DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 12:27

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 799 indlæg ]  Gå til side Foregående 125 26 27 28 2954 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs apr 26, 2016 16:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn sep 27, 2009 20:50
Indlæg: 754
Geografisk sted: 2800 Kgs. Lyngby
Jeg er lidt nervøs for, at der desværre er lagt i ovnen til alt for mange "reddet i sidste øjeblik" scener. Det er typisk et tegn på doven og dårlig skrivning, og noget George Martin var for dygtig til at falde i. Man så det i sæson 5, hvor Jorah tilfældigvis lige var der hvor Daenarys kom forbi og overværede kampen med slaverne. Den type tilfælde er skidt skrivning, og indtil videre har vi set det med Brienne, der er lagt op til at vi ser det med wildlings ift. Jon Snow, og at Daenarys også vil blive reddet i sidste øjeblik.


Top
   
Indlæg: tirs apr 26, 2016 16:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Du har helt ret, Ulle. Det havde jeg egentlig ikke tænkt over, men scenen med Brienne, der kom og reddede Sansa i sidste sekund irriterede mig grusomt.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons apr 27, 2016 10:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Mike Haggar skrev:
Du har helt ret, Ulle. Det havde jeg egentlig ikke tænkt over, men scenen med Brienne, der kom og reddede Sansa i sidste sekund irriterede mig grusomt.

Brienne og Podrick kunne vel i teorien godt have tracket Sansa og Theon i længere tid, selvom det ikke blev vist i serien?

Men ja, I har ret. Det var en lidt for letkøbt løsning.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons apr 27, 2016 11:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
DeathPosture skrev:
Mike Haggar skrev:
Du har helt ret, Ulle. Det havde jeg egentlig ikke tænkt over, men scenen med Brienne, der kom og reddede Sansa i sidste sekund irriterede mig grusomt.

Brienne og Podrick kunne vel i teorien godt have tracket Sansa og Theon i længere tid, selvom det ikke blev vist i serien?

Men ja, I har ret. Det var en lidt for letkøbt løsning.


Det kunne de sagtens have gjort, men de kommer i allersidste sekund. Deus ex machina. Desuden er det - så vidt jeg husker det - slet ikke, hvad der sker i bøgerne, hvilket også pisser mig pænt meget af. I know, I know, ikke samme medie, men det her er ret markant.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons apr 27, 2016 15:13 
Offline

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 132
Geografisk sted: Århus
Jeg er enig i, at det var for letkøbt at lade Brienne og Pod komme ridende i sidste øjeblik, men jeg har valgt at se gennem fingre med det, fordi det sparer os for een-to-tre afsnit, hvor vi igen skal følge B&P's søgen efter Sansa. Deus ex machina, ja, men det sparer noget tid, som de helt sikkert kan bruge bedre senere hen.

_________________
¡no hay banda!


Top
   
Indlæg: tors apr 28, 2016 15:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Lad os lige tage et par explanation-videoer mere:




_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre apr 29, 2016 9:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 27, 2008 13:18
Indlæg: 393
Billede


Top
   
Indlæg: man maj 02, 2016 6:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 11, 2007 20:19
Indlæg: 3472
Jon snow hypetrain :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

Elsker det :thumb:

Næste uge Premier af afsnittet afslører lidt mere

Gad vide om det er den gode gamle Jon som vågner. (krydser fingre)


_________________
Mvh Rasmus |


Top
   
Indlæg: man maj 02, 2016 12:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn sep 27, 2009 20:50
Indlæg: 754
Geografisk sted: 2800 Kgs. Lyngby
Godt afsnit!

Jeg troede faktisk at Jon ikke ville vågne, da det havde været en fed måde at tage røven på folk!


Top
   
Indlæg: man maj 02, 2016 12:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Joooooon Snoooooooooooow :clap: :clap:

Billede

Det var et FREMRAGENDE afsnit! :clap: Jeg tager den igen i aften :D


Top
   
Indlæg: man maj 02, 2016 22:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Billede


Top
   
Indlæg: tirs maj 03, 2016 14:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 27, 2008 13:18
Indlæg: 393
:lol:

Billede


Top
   
Indlæg: tirs maj 03, 2016 15:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

s06e02 - "Home" :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Billede
Lækkert afsnit, som jo hovedsageligt vil bliver husket som afsnittet hvor Jon Snow blev genoplivet. Det var det vi allesammen havde håbet på, men også en lille smule forudsigeligt. Det kunne faktisk have været interessant hvis vi alle var blevet trollet og Jon Snow ikke blev genoplivet. Men når det så er sagt, så er jeg ligesom glad som alle andre for, at Jon nu endelig er tilbage.

Andre højdepunkter:

- Anti-helten Davos der holder hovedet koldt no matter what. I modsætning til Mellisandre der ikke rigtigt troede på det, men som åbenbart kunne noget alligevel. Jeg glæder mig til, at se hvordan Alliser Thorne og Olly reagerer på nyheden om, at Jon Snow er tilbage. Og shit, hvor var det skønt at se de to forrædere og deres slæng i fængsel hvor de hører til

- Roose Bolton blev dræbt af überpsykopaten Ramsey Snow der også lige lod hundene æde sin nyfødte lillebror og hendes mor. Der er i den grad en ny Lord Bolton på banen. Stay classy, bastard! Du har nu overgået Joffrey i største røvhul-konkurrencen!

- Så nu er der altså to bastarder i spil i Norden.

- Tyrion Lannister, breaker of chains (hvem skulle have troet, at han kunne kontrollere dragerne?). Det åbner en masse muligheder!

- Theons far, den altid krigsliderlige Balon Greyjoy, blev nakket af goddamn Pilou Asbæk der nu overtager magten over The Iron Island

- Frankenstein-udgaven af Gregor Clegane aka. The Mountain er tilbage, mere hellbent end nogensinde

Billede
- Wun Wun er tilbage! Han burde møde The Mountain i en episk fight

- Endelig fik vi set Bran igen. Og i samme øjeblik blev jeg mindet om, hvor irriterende hans plot var sidste gang. Håber på noget mere fremdrift i den sidehistorie snart. Det var dog et interessant flashback hvor vi så de unge udgaver af Eddard, Benjen og Lyanna Stark. Og selvfølgelig Hodor, eller som han hed dengang: Wylis. :lol:

- A girl is ready! Jeg hjåber også snart, at der sker noget mere interessant i Arya-historien der kører i tomgang. Det kunne f.eks. være en mission, hvor The House of Black and White sender Arya nordpå for at dræbe Jon Snow nu hvor han har snydt døden

- Den altid handlingslammede Tommen ser endelig ud til, at forstå, at han har behov for sin mors kyndige kløgt for at få noget gennemslagskraft i Kings Landing igen

Næste uges afsnit hedder i øvrigt Oathbreaker, som naturligvis henviser til 4. afsnit fra 4. sæson: Oathkeeper som er navnet på det sværd (af Valyrian steel) som Brienne of Tarth fik af Jamie Lannister til at passe på Sansa. Det var i øvrigt i samme afsnit, at vi første gang så the Night's King, og som vi alle husker, er det kun Valyrian steel der kan hamle op med de goddamn is-zombier. Altså udover de drager, som Tyrion så småt er ved at køre i stilling. Det bliver godt :twisted: :twisted: :twisted:

:naughty:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture ons maj 04, 2016 15:31, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: ons maj 04, 2016 9:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Ulle skrev:
Jeg er lidt nervøs for, at der desværre er lagt i ovnen til alt for mange "reddet i sidste øjeblik" scener. Det er typisk et tegn på doven og dårlig skrivning, og noget George Martin var for dygtig til at falde i. Man så det i sæson 5, hvor Jorah tilfældigvis lige var der hvor Daenarys kom forbi og overværede kampen med slaverne. Den type tilfælde er skidt skrivning, og indtil videre har vi set det med Brienne, der er lagt op til at vi ser det med wildlings ift. Jon Snow, og at Daenarys også vil blive reddet i sidste øjeblik.


Jo mere jeg tænker over det, jo mere er Jon Snows opvågning faktisk en "reddet i sidste øjeblik"-kliché. Hvorfor skulle folk forlade rummet og have opgivet på forhånd før han vågnede op? Det har vi set 1000 gange før i diverse film.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons maj 04, 2016 14:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

Jeg elsker når der er kælet for detaljerne som her. Det er Game of Thrones virkeligt gode til. :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 799 indlæg ]  Gå til side Foregående 125 26 27 28 2954 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team