DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er lør apr 20, 2024 7:02

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 799 indlæg ]  Gå til side Foregående 18 9 10 11 1254 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man apr 20, 2015 14:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
lol, Huffington Post har spurgt en håndfuld synske hvilke af hovedpersonerne i Game of Thrones der dør i løbet af sæson 5.

Det er der kommet følgende infographic ud af:

Billede

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man apr 20, 2015 19:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Afsnit 2 var en lille smule kedeligt, men man fornemmer at der er noget større på vej. Andre der har det sådan?

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: man apr 20, 2015 21:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Jeg synes, det var noget bedre end afsnit 1, men det siger heller ikke det store, for det var næsten anti-klimatisk, når man nu har ventet i 9 måneder på skidtet :) . Godt at se Brienne igen, men der mangler i den grad, at der kommer skub i nogle af de efterhånden (alt for) mange plot linier. Også har vi endda stadig den absurd mystiske Bran Stark historie tilgode endnu.

Hidtil seriens suverænt svageste sæson so far. Small sample size, men alligevel.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: tirs apr 21, 2015 8:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Mills skrev:
Afsnit 2 var en lille smule kedeligt, men man fornemmer at der er noget større på vej. Andre der har det sådan?


Shiva skrev:
Jeg synes, det var noget bedre end afsnit 1, men det siger heller ikke det store, for det var næsten anti-klimatisk, når man nu har ventet i 9 måneder på skidtet :) . Godt at se Brienne igen, men der mangler i den grad, at der kommer skub i nogle af de efterhånden (alt for) mange plot linier. Også har vi endda stadig den absurd mystiske Bran Stark historie tilgode endnu.

Hidtil seriens suverænt svageste sæson so far. Small sample size, men alligevel.


Billede

s05e02 - "The House of Black and White"
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

Jeps, endnu et afsnit præget af mange paralelle plots uden de store, episke konklusioner og/eller dramatiske scener. Et klassisk historie-opbyggende, fremdrift-skabende afsnit, der dog er lettere skuffende/små-kedeligt når det står alene. Men det er stadig GoT, hvilket betyder ekstremt højt bund-niveau.

Højdepunkter:

- Fedt, at se Drogon igen. Daenerys er seriøst ude at skide i denne sæson, så det var rart, at se hende få bare lidt medvind igen (selvom der nok er lang tid til, at hun har 100% kontrol over dragerne igen).

- Optur at blive præsenteret for Kevan Lannister der absolut ikke fandt sig i Cerseis manipulation. Ingen tvivl om, at han er Tywins bror, da de har samme autoritet/badassery omkring sig.

- Blikket i Jon Snows øjne, da Stannis tilbød ham at blive Jon Stark... For så at afslå, og ende med, at blive udnævnt til ny Lord Commander of the Night's Watch i stedet. Det var satme stort. Og Sams sviner til kujonen Janos Slynt i samme ombæring var fantastisk ydmygende.

- Valar Morghulis! Arya er tilbage, mere skarp end nogensinde. "Nothing's worth anything to a dead man."

- Jamie og Bron skal på roadtrip!

- Sansa traf næppe det bedste valg, da hun valgte ikke, at høre hvad Brienne havde at sige

- Doran Martell vakler på tronen i Dorne imens Myrcella går rundt med en konstant trussel på hendes liv. Det bliver interesant at se hvor længe Doran kan sidde presset fra Oberyns kone Ellaria Sand overhørigt. Og så er der de der sand snakes (Oberyns bastards) som sikkert også kommer til, at spille en rolle fremover

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre apr 24, 2015 12:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Fin beskrivelse med højdepunkterne der fremhæver de vigtige og interessante ting i 2. afsnit, DeathPosture :thumb:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tirs apr 28, 2015 15:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

s05e03 - "High Sparrow"
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:

På overfladen endnu et opbyggende afsnit, men denne gang med længere scener og større pay-off. Der er virkelig lagt i kakkelovnen til nogle episke opgør snart.

Højdepunkter:

- Jon Snow trådte i karakter, afviste Stannis' tilbud om at blive John Stark of Winterfell selvom Davos Seaworth lobbyede heftigt for, at han skulle ombestemme sig, så mon ikke den mulighed stadig er åben? Dernæst satte han en ulydig Janos Slynt på plads ved at kappe hovedet af ham. Fuck yeah!

- Magtbalancen imellem Maergery og Cersei har i den grad ændret sig: "I wish we had some wine for you, it's a little bit early in the day for us!"

- De der religiøse Sparrows kommer helt sikkert til, at spille en stor rolle senere. Smart set af Cersei at fedte sig ind hos the High Sparrow med henblik på et fremtidigt samarbejde

- Qyburn er en goddamn necromancer! Jeg har læst på Wikipedia hvem der lå og spjættede under klædet
[Vis Spoiler]
det er Gregor "The Mountain" Clegane


- Arya sagde farvel til den sidste rest af forbindelse hun havde til Stark/Winterfell - hendes elskede Needle, som hun fik af Jon Snow i s01e02

- The North Remembers! ... Og det gør Theon/Reek vist også! :mrgreen:

- Tommen fik et godt skrald - og hans tyranniske storebror Joffrey døde som en bitter jomfru

- Jorah er i den grad tilbage i gamet. Spændende at se, hvordan kidnapningen af Tyrion udvikler sig

- Littlefinger er et røvhul (på overfladen) og et taktisk geni. At vie Sansa til Ramsay er ikke bare ondt, det er også genialt, da det sætter Littlefinger tættere på en situation, hvor han kan få hævn over Roose Bolton der dræbte Baelish' eneste sande kærlighed, Sansas mor: "I have only loved one woman, only one, my entire life."

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture tirs jun 02, 2015 11:54, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tirs apr 28, 2015 15:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Jeg synes også det var et ret godt afsnit! Det var lavet ret godt, da Snow huggede hovedet af Janos. :beerchug:
Har vi ikke fået at vide i sidste sæson, at det var ham under klæderne?

Jeg håber faktisk lidt på at Reek snart husker igen. Jeg vil gerne se Ramsay Snow får hvad han fortjener! Håber lidt, at Sansa nakker ham!
Jeg tænker over hvorfor to hed "Snow" til efternavn uden, at være i familie med hinanden. Det er åbenbart det almindelig navn for bastards i norden. :D
http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Ramsay_Snow

Også godt at se Jonathan Pryce, han er altid god.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tirs apr 28, 2015 15:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Bedste afsnit so far i denne sæson, men stadig kan jeg tage mig selv i, at tankerne vandrer lidt undervejs og det var aldrig sket i de forgående sæsoner. Jeg mangler fornemmelsen af fremdrift og en storyline, der ligesom er tændsats for resten. Det burde være en som Stannis', men det står helt i stampe på Castle Black og det ændrer sig sikkert ikke i næste afsnit.

En necromancer er vist slags troldmand, der henter døde tilbage fra det hinsides. Døde "The Moutain" efter kampen med Viper? Det tror jeg ikke. Han blev vist bare forgiftet og røg i en coma/zombie tilstand.

Er der andre, der lagde mærke til, at Aryas liste og remse over dem, hun ville dræbe er blevet væsentlig kortere i denne sæson end i sidste? Ja, Joffrey har hun sikkert hørt om, men hvor har hun fået nyheden om Tywinn? ;)

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: tirs apr 28, 2015 15:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
I har sikkert ret mht. Qyburn/The Mountain. Det er bare mig der ikke har fulgt godt nok med.

Sansa og Ramsay-aftalen om at blive gift er i øvrigt ikke med i bøgerne... :clap:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs apr 28, 2015 18:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Shiva skrev:
Bedste afsnit so far i denne sæson, men stadig kan jeg tage mig selv i, at tankerne vandrer lidt undervejs og det var aldrig sket i de forgående sæsoner. Jeg mangler fornemmelsen af fremdrift og en storyline, der ligesom er tændsats for resten. Det burde være en som Stannis', men det står helt i stampe på Castle Black og det ændrer sig sikkert ikke i næste afsnit.

En necromancer er vist slags troldmand, der henter døde tilbage fra det hinsides. Døde "The Moutain" efter kampen med Viper? Det tror jeg ikke. Han blev vist bare forgiftet og røg i en coma/zombie tilstand.

Er der andre, der lagde mærke til, at Aryas liste og remse over dem, hun ville dræbe er blevet væsentlig kortere i denne sæson end i sidste? Ja, Joffrey har hun sikkert hørt om, men hvor har hun fået nyheden om Tywinn? ;)

Mon ikke det er noget der er så stort at nyheden når ud til det meste af riget?

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: ons apr 29, 2015 7:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Mills skrev:
Shiva skrev:
Bedste afsnit so far i denne sæson, men stadig kan jeg tage mig selv i, at tankerne vandrer lidt undervejs og det var aldrig sket i de forgående sæsoner. Jeg mangler fornemmelsen af fremdrift og en storyline, der ligesom er tændsats for resten. Det burde være en som Stannis', men det står helt i stampe på Castle Black og det ændrer sig sikkert ikke i næste afsnit.

En necromancer er vist slags troldmand, der henter døde tilbage fra det hinsides. Døde "The Mountain" efter kampen med Viper? Det tror jeg ikke. Han blev vist bare forgiftet og røg i en coma/zombie tilstand.

Er der andre, der lagde mærke til, at Aryas liste og remse over dem, hun ville dræbe er blevet væsentlig kortere i denne sæson end i sidste? Ja, Joffrey har hun sikkert hørt om, men hvor har hun fået nyheden om Tywinn? ;)

Mon ikke det er noget der er så stort at nyheden når ud til det meste af riget?

Jo bestemt, hvis det ikke lige var fordi Arya sad på et skib på vej til verdens ende, da Tywinn blev skudt. Iøvrigt er han og Joffrey ikke de eneste, der er forsvundet fra listen ift. sidste sæson. Synes der manglede et par stykker mere, som jeg ikke har styr på...endnu.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons apr 29, 2015 8:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
Jeg har lige googlet lidt og set lidt youtube.

Her en den tidlige liste:
Joffrey
Cersei
Walder Frey
Meryn Trant
Tywin lannister
The red woman (Melisandre)
Beric Dondarrion
Thoros of Myr
Ilyn Payne
The mountain
The hound


I sæson 5 afsnit 2 er den kortet ned til 4:
Cersei
Meryn Trant
Walder Frey
The Mountain

https://www.youtube.com/watch?v=94YXL8r ... u.be&t=218
^^
Jeg kan ikke lige finde ud at indlejre en video som ikke starter fra 0:00

Ilyn Payne er skrevet ud af listen af respekt for skuespilleren som fik konstateret uhelbredelig kræft.
Alle andre er vist døde - bortset fra Melisandre, så hvorfor hun ikke længere er på listen ved jeg ikke

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Indlæg: ons apr 29, 2015 9:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
wigant skrev:
Ilyn Payne er skrevet ud af listen af respekt for skuespilleren som fik konstateret uhelbredelig kræft


Han fik konstanteret kræft ja, men overlevede. Han er ikke død.

wigant skrev:
Alle andre er vist døde - bortset fra Melisandre, så hvorfor hun ikke længere er på listen ved jeg ikke


Der spekuleres i, at Melisandre er fjernet fra listen pga hendes forbindelse til Beric & Thoros som vi tilsyneladende ikke ser mere til af produktionstekniske årsager (læs: For høje produktionsomkostninger). Vi har ikke set noget til Brothers without Banners og Riverlands i det hele taget siden sæson 3, og rygterne siger, at det er af økonomiske årsager.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture ons apr 29, 2015 10:12, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: ons apr 29, 2015 9:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
DeathPosture skrev:
wigant skrev:
Ilyn Payne er skrevet ud af listen af respekt for skuespilleren som fik konstateret uhelbredelig kræft


Han fik konstanteret kræft ja, men overlevede. Han er ikke død.

^^
Jeg havde tidligere idag læst samme artikel. Jeg havde nemlig først skrevet han var skrevet ud af respekt for, at han var død af kræft, så fedt han ikke er. Så må han på Aryas liste igen :naughty:

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Indlæg: tirs maj 05, 2015 13:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

s05e04 - "Sons of the Harpy"
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

Vi er tilbage på det jævne, hvor afsnittet hovedsageligt bruges på at køre en masse karakterer i stilling og opbygge subplots til, forhåbenlig, store forløsninger der kommer senere. Der kunne godt være en krig eller to undervejs?

Ugens højdepunkter:

- Khaleesis vigtigste folk: Barristan & Grey Worm ligger begge i en gyde i Mereen og forbløder. Overlever de mon...?

- Khaleesis tidligere tætte rådgiver, Jorah Mormont, har kidnappet Tyrion Lannister og er på vej til Mereen for at blive forsonet med Dragemoderen. Hun virker ikke som typen der tilgiver så let

- Godt at se, at Bronn of the Blackwater ikke har mistet sit touch. Han er stadig en gudsbenådet swordsman. Og Jamie endte også med, at gøre det hæderligt (lidt ved et tilfælde)

- Sansa alene i Winterfell sammen med røvhullerne Roose Bolton og hans sadistiske bastard Ramsey. Det kommer til, at kræve stamina at udholde den situation. Håber fandme det er for the greater good, at Littlefinger har sat hende i den situation, imens hans store plan stadig kører på skinner

[Vis Spoiler]
Billede


- Cersai lykkedes med, at få smidt Loras i fængsel, hvilket naturligvis rykker ved magtbalancen i King's Landing. Tommen er handlingslammet og er intet match imod den militært udrustede, og Cersai-sponsorerede Faith Militant-gruppe der udspringer fra de Sparrows der render rundt og laver religøst ballade.

- Efter at først Stannis og siden The Onion Knight havde forsøgt at overtale Jon Snow til at kæmpe om Winterfell, forsøgte Melisandre også lige med lidt kvindelist og bare patter, men det lykkedes ikke...

- Oberyns tre bastard-døtre, The Sandsnakes, virker til at være nogle hævntørstige damer de ikke er bange for, at starte en krig med deres personlige agenda

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 799 indlæg ]  Gå til side Foregående 18 9 10 11 1254 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team