DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 18:43

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 98 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 7 Næste
Forfatter besked
Indlæg: lør feb 13, 2016 14:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Jeg fik så endelig set første afsnit af den nye sæson i går aftes. Den var interessant nok, men man må også erkende, at kvaliteten på tv-serier er steget så drastisk siden serien rendte over skærmen i halvfemserne, at det mest er af nostalgiske årsager, at man overhovedet gider at se mere X-files.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: lør feb 13, 2016 20:38 
Offline

Tilmeldt: søn aug 02, 2009 17:25
Indlæg: 226
Montag451 skrev:
men man må også erkende, at kvaliteten på tv-serier er steget så drastisk siden serien rendte over skærmen i halvfemserne
Man må ikke håbe du mener Luksusfælden og Familien fra bryggen her ;) Eller er det paradise hotel som trækker.

Synes den lever fint op til sin stil fra tidligere, hvis man ser på Sæson 9, med undtagelsen af afsnit 3, det var en ommer, selvom det da var komisk. Med kun 6 afsnit i vente, så håber man på det bedste af bedste selvom de er ældre og nok ikke springer lige så meget rundt som i tidlige episoder.

Afsnit 4 var da ok, selvom det var lidt tam, så var den god nok.


Top
   
Indlæg: lør feb 13, 2016 22:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
pendec skrev:
Montag451 skrev:
men man må også erkende, at kvaliteten på tv-serier er steget så drastisk siden serien rendte over skærmen i halvfemserne
Man må ikke håbe du mener Luksusfælden og Familien fra bryggen her ;) Eller er det paradise hotel som trækker.

Synes den lever fint op til sin stil fra tidligere, hvis man ser på Sæson 9, med undtagelsen af afsnit 3, det var en ommer, selvom det da var komisk. Med kun 6 afsnit i vente, så håber man på det bedste af bedste selvom de er ældre og nok ikke springer lige så meget rundt som i tidlige episoder.

Afsnit 4 var da ok, selvom det var lidt tam, så var den god nok.

Mon ikke at du kan regne ud, hvad jeg mener? Der er sket MEGET siden starten af halvfemserne, hvor tv-serier lå mange niveauer under spillefilm på mange parametre.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: lør feb 13, 2016 22:41 
Offline

Tilmeldt: søn aug 02, 2009 17:25
Indlæg: 226
Montag451 skrev:
pendec skrev:
Montag451 skrev:
men man må også erkende, at kvaliteten på tv-serier er steget så drastisk siden serien rendte over skærmen i halvfemserne
Man må ikke håbe du mener Luksusfælden og Familien fra bryggen her ;) Eller er det paradise hotel som trækker.

Synes den lever fint op til sin stil fra tidligere, hvis man ser på Sæson 9, med undtagelsen af afsnit 3, det var en ommer, selvom det da var komisk. Med kun 6 afsnit i vente, så håber man på det bedste af bedste selvom de er ældre og nok ikke springer lige så meget rundt som i tidlige episoder.

Afsnit 4 var da ok, selvom det var lidt tam, så var den god nok.

Mon ikke at du kan regne ud, hvad jeg mener? Der er sket MEGET siden starten af halvfemserne, hvor tv-serier lå mange niveauer under spillefilm på mange parametre.

Så har du sikkert en masse lige på tungen du gerne vil nævne, jeg kan ikke se hvorfor X-files i 2016 ikke kan følge serier som CSI eller The Flash og HBO serier (som jeg personligt ikke finder noget godt på).

Der er så mange, så det kan være svært at vide om du mener the100s eller det er Colony du synes er på niveau med film, og igen, oscar film ingen ser, eller dem som giver box office succes'r :) Vi er så forskellige i smag og oplevelser, så del dine foretrukne som slår X-files :lightsabre:


Top
   
Indlæg: tors feb 18, 2016 9:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
De første tre afsnit er af svingende kvalitet. Det første afsnit er noget værre rod, andet afsnit er ok, men ikke specielt interessant. Det tredje afsnit er væsentligt bedre, men virkelig fjollet. Er næsten igennem fjerde afsnit, og her rammer X-Files endelig noget spændende historie igen. Samtidig er der noget karakterudvikling, og det er ikke så tosset.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors feb 18, 2016 10:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
pendec skrev:
Så har du sikkert en masse lige på tungen du gerne vil nævne, jeg kan ikke se hvorfor X-files i 2016 ikke kan følge serier som CSI eller The Flash og HBO serier (som jeg personligt ikke finder noget godt på).

Der er så mange, så det kan være svært at vide om du mener the100s eller det er Colony du synes er på niveau med film, og igen, oscar film ingen ser, eller dem som giver box office succes'r :) Vi er så forskellige i smag og oplevelser, så del dine foretrukne som slår X-files :lightsabre:

Du var simpelthen seriøs? Du kan slet ikke se at produktionsværdien på tv-serier er steget med mange procent siden starten af halvfemserne? Serierne tiltrækker større producenter, kendte skuespiller, bedre forfattere og langt bedre instruktører de sidste ti år, men du mener hårdnakket, at der ikke er noget gennemsnitlig kvalitetsforskel på serier fra start-halvfemserne til nu?

Du har helt ret ellers. Hvad serierne handler om, og hvem de henvender sig til er smag og behag. Derfor er ingen nævnt og ingen glemt, for fakta er at der bliver poster millarder af kroner i kvalitetsserier i dag, hvor man da X-Files brød igennem, lavede serier for så små penge som muligt, hvilket gjorde serien unik....dengang.

Jeg skriver i øvrigt heller ikke, at X-Files ikke kan følge med. Den er bare unik længere, for der er så meget andet, der ikke forsøger at klone tv-serien anno 1991.

@Mike Haggar
Jeg er helt enig i din betragtning af de forskellige afsnit. Afsnit tre så jeg heller ikke som den katastrofe, som mange andre på nettet har givet udtryk for. Det var, ganske rigtigt, fjollet, men X-Files har vel alle dage haft en hel del selvironi, så det generede mig ikke synderligt. Afsnit fire var til gengæld rigtig godt skruet sammen. Jeg håber at serien slutter på den note, så Pendec og vi andre, kan glæde os over, at X-Files stadig er værd at se på - konkurrencen fra andre serier til trods. ;)

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: tors feb 18, 2016 11:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
pendec, min yndlingstv-serie er og vil altid være X-Files. Jeg sad klinet foran skærmen onsdage kl. 21, da det startede med at komme. Jeg var godt nok alt for ung til det og burde i den grad være forment adgang til The Flukeman, Edward Tooms, Donald Pfaster, De indavlede brødrene Peacock og alle de andre, som Mulder og Scully bekæmpede uge efter, men jeg elskede og elsker X-Files som ingen anden serie.

Når jeg så kigger lidt på serieverdenen i fugleperspektiv, så er der godt nok sket meget med tv-serier siden X-Files kørte i tv. Breaking Bad, Lost, Sopranos, Mad Men, Game of Thrones, The Walking Dead og ikke mindst - efter sigende - The Wire er i en helt anden boldgade. Flere penge, bedre produktioner, bedre dialoger, bedre effekter og bedre instruktion.

Især i den tidlige afdeling af X-Files virker serien, når man genser den dag i dag, af og til lidt billig. Bevares, The Flukeman er stadig en ulækker skabning, og hverken Edward Toom and Donald Pfister er dårligt spillede. Tværtimod. Ind i mellem glimrer serien med den type afsnit og figurer, hvor X-Files er høj-høj klasse. Ofte synes jeg faktisk, at det er UFO-mytologien, der ofte trækker X-Files ned, fordi der skal ske noget, men uden at hverken Mulder eller Scully for alvor må opdage noget, der er så vigtigt, at de faktisk kan afsløre noget. Det er seriens præmis, men også dens store problem.

Jeg er altså nødt til at sekundere Montag451 her. Der er sket meget med tv-serierne siden 1994, og det er heldigvis til det gode, omend der er lidt rigeligt mange serier efterhånden.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors feb 18, 2016 22:19 
Offline

Tilmeldt: søn aug 02, 2009 17:25
Indlæg: 226
Montag451 skrev:
Jeg skriver i øvrigt heller ikke, at X-Files ikke kan følge med. Den er bare unik længere, for der er så meget andet, der ikke forsøger at klone tv-serien anno 1991.

Enig, ikke unik men det er stadig X-files, og der er jeg lidt en fan, selvom kvaliteten generelt på de nye er blevet lidt blødere og mere komedie end seriøse, som dengang Mulder var hårdnakket troende ;)

Mike Haggar skrev:
Lost
Helt klart en favorit! den har jeg set flere gange, og slutningen giver mig sgu tårer i øjnene ;) Sindsyg fed historie, mystik/fiktion og karakterer som har været lige mig!.

Mike Haggar skrev:
Jeg er altså nødt til at sekundere Montag451 her. Der er sket meget med tv-serierne siden 1994, og det er heldigvis til det gode, omend der er lidt rigeligt mange serier efterhånden.
Klart der er kommet alternativer og mange nye serier som også er gode men kendte skuespillere gør ikke altid serier gode, og historie og fiktion(for mig) er vigtigt.
Kvalieten er måske steget for nogle serier og effekter og visueller oplevelser på skærmen, blevet bedre men er historien på plads, så kan mange serier stadig være gode, selvom vi skriver 80'rne og 90'rne.


Top
   
Indlæg: tors feb 18, 2016 22:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
pendec skrev:
Enig, ikke unik men det er stadig X-files, og der er jeg lidt en fan

Det kommer bag på mig. ;)

Jeg elskede også X-Files og holdt endda ud hele vejen gennem niende sæson. Ikke desto mindre blev den frygtelig formularisk. Gentagelserne blev irriterende og variationerne af det samme plot blev nærmest en selvfølge fra sæson til sæson. De første sæsoner er stadig stærke, men ikke ti vilde heste kunne få mig igennem de sidste fire-fem sæsoner en gang mere. Dertil er kvaliteten simpelthen for ringe - uanset hvor godt serien lever i mit nostalgiske sind. ;)

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: lør feb 27, 2016 0:12 
Offline

Tilmeldt: søn aug 02, 2009 17:25
Indlæg: 226
Er X-files så slut nu? (har ikke lige fundet forklaring på google)... Mærkelig 6. episode :?:


Top
   
Indlæg: lør feb 27, 2016 1:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
pendec skrev:
Er X-files så slut nu? (har ikke lige fundet forklaring på google)... Mærkelig 6. episode :?:

Denne sæson er slut. Mon dog ikke at serien fortsætter med Einstein og ham smørhår? Hvis denne sæson var et forsøg på at genoplive X-Files, så skulle jeg hilse og sige, at patienten er stendød. Første og sjette afsnit hang fint sammen, men set i det lys var afsnit 2-5 komplet unødvendige.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: lør feb 27, 2016 1:28 
Offline

Tilmeldt: søn aug 02, 2009 17:25
Indlæg: 226
Montag451 skrev:
pendec skrev:
Er X-files så slut nu? (har ikke lige fundet forklaring på google)... Mærkelig 6. episode :?:

Denne sæson er slut. Mon dog ikke at serien fortsætter med Einstein og ham smørhår? Hvis denne sæson var et forsøg på at genoplive X-Files, så skulle jeg hilse og sige, at patienten er stendød. Første og sjette afsnit hang fint sammen, men set i det lys var afsnit 2-5 komplet unødvendige.

Ok, så du forventer en ny sæson med nye X-files piloter i sæderne. Hmmm, der kan jeg vel nok give dig ret, 1. og 6. afsnit hang sammen men gav ikke helt så meget mening. De andre afsnit var, som du siger, lidt tamme og lidt ringe i forhold til et comeback, selvom jeg kan lide x-files, så kan jeg godt se 6 afsnit med 2 ok afsnit, ikke er noget man fortsætter med at brygge videre på. snøft!


Top
   
Indlæg: lør feb 27, 2016 1:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Rhys Darby-afsnittet synes jeg dog var totalt voldflækker.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: lør feb 27, 2016 11:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
pendec skrev:
Ok, så du forventer en ny sæson med nye X-files piloter i sæderne.

Man frygter det i hvert fald. De havde ikke meget af det, som gør Mulder & Scully til ikoniske figurer, men skulle serien starte op med de to i hovedrollerne, står meget og falder med at historierne bliver bedre end de seks episoder vi fik i denne omgang. Jeg tænker at en langsommere udvikling af handlingen i de to sammenhængende episoder, sagtens kunne have været rigtig fedt, også selv om der måske var lidt for mange paralleller til The String.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: søn feb 28, 2016 9:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Af de seks afsnit, der har været involveret i den nye version, er jeg lunken over for de to mytologi-afsnit, som er noget rod. Jeg elskede afsnittet med The Were-Man, som udnyttede den skarpe humor, som X-Files heldigvis altid har haft. Desuden er Philadelphia-afsnittet om The Trash Man super fedt. Det føltes som et gammelt, klassisk X-Files-afsnit.

Jeg er glad for, at de prøvede igen, men hvis de vil have X-Files til at køre igen, skal de finde ud af, hvilken retning de vil i, og få nogle nye øjne til at skrive deres standalone-afsnit, så der kan ske noget nyt.

Edit: Og så synes jeg, at Agent Reyes' optræden var for lille. Jeg havde gerne set noget mere til hende. Hun var en fin figur i de rodede sidste sæsoner af originalsæsonerne. Agent Einstein og Agent Miller er ikke specielt interessante. Særligt Agent Miller ligner sådan en CSI-flødebolle.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 98 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 7 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team