DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 10:03

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 927 indlæg ]  Gå til side Foregående 157 58 59 60 61 62 Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre jan 22, 2016 14:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
DeathPosture skrev:
Du er ikke den eneste der har lavet den betragtning. Men ja, det er paradoksalt at filmen ikke længere "dyrkes" som den gjorde omkring release, nu hvor den var så stort et hit som den var.

Det kunne være sjovt med en artikel af en af de besatte fans der klædte sig ud som Navi og så filmen 20-30 gange i biografen og drømte om at bo på Pandora og slet ikke kunne klare at vende tilbage til den virkelige verden når filmen var slut. Det var højst bizart. Hvor er de nu?

Jeg har altid syntes den var ualmindeligt kedelig.


Top
   
Indlæg: fre jan 22, 2016 14:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Min reaktion Billede

:D

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: fre jan 22, 2016 14:08 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Mikl skrev:
Er det bare mig eller er Avatar gledet lidt ud af den kollektive kulturelle bevidsthed? Den var et gigantisk og massivt hit i biograferne, hvilket skulle indikere at den har haft en eller anden blivende indflydelse i vores bevidsthed, men det har den ikke rigtig. Jeg kan dårligt huske filmen og den har ikke rigtig interesseret mig efter jeg så den i biografen i sin tid og var moderat underholdt.

Hvad siger I? Er der store forventninger til de næste Avatar-film (som ender med at udkomme næsten 10 år efter den første)?

Nej, du er ikke den eneste. Som det går med den slags giga-hit, kommer der tit en negativ modreaktion bagefter, og selv om mange var blæst bagover i første omgang (jeg var selv vildt imponeret af det visuelle efter visningen i Imperial), er der som bekendt gået lidt sport i at synes, at Avatar stort set må være den ringeste film i det 21. århundrede. De massive agressioner mod "smølfefilmen" kan jeg ikke helt forstå. Ja, historien er ret banal, men ikke så meget mere end talrige andre blockbustere, og jeg tager sgu hatten af for, at Cameron vovede at tænke stort på det visuelle område.

Jeg tror også, at Cameron skyder sig selv i foden ved at trække næste film så længe, men på den anden side har han igen og igen (T2, Titanic og selvfølgelig Avatar) vist, at han kan hive hits ud af ærmet. Men måske skulle han nøjes med en enkelt sequel i stedet for den moderne dille med at lave en to-tre stykker, når man nu alligevel er i gang.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre jan 22, 2016 14:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg synes ikke, at Avatar er en dårlig film, men jeg synes heller ikke, at det er en god film. Visuelt fremragende og desværre med til at skabe en idé om, at alle fremtidige blockbustere skulle udgives i 3D-format. Jeg ser hverken frem til eller ser bort fra, at der kommer mere Avatar en dag. Jeg håber bare, at den lange arbejdsfase i forhold til de følgende film er givet godt ud for Cameron og co.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre jan 22, 2016 18:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Avatar 2, 3 og 4 er efterfølgerne ingen efterspørger. Cameron har virkelig spildt mange år på dette projekt. Og hvis han regner med at 2eren først udkommer til 2018, så kan vi tidligst forvente noget helt nyt fra ham i 2021-2022. Daaaamn. :shock:


Top
   
Indlæg: fre jan 22, 2016 19:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Han har faktisk et andet projekt under udvikling:
http://www.imdb.com/title/tt2475426/

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: fre apr 15, 2016 16:19 
Offline

Tilmeldt: tirs sep 14, 2004 19:26
Indlæg: 988
så er der lidt nyt igen

der skulle komme i alt 4 film mere om avatar :shock:

avatar 2 skulle få premiere i 2018 og de 3 næste skulle komme i 2020, 2022 og 2023

jeg syntes nu det er en eller to film for meget eller er det bare mig ???



taget fra filmz.dk

"Avatar 2" er blevet udskudt og udskudt sammen med "Avatar 3" og "Avatar 4", som James Cameron har lovet, at der kommer. Nu sætter Cameron årstal på og annoncerer, at der også kommer en "Avatar 5"!

Det er Empire, der skriver, at manden bag filmhistoriens største biografsucces nu afslører, at der kommer minimum fem "Avatar"-film i alt.

Ifølge James Cameron så får de fire sequels selvstændige plots, men at de samles i én stor samlet saga. Første sequel er nu planlagt til at få premiere i 2018.


Top
   
Indlæg: fre apr 15, 2016 16:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Han skulle hellere bruge sin tid på andre film i stedet for. Evt. på The Abyss og True Lies på blu-ray...

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: fre apr 15, 2016 17:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Billede


Top
   
Indlæg: fre apr 15, 2016 18:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Jeg tror roligt vi kan sige at 2-3 milliarder mennesker holder vejret i spænding. :D


Top
   
Indlæg: fre apr 15, 2016 18:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Eller i hvert fald Naite22 som stod for ca. 2/3 af indlæggene i denne tråd... indtil filmen rent faktisk havde premiere. Så forsvandt han næsten sporløst.

PS. Jeg kan anbefale at genlæse denne tråd, det er ret morsomt. "AVATAR VIL FOR ALTID ÆNDRE DEN MÅDE VI SER FILM PÅ!" Hmm, men gjorde den nu også det? Jeg er ikke helt overbevist.


Top
   
Indlæg: lør apr 16, 2016 23:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg forlænger da bare trådtitlen 5 år mere, fra 2018 til 2023. :loco:

Fox præsenterede det nye Avatar-logo i forbindelse med CinemaCon:

Billede


Top
   
Indlæg: tirs apr 19, 2016 12:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
This guy is nuts! Han optager alle fire film i ét hug! :shock:

Citat:
“It’s really all one big production,” says Cameron. “It’s more the way you would shoot a miniseries. So we’ll be shooting across all [four films] simultaneously. So Monday I might be doing a scene from Movie Four, and Tuesday I’m doing a scene from Movie One… We’re working across, essentially, eight hours of story. It’s going to be a big challenge to keep it all fixed in our minds, exactly where we are, across that story arc at any given point… It’s a saga. It’s like doing all three ‘Godfather’ films at the same time.”

“On the new ‘Avatar’ films, I’m actually going to shoot more real-world stuff,” Cameron continues. “It may only be there as an example from which we then generate CG, or we may actually integrate some of those photographic elements. But I want more photography.”


http://www.comingsoon.net/movies/news/6 ... l#/slide/1


Top
   
Indlæg: tirs apr 19, 2016 12:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Billede

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: tirs apr 19, 2016 12:40 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Lidt storhedsvanvid skader aldrig :D

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 927 indlæg ]  Gå til side Foregående 157 58 59 60 61 62 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 58 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team