DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 0:34

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 Næste

Bedste filmmusik komponist? *DU HAR OP TIL 3 STEMMER!*
Afstemning sluttede tors sep 29, 2016 13:50
Alan Silvestri 0%  0%  [ 0 ]
Alexandre Desplat 6%  6%  [ 4 ]
Bill Conti 0%  0%  [ 0 ]
Clint Mansell 3%  3%  [ 2 ]
Danny Elfman 4%  4%  [ 3 ]
Ennio Morricone 19%  19%  [ 13 ]
Hans Zimmer 14%  14%  [ 10 ]
Howard Shore 7%  7%  [ 5 ]
James Horner 0%  0%  [ 0 ]
Jerry Goldsmith 14%  14%  [ 10 ]
John Barry 6%  6%  [ 4 ]
John Debney 0%  0%  [ 0 ]
John Williams 16%  16%  [ 11 ]
Michael Giacchino 1%  1%  [ 1 ]
Vangelis 9%  9%  [ 6 ]
Afgivne stemmer: 69
Forfatter besked
Indlæg: tirs aug 30, 2016 13:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Bonusafstemning!

Billede

Hvem er den bedste filmmusik komponist?

Vi skal have kåret den bedste filmmusik komponist! :thumb:

DAHF tillader maksimalt 15 valgmuligheder i en afstemning, så jeg har ikke kunnet tage flere med, desværre! Denne afstemning er dog anderledes end vi normalt er vant til. Du har op til 3 stemmer. Afstemningen løber i 30 dage. Når stemmerne er talt op, så vil jeg lave en ny afstemning med de 3 komponister der har fået flest stemmer. I den afstemning får man 2 stemmer og skal således have fundet frem til to finalister, der dyster mod hinanden i en finale :D

I må gerne poste hvem I har stemt på, hvorfor og meget gerne supplere med YouTube-links :thumb:

God afstemning :beerchug:


Senest rettet af Fritte tirs aug 30, 2016 17:00, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tirs aug 30, 2016 14:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
:beerchug: :thumb: :beerchug:
Jeg lytter til filmscores i timevis hver dag - og har velsagtens lidt over tusind på cd.

For at være på tværs, vil jeg gerne starte med at poste tre fantastiske komponister, som ikke er med i din afstemning:

Steve Jablonsky. En vanvittig dygtig komponist, der benytter sig rigeligt af bombastiske trommer, strygere og kor i alle afskygninger. Han er ansvarlig for scores til blandt andet: The Last Witch Hunter, Lone Survivor, Ender's Game, Pain & Gain, Gangster Squad og den seneste Elm Street


Johann Johannsson. Ansvarlig for et af årtiets bedste scores til The Theory of Everything. Han har også Sicario og Prisoners på samvittiheden


Eric Serra. Måske en af de allerbedste filmkomponister overhovedet. Har lavet scores og soundtracks til samtlige af Luc Bessons film. Han har en kæmpe andel i Luc Bessons succes som instruktør.


Af andre, som man godt kunne have med i en afstemning er Gabriel Yared, Harry Gregson-Williams og Mark Isham.

Jeg går i tænkeboks med dem, der er til afstemning, selv om man frygter at det mere handler om filmene end musikken. ;)

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Senest rettet af Montag451 tirs aug 30, 2016 14:22, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tirs aug 30, 2016 14:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
:thumb:

Jeg havde Johann Johannsson med, men måtte desværre sive ham fra, efter at jeg fandt ud af at DAHF har et maksimum af valgmuligheder. Det var sgu ikke nemt at vælge musikalske genier fra. :( Jeg kunne godt have lavet en afstemning sideløbende med denne, men så havde vi 30 valgmuligheder og 6 stemmer. Er der stemning for det?

Jeg kan huske at du tidligere har postet om soundtracket til The Theory of Everything. Uden at have set filmen endnu, så har soundtracket været i rotation :thumb:

PS. Jeg er ikke sikker på om at man SKAL sætte alle 3 stemmer på én gang, eller man om kan sætte 2 nu og vende tilbage med den sidste senere. Ved I det?


Top
   
Indlæg: tirs aug 30, 2016 14:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Fritte skrev:
:thumb:

Jeg havde Johann Johannsson med, men måtte desværre sive ham fra, efter at jeg fandt ud af at DAHF har et maksimum af valgmuligheder. Det var sgu ikke nemt at vælge musikalske genier fra. :( Jeg kunne godt have lavet en afstemning sideløbende med denne, men så havde vi 30 valgmuligheder og 6 stemmer. Er der stemning for det?

Jeg kan huske at du tidligere har postet om soundtracket til The Theory of Everything. Uden at have set filmen endnu, så har soundtracket været i rotation :thumb:

Ja, det er helt umuligt at få alle med, og uanset hvad ville dem, som du ikke har med nu blive valgt fra ganske hurtigt, da du jo har fat i alle favoritterne. :beerchug:

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: tirs aug 30, 2016 14:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg har forsøgt at få alle de gode med - og som gør denne afstemning umulig :beerchug:

Jeg er 100% sikker på at John Williams får min første stemme!











Top
   
Indlæg: tirs aug 30, 2016 15:44 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Jeg valgte 3, som alle har bidraget voldsomt til stemningen i og populariteten af de film, de har skrevet musikken til, og som desuden er så ikoniske, at de også kendes af folk, som ikke har set filmene:

John Barry
Ennio Morricone
John Williams


Top
   
Indlæg: tirs aug 30, 2016 16:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
John Barrys score til Dances With Wolves... 0:24-mark :thumb:



Top
   
Indlæg: tirs aug 30, 2016 17:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 20:14
Indlæg: 2842
Geografisk sted: vestjylland





_________________
Satan og helvede!


Top
   
Indlæg: tirs aug 30, 2016 18:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Min 2. stemme går til Hans Zimmer!













Top
   
Indlæg: tirs aug 30, 2016 19:36 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Hvis vi virkelig skulle tale den bedste filmmusik-komponist, burde legendariske Bernard Herrmann i alt fald have været her. Andre af de gamle hoveder kan jeg bedre leve uden, men sgutte Herrmann ;)

Montag451 skrev:
Jeg lytter til filmscores i timevis hver dag - og har velsagtens lidt over tusind på cd.
...selv om man frygter at det mere handler om filmene end musikken. ;)

Ohhh... det glæder mig at læse det første - jeg kan ikke nå op på de tusind scores men har ca. 140 Jerry Goldsmith-skiver, så det er da en start.
Og ja, enig i, at det nok desværre ofte handler mere om filmene end om musikken.

Don't get me wrong - Williams har en fantastisk evne til at skrive ørehængere til populære film, og det er bl.a. også derfor, hans musik er så udbredt.
Men Goldsmith har alligevel fået min største stemme - for hans ufattelige bredde og evne til at skrive god musik til de værste lortefilm man kan forestille sig.

Vi snupper lige et par stykker:

Capricorn One


The Mummy


Freud (eller skulle jeg sige Alien? ;) )

Resten i morgen.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs aug 30, 2016 21:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Hey, 1999s The Mummy er sgu temmelig underholdende!

Jeg gad godt at høre Jerry Goldsmiths originale score til Alien. Den er som alternativ track på Blu-ray og DVD.


Top
   
Indlæg: tirs aug 30, 2016 22:25 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Goldsmiths score til The Mummy er uden tvivl det bedste ved filmen :D Der er mange fede elementer i det.
I øvrigt er filmmusik vel nøgleeksemplet på, at streamingtjenesterne i deres nuværende form slet ikke slår til, for der er så meget fantastisk, de ikke har.
Du får lige lidt mere af hans bedre:







_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons aug 31, 2016 7:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Ingen love for John Debney? Soundtracket til The Passion of the Christ er et mesterværk i mine øjne.



Top
   
Indlæg: ons aug 31, 2016 11:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
Fedt at I smider links til musikken.

Lytter ALT for lidt til scores så det er fantastisk at få links til disse fremragende numre :thumb: :thumb:

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Indlæg: ons aug 31, 2016 17:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 03, 2003 13:56
Indlæg: 5279
Geografisk sted: København SV
Herfra går stemmerne til:
Ennio Morricone
Jerry Goldsmith
John Williams

_________________
/Tigerdyr


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team