DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 15:31

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 243 indlæg ]  Gå til side Foregående 113 14 15 16 17 Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn jun 08, 2014 10:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Mht. at kværne fint nok til espresso, så har én af mine bekendte, som er kaffeguru, fortalt mig at en kaffekværn til espresso ikke må have den sikkerhedsanordning, der redder den i tilfælde af sten i kaffebønnerne.
Det gør den nemlig lidt mere løs - med den bivirkning, at skærene ikke presser hårdt nok.
Min nye kværn har sådan en sikkerhedsanordning, men på trods af det, så synes jeg den kværner fint nok til espresso.
Men jeg har heller aldrig prøvet én af de meget dyre kværne, til sammenligning. :D

Han bruger i øvrigt også købevand på flaske, til at lave sin kaffe med, for ikke at få kalk i vandet.
Tror jeg skal være meget velhavende, hvis jeg skal gøre det. :lol:

Ifølge dette kort, så er hårdhedsgraden af mit kaffevand 'temmelig hårdt'.


Top
   
Indlæg: søn jun 08, 2014 16:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Puroresufan skrev:
Det er jo en wannabe Espresso maskine, så for folk der drukker tynd DK filter kaffe er det nok stærkt ;) Du kan indstille hvor meget vand, altså størrelsen på koppen et sted, og så bliver det mere vandet/knap så stærkt. Den skal stå til at kværne så fint som muligt, og hvis resultatet skal bare blive nogenlunde så er det sltså ikke bønner fra supermarkedet, men fra special forretninger der duer, nogle der er ristede et par dage forinden.
Har selv haft sådan en Jura på et tidspunkt, og frisk ristede bønner gjorde en forskel, i Århus er der Kaffemekka, Greatcoffee, Kaffeagenterne, så vidt jeg husker, og formentlg flere andre steder med gode Bønner.


Der er også sigfreds kaffe. :thumb:

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: søn jun 08, 2014 18:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Puroresufan skrev:
Det er jo en wannabe Espresso maskine, så for folk der drukker tynd DK filter kaffe er det nok stærkt ;) Du kan indstille hvor meget vand, altså størrelsen på koppen et sted, og så bliver det mere vandet/knap så stærkt. Den skal stå til at kværne så fint som muligt, og hvis resultatet skal bare blive nogenlunde så er det sltså ikke bønner fra supermarkedet, men fra special forretninger der duer, nogle der er ristede et par dage forinden.
Har selv haft sådan en Jura på et tidspunkt, og frisk ristede bønner gjorde en forskel, i Århus er der Kaffemekka, Greatcoffee, Kaffeagenterne, så vidt jeg husker, og formentlg flere andre steder med gode Bønner.


Ok, så den mildeste setting er "mild" på displayet, og så vælge så fintmalet som muligt?
Og så evt øge mængden af vand.

Vi har butikker i hele landet, og det skal nok være en smule "ens", og så er der næppe budget til, at få specialristet i små portioner.

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: man okt 27, 2014 12:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Den perfekte kaffemaskine?
https://www.kickstarter.com/projects/10 ... offee-brew

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: søn dec 07, 2014 11:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Så er jeg sørme også blevet kaffemaskineejer.
Eller rettere "kapselmaskineejer".
Jeg har købt en Tassimo.
Jeg drikker ikke selv kaffe, og varm kakao hører faktisk også til sjældenhederne, men skal jeg kunne byde gæster på kaffe, er dette nok den bedste måde, at kunne have kaffe i huset, uden det bliver for gammelt og skal smides væk.

Så nu vil jeg gerne høre om I kære alvidende dahf'ere har nogle tips til hvor man køber sine Tassimo T-discs billigst?

(Og hvilket mærke kaffe, jeg skal vælge som det "bedste"/mest almindelige at have stående til gæster.)

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: tirs dec 09, 2014 9:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
Kapslerne er bare dyre overalt.
Tyskland - der kan du spare lidt (ikke meget)

_________________
Listen over de fine BLÅ skiver !!!
Listen over de fine CD'er!!!
Listen over de fine LP'er!!!


Top
   
Indlæg: tirs dec 09, 2014 19:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Abildtrup skrev:
Kapslerne er bare dyre overalt.
Tyskland - der kan du spare lidt (ikke meget)


Ja, det var også min konklusion, efter at have kigget mig lidt omkring.
Har meldt mig til, og registreret min maskine på tassimo.dk, og det giver 150kr i rabat ved et køb over 250kr (og fri fragt over 400kr).
I sidste uge gav de iøvrigt afkalkningskapsler med (værdi i deres shop 120kr), og i denne uge 20% rabat ved køb over 450kr, men det har jo selvfølgelig ikke kunne kombineres med min 150kr's rabatkode.

Kaffekapsler.dk, kapselkongen.dk og kaffedeal.dk og hvad de ellers hedder ligger alle kun et par kroner under tassimo.dk på de fleste ting.
Så har de istedet en "gratis gave" såsom et par twix eller lignende, der skal gøre udfaldet for hvem man vælger. :-)

Jeg er iøvrigt ret overrasket over, at de på tassimo.dk, da jeg spurgte til, hvorfor holdbarheden kun stod på den yderste emballage, som man jo smed væk, når man "pakkede ud", svarede, at efter man brød denne emballage, så skulle kanslerne helst bruges indenfor 6 uger.

Hvis det er tilfældet, hvorfor i alverden står det ikke nogen steder, og hvorfor skulle selve kapslen (T-disc'en) ikke være fuldt ud ligeså beskyttende som den ydre emballage?

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: tirs dec 16, 2014 22:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Lidt komisk, at være aktiv i denne tråd, da jeg ikke drikker kaffe. :-)
Er dog alligevel glad for min Tassimo maskine.
Har i dag fået en sending "T-discs" med primært kakao.

Der er nu et eller andet rart ved, at kunne byde en kop kaffe eller lignende til gæster.
Og prisen har været rimelig synes jeg.
Tassimo maskine i Bilka: 299kr, normalpris 799kr.
En pakke Oreo kakaodrik (8 kopper pr pakke) medfulgte da den var købt efter "demonstration": 0kr, værdi 44,95

Når man registrerer maskinen på tassimo.dk får man en rabatkode på 150kr, og der er fri fragt ved køb for over 400kr, så jeg har købt følgende.
2x Marabou kakaodrik (8 kopper pr pakke) a 47,95kr
2x Milka kakaodrik (8 kopper pr pakke) a 47,95kr
1x Cadbury kakaodrik (8 kopper pr pakke) a 47,95kr
1x Oreo kakaodrik (8 kopper pr pakke) a 42,00kr
1x Suchard kakaodrik (16 kopper pr pakke) a 52,95kr
1x Gevalia Latte Macchiato Caramel (8 kopper pr pakke) a 52,95kr
1x Gevalia Mellemristet (16 kopper pr pakke) a 47,95kr

Normalpriserne for dette ville altså være: 799kr for maskinen, og 480,55kr for drikkene.
Der er 96 "kopper.
Det giver en koppris på 5kr og en "dyr" maskine.

Jeg gav som sagt 299kr for maskinen, og fik rabat på 150kr, så jeg har givet 285,60kr for drikkene.
Det giver en koppris på knap 3kr istedet.
Det er vel ikke helt skidt?

Desuden kan man købe en lille disc der kan sættes i maskinen, og så kan den istedet levere en portion "kogende vand" (4 portionsstørelser).
Den koster 49kr (/25kr nogle steder).

Så dette er lige lidt begejstring over at have gjort hvad jeg selv synes er et godt køb, og måske et lille tip til dem, der ikke er de store "kaffekendere/kaffedrikkere", men gerne vil have et lille udvalg til en kop i nu og næ eller til gæster.
I den seneste Bilkaavis er der nævnt, at der fortsat er demonstrationen rundt omkring.

Nu skal jeg så have fundet min favoritkakao!
Og have fundet ud af, om der er nok caramel (mums!) i den Latte Macchiato til at jeg kan drikke den selvom der er kaffe i (yaks!).

Mvh Michael

P.s med i ordren var en rabatkode, så man kunne få Rensetabletter til maskinen ved køb for over 400kr, gyldig til d. 20/12.
Hmm, jeg har lige købt for over 400kr, mon jeg så har behov for at købe for yderligere 400kr inden for de næste 4 dage?
Jeg tror det næppe. :-)

Billede
Så fandt jeg endelig noget at bruge en af hylderne over emhætten til. :-)

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: tirs dec 16, 2014 22:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
Jeg kan anbefale deres forskellige Chai Latté (især Thai).
Det er simpelthen (undskyld det franske) skide godt ;o)

_________________
Listen over de fine BLÅ skiver !!!
Listen over de fine CD'er!!!
Listen over de fine LP'er!!!


Top
   
Indlæg: tors aug 13, 2015 3:25 
Offline

Tilmeldt: man feb 23, 2009 22:12
Indlæg: 205
http://www.youtube.com/watch?v=BRBmhWYM_Yw

http://www.youtube.com/watch?v=LHHdKDPfMSQ

:beerchug:


Top
   
Indlæg: lør aug 22, 2015 8:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
samler skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=BRBmhWYM_Yw

http://www.youtube.com/watch?v=LHHdKDPfMSQ

:beerchug:


Dettte indlæg er vel ikke tiltænkt kaffetråden? :D


Top
   
Indlæg: lør aug 22, 2015 8:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Så lige denne intro, for første gang.

https://www.youtube.com/watch?v=GHvBeoldOP8

Princippet med stregkode er egentlig ret snedigt, efter min mening! :)

Men hvordan står det til med priserne på kapslerne, samt hvor mange butikskæder, som har dem på hylderne?


Top
   
Indlæg: lør aug 22, 2015 11:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Spencer skrev:
Så lige denne intro, for første gang.

https://www.youtube.com/watch?v=GHvBeoldOP8

Princippet med stregkode er egentlig ret snedigt, efter min mening! :)

Men hvordan står det til med priserne på kapslerne, samt hvor mange butikskæder, som har dem på hylderne?


Jeg har en Tassimo, men drikker ikke kaffe, kun kakao, som du nok kan se på mit billede lidt længere oppe.
De fleste butikker har et par varianter, ikke altid de samme i hver butik, men et lille udvalg.
Bilka har et noget større udvalg.
Prisen er lige under de 50kr for en pakke, der som regel indeholder 8 kopper af det mere avancerede (kakao med mælkedisc, latte mm), eller 16 kopper af det mere simple.

Der er sjældent egentlige tilbud.

Men udvalget er stort på nettet, og der er en smule at spare ved større indkøb, enten ved producenten af T-disc's egen shop, eller de forskellige andre "kapseludsalg".
Jeg tror ikke der er voldsom meget salg i disse Tassimo kapsler i nogle butikker, det er i hvert fald blevet et af mine faste stop på en tur rundt i en butik for lige at datotjekke lidt.
Har fundet pakker der har været mere end 6mdr over mindst holdbar til i enkelte butikker.

Jeg ved ikke mht kaffe, for her skal t-disc'en ikke tømmes for indhold, men blot lade vandt passere igennem, med ved kakao (som både kan findes i sirupform og pulverformig, der skal t-disc'en gerne tømmes, og det lykkedes ikke alt for godt for mig. :-)
Så jeg er nødt til hver gang jeg laver en kop kakao, at skære folien på t-disc'en op, og efterfølgende tømme det resterende indhold ned i min drik.

Jeg har et par billeder og en video, jeg lige kan poste.
Men her er jeg noget irriteret.
Desuden har jeg også mistanke om, at den ikke helt Brügger den lovede mængde (hvis den siger 260ml kakao på pakken).
Jeg har har bruget alle de slags jeg har haft, og afsat streger på et glas, men har endnu ikke "kontrolmålt".
Jeg har dog formået, at lave en kop kakao, der vist annoncerede 260ml, og alligevel undgå at spilde, da jeg kom til, at lave det i et glas der kan indeholde 200ml.

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: lør aug 22, 2015 14:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
BilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBillede

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: tirs nov 03, 2015 21:51 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
Er det en LATTE ? :?

Jeg er holdt op med at drikke det ,da der er en del af salt i. Det kom bag på mig. :shock:


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 243 indlæg ]  Gå til side Foregående 113 14 15 16 17 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team