DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 9:23

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1461 indlæg ]  Gå til side Foregående 193 94 95 96 97 98 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs okt 04, 2016 0:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2010 19:18
Indlæg: 352
Geografisk sted: Aalborg
Det er da ikke fordi jeg glæder mig til højre takster, men det er vel fair nok at de skal konkurrere på lige vilkår?

Det er vel enten det eller fritage de andre aktører også?

_________________
http://c.mymovies.dk/pjonassen

LG 60PM970T
Marantz AV8802a + mm7055
Marantz UD7007


Top
   
Indlæg: lør okt 08, 2016 1:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2010 19:18
Indlæg: 352
Geografisk sted: Aalborg
http://www.bt.dk/danmark/postbuddene-glemmer-at-ringe-paa-din-doer-haarde-anklager-rammer-postnord

Mon ikke de fleste af os har prøvet det. Jeg endte med modtager Flex fordi jeg var træt af de sedler.

_________________
http://c.mymovies.dk/pjonassen

LG 60PM970T
Marantz AV8802a + mm7055
Marantz UD7007


Top
   
Indlæg: lør okt 08, 2016 17:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2010 11:20
Indlæg: 239
Jeg har i midten af september bestilt "Captain America: Civil War" hos el-giganten.
De afsendte d.4/10, men jeg har stadig ikke modtaget den. Den er selvfølgelig også sendt som brev, så jeg kan ikke forvente at den er her endnu.
Det er nu alligevel en lille smule irriterende; kunne da godt have set den i aften! :(

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

_________________
Where are you, you spongy, yellow, delicious bastards?


Top
   
Indlæg: tors feb 16, 2017 10:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
PostNords pengekasse er tom! Gad vide hvor længe de trækker den?

http://nyheder.tv2.dk/politik/2017-02-1 ... ministeren


Top
   
Indlæg: tors feb 16, 2017 10:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Smid dem på porten og lad os starte forfra med nogle nye, som muligvis ved, hvad kundeservice er. :)

Det er i hvert fald min første indskyldelse. Faktum er nok, at posthåndtering er en dårlig forretning i et tvangsdigitaliseret land som Danmark.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors feb 16, 2017 10:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Interessant, om vi får indsigt i, hvordan pengene er formøblet. :)
Er det kun grundet faldende portoindtægter, eller har man brugt penge på en måde, som ikke blev gjort tidligere?
Dyr 'rådgivning' f.eks.


Top
   
Indlæg: tors feb 16, 2017 10:41 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Mike Haggar skrev:
Smid dem på porten og lad os starte forfra med nogle nye, som muligvis ved, hvad kundeservice er. :)

Det er i hvert fald min første indskyldelse. Faktum er nok, at posthåndtering er en dårlig forretning i et tvangsdigitaliseret land som Danmark.

Er Postens service dårlig? Ja, ind imellem. Er Postens service dårligere end DHL, GLS etc.? Ikke i min verden :) Og som du selv siger, er det nok svært at få en ordentlig forretning ud af postudbringning.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors feb 16, 2017 15:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Jeg købte mandag eftermiddag en pakkelabel igennem Coolrunner.
Det blev PostNord der var billigste alternativ.
Jeg printede label, indleverede den i en postbutik mandag cirka kl 17.
I skrivende stund er der stadig ingen data overhovedet via Track&Trace, på en forsendelse, de rskulle være 1-3 dage om at nå frem.
Jeg har haftringet til postbutikken, jeg har haft fat i Coolrunner (hurtigt svart), og de har kontaktet PostNord, der sagde at pakken "burde" være scannet ved indleveringsstedet, den "burde" være scannet senere i forløbet af PostNord, hvilket den heller ikke er, og DS der "kun" er gået 3 dage, er vi nødt til at vente, og reklamere på mandag, hvis der ikke er sket ydeligere henover weekenden.

Det var en pakke der gerne skulle have været firmaet i Aalborg i hænde idag.

PostNord har næppe nogen fremtid i posthåndtering.

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: tirs feb 21, 2017 19:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Begyndelsen til enden? Sverige vil ikke betale Danmarks PostNord underskud og det kan ende i en skilsmisse. Det kan man heller ikke bebrejde dem.

http://www.dr.dk/nyheder/penge/svensk-p ... -underskud


Top
   
Indlæg: tirs feb 21, 2017 21:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Maggerholm skrev:
Jeg købte mandag eftermiddag en pakkelabel igennem Coolrunner.
Det blev PostNord der var billigste alternativ.
Jeg printede label, indleverede den i en postbutik mandag cirka kl 17.
I skrivende stund er der stadig ingen data overhovedet via Track&Trace, på en forsendelse, de rskulle være 1-3 dage om at nå frem.
Jeg har haftringet til postbutikken, jeg har haft fat i Coolrunner (hurtigt svart), og de har kontaktet PostNord, der sagde at pakken "burde" være scannet ved indleveringsstedet, den "burde" være scannet senere i forløbet af PostNord, hvilket den heller ikke er, og DS der "kun" er gået 3 dage, er vi nødt til at vente, og reklamere på mandag, hvis der ikke er sket ydeligere henover weekenden.

Det var en pakke der gerne skulle have været firmaet i Aalborg i hænde idag.

PostNord har næppe nogen fremtid i posthåndtering.

Mvh Michael


Kan da lige følge op på denne:
Indleveret i Tirstrup på Djursland mandag d. 13/2 ca kl 17.
Første registrering på denne pakke er:
20-02-2017 19:23 Terminal Østjylland - TAR, Danmark Forsendelsen behandles på vores sorteringscenter

Flot! en uge om, at komme fra Tirstrup til hvad jeg må formode er i Aarhus.
Jeg kan da pludselig godt forstå folk synes at "Aarhus Lufthavn" i Tirstrup er alt for langt væk fra Aarhus.

Så sker der lidt:
21-02-2017 07:05 Terminal Nordjylland - TAB, Danmark Forsendelsen behandles på vores sorteringscenter

Fra Aarhus til Aalborg på en nat.
Imponerende?
Næh vil heller kalde det forventeligt.

Nu går det stærkt!
13min om at komme fra sortering til distribution:
21-02-2017 07:18 Aalborg, Danmark Forsendelsen er ankommet til distributionscenter

Og yderligere en god times tid, om at blive leveret:
21-02-2017 08:26 Aalborg, Danmark Forsendelsen er udleveret

Så fra mandag til tirsdag UGEN EFTER! for at levere en pakke, der hedder "1-3 dages leveringstid".

Det skal lige siges, at jeg søndag skrev til Coolrunner igen, og bad den reklamere mandag.
Gad vide, om det er eneste årsag til, at der rent faktisk skete noget? :roll:

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: fre feb 24, 2017 8:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
De har tabt penge på sideforretninger, der ikke på nogen måde har med udbringning af breve at gøre. :wallbanger:

http://www.b.dk/politiko/dansk-erhverv- ... -paa-breve

Vist på tide at få den rene postudbringning bragt tilbage på danske hænder, så de andre eventyr kan pilles fra. :)


Top
   
Indlæg: lør feb 25, 2017 13:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Spencer skrev:
De har tabt penge på sideforretninger, der ikke på nogen måde har med udbringning af breve at gøre. :wallbanger:

http://www.b.dk/politiko/dansk-erhverv- ... -paa-breve

Vist på tide at få den rene postudbringning bragt tilbage på danske hænder, så de andre eventyr kan pilles fra. :)

Ja det er underligt at Dansk Erhverv finder at netop de dele, de har medlemmer der kan tage sig af, er urentable for Post Danmark. Generelt skal udtalelser fra interesseorganisationer der har en økonomisk interesse i misæren, nok ikke spises råt. Du har vist heller ikke læst Post Danmarks eget svar til smøren, som står nederst i artiklen.


Top
   
Indlæg: lør feb 25, 2017 14:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Der er vist mere i det, end sure kommentarer fra konkurrenterne.
Desuden finder jeg det faktisk meget sandsynligt, at konkurrenterne vil være bedre til at drive de områder. :)

Noget af det seneste, der er kommet frem, er, at den danske stat tilsyneladende har trukket store udbytter ud af PostNord.

http://www.business.dk/oekonomi/staten- ... f-postnord

Når jeg skriver tilsyneladende, er det fordi artiklen kun er for betalende abonnenter.
Måske står der et dementi af overskriften, længere nede i teksten.


Top
   
Indlæg: søn feb 26, 2017 0:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Spencer skrev:
Der er vist mere i det, end sure kommentarer fra konkurrenterne.
Desuden finder jeg det faktisk meget sandsynligt, at konkurrenterne vil være bedre til at drive de områder. :)

Men det er jo spekulation. Hvis du ser hvad professoren i økonomistyring der også er citeret i artiklen siger vil du se at han ikke er så sort/hvid som Dansk Erhverv er.

Min pointe er blot at det kan være svært at skelne skidt fra kanel, når den ene part er en stor kanelhandler :) Det er især selvfølgelig farligt at læse i overskrifter. Hvis det er er politikere eller personer i interesseorganisationer der udtaler sig skal man berede sig på at man selv skal grave et evt. gran af sandhed frem :)


Top
   
Indlæg: man feb 27, 2017 0:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Hvis man tager prisen på et brev og ganger ud med antallet af breve i 2000 - og så igen for 2016, så får man stort set det samme beløb. Hvordan Postnord beregner deres omsætning er vist ganske kreativt, men det hjælper selvfølgelig, når indtægten for udbringning af reklamer ikke tæller med i postmængden - og indtægten falder under en anden post i det fine regnskab. Mon der sidder et par kreative svenskere, der gerne vil af med forpligtelserne for brevpost, så de kan presse Christiansborg vildt og voldsomt? Det tror jeg nok lige. Sjovt nok er besparelserne på lukning af stort set alle posthuse jo heller ikke trukket ud af regnskabet, som man har lavet et regning på til de danske skatteydere. De er nogle søde børn, de kære svenskere.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1461 indlæg ]  Gå til side Foregående 193 94 95 96 97 98 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team