DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 20:27

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre aug 28, 2015 12:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Det er slut. :cry3:

Citat:
Efter flere forsøg på at tilpasse sig et omskifteligt marked har Stereo Studio indgivet konkursbegæring og lukker de nuværende 12 butikker.

Det oplyser virksomheden i en pressemeddelelse.

Den Aalborgensiske virksomhed Stereo Studio ApS har indtil nu været den længst overlevende, uafhængige landsdækkende musik- og filmkæde i Danmark. Men efter flere år med svigtende salg har Stereo Studio været nødsaget til at indgive konkursbegæring.

Tragisk jubilæumsår
Stereo Studio blev grundlagt af Frank Sørensen i 1975 i beskedne lokaler på Boulevarden i Aalborg. Over tid voksede virksomheden til en landsdækkende kæde med et solidt tag i de danske forbrugere, og i sin storhedstid havde Stereo Studio 24 butikker spredt rundt om i Danmark.

I år har virksomheden kunnet fejret 40 års jubilæum, men det har stået i skyggen af Frank Sørensens tragiske død i en motorcykelulykke i Tyskland tidligere på året.

- Det er med stor sorg, at vi først har mistet Frank i en tragisk ulykke og derefter har måttet opgive hans livsværk gennem 40 år. Men der er ikke andre muligheder. Danskernes forbrugsvaner har ændret sig markant gennem årene, og trods en ihærdig og lang kamp for at tilpasse virksomheden til markedet, må vi indse, at tiden, hvor kunderne købte musik i en fysisk butik, er en saga blot.

Stereo Studio var oprindeligt en ren musikbutik med salg af vinyler og kassettebånd. Siden kom cd’erne til, og ad åre blev film og konsolspil en større og større del af sortimentet, ligesom import af specialudgivelser fra udlandet også trak mange kunder i butikken.

Nyt koncept afprøvet
Den globale tilbagegang i musik- og filmbranchen fik i 2013 Stereo Studio til at lancere konceptet Studio Apparel, hvor kædens butikker blev redesignet og fik et bredt sortiment af tøj og merchandise ud over musik og film. Dette tiltag har dog ikke kunnet redde virksomheden.

- Vi har løbende lukket de butikker, der var mindst rentable, med det formål at få virksomheden til at overleve i mindre målestok. Efter Franks død har vi forsøgt at køre videre med denne plan, men har desværre også måttet indse, at tiden er løbet fra det fysiske salg, og at det økonomiske grundlag for at drive virksomheden videre er væk. Det har været en meget svær beslutning, men vi er samtidig utrolig taknemmelige for og stolte af det, vi har opnået, og vi skylder vores mange trofaste medarbejdere og kunder en stor tak, siger Britta Sørensen.


Senest rettet af Fritte fre aug 28, 2015 12:14, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: fre aug 28, 2015 12:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 27, 2008 13:18
Indlæg: 393
Trist men det var vel bare et spørgsmål om tid.

Havde nogle fantastiske år i Stereo Studio med kollegaer og kunder, så der er tonsvis af gode minder heldigvis. :-)


Top
   
Indlæg: fre aug 28, 2015 12:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Det er simpelthen så sørgeligt. Jeg har handlet ufatteligt meget i "moder"-butikken i Aalborg og kender stadig et par stykker der arbejder i butikken og på hovedkontoret. Man kunne jo næsten godt regne ud, at det var den vej det gik efter at TP Musik og Blockbuster drejede nøglerne, men jeg håbede til det sidste at deres redningsforsøg var lykkedes.

The end of an era! :cry:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre aug 28, 2015 12:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg husker mine første besøg i Stereo Studio. Lange, LANGE rækker med CDer op af alle vægge. Hele vejen rundt om butikken. I midten havde de masser af reoler med DVD-film. En jungle af fysiske medier. Oh, those were the days :cry3:

Bluecity her i Horsens har også sat deres butik til salg.


Senest rettet af Fritte fre aug 28, 2015 12:30, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: fre aug 28, 2015 12:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Hold kæft det er efterhånden trist at handle film og musik i den virkelige verden.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: fre aug 28, 2015 12:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Nu er der vel kun Elgiganten og FONA, plus de slatter man finder i Bilka og Føtex. Merlin havde et killer-udvalg i gamle dage.


Top
   
Indlæg: fre aug 28, 2015 13:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 28, 2002 1:01
Indlæg: 1558
Geografisk sted: 10 min. fra Øst for Paradis
Trist! Men lad gribbene kredse omkring resterne - ved vi noget om der kommer et konkurssalg?


Top
   
Indlæg: fre aug 28, 2015 13:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg kom enormt meget i Stereo Studios butik i Aarhus tilbage i min studietid i byen og bagefter på Nørrebrogade, da vi havde én der. Jeg savner at gå på opdagelse i Stereo Studio, men skal også være den første til at medgive, at jeg har været nærmest fraværende i den slags butikker de seneste år.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre aug 28, 2015 13:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 08, 2003 15:26
Indlæg: 1265
Ikke overraskende, men alligevel trist.


Top
   
Indlæg: fre aug 28, 2015 13:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Så er der reelt set kun Læsehesten tilbage i Aalborg hvor man fornuftigt kan købe film fysisk.

Ikke at jeg er overrasket over Stereo Studios konkurs, rygterne har svirret længe, men sørgeligt alligevel og især Aalborg er nu et reelt u-land mht for mit vedkommende film på blu-ray (på nær Læsehesten).

Jeg nærmer mig snart de 100% i hvor mine handler gøres mht fysisk butik kontra online. SS var een af de allersidste hæderlige bastioner.

Endnu en mørk og trist dag for os der sætter pris på fysiske medier og som ikke kaster sig uhæmmet ud på streamingens kønsløse samlebånd.

I'm gettin' too damn old :cry3:


Top
   
Indlæg: fre aug 28, 2015 13:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Ka-Bang skrev:
Trist! Men lad gribbene kredse omkring resterne - ved vi noget om der kommer et konkurssalg?


Ikke lige umiddelbart. En kammerat spurgte efter prisen på en titel. Normalpris.


Top
   
Indlæg: fre aug 28, 2015 13:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Fritte skrev:
Nu er der vel kun Elgiganten og FONA, plus de slatter man finder i Bilka og Føtex. Merlin havde et killer-udvalg i gamle dage.


Men Mutanten ligger jo ikke inde i byerne, hvor Fona og Stereo Studio ligger. Deres udvalg kan også være ret trist, nogle gange, synes jeg.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: fre aug 28, 2015 13:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
El-mutanten i Aalborg har et direkte pinligt rodet udvalg af film og priser der er helt ude af trit med noget som helst. Et sted jeg vældigt nødigt kommer. Fona i Aalborg Storcenter har et ok blu-ray sortiment men stadig ikke prangende og Fona i Aalborg centrum er en direkte skændsel af en rodebiks.

Ifølge Stereo Studio i Aalborg Storcenter, så er der definitivt lukket fra kl 17 idag. Ingen ophørsudsalg. Der kommer en kurator og ser på sagerne og så var det nok det....


Top
   
Indlæg: fre aug 28, 2015 14:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Henriksen skrev:
El-mutanten i Aalborg har et direkte pinligt rodet udvalg af film og priser der er helt ude af trit med noget som helst. Et sted jeg vældigt nødigt kommer. Fona i Aalborg Storcenter har et ok blu-ray sortiment men stadig ikke prangende og Fona i Aalborg centrum er en direkte skændsel af en rodebiks.


Det er også Laserdisken i Aalborg, men her er priserne helt i skoven :(

Henriksen skrev:

Ifølge Stereo Studio i Aalborg Storcenter, så er der definitivt lukket fra kl 17 idag. Ingen ophørsudsalg. Der kommer en kurator og ser på sagerne og så var det nok det....


Avs. Men det ligner det mønster vi så hos TP Musik og Blockbuster (Aalborg) der heller ikke holdte ophørsudsalg.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre aug 28, 2015 14:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors maj 07, 2015 15:05
Indlæg: 497
Fritte skrev:
Ka-Bang skrev:
Trist! Men lad gribbene kredse omkring resterne - ved vi noget om der kommer et konkurssalg?


Ikke lige umiddelbart. En kammerat spurgte efter prisen på en titel. Normalpris.


Nu hvor det jo er en konkurs bliver alle butikkerne jo nok lukket og forbliver lukket for en periode når det er blevet fyraften i aften. Så vil der nok gå en kortere periode hvor man finder ud af, hvordan det resterende lager realiseres bedst muligt for at dække kreditorernes tilgodehavender. Mit bud er at der så vil komme et kortvarigt ophørsudsalg af en art, og til sidst bliver resterne afhændet for en slik til en af de tilbageværende spillere på markedet.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team