden seneste catwalk),
Bridget Jones' baby (12 år siden hendes seneste eskapade),
Blair Witch (hele 16 år siden gysergenren blev vendt på hovedet)
og nu Bad Santa 2, som 13 år efter originalen gør sin trætte og uoplagte entré i biograferne.


Ja tak til flere originale OG velproducerede OG visionære film!

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: fre dec 02, 2016 14:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Fremragende læsning, DP og lige hvad man håbede at høre...også selvom "æstetik" og "2001" i samme sætning skurrer ligeså meget i ørerne som "subtil" og "Johanne Schmidt Nielsen". :D Btw, Per Juul Carlsen gav den 6/6 på DRK - Filmselskabet igår. DET er fa'me ikke tit han smider den karakter.

Du kommer nu egenhændigt til at hæfte for et urimeligt forventningspres fra undertegnedes side, indtil jeg får den set. Vid, at alt under 5 stjerner herfra vil udløse en cinemaskopisk fatwa over Støvring. :beerchug:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 512 indlæg ]  Gå til side Foregående 130 31 32 33 34 35 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 51 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team