DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs apr 16, 2024 12:17

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 246 indlæg ]  Gå til side Foregående 111 12 13 14 1517 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors aug 25, 2016 15:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Uh, ja, lad os komme i gang med nogle film. Den Tysk-Hollandske udgave af M (som er 10 minutter længere end den gamle DVD udgave) ligger på Youtube, og siden jeg har en del at indhente, bliver det til The Last Man On Earth bagefter - den gamle med Vincent Price, naturligvis.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tors aug 25, 2016 16:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Police Story var en vild omgang, så jeg fortsætter med de næste 2 i rækken. Min kone har ikke været helt så glad for ugens udvalgte af film, så i aften skal vi se Tsui Hark's The Lovers (Liang Zhu) fra 1994.

t23 skrev:
...og siden jeg har en del at indhente, bliver det til The Last Man On Earth bagefter - den gamle med Vincent Price, naturligvis.
Uh, god ide. Tror jeg vil smide den i min "October Horror Movie Challenge"-pulje :thumb:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE fre sep 09, 2016 14:04, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tors aug 25, 2016 16:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Jeg husker den knap nok, men sort/hvid film med Vincent Price har vist aldrig fejlet.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: man aug 29, 2016 23:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Nå, det blev en weekend med Sunday Bloody Sunday og Midnight Cowboy af John Schlesinger, som begge sagde mig absolut intet. Prøvede ihærdigt at tage hul på Michelangelo Antonioni, men det lykkedes mig at falde i søvn fire gange til Eclipse og fem til L'Avventura, så det var heller ikke nogen succes. Welt Am Drang er nok Rainer Werner Fassbinder's bedste film nogensinde (bygget på samme bog som Thirteenth Floor men langt langt bedre), hvor Angst Essen Seele Auf var mere hans sædvanlige territorie - hvilket vil sige ikke noget for mig.

Her til aften bliver det en dobbelt Jean Pierre Melville - Le Cercle Rouge blev set tidligere, og nu står den på L'armee Des Ombres. Indtil videre er niveau'et langt bedre end weekendens :)

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tirs aug 30, 2016 22:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Weekenden er for længst ovre ja, og der blev faktisk ikke mindre end fire fantastiske film. Den ultimative bedste oplevelse var den sydkoreanske Memories of Murder, som Steen T mente filmen var den bedste i dette århundrede. Hold da op sikken en film der fanger ens interesse hele vejen igennem. Bestemt én film man ville helt sikkert kunne li', hvis man synes om David Fincher's Zodiac! Hvis du har 2 timer fri, så den!

Skarpt efterfulgt så jeg Hwang Dong Hyuk's Silenced, som Steen T også anbefalede da vi herinde skrev frem og tilbage om Spotlight. En barsk film om en smertefuld sag om børnemisbrug på en døveskole.

Dernæst en lille Mel Gibson comeback i Blood Father, der handler om John Link, der har været ude af fængslet i et år, været ædru i to år og bor i en trailerpark ude i langbortistan. Pludselig hører han fra sin datter der har været forsvundet i længere tid og har brug for hjælp - som ikke er lige til.

Nå ja, konen og jeg fik set Tsui Hark's The Lovers der helt sikkert kunne være et kandidat til DGFN nyeste podcast "Date night med filmnørderne". Vi er i back in the days i perioden 1115-1234, Jin dynastiet. Den velhavende familie, Zhu, klæder deres niende barn og eneste datter ud som en dreng, så hun kan blive uddannet i en lokal kostskole. Der ender det med hun forelsker sig i en fattig mand, som ikke falder i god jord hos de gamle krager. Overraskende god og smuk med en meget fin og dramatisk slutning.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tirs aug 30, 2016 23:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Jeg er ikke heeeelt oppe på at Memories Of Murder skulle være den bedste, men jeg tog Steen's anbefaling for en del tid tilbage, og det er nok grunden til at jeg kan tackle hans opstød en gang imellem - manden har jo smag i film, og det er jo derfor vi er her :)

Her til aften er det blevet til Clean, Shaven - et totalt barsk(t) mesterværk med Peter Greene, Den Vyborov AKA Election Day, som er en fantastisk bonderøvskomedie (ja, det er eet ord), og .. tror jeg slutter aftenen af med Wolf Creek inden jeg går tilbage til mesterværkerne fra før min tid.

PS: Min favorit fra Korea er Tale Of Two Sisters - men sig det ikke til Steen, for han kommer sikkert med en tirade af argumenter jeg ikke kan modsige :thumb:

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tirs aug 30, 2016 23:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Svært at bedømme om Memories Of Murder skulle være den bedste, men niveauet er helt sikkert høj. Tale Of Two Sisters er også bestemt en af de bedre fra Korea! Og den australske Wolf Creek synes jeg også godt om. Har dog ikke endnu set serien, som er lige startet fornyligt.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tors sep 08, 2016 17:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Måtte lige pløje mig igennem nogle serier, som ellers ikke lige er mit territorie. Men det blev til nogle lange aftener, der inkluderede The Night Of samt gensyn med The Night Manager, The Last Enemy og State Of Play.

Nu vil jeg kæmpe mig igennem Berlin Alexanderplatz - forhåbentligt uden skrammer. Så jeg er lige ude af filmland til den er overstået.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: fre sep 09, 2016 13:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Ugen for mit vedkommende er gået med bl.a. Narcos-serien, så begrænset af film er det blevet til.

Jeg modtog min Bourne Identity dvd med Chamberlain i starten af ugen, så den kommer nok i maskinen i weekenden. Ellers i aften skal The Husler med Paul Newman ses.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: fre sep 09, 2016 14:14 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7955
The Hustler er rigtig god - hvilket minder mig om, at jeg nok må få set The Color of Money ved lejlighed.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre sep 09, 2016 14:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Også derfor jeg vil se The Hustler først, for den har jeg aldrig set. Og kunne ikke huske om jeg havde set The Color of Money før, da jeg så filmen på et-eller-andet-liste.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: fre sep 09, 2016 14:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Nu er jeg ret stor tilhænger af George C Scott, så The Hustler er bestemt en klassiker. Kan ikke sige det samme om den anden.

Er på del 7 (ud af 14) af Berlin Alexanderplatz, og tror ikke jeg har bedre at foretage mig end at bare få den overstået - fem timer før hovedplottet går i gang er da at tage pis på folk ..

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: man sep 12, 2016 14:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Jeg var på den lokale loppemarked i lørdags med familien, som var ganske hyggeligt med grillpølser og fadøl. Der fandt jeg fire film til ingen penge, Inland Empire, Dobermann, Zappa og Collinson's The Italian Job. Det var virkelig længe siden jeg sidst har set Zappa, tror næsten det var 20 år siden, så det var ren fornøjelse og nostalgisk at gense den. Jeg blev gjort opmærksom fra njhansen, at Tro, håb og kærlighed, som en fortsættelse til Zappa, var ret anbefalesværdig, hvilken jeg snart må få set på et tidspunkt.

The Hustler var helt bestemt en rigtig god film, hvor Scorsese slet ikke kunne nå op i samme liga med The Color of Money. En skam for filmen indeholder ellers flot skudt pool-scener, men den har slet ikke det samme magi som første. Endte bare med jeg blev godt grundigt træt af Tom Cruise som Vincent.

Mærkelig manuskript og forfærdelige skuespiller. Rumble in the Bronx er måske ikke en top dollar film, men på den anden side ruller Jackie Chan hoveder og sparker røvbananer ud af folk på det smukkeste vis. Og der er en hovercraft med!

Så meget jeg nu gerne vil lide Black Mountain Side, der er inspireret af John Carpenter, Stephen King og Lovecraft, så formår Szostakiwskyj's debutfilm ikke komme helt i mål. Plottet lyder spændende. Billedet og lokationerne har et medrivende og skummelt atmosfære, der underbygges på nærmest ikke-eksisterende musik og har et fantastisk creepy stemme-lydarbejde løbet af filmen. Der hvor den fejler er de ikke særlige overbevisende eller gode dialoger og den bliver en anelse forvirret af et væld af ideer. Alt i alt en lovende første film fra den unge instruktør.

Peter Collinson's The Italian Job fra 1969 med den unge Michael Caine var ellers en fornøjelse at se, når jeg kun havde set remaket med Mark Wahlberg og Edward Norton. Lidt en atypisk slutning og meget britisk, ik' dårlig ment, men kan virke lidt kedelig og måske ikke en jeg vil gense med det samme.

Kan være den fungerede fint i slut 80’erne, men i dag som første gang, kan den virke lidt tamt i forhold til nutidens actionfilm. På det tidspunkt 54-årige Richard Chamberlain som Bourne fangede mig ikke helt, der virkede til at være for gammel til at være Bourne. Og den typiske Bond-lignende sex-scene kunne sagtens have undværet. Men The Bourne Identity har sin charme og tager sig god tid, hvor den skaber sig en solid og spændende fortælling om Bourne og Treadstone 71. Det var bestemt ikke en dårlig mini tv-serie, men jeg kunne ikke stoppe og tænke på de mere actionfyldte Bourne-film (de tre første).

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE søn sep 18, 2016 23:07, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: man sep 12, 2016 15:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Bortset fra epilogen fik jeg kæmpet mig igennem Berlin Alexanderplatz, og denne gang gik det langt bedre end for knap ti år siden. Bevares, tretten en halv time ER langtrukkent, men kombinationen af nogle sindssygt lange shots og et suverænt soundtrack gjorde det tiden værd. Lidt viden om Berlin i mellemkrigstiden skader bestemt heller ikke.

Det gik så knap så godt med The Little Drummer Girl, bygget over en John Le Carre bog. Nu er det i forvejen ikke hans bedste historie, og at smide Diane Keaton i hovedrollen er nok dens største fejltagelse. Og når man ser Klaus Kinski smile konstant, jamen, så ryger troværdigheden :)

Ved ikke hvad der ryger på i dag - kan låne mig til adskillige hovedsageligt Italienske og Franske film fra 70'erne, og jeg aner overhovedet ikke hvor jeg skal starte.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tirs sep 13, 2016 13:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Aftenens film bliver enten Inland Empire eller Dobermann.

Jeg så Dan Mazer's Dirty Grandpa i går aftes....... Hvad fanden har I gang i, Niro og Glover?..

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 246 indlæg ]  Gå til side Foregående 111 12 13 14 1517 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team