DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 17:17

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 275 indlæg ]  Gå til side Foregående 19 10 11 12 1319 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man aug 01, 2016 10:18 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Juli (3 film):

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Salmon Fishing in the Yemen :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Star Wars: Episode VII - The Force Awakens :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Man from U.N.C.L.E. :netflix:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: man aug 01, 2016 11:35 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Juli - 18 stk.
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: The Reluctant Dragon (1941)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Chuck Jones: Extremes and In-Betweens - A Life in Animation (2000)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Adventures of Ichabod and Mr. Toad (1949)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Waking Sleeping Beauty (2009)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Porco Rosso (1992)
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Steamboy / Suchîmubôi (2004)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Prinsesse Kaguya / Kaguyahime no monogatari (2013)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Kingdom of Dreams and Madness (2013)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Minisekterne - Kampen Om Myrernes Dal (2013)
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Harlock: Space Pirate / Kyaputen Hârokku (2013)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Pirates! (2012)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Finding Dory (2016) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Long Way North/Tout en haut du monde (2015)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Risky Business (1983)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Star Trek (2009)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Star Trek Beyond (2016) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Cutthroat Island (1995) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Naked Gun (1988)

Min juli-oversigt bærer vist præg af et lille sommerkursus om animation ;) En del af dem havde jeg set i forvejen, men der var også en del nyt iblandt, inkl. flere animationsdokumentarer. Den mest interessante af de film, jeg ikke har fået skrevet om, er Long Way North, der er sat til at komme til november. En glimrende lille film om en pige, der gerne vil gå sin polarforskerbedstefar i bedene. Den er meget udtryksfuld og original - og så er den helt og holdent animeret i Flash (!)

Resten af måneden bød primært på Star Trek og et længe ventet gensyn med Özgür Piratov. Erm... Cutthroat Island :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons aug 03, 2016 12:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
JULI 2016:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Brooklyn [2015]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Omoide no Mânî (When Marnie Was There) [2014]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: No Country For Old Men [2007]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: La isla mínima (Marshland) [2014]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Antboy [2013]
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Antboy 2: Den Røde Furies Hævn [2014]
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Antboy 3 [2016]

Billede
Min julihøst bærer kraftigt præg af 3 ugers sommerferie, hvilket har betydet at jeg stort set ikke har været i nærheden af et TV-apparat. Dog fandt jeg tid til, at tjekke et par solide Mike Haggar-anbefalinger ud: Nemlig det smukke kærlighedsdrama Brooklyn og den spanske thriller La isla mínima (Marshland) der ofte (og med rette) er blevet sammenlignet med True Detective.

Brooklyn var både sørgelig og opløftende med flotte skuespilspræstationer hele vejen rundt. Et meget seværdigt periode piece med en universel og tidsløs indre konflikt. Og Marshland var, udover at være sindssygt flot filmet med utroligt smukke (og støvede) billeder, også bare utroligt spændende og velkomponeret. Slutningen var måske lidt letkøbt, men derudover var jeg nu ret fanget af det intense politidrama i siesta-tempo. Jeg nappede filmen gratis på filmstriben. Tak for de to anbefalinger, Mike! :thumb:

Billede
Bluray-gensynet med No Country For Old Men var fuldstændig fantastisk. Jeg havde ikke set den siden kort tid efter release, så det var rart at få genopfrisket den fantastiske fortælling. Knap så begejstret var jeg for Studio Ghiblis nyeste (og måske sidste) film: When Marnie Was There. Den var virkelig flot, men især første halvdel var meget søvndyssende. Det bliver bedre henimod den fine slutning, men desværre var det ikke nok til at løfte det generelle indtryk af en småkedelig Ghibli-film der er sine forgængere underlegen. Til gengæld var ekstramaterialet på den danske bluray overraskende godt: En utroligt interessant dokumentar på 40 minutter om tilblivelsen af filmen og lidt Studio Ghibli-historie (hvilket minder mig om, at jeg skal have set The Kingdom of Dreams and Madness ASAP).

Billede
Og på falderebet af juli, fik jeg set hele Antboy-trilogien sammen med min ældste søn på 4. Han er efterhånden ved, at nå en alder, hvor han sætter pris på lidt større historie-nuancer i film, og i den forbindelse var Antboy-filmene ret gode. Jeg er faktisk imponeret over dem, når man tager i betragtning at det er danske produktioner. Og så var det bare en fornøjelse, at se danske børne-/ungdomsfilm der ikke taler ned til deres publikum. Når det så er sagt, så vokser træerne heller ikke ind himlen, og 3 film om mere eller mindre samme historie er at trække den, og der er lidt tomgang flere steder. Men sammenlignet med andre danske film til målgruppen, er de klart godkendt.

Ikke en prangende måned, men det jeg fik set var sgu af relativt høj kvalitet. Og fik nakket et par vigtige titler fra min list of shame, så det er også fint.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture ons aug 03, 2016 13:02, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: ons aug 03, 2016 12:50 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Lidt har også ret :thumb:
DeathPosture skrev:
En utroligt interessant dokumentar på 40 minutter om tilblivelsen af filmen og lidt Studio Ghibli-historie (hvilket minder mig om, at jeg skal have set The Kingdom of Dreams and Madness ASAP).

Jeg så TKoDaM i starten af juli. Og... jo, der er da interessante ting i den, og man får et godt indtryk af Miyazaki himself - men som problemet ofte er med fluen på væggen-programmer er der også en del ligegyldigheder og tomgang.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons aug 03, 2016 14:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Ja, det var dit indlæg der mindede mig om den. Jeg har forsøgt at se den tidligere, men var slet ikke i "humør" til det, som jeg tror man skal være, så det blev udsat på ubestemt tid. Men jeg finder emnet superinteressant, og den fine Marnie-dokumentar (som også er japansk produceret) gav mig blod på tanden.

I øvrigt en superfed liste du selv har i denne måned. Gad godt have oplevet, at se den stak film under de forhold i Ebletoft. Måske næste år.

Jeg ved ikke om jeg nogensinde får samlet mig nok mod til, at se Prinsesse Kaguya, men den skal ses engang. Jeg elsker også Porco Rosso (og Steamboy, men det har vi vist talt nok om).

Waking Sleeping Beauty har jeg selv anmeldt og den var sgu god (og kritisk imod Disney).

Finding Dory er jeg faktisk også begyndt at glæde mig til, selvom jeg var superlunken i starten. Tror jeg skal i biffen og se den sammen med min største knægt.

At du kun giver mega-spoof-klassikeren The Naked Gun 3/6 vælger jeg at overse denne gang.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons aug 03, 2016 14:16 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
DeathPosture skrev:
Finding Dory er jeg faktisk også begyndt at glæde mig til, selvom jeg var superlunken i starten. Tror jeg skal i biffen og se den sammen med min største knægt.

At du kun giver mega-spoof-klassikeren The Naked Gun 3/6 vælger jeg at overse denne gang.

Håber du er mere begejstret for Dory end jeg var :)
Jeg har da givet Naked Gun 4/6? Men synes egentlig, at 2½'eren er sjovere.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons aug 03, 2016 15:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Godt ord igen! :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons aug 03, 2016 16:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
37 stk. film set i juli:

Gode gensyn

Adventureland
F/X2
Hellboy
Hot Shots! Part Deux
Olsen-banden ser rødt
Spies Like Us
Stripes
xXx

Film, der skuffede ved gensyn

Evolution
The Man with One Red Shoe

En stak gode førstegangskig

Infinitely Polar Bear
The Last Starfighter
The Legend of Tarzan
Look Who's Back
Les Lyonnais
Muppets Most Wanted
Our Idiot Brother
Rango
Red Dawn (1984)
The Skeleton Twins
Tab Hunter Confidential
Trumbo
Wish I Was Here

Og en stak førstegangskig, der ikke var "all that"

Buddy Goes West
Chinese Zodiac
Don Jon
Jason Bourne

Månedens værste film

Ghostheads
Masters of the Universe
Poltergeist (2015)
Robin Hood: Prince of Thieves
Sharknado 4: The 4th Awakens

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: fre aug 05, 2016 7:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Det blev til 29 sete film i juli, hvor 27 af dem er ikke set før.

I toppen i juli er The Pack og Le Samouraï. Månedens bundskraber går til Urge.

Månedens anbefaling fra en eller flere DAHF'er er Call Me Lucky og Eyes Without a Face. Min anbefaling bliver Deathgasm, en morsom film med blod, gore, patter og metal! Brutal og lige til, uden at tage sig selv seriøst. Samuel Fuller's White Dog er heller ikke en film man skal, eller kan glemme.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: ons aug 10, 2016 15:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Så er juli talt op. Det ser ikke godt ud med at lave en top 3, da kun to film er set og fået angivet karakterer af to DAHF'er. Sådan er det med sommerferien og vi kun er 7 DAHF'er der bruger tråden og tre kun bruger letterboxd. Men der er blevet til 196 sete film, hvor 120 af dem har fået karakterer herinde - ingen film fra t23 denne gang.

Juli: 196 sete film (Batman v Superman: Dawn of Justice, Ghostheads).
Billede Billede

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: ons aug 10, 2016 15:51 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Endnu engang flot indsats - og imponerende, at Ghostheads er den ene af de to :D

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons aug 10, 2016 16:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Ja, det er njhansen og min egen skyld, at Ghostheads er med i "toplisten". BvS har 4,3 og Ghostheads har 2,2 i gennemsnit :)

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: ons aug 10, 2016 16:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
ImpulzE skrev:
Ja, det er njhansen og min egen skyld, at Ghostheads er med i "toplisten". BvS har 4,3 og Ghostheads har 2,2 i gennemsnit :)


Det beklager jeg ;) Det er godt nok ikke en specielt mindeværdig dokumentar.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: tors sep 01, 2016 12:07 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
August - 16 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Kiss Me Deadly (1955)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Atlantis: The Lost Empire (2001)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Take Shelter (2011)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Ernest & Celestine (2012)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Star Trek: Generations (1994)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Harry Potter and the Order of the Phoenix (2007)
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Jason Bourne (2016) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Butterfly's Tongue / La Lengua de las Mariposas (1999)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: When Harry Met Sally (1989)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Goldfinger (1964)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Stranger Things (serie)(2016)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Back to the Future Part II (1989)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Captain Fantastic (2016) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Maze Runner (2014)
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Song of the South (1946)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Batman v Superman: Dawn of Justice UE (2016)

Der var (helt som forventet) både godt og skidt i den forgangne måned. Blandt bundskraberne var seneste Bourne-opus og Disneys kontroversielle Song of the South; det mest kontroversielle ved sidstnævnte må være, hvor kriminelt kedelig og langtrukken, den egentlig er.
Jeg fik endelig set Bat v Super, og som den ikke synderligt store superhelte-fan, jeg er, kan jeg tydeligt mærke, at jeg grundlæggende er mere til DCs univers end til Marvels. Det betyder dog ikke, at jeg omfavner filmen med åbne arme.
Der er en del udmærkede takter i Snyders værk - væsentligt flere end i Man of Steel - herunder en udmærket dramatisk tilgang til stoffet den første times tid. Men også manglende fokus, et overlæsset plot og et alt for åbenlyst forsøg på at konkurrere med MCU. Jeg har stadig ikke forstået, hvad Luthor gerne vil opnå og hvordan han ved halvdelen af de ting, han ved. Eller hvad den drømmesekvens skulle gøre godt for.
Det er ærgerligt, for jeg bilder mig ind, at råmaterialet til en væsentligt bedre film er der et sted.

Cinematekets "spanske borgerkrig"-tema kastede det fine coming-of-age-drama Butterfly's Tongue / La Lengua de las Mariposas af sig, mens seriefronten (som jeg absolut ikke følger godt med i) bød på den underholdende Stranger Things, der dog ikke kunne leve helt op til hypen. Månedens noir var Kiss Me Deadly med alle tiders wtf-slutning, mens Viggo Mortensens seneste langspiller, Captain Fantastic, i den grad var biografturen værd, selv om den mister kursen lidt til sidst.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors sep 01, 2016 13:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Det blev til 46 sete film i august, og ingen af dem er ikke set før.

I toppen i august er The Lobster, Memories of Murder, Carlito’s Way, Silenced og The Lives of Others. Månedens bundskraber går til London Has Fallen.

Udover Memories of Murder, The Lives of Others og Silenced, er månedens anbefaling fra en eller flere DAHF'er; The Times of Harvey Milk, The Voices og Eye of the Tiger.

Min anbefaling for august bliver, The Lobster, Blood Father og The Lovers (Liang Zhu), der også var nævnt i En film om dagen-tråden.

Endnu en gang skal I ikke snyde jer selv med at se to vidt forskellige film, Shane Blacks The Nice Guys og den uudgivet The Fantastic Four fra 1994! Især den sidste er særdeles underholdende og meget bedre en 2015-remaket :) Kan ses på Youtube eller Dailymotion.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE tors sep 01, 2016 16:51, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 275 indlæg ]  Gå til side Foregående 19 10 11 12 1319 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 44 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team