DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 10:50

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 169 indlæg ]  Gå til side Foregående 16 7 8 9 1012 Næste
Forfatter besked
Indlæg: lør apr 21, 2012 14:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons sep 17, 2003 18:03
Indlæg: 876
Mikl skrev:
Blu-ray.com kan ikke få armene ned over "A Trip To The Moon":
http://www.blu-ray.com/movies/A-Trip-to ... 93/#Review

Er der nogen der ved om der er en europæisk udgivelse på trapperne?


Der kommer en fransk udgivelse: http://www.amazon.fr/Le-Voyage-dans-la-Lune-Blu-ray/dp/B007RLOG78?SubscriptionId=AKIAIY4YSQJMFDJATNBA&tag=bluraycom05-21&linkCode=xm2&camp=2025&creative=165953&creativeASIN=B007RLOG78&m=A1X6FK5RDHNB96

Billede


Top
   
Indlæg: lør apr 21, 2012 14:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Nice! Men sikkert kun med franske mellemtekster tænker jeg.

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: tors maj 10, 2012 20:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Hov, det er gået forbi min næse at Gold Rush kommer fra Criterion d. 12. juni:
http://www.criterion.com/films/27565-the-gold-rush

Den skal hjem ved siden af de andre Chaplin-klassikere. Fedt at det er med nyindspillet score. Det glæder jeg mig til.

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: man nov 12, 2012 9:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Bfi har netop udsendt Potemkin på blå i ders "Soviet Influence" serie (sammen med Griersons Drifters, 1929). Der er mange ting, der taler for denne udgivelse, bl.a. at de har korrigeret hastigheden på Potemkin til 18 fps på en lidt smartere måde end på den amerikanske Kino-BD.

Men desværre er der på Criterionforum en del kritik af, at billedet ser alt for pixeleret ud på Bfi's udgivelse - her illustreret ved et par 200% forstørrede udsnit (Bfi til venstre, Kino til højre):

Billede Billede

Billederne er taget fra denne post, men diskussionen går et par sider tilbage i den pågældende tråd.


Top
   
Indlæg: man nov 12, 2012 10:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Jeg kan godt li' at ham Feckless Boy skriver "Must be something with your set-up, no specks or pixels here" og så har han vedhæftet et billede som viser pixeleringen med al tydelighed. :loco: Nogle mennesker er altså bare blinde.


Top
   
Indlæg: tirs nov 20, 2012 21:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Ifølge andre fora har Bfi erkendt, at der er sket en fejl med Potemkin. De (Bfi) vil rette op på det og evt. erstatte fejlbehæftede diske. Super service. Jeg ser stadig frem til at få deres Potemkin, når den er blevet korrigeret.

I øvrigt har jeg bestilt Feuillades føljeton Les vampires (1915) i Kinos udgave på blå. Det bliver indtil videre den ældste blu-ray film i samlingen. Den glæder jeg mig til at gense!


Top
   
Indlæg: tors jan 28, 2016 12:51 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
For klassiker-fans:
Den årelange restaurering af Abel Gances 5½ timer lange Napoleon-film er endelig afsluttet, og filmen vil få re-premiere i engelske biografer og (mere interessant) komme ud på BD og dvd til efteråret. For de uindviede var filmen visionær på en række områder, bl.a. med
"fast cutting, extensive close-ups, a wide variety of hand-held camera shots, location shooting, point of view shots, multiple-camera setups, multiple exposure, superimposition, underwater camera, kaleidoscopic images, film tinting, split screen and mosaic shots, multi-screen projection, and other visual effects."

Den sidste del af filmen skal egentlig vises med 3x academy ratio-projektører, dvs. et skærmformat på 4:1 (!)
Billede
Ikke dårligt gået af en film fra 1927.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors jan 28, 2016 14:12 
Offline

Tilmeldt: fre jul 01, 2005 10:19
Indlæg: 1461
Buck Rogers skrev:
... restaurering af Abel Gances 5½ timer lange Napoleon-film ...


Den har jeg aldrig set, men har været ved at købe den på dvd flere gange - bliver spændende!


Top
   
Indlæg: tors jan 28, 2016 14:20 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Ja, meget - svjv har de hidtidige restaureringer ikke været noget at råbe hurra for, så den skal klart hjem, når tid kommer. Hvordan man så lige finder tid til 5½ times fransk stumfilm må være en anden sag - jeg synes generelt det er lettest at komme gennem dem på under tre timer, så Dr. Mabuse, der Spieler og Die Nibelungen står stadig på hylden og blomstrer :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors jan 28, 2016 14:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Det er fandme gejlet. På trods af at jeg er stumfilmfan, klassikerfan og fan af underlig optageteknik tror jeg alligevel at 5 1/2 time bliver svær at komme igennem. Får man en T-shirt når man har set den færdig? 8)

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: tors jan 28, 2016 14:38 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Bah - 5½ time? Næ, må vi så bede om rigtig modstand? :D
Citat:
in a live performance with intervals the experience adds up to over eight hours from start to finish

:loco:

Men vi kan da godt finde ud af noget med en t-shirt og promo-pizza!
Har vi forresten en stumfilmstråd? Jeg genså Sunrise i weekenden og kunne godt bruge at få opprioriteret nogle af alle de uåbnede stumfilm i samlingen.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors jan 28, 2016 14:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Naturligvis har vi det:
viewtopic.php?f=16&t=33859&p=486604

Lad os bare nørde Napoleon derinde. Jeg er faktisk fristet af at få den set.

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: tors jan 28, 2016 15:23 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Og så er vi flyttet over :)
Er der nogen, der har set nogle af hans andre film? Jeg tænker især på La Roue, der er ude på dvd i en "kun" 4½ timer lang version. Originalen skulle vare mellem 7½ og 9 timer (!), formodentlig afhængig af projektionshastighed. Så virker 5½ time med Napoleon jo pludselig meget overskueligt.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors jan 28, 2016 15:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Har aldrig set noget af Gance. Men noget tyder på, at manden havde et problem med at fatte sig i korthed.

Fra Wikipedia:
Citat:
Gance planned for Napoléon to be the first of six movies about Napoleon's career, a chronology of great triumph and defeat ending in Napoleon's death in exile on the island of Saint Helena. After the difficulties encountered in making the first film, Gance realised that the costs involved would make the full project impossible.


https://en.wikipedia.org/wiki/Napoléon_(1927_film)

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Senest rettet af Mikl tors jan 28, 2016 15:32, rettet i alt 2 gange.

Top
   
Indlæg: tors jan 28, 2016 15:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Flere guldkorn fra Wikipedia-artiklen:

Citat:
At a screening of Napoleon on 30 November 2013, at the Royal Festival Hall in London, full to capacity, the film and orchestra received a standing ovation, without pause, from the front of the stalls to the rear of the balcony. Davis conducted the Philharmonia Orchestra in an outstanding performance that spanned a little over eight hours, including a 100-minute dinner break.

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 169 indlæg ]  Gå til side Foregående 16 7 8 9 1012 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team