DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 5:27

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 275 indlæg ]  Gå til side Foregående 110 11 12 13 1419 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors sep 01, 2016 14:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
32 film set i august:

Månedens bedste film: Battle Royale, The Dark Knight, Hanna, Not Quite Hollywood og Room.

Månedens bundskrabere: Extract, Manson Family Vacation, The Shallows og That's My Boy.

Gode film, som anbefales på det stærkeste: Bananas, Explorers, Hot Rod, Splinter og They Live.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: tors sep 01, 2016 15:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Skal nok lave et stærkt comeback om en måned - har lige fået lovning på jeg kan låne en ordentlig spandfuld 70'er giallo, så der bliver i høj grad noget at snakke om!

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: fre sep 02, 2016 13:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
AUGUST 2016:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Everybody Wants Some!! [2016] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Captain Fantastic [2016] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Bourne Identity [2002] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Bourne Supremacy [2004]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Bourne Ultimatum [2007]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: American Psycho [2000]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Zero Days (docu) [2016] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Fargo: Sæson 2 [2015] *anmeldelse*

Efter en lettere fesen juli skal jeg da lige love for, at det blev en god august kvalitetsmæssigt :clap:
(kvantitetsmæssigt er jeg stadig way behind, men tjah, sådan er det vist bare...)

Billede Billede
Månedens højdepunkter: Først og fremmest blev begge månedens biografture store succeer. Først så jeg Linklaters fremragende Everybody Wants Some!! hvor det endnu engang lykkedes manden at lave en spændende film selvom der stort set ingen (dramatisk) handling er. Og endnu bedre gik det med næste biftur, som var den aldeles fantastiske (!) Captain Fantastic som bare gjorde et stort indtryk på mig. Begge film anbefales herfra!

Billede
Gensynet med den absurde American Psycho var også en stor fornøjelse. Det er virkelig en groteskt underholdende film med en meget unik, sort humor. Love it! Den nye dokumentar Zero Days var bestemt også interessant - og ikke mindst meget aktuel. Og endelig fik jeg, som nok den sidste person i verden, set den oprindelige Bourne-trilogy hvilket var en meget større fornøjelse end jeg havde frygtet. Det skulle jeg da have gjort for mange år siden.

Billede
Og så var August også måneden hvor vi endelig fik set den fuldstændig fantastiske Fargo sæson 2 færdig. Den vakte stor glæde herhjemme hvor vi var tryllebundet fra start til slut. En kæmpe anbefaling til den serie herfra (og sæson 1 er næsten ligeså god som sæson 2). Det er bare komme igang, ImpulzE! :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man sep 12, 2016 9:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Skal du være med, Pjalte? BilledeBillede

Billede

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: man sep 19, 2016 10:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Antal sete film ser fint ud for august og rigtigt godt ud med månedens top 3. Der er blevet til 201 sete film, hvor 130 af dem har fået karakterer herinde.

August: 201 sete film (Captain Fantastic, Zero Days, 10 Cloverfield Lane).
Billede Billede Billede

EDIT: Tilføjet Pjalte's sete film.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE ons okt 12, 2016 12:28, rettet i alt 2 gange.

Top
   
Indlæg: søn sep 25, 2016 17:49 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
August (4 film):

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Twilight Zone: The Movie :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: The Social Network :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Martian :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Burnt :viaplay:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: søn sep 25, 2016 17:50 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
ImpulzE skrev:
Skal du være med, Pjalte? BilledeBillede

Billede

Sent indlæg fra min side; august er nu opdateret.

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: lør okt 01, 2016 15:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Den foreløbige optælling er lidt slatten, for jeg har *gisp* set og genset en del serier, og visse af dem kan man diskutere om i virkeligheden er film eller serier.

- Berlin Alexanderplatz (filmen i 13 dele)
- Berlin Alexanderplatz (den første, 1931-ish)
- The Little Drummer Girl
- The Fourth Protocol
- The Russia House
- Housebound
- Deathgasm
- The Babadook
- Bunker Of The Dead (dvs. de første 15 minutter)
- Bottle Rocket
- Paris, Texas
- Rampage
- Rampage, Capital Punishment
- The End Of Violence
- The Neon Demon
- Operation Ganymed
- The Glass Fortress (ligger ikke på IMDB endnu, men fantastisk dystopisk kortfilm)
- Zgvarze / Ingen officiel Engelsk titel, betyder "grænsen" eller "kanten"
- Schussangst
- The Lobster
- Armee Les Ombres / Army Of Shadows
- Deathgasm
- Vigilante Diaries
- The Jacket
- Memento
- A Moment To Remember
- Wolf Creek
- Wolf Creek 2
- The Loved Ones
- The Rainmaker
- Picture Claire
- Sairen / The Siren
- Shutter Island
- Pola X
- Tykho Moon
- Welt Am Draht / World On A Wire

Af deciderede (mini)serier:

- The Prisoner
- The Singing Detective
- Selling Hitler
- The Night Manager
- Shchit I Mech / Shield And Sword
- The Night Of
- The Last Enemy
- State Of Play
- Prey (kapitel 1)
- Warehouse 13 (serie 1)
- The Outer Limits (den originale serie, første 16 afsnit, resten af skiverne var oxiderede :( )
- Sapphire And Steel (del 1, 2, 4 og 5)

Der skulle lige genses en del miniserier, og så faldt snakken om VOTE NUMBER SIX andetsteds i en sardonisk trods imod det Amerikanske valg naturligvis. Og nu er jeg The Prisoner fan helt ind til knoglerne, så den skulle lige køres igen. Ud over det, skulle ni års sure opstød omkring Berlin Alexanderplatz have en chance mere, og jeg fandt ud af hvordan man kan holde det langtrukne maraton ud: Skru op - Peer Raab's soundtrack er simpelt hen fantastisk.

Shield And Sword er filmen der fik Putin til at søge ind i KGB. Selling Hitler er den sande historie om da en falskner solgte Stern (Tysk dagsblad) 58 bind af Hitler's dagbøger - som han selv havde skrevet, og har Jonathan Pryce (Brazil), Alexei Sayle (The Young Ones) samt to Doktorer - Tom Baker og Peter Capaldi. Warehouse 13 er en slags Moonlighting møder X Files møder The Librarian, som udelukkende er sjov fordi Saul Rubinek bare er fantastisk som kynisk bedrevidende røvhul.

Af film tror jeg at Paris Texas var højdepunktet på September, set fra en connoisseur's vinkel - Army Of Shadows var helt klart tiden værd, men at se Stanton og Stockwell klare sig igennem den film var tid brugt godt. Og lige i går aftes smed jeg Picture Claire med Juliette Lewis og Gina Gershon på, bare for at slutte en filmmåned af med to vidundersmukke kvinder. Det skal der ALTID være plads til.

Seriemæssigt er det helt klart The Prisoner, som simpelt hen bare er den fedeste TV serie nogensinde lavet - og med The Singing Detective lige i hælene.

"Theze are ze votez of ze elitist academiztya yurij - Ze Prizoner - douze points!"

Be seeing you!

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: lør okt 01, 2016 16:36 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7955
t23 skrev:
Seriemæssigt er det helt klart The Prisoner, som simpelt hen bare er den fedeste TV serie nogensinde lavet - og med The Singing Detective lige i hælene.

Jeg tror som minimum, at jeg hiver Michael Gambons skrålende detektiv op på en førsteplads. Den er fanme fantastisk.

Jeg er også virkelig glad for de gode afsnit af The Prisoner, som på alle måder er en visionær serie forud for sin tid. Men det trækker en del ned, at McGoohan selv kun havde planer om, hvad, ni afsnit eller deromkring. De 17 afsnit er tydeligvis alt for meget, og flere af dem kører i total tomgang. Men når de er bedst, fås de ikke meget bedre. BD-boksen med bog og hele pibtøjet er i øvrigt suveræn.
I'm not a number!

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: lør okt 01, 2016 16:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Som jeg har hørt det, gik han kun ind til en oprindelig miniserie, og da de ville forlænge den krævede han medindflydelse - hvilket blandt andet giver sig udtryk i western afsnittet, bare fordi McGoohan altid ville lave en western men ikke orkede at tage til USA bare for det. Men du må da ikke disse de sidste 3-4 afsnit - fra The Girl Who Was Death til den ultra-ude-i-hegnet slutning gik det da fænomenalt! Jo, der var da dødvande inde i midten, men jeg stemmer stadig på nummer seks.

I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered!

The Singing Detective er ligeledes et mesterværk, og for fanden da Michael Gambon spiller suverænt. Syre-post-noir serveret i perfekt anrettede portioner. Men han er jo altid god - The Cook The Thief osv osv er ligeledes et mesterstykke af filmhåndværk, som han i særdeleshed bidrager til.

Be seein' you!

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: lør okt 01, 2016 21:32 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
September (5 film):

:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Daddy's Home :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Dumbo :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Chris Tucker Live :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Trainwreck :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Hunger Games: Mockingjay - Part 2 :viaplay:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: man okt 03, 2016 15:23 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7955
September - 12 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: ParaNorman (2012)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Austin Powers: The Spy Who Shagged Me (1999)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Lobster (2015) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Galaxy Quest (1999)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Great Escape (1963)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Deadpool (2016)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Sixteen Candles (1984)
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: ARQ (2016) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Mary and Max (2009)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Swiss Army Man (2016)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Barry Lyndon (1975)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Adventures of Prince Achmed (1926)

I september fik jeg lukket et par huller i min opdragelse med hhv. Barry Lyndon og The Great Escape. Ingen af delene kunne helt leve op til forventningerne.
På animationsfronten blev det til tre gange stop motion med ParaNorman, den rørende Mary and Max og den tudsegamle, tyske Die Abenteuer des Prinzen Achmed, der alligevel formåede at fænge familien sådan nogenlunde (dagen efter fulgte vi så op med Laikas seneste, Kubo, men den hører til i oktober-rapporten).
Månedens bedste oplevelse var helt sikkert the Lobster, ligesom jeg vist syntes bedre om Swiss Army Man end de fleste ;)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man okt 03, 2016 15:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Mary And Max er bare fantastisk. Og føj for en tåreperser - den ramte lige i mellemgulvet.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: man okt 03, 2016 16:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Det blev til 38 sete film i juli, hvor 36 af dem er ikke set før.

I toppen i juli er Hunt for the Wilderpeople, The Hustler, Dobermann, For the Love of Spock, De Palma og Raiders!: The Story of the Greatest Fan Film Ever Made. Månedens bundskraber går til Dirty Grandpa.

Månedens anbefaling fra en eller flere DAHF'er er The Escapist og The Day After. Mine anbefalinger denne gang er for enhver smag; Whiskey Tango Foxtrot, Snowden, The Jungle Book og Swiss Army Man.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: ons okt 05, 2016 15:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
SEPTEMBER 2016:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Jungle Book [2016] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Finding Dory [2016]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Secret Life of Pets [2016]
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Kollektivet [2016]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: O.J.: Made in America: Sæson 2 (docu) [2016]

Endnu en übersløj måned præget af syge unger, ingen nattesøvn og voldsomt arbejdspres hvilket gør et kraftigt indhug i den ledige tid som kan bruges på film/serier.

Billede
Men lidt blev det dog til, og her var det hovedsageligt børnefilm der blev konsumeret. Hyggeligt var turen i biografen med min ældste dreng for at se Finding Dory. Jeg var meget-meget skeptisk da den blev annonceret, men jeg måtte æde min skepsis og overgive mig til en enormt hyggelig lille film med tilpas mængder grin (og lidt gråd). Pixar/Disney er tilbage på rette spor. Og der var også masser af grin (især af Louis CK) i den fine The Secret Life Of Pets. Bedst var dog Disneys "live action" remake af The Jungle Book som faktisk endte med, at være originalen overlegen. Det havde jeg ikke set komme. Det må blive månedens højdepunkt.

Vinterbergs Kollektivet var seværdig og flot lavet, men også søvndyssende.

Billede
Endelig høvlede jeg mig også igennem 5 x 90 minutters ufatteligt velresearchet, detajleret og perspektiveret dokumentar i den ESPN-producerede doku-serie O.J.: Made in America som gennemgik samtlige detaljer i OJs liv og samtid der kulminerede i århundredets retssag. Meget spændende, men måske lidt en tand for langhåret. Der kunne godt have været skåret et par timer af den samlede spilletid uden, at det havde gjort noget. Men stadig, en enormt vellykket true crime-dokumentar. Anbefaling herfra!

En ret sløv måned. Det må blive bedre i oktober :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 275 indlæg ]  Gå til side Foregående 110 11 12 13 1419 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 49 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team