DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors apr 18, 2024 9:45

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 799 indlæg ]  Gå til side Foregående 114 15 16 17 1854 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man jun 01, 2015 13:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
HO-LY SHIT! :shock:

Ta' al kritik af sæson 5 og stik det skråt op! Hele vejen op. Længere? Langt nok? Godt så! Dagens afsnit var intet mindre end fænomenalt! :shock: :shock:


Top
   
Indlæg: man jun 01, 2015 17:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Jep, det var godt. Jeg er dog ikke helt så begejstret som andre, der sammeligner det med Red Wedding. Der er vi er slet ikke i min bog. ;)
Gad vide om Daenerys kan lave noget nye drageglas?
Og gad vide om The White Walkers har nogen form for intelligens? Man kom til at tænke på om deres leder var en slags necromancer og det blot er ham man skal slå ihjel? Og om denne besidder en menneskelige intelligens. De er i hvert fald i stand til, at planlægge og lægge strategi. :?

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: man jun 01, 2015 17:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Mills skrev:
Jep, det var godt. Jeg er dog ikke helt så begejstret som andre, der sammeligner det med Red Wedding. Der er vi er slet ikke i min bog. ;)


Enig, vi er langt fra Red Wedding, men et super godt afsnit, men serien skylder også noget, for en enlig svale gør sgu ingen sommer i denne sæson ;) Også værd at bemærke, at de uintersante plotlines, som f.eks. Dorne var helt fraværende. Jeg er dog stadig uforstående overfor at Samwell og Gilly skal være med hver eneste uge.

Man fornemmede allerede sidste sæson, at Jon Snow var ved at blive seriens vigtigste og mest interessante figur. Tyrion og Daenarys sammen er også ren dynamit. Det lover godt for de sidste afsnit. Nu mangler vi kun Hodor.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: man jun 01, 2015 23:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Jeg er ikke den eneste med min idė..http://www.vanityfair.com/hollywood/201 ... of-thrones

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: man jun 01, 2015 23:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Mills skrev:
Jeg er dog ikke helt så begejstret som andre, der sammeligner det med Red Wedding. Der er vi er slet ikke i min bog. ;)


Shiva skrev:
Enig, vi er langt fra Red Wedding.


Uenig. Men jeg var så heller ikke ved at falde bagover af begejstring for Red Wedding. Purple Wedding derimod :notworthy:

De sidste, hvad, 25 minutter af dagens afsnit er noget af det bedste GoT jeg har set.
Jeg fangede mig selv i at sige: "Det her er federe end Lost!" Okay, i bakspejlet er de sidste sæsoner af Lost også volapyk.

Glæder mig til DeathPostures analyse. Han havde denne kommentar på Facebook: "WOOOOOOOOOOW!!"

:clap:


Top
   
Indlæg: man jun 01, 2015 23:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Billede


Top
   
Indlæg: tirs jun 02, 2015 10:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
:thumb: :beerchug:

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tirs jun 02, 2015 11:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

s05e08 - "Hardhome"
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

Winter is here! OMFG, så skal jeg da godt nok lige love for, at der blev åbnet for sluserne! Mange har sammenlignet afsnittet med Red Wedding eller Purple Wedding-afsnittene, men det er jeg nu ikke enig i, da der ikke var de store dramatiske twists (læs: overraskelses-mord). Vi er nærmere de store episke action-afsnit som f.eks. Blackwater (s02e09) eller The Watchers on the Wall (s04e09). Jeg elsker GoTs mesterlige blanding af kammerspil/politiske kampe kontra de store, episke actionbattles. Og dette var i den grad et sådant afsnit. Klart det bedste afsnit i sæson 5 og et af de bedste nogensinde (og højst ratede på IMDB nogensinde, det er vildt!)

Højdepunkter:

- De 20-25 minutters non-stop action i Hardhome var noget af det mest episke Game of Thrones-lir jeg nogensinde har set! Alt var lækkert og jeg fik skiftevis ståpels og kuldegysninger.

- TV-showet har nu endegyldigt brudt med at følge bog-plots slavisk. Så vidt jeg har forstået det (jeg har ikke læst bøgerne), er hverken Tyrion/Daenerys-alliancen eller Jon Snows zombie avalanche i Hardhome med i bøgerne.

- Endelig kom forløsningen i Mereen. Daenerys tog det kloge valg og besluttede sig for, at tage Tyrion som sin rådgiver. Sjældent har vi da set to hovedpersoner bonde så hårdt! Øjeblikket hvor de blev enige om, at de begge var børn af fucked-up fædre, var magisk og fik Daenerys til, at whiteliste Tyrion. Det er det smarteste move hun har lavet i flere sæsoner! En alliance imellem Tyrion, Khaleesi og hendes drager er eddermame svær at argumentere imod. Men er det tids nok, til at den nye alliance kan tage kampen op imod truslen fra nord? Vi skærer den lige ud i pap igen: Nord imod syd. White walkers imod drager: A Song of Ice and Fire :twisted:

- Den ualmindeligt dårlige stemning da Jon Snow og Tormund ankom til Hardhome og blev mødt af wildlingernes defacto leder Lord of Bones, som straks blev sat på plads af Tormund. Så var linien ligesom lagt. Men ak, det var kun starten på Jon & Tormunds usandsynligt dårlige dag.

- "I fucking hate Thenns!" Ja, hvad er de for nogle elendige splitters der ødelægger det gode samarbejde?

- Og så fik vi lige forklaringen på præcis hvorfor The Wall er så fucking høj som den er: For at beskytte Westeros imod de udøde, ugudelige skabninger fra nord! OMG! Og det er et genialt træk, at hver eneste menneske/wildling de dræber, bliver genoplivet og kæmper videre på fjendens side. Deres hær vokser eksplosivt på den måde.

- Var det kun mig der fik klare flashbacks til den måde de episke slag var opbygget på i den oprindelige LOTR-trilogi? Helm's Deep, Minas Tirith, Mines of Moria og så videre. Shit hvor var det godt lavet for en TV-serie.

Billede
- Zombie avalanchen der væltede ned af bjerget med en blanding af sne-zombier (wights) og wild walkers (der på afstand observerede slagets gang) er noget af det mest skræmmende vi længe har været vidne til. Og øjeblikket hvor Jon Snow og Tormund endelig er i "sikkerhed" i båden imens de ser Night's King spille med musklerne og casually genoplive de døde som sne-zombier... HOLY SHIT hvor var det vildt!

- Og hvor langsom var den båd lige til, at komme væk fra kysten? Ro hurtigere for helvede! Og hvem fanden var ham den skumle, tildækkede fyr i båden? Det kan umuligt ende godt.

Billede
- Valyrian steele viser sig, at være ret effektivt! Ligeså effektivt som dragon glass, hvilket giver god mening, når drager har været involveret i fremstillingen af det. Heldigt for Jon Snow, at hans far Ned Stark, gav ham præcist sådan et sværd, for de er pokkers svære at skaffe ellers.

- Var der nogen metalfans der spottede Mastodon som wildlings?

- Kæmpen Wun Wun :naughty:

- Eneste lille øf fra mig, var faktisk danske Birgitte Hjort Sørensens præstation. Jeg har tit svært ved, at abstrahere fra danske skuespilleres brede danglish-accent, når jeg ser dem i engelsksprogede film/tv-serier, og jeg synes det var ret slemt med Birgitte Hjort Sørensens rolle som wildling-lederen Karsi. Jeg ved ikke om hendes zombie-alterego kommer til, at have taleroller fremover, så måske problemet løser sig selv.

- Tommen er nu officielt den mest uduelige konge der nogensinde har regeret i Westeros. Fuldstændig handlingslammet.

- Cersei rådner i hendes celle, hvilket fryder mig usandsynligt. Men mon ikke hun finder en udvej, for selvom hun er presset, er hun stadig snu!?

- Aryas historie er godt nok ved, at være kedelig zzzz... Til gengæld var det ufatteligt tilfredsstillende at se Sansa, da hun fik at vide at hendes brødre Bran og Rickon ikke blev dræbt af Theon som hun havde troet. Hun fik en lille flig af håb tilbage i øjnene.

- Jorah er ikke typen der tager et nej for et nej. Og så skylder han Tyrion sit liv (hvilket sikkert kommer ind handy senere). Han skal til at skynde sig, hvis han skal nå at stoppe det udbrud af greyscale.

Billede
- Vi er enige om, at truslen fra nord er reel. Eneste måde man kan undgå White Walker-hæren, er ved at:
a) ...smutte til et varmt sted (hæj, Dorne!)
b) ...bevæbne alle med dragon glass og valyrian steel
c)...alliere sig med en drage eller to

^ Jeg ville nok vælge en kombination af de 3

- Hvad sker der ellers i næste afsnit? Jeg gætter på, at minimum én af hovedrollerne dør i afsnit #9: Cersei, Loras, og Margaery er alle i nogle ret trælse situationer. Det samme med Jaime og Bronn. Og i Mereen har Daenerys og Tyrion næppe set det sidste til de der Sons of the Harpy. Og så er der Shireen, Stannis, Brienne og alle de der Bolton-røvhuller. En af dem dør i næste afsnit, men hvem? Arya er fredet. Og teknisk set er Tyrion også fredet, da jeg har læst, at GRRM har lovet sin kone, at holde Tyrion i live (men det er jo kun i bøgerne).

- Hvor fanden er Varys?

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs jun 02, 2015 11:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Anmeldelser af individuelle Game of Thrones-afsnit

Sæson 8 (2019):

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: s08e01 - "Winterfell"
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: s08e02 - "A Knight of the Seven Kingdoms"
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: s08e03 - "The Long Night"
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: s08e04 - "The Last of the Starks"
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: s08e05 - "The Bells"
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: s08e06 - "The Iron Throne"

Sæson 7 (2017):

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: s07e01 - "Dragonstone"
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: s07e02 - "Stormborn"
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: s07e03- "The Queen's Justice"
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: s07e04 - "The Spoils of War"
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: s07e05 - "Eastwatch"
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: s07e06 - "Beyond the Wall"
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: s07e07 - "The Dragon and the Wolf"


Sæson 6 (2016):

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: s06e01 - "The Red Woman"
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: s06e02 - "Home"
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: s06e03 - "Oathbreaker"
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: s06e04 - "Book of the Stranger"
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: s06e05 - "The Door"
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: s06e06 - "Blood of My Blood"
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: s06e07 - "The Broken Man"
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: s06e08 - "No One"
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: s06e09 - "Battle of the Bastards"
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: s06e10 - "The Winds of Winter"


Sæson 5 (2015):

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: s05e01 - "The Wars to Come"
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: s05e02 - "The House of Black and White"
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: s05e03 - "High Sparrow"
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: s05e04 - "Sons of the Harpy"
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: s05e05 - "Kill the Boy"
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: s05e06 - "Unbowed, Unbent, Unbrokeny"
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: s05e07 - "The Gift"
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: s05e08 - "Hardhome"
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: s05e09 - "The Dance of Dragons"
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: s05e10 - "Mother's Mercy"

Sæson 4 (2014):

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: s04e04 - "Oathkeeper"
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: s04e05 - "First of His Name"
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: s04e06 - "The Laws of Gods and Men"
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: s04e07 - "Mockingbird"
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: s04e08 - "The Mountain and the Viper"
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: s04e09 - "The Watchers on the Wall"
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: s04e10 - "The Children"

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture tirs jun 04, 2019 15:24, rettet i alt 16 gange.

Top
   
Indlæg: tirs jun 02, 2015 11:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Tak for den, som altid, meget skarpe analyse DeathPosture. Men tilbage til mit tidligere spørgsmål er det nok blot at slå Night's King ihjel og har han en almindelig intelligens? Altså kan man tale med ham? Eller er White Walkers mere en force of nature der lige så stille truer alle som en pest? :?

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tirs jun 02, 2015 13:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Billede

Billede


Top
   
Indlæg: tirs jun 02, 2015 13:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Mills skrev:
Tak for den, som altid, meget skarpe analyse DeathPosture. Men tilbage til mit tidligere spørgsmål er det nok blot at slå Night's King ihjel og har han en almindelig intelligens? Altså kan man tale med ham? Eller er White Walkers mere en force of nature der lige så stille truer alle som en pest? :?


Dit gæt er ligeså godt som alle andres. Night's King er ikke med i bøgerne.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons jun 03, 2015 7:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Billede

Og der er lavet en lille featurette om Hardhomekampen.
https://pbs.twimg.com/media/CGFKPcCWgAAFcnr.jpg:large

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: ons jun 03, 2015 9:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
DeathPosture skrev:
Billede
- Valyrian steele viser sig, at være ret effektivt! Ligeså effektivt som dragon glass, hvilket giver god mening, når drager har været involveret i fremstillingen af det. Heldigt for Jon Snow, at hans far Ned Stark, gav ham præcist sådan et sværd, for de er pokkers svære at skaffe ellers.


^ Sludder!

Billede

Det var naturligvis Jeor Mormont der gav sit valyrian steel-sværd til Jon Snow. Det var helt tilbage i sæson 1, hvilket er grunden til, at min hukommelse er lidt cloudy.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture ons jun 03, 2015 11:29, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: ons jun 03, 2015 11:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle


^ showrunners David Benioff og D. B. Weiss. fortæller omkring Hardhome-afsnittet



^ Bag om kameraet på Hardhome-scenen. Yderst interessant.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 799 indlæg ]  Gå til side Foregående 114 15 16 17 1854 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team