DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 11:31

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 324 indlæg ]  Gå til side Foregående 114 15 16 17 1822 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man sep 26, 2016 17:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Stærk dokumentar på Netflix.

Citat:
A Netflix original short documentary, set in Aleppo, Syria and Turkey in early 2016. As the violence intensifies, The White Helmets follows three volunteer rescue workers as they put everything on the line to save civilians affected by the war, all the while wracked with worry about the safety of their own loved ones. Moving and inspiring, The White Helmets (directed by Academy Award-nominated director Orlando von Einsiedel and producer Joanna Natasegara) is both a snapshot of the harrowing realities of life for ordinary Syrians who remain in the country, and a humbling portrait of the power of the human spirit.




Senest rettet af Fritte fre okt 07, 2016 9:46, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: lør okt 01, 2016 17:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Den 7. oktober kommer endnu en Netlix-original dokumentar, der ligner must-watch.

Citat:
In this thought-provoking documentary, scholars, activists and politicians analyze the criminalization of African American and the U.S. prison boom.




Senest rettet af Fritte fre okt 07, 2016 9:47, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tors okt 06, 2016 9:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Fritte skrev:
Shit, den skal jeg se!

Amanda Knox kommer på Netflix den 30. september.

[Vis Spoiler]


:jawdrop:

Det var eddermame en must-watch! Hold da kæft hvor var Amanda Knox da spændende :shock: :thumb:


Top
   
Indlæg: tors okt 06, 2016 10:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Fritte skrev:
Fritte skrev:
Shit, den skal jeg se!

Amanda Knox kommer på Netflix den 30. september.

[Vis Spoiler]


:jawdrop:

Det var eddermame en must-watch! Hold da kæft hvor var Amanda Knox da spændende :shock: :thumb:


Helt enig. Var fanget fra 1. minut og indtil rulleteksterne. Fantastisk vellavet doc.

Edit: Empire giver den kun :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: med begrundelsen, at den mangler lidt dybde. Er ikke sikker på anmelderen har set den samme doc, som jeg :?

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: lør okt 08, 2016 11:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Fritte skrev:
Den 7. oktober kommer endnu en Netlix-original dokumentar, der ligner must-watch.

Citat:
In this thought-provoking documentary, scholars, activists and politicians analyze the criminalization of African American and the U.S. prison boom.




Netflix overgår sig selv. 13TH er en ekstrem gribende dokumentar, som man ikke må gå glip af. Flere snakker om Oscar til denne Ava DuVernay-instruerede dokumentar, der handler om racediskrimination og USAs "fængselsbusiness". 100 minutters gut-wrench. Kæmpe anbefaling herfra.


Top
   
Indlæg: man okt 31, 2016 20:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 01, 2004 20:37
Indlæg: 3593
Geografisk sted: The Benny Vandergast Memorial Theater
Kan ses netop nu på dr.dk

Weiner 2016

Examination of disgraced New York Congressman Anthony Weiner's mayoral campaign and today's political landscape.
Billede


Top
   
Indlæg: man okt 31, 2016 23:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Denne her skal jeg se i weekenden:


_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tirs nov 01, 2016 9:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Shiva skrev:
Edit: Empire giver den kun :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: med begrundelsen, at den mangler lidt dybde. Er ikke sikker på anmelderen har set den samme doc, som jeg :?


Den går da så meget i dybden, at den viser en pølle i toilettet, så der er vist ingen grund til at beskylde Amanda Knox-dokumentaren for ikke at gå nok i dybden. Retsmøderne har jo tydeligvis været lukkede, så der er ikke meget at hente derfra.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs nov 01, 2016 15:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Mike Haggar skrev:
Shiva skrev:
Edit: Empire giver den kun :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: med begrundelsen, at den mangler lidt dybde. Er ikke sikker på anmelderen har set den samme doc, som jeg :?


Den går da så meget i dybden, at den viser en pølle i toilettet, så der er vist ingen grund til at beskylde Amanda Knox-dokumentaren for ikke at gå nok i dybden. Retsmøderne har jo tydeligvis været lukkede, så der er ikke meget at hente derfra.


Jeg er faktisk tilbøjelig til, at give Empire ret. Jeg har rated Amanda Knox :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: da jeg faktisk var en lille smule skuffet, da jeg havde set den færdig. Men mine forventninger var nok sat for højt. Jeg havde troet, at det var samme slags dybdeborende true crime-dokumentar som f.eks. Making A Murderer eller The Jinx, hvilket jo er totalt umuligt at opnå på så kort en spilletid.

Den var ikke dårlig, bestemt ikke, den var bare noget andet end jeg havde regnet med.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs nov 01, 2016 16:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Det er efter min mening et problem, hvis en kriminaldokumentar skal følge en særlig skabelon, før den kan anses for at være interessant. Det køber jeg simpelthen ikke. Ja, det er super fedt med føljeton-afsnit a la la Making a Murderer, Serial, The Jinx, men sådan kan alle dokumentarer jo ikke laves.

Amanda Knox' dokumentar er, modsat The Jinx eller Making a Murderer, en lang fortælling i kort format. Jeg behøver ikke et afsnit med fokus på hendes liv i fængsel. Eller et afsnit med fokus på lignende forbydelser. Her er formatet skåret til, og jeg mener, at det fungerer. Man kan fortælle meget og godt på kort tid, og jeg sidder ikke tilbage og tænker, at jeg mangler noget information om sagen som sådan.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Senest rettet af Mike Haggar tirs nov 01, 2016 16:54, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tirs nov 01, 2016 16:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Vi er faktisk enige. Selvfølgelig skal en dokumentar ikke være låst fast på et fast format, for at kunne være interessant. Det var måske lidt kluntet formuleret af mig. Den var bestemt også seværdig på sine egne præmisser, men hypen inden, havde fået mig til at tro, at jeg skulle sidde og på kanten af sædet og bliver blæst bagover af wtf-afsløringer, twists eller skiftende sympati for de anklagede, men jeg fik ingen af delene. Hvad jeg fik, var et relativt standard kriminal-drama, som mere eller mindre var givet på forhånd.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors jan 26, 2017 13:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Welcome to Leith ligner en must-watch dokumentar! Den kommer på DR2 den 31. januar, samt stream på DR TV.

Citat:
I den lille by Leith i North Dakota sættes idyllen på prøve, da nynazisten Craig Cobb flytter til byen med planer om at opkøbe jord og forvandle Leith til en nynazistisk koloni. Her følger vi mødet mellem de 24 indbyggere og byens tilflytter.




Top
   
Indlæg: tors jan 26, 2017 13:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Godt spotte, Fritte! Den skal jeg helst sikkert se/optage når den kommer på DR2

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors jan 26, 2017 15:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Michael Moore's seneste Where to Invade Next kan lejes for sølle 9 kr på :itunes:

Billede

https://itunes.apple.com/dk/movie/where ... at=1l3vpsN

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: søn feb 12, 2017 21:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 08, 2003 15:26
Indlæg: 1265
Fritte skrev:
Dokumentarserien, O.J.: Made in America, kan ses på dr.dk. Den går ind under ESPNs "30 For 30"-brand og giver et dybdegående indblik i manden O.J. og retssagen.
Denne serie er et must, hvis man bare interesserer sig det mindste for emnet. Hvert afsnit varer lige over 90 minutter, så der er mange timers dokumentarkiggeri.

Afsnit 1-4 kan streames nu. Afsnit 5 kommer den 11. august. Den kan streames fra DR TVs app eller her:

https://www.dr.dk/tv/se/oj-simpson/

NB! Her er ikke tale om "American Crime Story: The People vs. OJ."

Billede


For andre der ligesom mig missede den tidligere kan den nu igen streames på DR. Jeg har set alle 5 afsnit i dag og giver den en stor anbefaling herfra.

American Crime Story: The People vs. OJ skulle være på Netflix lidt senere på måneden, den skal jeg også have set.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 324 indlæg ]  Gå til side Foregående 114 15 16 17 1822 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 63 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team