DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors apr 18, 2024 14:42

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons sep 24, 2014 12:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Billede

Der har allerede været snak om det på rammy's forum på facebook, men jeg synes at vi også skulle prøve det herinde. Kort og godt er det en udfordring går ud på, at lave en liste af 31 film og se dem løbet af oktober måned.

Der findes utallige af regler og setup omkring på nettet til, at lave sin liste. Derfor tænker jeg for dem der vil være med, at man bare laver en liste på 31 film, og satse på man kan nå og se dem eller ej.

Jeg har dog valgt, at følge reglerne fra Letterboxd under "Hoop-tober challenge" eller "The October Horror Movie Challenge", med et ekstra tilføjelse:

  • Der skal være 31 film.
  • 5 forskellige årtier skal være repræsenteret.
  • Der skal være enten 5 film fra 1 instruktør eller 3 film fra 2 instruktører.
  • Der skal være film fra mindst 4 forskellige lande.
  • Der skal være 16 film, som ikke er set før.


Folks lister:


_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE søn jan 08, 2017 21:00, rettet i alt 14 gange.

Top
   
Indlæg: ons sep 24, 2014 12:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Billede
01. Prison [1987]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:
Renny Harlin kan bare et eller andet når han endelig får lov til at lege. Ja ja, nogle gange har han ikke lige heldet med sig, men Prison er et flot start. En meget ung Viggo Mortensen er med i en større rolle, som var Viggos anden film. I ekstra materialerne forklar faktisk den "kønne" stuntmand Kane Hodder(!), at allerede den gang ville og gjorde Viggo alle sine stunts selv, som han stadig aktiv gør i dag. At se filmen på blu-ray fra Scream Factory gør den er meget bedre end jeg huskede den.


Billede
02. Prince of Darkness [1987]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf:
Kæft jeg elsker John's musik! Alice Cooper \m/


Billede
03. White Zombie* [1932]
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty:
Det gode var den kun varede 1 time og fem minutter.


Billede
04. The Quiet Ones* [2014]
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty:
Hammer film, det brudte man ikke går galt i byen med. Jo, åbenbart til denne. Alt for nedtonet, grundet *indsæt selv bandeord ind her* PG-13 og alt for billige chok effekter. Den kunne havde meget bedre.


Billede
05. The Innocents* [1961]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:
Sort og hvid film holder især godt i 60'erne.


Billede
06. Black Sheep [2006]
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:
En sværm af genspejlet får går amok på New Zealand? Ja tak.


Billede
07. Terror Train* [1980]
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:
David Copperfield!? Alt det randen frem og tilbage er til at blive skør over. Mere af Jamie Lee Curtis. En ren 80′er-stemning og masser af slasher-nostalgi.


Billede
08. The Stendhal Syndrome* [1996]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:
Ikke den bedste af manden selv, men taget i betragtning af de seneste film, så ligger denne herlige psykologisk horror thriller i toppen. Masser af kunst, en smuk Asia og en liderlig Thomas Kretschmann.
Jeg så filmen på dvd fra On-Air, og efter havde set filmen beslutte jeg mig at smide den ud og anskaffet mig filmen på dvd fra Arrow i stedet for.
Bonus info: Det er den første italienske film til at anvende CGI. Ser ikke kønt ud nej, men det er det aldrig i Argento's film.



Billede
09. The Lords of Salem [2012]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:
Jeg har altid nydt Rob Zombie's musik og musikvideoer, og han er min yndlings gyserfilm instruktør, der med sit visuelle tilgang og syge tanker til tingene gør fundamentet er lagt og kakkelovnen er fyret op til splat, rædsel eller suspense. Filmen er lavet på lav budget og det begrænser ham ikke, tværtimod, det gør ham endnu bedre til at være kreativ. Skuespillerne gør det rigtigt godt, billedsiden er vildt lækkert med en atmosfære der er en fryd for øjnene og ørene. Især lyden fra den mystiske LP fra The Lords - scary shit!


Billede
10. Friday the 13th [1980]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf:
Tilbage til 80'erne, med en genåbning af "Camp Blood", en lokal tosse, en ung bacon på spid og en sur mor. Filmen er stadig solid og holder stadigvæk.


Billede
11. The Eye* [2002]
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:
Jeg så remaket for laaang tid siden som lykkeligt er glemt. Derfor var dejligt at endelig kunne se originalen for første gang. Mine forventninger var måske lidt for høje grundet alt snakket/hype om den og dens syrede dvd cover, men alt i alt havde den et par aha-oplevlelser, samt en god slutning.


Billede
12. The Exorcist [1973]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:
Altid en sikker vinder. Selvom jeg har set filmen nogle gange nu, så er den ikke blevet for gammel og kedelig. Kanon opbyggelse af historien, musikken går under ens hud og effekterne er stadig skræmmende og flotte.


Billede
13. Cure* [1997]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:
Hold da op, sikken oplevelse! Hvad var det lige det jeg var vidne til?..
Vertigo, Lawrence of Arabia, Ben-Hur, Akira, Hunger og The Grand Budapest Hotel er nogle af de "best of the best" af ikke-set-før-film i år! Uden tvivl at Cure er i samme liga, med dens hypnotiserende, mystiske og spændingsfyldt "rejse" sammen med den ustabile psykiatriske student, der kan bringe enhver forhørslederens pis i kog. Instruktøren Kiyoshi Kurosawa har flettet denne film perfekt sammen fra start til slut med en masse dejlige detaljer, og endnu bedre, han leverer ikke slutningen på et sølvfad, men lader det være op til den enkelte seerer til at tænke. Det giver filmen dens styrke; "Hvad fanden var det skete, var det den, hende, ham eller dem der…"?

Da rulleteksterne kom frem efter filmen var færdig, tog jeg hurtigt remoten og så de sidste 10 minutter igen par gange, hvor jeg derefter startede filmen forfra. Jeg nåede at se ca. en halv time, hvor jeg tilfældigvis så på uret og klokken var langt over midnat. Øv bøv. Cure SKAL hurtigst muligt ses igen, og denne gang skal jeg ha’ par venner med over til at se den!


Billede
14. Martin* [1976]
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:
George A. Romero med en ikke-zombie film? Jo jo, han har bevist før at det hele behøves ikke være med zombier og stadigvæk kunne lave en god film, dette er heller ikke en undtagelse. Jeg købte Arrow’s dvd-udgave af Martin, som indeholder hele 3 forskellige versioner - widescreen, fullscreen og en italiensk udgave, hvor Dario Argento har været indover og brugt musik fra bandet Goblin. Jeg valgte fullscreen (der er out of sync med lyden, øv!) og skal helt sikkert se italienske udgave næste gang.

Filmen Martin er faktisk en spændende film, der er helt nede på jorden og følger en meget troværdig ung mand, der enten er psykisk syg eller rent faktisk er en vampyr, eller Nosferatu, som det bliver sagt i filmen af hans onkel. Med Romero’s øje for film og Tom Savini øje for specialeffekter, gør historien og billedet til en overbevisende film.



Billede
15. In the Mouth of Madness [1994]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:
Wooohuu, John Carpenter igen! Denne gang kunne jeg endelig se filmen i HD, og tak skal du ha’ det ser og lyder bare godt. Carpenter går all-in på alle sine kendetegn, atmosfære og starter filmen hurtigt og holder ingen pauser i denne meta marathon. Jeg elsker at se Sam Neill når han bevæger sig indenfor horror-genre, han giver altid det ekstra der gør, at karakteren virker troværdig og seriøs. Filmen er stadig dejlig creepy ligesom effekterne, som stadig er et fryd at se på. Ja, der er sikkert nogle der ikke synes om filmen, men jeg elsker den, for John Carpenter’s arbejde i denne er noget der rammer perfekt.
Sidst jeg så filmen, som var første gang, gav jeg den 4½ ud af 5. At give denne fuld hus nu er takket af blu-ray’en, der giver det ekstra på billed- og lydsiden.



Billede
16. The Living Dead at Manchester Morgue* [1974]
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:
Tid til den første zombiefilm på listen. Ville ønske at jeg havde anskaffet mig den på blu-ray i stedet for R2 dvd-udgaven fra Anchor Bay. Undertekster ville havde hjulpet lidt på at forstå, hvad der blev mumlet løbet af filmen.

Nuvel, det var alligevel fedt at endelig at se filmen, en anderledes zombiefilm, der har en langsom start, underlige og mærkelige scener, men får en fed stemning og fede zombie attacks når filmen endelig får en saltvandsindsprøjtning.



Billede
17. The Pact* [2012]
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:
Jeg kan rolig sige at The Pact, der er bevidst forbigået flere gange på Netflix, er en film jeg normalt aldrig vil se, da den virkede som en af de mange samlebånds gyser der bliver lavet. Da jeg var i gang med lave listen her stødte jeg på filmen, bl.a. inde Sørensen Exploitation Cinema Forum og opdagede at den faktisk var nr. 3 på SEC’s top 10 af bedste horror-film i 2012.
Må erkende at jeg havde taget fejl, filmen er ikke en samlebåndsfilm, men derimod en frisk lussing til Hollywood og viser at man godt lave en billig film og stadigvæk være effektivt. Der er en del billige chokeffekter, manuskriptet er lidt usammenhængende og kunne være bedre, Casper Van Dien spiller sig selv. Her spiller Haley Hudson noget mere overbevisende! Men filmen er stemningsfuld og interessant hele vejen, det er højst sandsynligt fordi jeg kun havde læst om den fra den omtalte top 10 liste og ikke set hele traileren, da den hurtigt virkede som om den ville afsløre det meste.



Billede
18. Braindead [1992]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:
Så er vi tilbage til en omgang splat med rigeligt blod. Peter Jackson skal snart til at komme ned fra de høje skyer med de store CGI-film og prøve grave lidt i low-budget gyser igen. Må sgu tag hatten af for denne blodige og morsomme herlighed, for selv efter flere gange i maskinen formår den stadig, at gøre ens aften lidt bedre og sjovere.


Billede
19. The House by the Cemetery* [1981]
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:
Jeg elsker Lucio Fulci’s zombiefilm "Zombi 2" og generelt set bare Fulci’s fantastiske gore-effekt arbejde. Som sædvanlig, var historien i denne film heller ikke særligt meget sammenhængende - det var jeg lidt forberedt på, og ventede i stedet for spændt på det næste knivhug, eller hvad den halvrådden hånd nu hiver fat i. Filmen har dejlige nasty scener, især scenerne i kælderen er særdeles overbevisende flot lavet og noget af det bedste i filmen.
Hvis filmen kom op på det store lærred igen en skønne dag, skal jeg helt sikkert se den.


Billede
20. Satan's Little Helper* [2004]
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:
I min søgende efter en ikke-set-før film til listen, poppede titlen Satan's Little Helper op nogle gange på flere hjemmesider og virkede som et godt valg til listen - især dens cover så ret spændende ud og det er en Jeff Lieberman's film. Dagen kom hvor filmen skulle ses, jeg fyrede op for Roku'en, derefter Netflix og trykkede på play...

Mit første indtryk af filmens første 10-15 minutter var… ikke godt. Filmens budget var ikke særligt stort og det kan man tydeligt se med filmes hjemmevideo/tv-filmagtige kvalitet, samt skuespillet ikke var det bedste og drengen er mildest talt irriterende. Inderst inde havde jeg bare lyst til at trykke på stop, og det var en stor fortrydelse at jeg havde valgt denne halloween-film til min liste! Men…

Jeg er glad for jeg ikke slukkede for det og fortsatte med at se filmen. For den bliver faktisk utroligt underholdende når vi møder og følger Satan Man (en satan-lignende udklædt og ikke-talende seriemorder), der er morsom med sort humor gør, at situationerne passer ret godt sammen med den lille uvidende og godtroende knægt.
Satan's Little Helper passer godt til en halloween aften, ikke på grund af splat og rædsel, men mere som en alternativ lille sort humor gyserkomedie. Lad dig ikke snyde af karaktererne, for hvis det ikke havde været for det geniale indlæg fra Satan Man, så ville filmen kun havde fået en halv stjerne ud af fem.



Billede
21. Poltergeist [1982]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:
Ahh, så er vi tilbage til en velkendt gyser der heller ikke går af mode, ligesom The Exorcist, selvom Poltergeist ca. 9 år yngre. Tobe Hooper med støtte fra Steven Spielberg, gør denne familiefilm til en perfekt historie med troværdige roller, gys, overnaturlige kræfter og stadig holdbart effekter, som en rendyrkede 80’er gyserfilm. Love it!


Billede
22. Opera* [1987]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:
Med lynets hast vender jeg frygteligt tilbage til en Dario Argento-film. Denne gang med opera. Jeg hader operamusik, og med Argento's listige eller hastige kameraføringer og sin sammensætning af musik, er jeg dog meget tillidsfuld. Med min nyindkøbte Arrow dvd valgte jeg at se den internationale udgave, der havde en overraskende god billedkvalitet.

Positivt overrasket var jeg over Opera, der igen viser Argento fra sin bedste side. Jo, filmen har nogle skavanker lidt med plottet og en den tvivlsomme slutning, men det afskrækker mig ikke at give den det karakter som jeg har, for filmen ligger godt i blandt de allerbedste værker før denne, hvor bagefter slutter showet også med et brag. Dog har vi lige par afstikker der viser Argento kan lidt endnu med den sådan-okay Argento’s halvdel i "Two Evil Eyes" og den fremragende og syret "The Stendhal Syndrome".



Billede
23. The Battery* [2012]
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:
Jeg hørte første gang om filmen da Scream Factory udgav filmen på blu-ray, og den virkede som en "pæn" version af en zombiefilm, da jeg så traileren. Heldigvis for mig er filmen på Hulu, hvilken var det oplagt mulighed for at se hvad det var.

The Battery er faktisk ikke så tosset igen. Den viser meget godt, at en zombie apocalypse-film behøves ikke have store armbevægelser for at være en god film. Filmen er helt nede ved jorden, hvor vi følger disse to venner der tager fra hus til bil til hus for at skaffe sig forsyninger. Undervejss møder de langsomme zombier, der hurtigt bliver slået ned med et baseballbat eller bliver skudt ned. Oversagen til alt dette er sket får vi ikke at vide, hvilken er okay, for man behøves ikke skam fortælle alt hvorfor det og hvorfor det. Filmen indeholder også underholdende scener med humor og alvor, hvor begge kommer ud for nogle pinlige og sjove situationer.


Billede
24. Ju-on [2002]
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:
Det gik lige op for mig da jeg skulle til at se den nye indkøbte dvd, at faktisk er der også er 2 tv-udgaver af Ju-On, der kom før denne. Om de er gode eller ej ved jeg ikke, men de havde været mere oplagt at have på listen i stedet for denne. Nå, men Ju-On (The Grudge) var nu alligevel en herlig gensyn, og blev liiidt mere uhyggeligere hvor nu man har anskaffet sig hifi-udstyr. Lydbilledet er virkeligt effektivt lavet af Takashi Shimizu og er pisse skummelt at sidde i mørket og se Kayako “knogle-brækkende” kravle ned af trappen, eller er under dynen, i badet eller bare bøjer sig over sengen, hvor man prøver på at sove. Ret ufedt, men effektivt!


Billede
25. Scream [1996]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf:
Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har set Scream siden jeg så den i biografen, ligesom de fleste herinde sikkert. Wes Craven er stærkt tilbage ind i varmen med ghostface og store køkkenknive render efter de unge teenager i bedste 90’er stil, der utroligt nok, så dur holdbarhedsdatoen stadig efter de 18 år.... Puha, man er ved at være gammel.


Billede
26. The Changeling* [1980]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf:
Selvom jeg ser mange film, så støder jeg tit på ligegyldige, kedelige og uinteressante film, specielt i gysergenren. Men nogle gange støder jeg også på guldet, en film der gør ens dag/aften noget bedre, en fantastisk filmoplevelse. Det sker og der findes ikke noget bedre end det når man ser film. De sidste ikke-sete-før gyserfilm, som jeg lige kan huske jeg har set i år der netop havde dette var, The Tenant, Blue Velvet og We Need to Talk About Kevin.

The Changeling har netop de alle kvaliteterne, som manuskriptet, skuespillet, lydbilledet og skummelt setups med produktion designet. Filmen fangede mig hurtig og var en fornøjelse at endelig se den.


Billede
27. The Bird with the Crystal Plumage* [1970]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf:
Ved galleri-scenen i starten af filmen, fik jeg pludselig en underlige følelse af jeg havde set filmen før. Men er ret sikker på at det havde jeg ikke, og det fik jeg også bekræftet, da jeg kom længere ind i filmen. Underligt, men det er nok fordi jeg tænkte Deep Red eller en anden Dario Argento film måske.
Det var dejligt at jeg endelig kunne pakke min Arrow limited edition blu-ray op og smide skiven i maskinen.

Det er Argento’s debutfilm og faktisk en ret mild af en Argento film, fortil hvad han senere hen får snittet sammen, hvis vi tænker på de hidsige kameraføringer, scenografi, blod og gore. Det gør den bestemt ikke dårligere stillet som sådan, for filmen er stemningsfuld og har suspens, der er en god begyndelse på giallo genren. Som debutfilm må jeg sige det er rigtigt flot start for Argento! Bare en skam det ikke fortsatte sådan!


Billede
28. The Fog [1980]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf:
Tyvstartede med en Carpenter, efter jeg så den første film på listen, Prison, ups... Men siger bare lidt om, hvor god han var in the old days.


Billede
29. Motel Hell* [1980] -> Prom Night* [1980]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:
Det blev ikke til Motel Hell alligevel, jeg nåede aldrig at købe filmen inden det var for sent. I stedet for havde jeg købt en canadiske slasherfilm på blu-ray fra Synapse inde på SEC forum. Det var en film jeg aldrig set, så tænkte, hvorfor ikke. Filmen er selvfølgelig Prom Night - endnu en Jamie Lee Curtis film, mums.. ;)

Filmen ser rigtigt godt ud på blu-ray, hvis man sammenligner de andre formater. Handlingen kræver dog en vis tålmodighed, inden der kommer lidt fut i sagerne. Generelt var det underligt at se Leslie Nielsen i en slasherfilm med diskomusik, som Jamie Lee Curtis svinger rundt til, mens en dum-pap med monobryn og grimme tænder står i baggrunden. Alligevel formår filmen være okay underholdende slasher, med interessante og sjove scener - Jo filmen prøver ihærdigt at skjule hvem morderen er, men det er nu ikke så svært at tag et gæt og få ret i slutningen.


Billede
30. Trick 'r Treat [2009]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf:
At det gense Trick 'r Treat i en Halloween uge i stedet for en almindelig aften, gør filmen meget bedre end den var i forvejen. Positivt overrasket. Den er virkeligt godt skruet sammen med historien der har en fantastisk halloween-tema, samt filmens billedstil er særdeles lækker. Jeg ønsker virkeligt der på et tidspunkt kommer en fortsættelse i samme kaliber.
Ligesom Argento’s debutfilm var på højt niveau, det samme kan det siges om Michael Dougherthy. Tror faktisk, at jeg vil sige så meget, at Trick 'r Treat er den bedste halloween-film jeg har set.


Billede
31. Halloween [1978]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:
Fanen var højt efter Trick 'r Treat, kunne denne klassiker stadig være med i kampen? Svaret er ja, den kan stadigvæk. Og denne gang kunne jeg se filmen på blu-ray fra den nye Halloween boks, som var en ren fornøjelse og fryd at se. Handlingen er langsom, nervepirrende og man venter bare på Michael svinger sværdet, eller den meget store køkkenkniv. Det kan godt være den er langsom i optræk, men John Carpenter’s forrygende arbejde bag kameraet og musikken gør hele det værd.

  • Der er hele syv forskellige årtier: 30erne, 60erne, 70erne, 80erne, 90erne, 00erne, 10erne.
  • Der er tre film fra min. to instruktører: Argento: 3 stk. og John Carpenter: 4 stk.
  • Der er film fra: USA, Italien, New Zealand, Japan og Canada
  • Jeg har set 13/31, dem der ikke er set mærket med *.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE ons jan 03, 2018 14:54, rettet i alt 37 gange.

Top
   
Indlæg: ons sep 24, 2014 13:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Det lyder VOLDSOMT interessant, men jeg starter med at melde pas, da jeg på ingen måde har tid til, at se 31 film på en måned desværre. Det vil tage mig et år. :oops:

Men jeg glæder mig rigtigt meget til, at læse med... :beerchug:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons sep 24, 2014 13:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Her er min liste, som også kan findes på Letterboxd:

Filmene kommer ikke til at blive set i den nedenstående rækkefølge, men jeg kommer igennem allesammen i løbet af oktober.

Listen bliver opdateret løbende med karakterer.


Overblik over filmene med stjerne-karaktergivning kan findes her.

The Horror Challenge 2014

1. Tales from the Crypt: Demon Knight 1995 4/6
2. Island of Lost Souls 1932 6/6
3. Byzantium 2012
4. Friday the 13th 1980
5. Motel Hell 1980 4/6
6. Bordello of Blood 1996 3/6
7. Black Sunday 1960
8. Friday the 13th Part 2 1981 5/6
9. Only Lovers Left Alive 2013
10. Thale 2012
11. Lisa and the Devil 1973 5/6
12. Friday the 13th Part 3 1982 4/6
13. City of the Living Dead 1980 5/6
14. Squirm 1976
15. Black Sabbath 1963
16. Friday the 13th: The Final Chapter 1984 3/6
17. The Living Dead at Manchester Morgue 1974
18. Joy Ride 2001 5/6
19. Baron Blood 1972 3/6
20. Friday the 13th: A New Beginning 1985 2/6
21. Phenomena 1985 6/6
22. The Pit and the Pendulum 1961
23. The Beyond 1981 6/6
24. Friday the 13th Part VI: Jason Lives 1986 5/6
25. The Beast Within 1982 4/6
26. Suspiria 1977
27. Inferno 1980 5/6
28. Friday the 13th Part VII: The New Blood 1988 2/6
29. The Evil Dead 1981
30. Zombie 1979
31. Friday the 13th Part VIII: Jason Takes Manhattan 1989 1/6

Den følger også reglerne fra Letterboxd:

[*] Der er syv, ikke fem, forskellige årtier (30erne, 60erne, 70erne, 80erne, 90erne, 00erne, 10erne).
[*] Der er tre film fra min. to instruktører (Argento: 3 stk., Fulci: 3 stk., Bava: 4 stk.).
[*] Der er film fra Italien, USA, Spanien, UK og Norge.
[*] Jeg har set 13/31.

Yderligere sete horrorfilm i oktober:

Big Ass Spider! 4/6
Bug (1975) 3/6
Halloween (1978) 6/6
Halloween (2007) 2/6
The Haunting (1963) 6/6
The House of the Devil 5/6
Kingdom of the Spiders 5/6
Night of the Demon 6/6
Something Wicked This Way Comes 4/6
The Whisperer in Darkness 5/6

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Senest rettet af njhansen tors okt 30, 2014 23:42, rettet i alt 29 gange.

Top
   
Indlæg: ons sep 24, 2014 13:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
Sjov idé.
Er desværre ude og rejse noget af oktober,så kan heller ikke nå det.
Men kan da hente lidt inspiration i listerne ;o)

_________________
Listen over de fine BLÅ skiver !!!
Listen over de fine CD'er!!!
Listen over de fine LP'er!!!


Top
   
Indlæg: ons sep 24, 2014 14:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
njhansen skrev:
Her er min liste,


Fed idé, lige at nappe alle Friday the 13th-filmene... Men hvorfor ikke se dem i træk?

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons sep 24, 2014 14:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
DeathPosture skrev:
njhansen skrev:
Her er min liste,


Fed idé, lige at nappe alle Friday the 13th-filmene... Men hvorfor ikke se dem i træk?


Det er for at dele dem lidt ud over hele måneden: så jeg ikke kører helt død i dem ;)

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: ons sep 24, 2014 16:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
ImpulzE skrev:
01. Prison [1987]
02. Prince of Darkness [1987]
03. White Zombie* [1932]
04. The Quiet Ones* [2014]
05. The Innocents* [1961]
06. Black Sheep [2006]
07. Terror Train* [1980]
08. The Stendhal Syndrome* [1996]
09. The Lords of Salem [2012]
10. Friday the 13th [1980]
11. The Eye* [2002]
12. The Exorcist [1973]
13. Cure* [1997]
14. Martin* [1976]
15. In the Mouth of Madness [1994]
16. The Living Dead at Manchester Morgue* [1974]
17. The Pact* [2012]
18. Braindead [1992]
19. The House by the Cemetery* [1981]
20. Satan's Little Helper* [2004]
21. Poltergeist [1982]
22. Opera* [1987]
23. The Battery* [2012]
24. Ju-on [2002]
25. Scream [1996]
26. The Changeling* [1980]
27. The Bird with the Crystal Plumage* [1970]
28. The Fog [1980]
29. Motel Hell* [1980]
30. Trick 'r Treat [2009]
31. Halloween [1974]

  • Der er hele syv forskellige årtier: 30erne, 60erne, 70erne, 80erne, 90erne, 00erne, 10erne.
  • Der er tre film fra min. to instruktører: Argento: 3 stk. og John Carpenter: 4 stk.
  • Der er film fra: USA, Italien, New Zealand, Japan, Hong Kong og Canada
  • Jeg har set 13/31, dem der ikke er set mærket med *.


Halloween fra 1974 ligefrem? ;)


Top
   
Indlæg: ons sep 24, 2014 16:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Henriksen skrev:
Halloween fra 1974 ligefrem? ;)
Ja okay, skal vi sige 1978 i stedet for? ;)

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tirs sep 30, 2014 23:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 08, 2003 15:26
Indlæg: 1265
Jeg ser typisk meget få gyserfilm, så at skulle se 31 på en måned er mildest talt en udfordring, men jeg giver det et skud.

Min liste:
1. Suspiria 5/6
2. Phenomena 4/6
3. The Stendal Syndrome 4½/6
4. The Devils Backbone 5/6
5. Ring 0: Birthday 4/6
6. Switchblade Romance 4½/6
7. House Of 1000 Corpses 4/6
8. The Orphange
9. Silent Hill
10. Don't Be Afraid Of The Dark 3/6
11. Halloween (2007)
12. The Strangers 3½/6
13. 1408 3½/6
14. Stir Of Echoes
15. 30 Days Of Night
16. Drag Me To Hell 4/6
17. The Lords Of Salem
18. Hostel 3/6
19. Kotoko
20. House At The End Of The Street 2½/6
21. The Crazies (2010)
22. The Texas Chainsaw Massacre (2003) 4/6
23. Evil Dead (2013)
24. Saw 2
25. Mama
26. Dawn Of The Dead (2004)
27. Scream 4
28. Rise: Blood Hunter
29. The Conjuring
30. Bug 4/6
31. Gemini

3 film af Dario Argento og Rob Zombie
5 årtier, mindst 6 forskellige lande
jeg er usikker på et par titler, men har som udgangspunkt ikke set filmene før.


Senest rettet af Fuzhi tirs okt 28, 2014 22:54, rettet i alt 10 gange.

Top
   
Indlæg: ons okt 01, 2014 0:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Jeg varmede op i aften med et gensyn med Philip Kaufmans fremragende 1978-remake af "Invasion of the Body Snatchers": stadig effektiv som bare pokker og en af de film, hvor man sidder og er lidt utilpas hele vejen igennem pga. fantastisk fotografering og små ting i baggrunden, som kun registreres underbevidst første gang man ser den, men som man lægger mærke til ved gensyn.

Anbefales på det stærkeste!

Billede

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: ons okt 01, 2014 9:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
njhansen skrev:
Jeg varmede op i aften med et gensyn med Philip Kaufmans fremragende 1978-remake af "Invasion of the Body Snatchers": stadig effektiv som bare pokker og en af de film, hvor man sidder og er lidt utilpas hele vejen igennem pga. fantastisk fotografering og små ting i baggrunden, som kun registreres underbevidst første gang man ser den, men som man lægger mærke til ved gensyn.

Anbefales på det stærkeste!


Enig! Stærk opvarmning til, at det går løs i oktober. Det er en fremragende film!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons okt 01, 2014 16:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Billede

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Senest rettet af rammy fre okt 31, 2014 12:38, rettet i alt 4 gange.

Top
   
Indlæg: ons okt 01, 2014 22:33 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Efter at have lavet lidt opvarmning 27/9-14 ved at se Cannibal Holocaust i Cinemateket (og fået autograf og selfie med instruktøren Ruggero Deodato), så har jeg også givet mig i kast med oktober gyser projektet. Jeg har dog ikke på forhånd valgt filmene, men vil løbende prøve at grave lidt i samlingen og til sidst få opfyldt alle de "officielle" krav.

1 ud af 31:

Slaughter High, 1986, instrueret af George Dugdale, Mark Ezra, Peter Litten
Billede
Den ofte anvendte formel med nørden, der i skoletiden blev forfulgt af de populære elever i skoletiden, og som senere kommer tilbage for at hævne sig grusomt, er basalt set hvad Slaughter High har at byde på. Optaget i engelske locations, der skal gøre det ud for USA, og generelt ret billigt udseende production values. Caroline Munro spiller "sidste offer", og da hun både var godt op i 30'erne og generelt var SÅ meget hottere end resten af castet, virker hun dog lidt malplaceret (hendes ægtemand var en af instruktørerne, hvilket forklarer en del).

Filmen blev næsten udelukkende valgt af mig p.g.a. Caroline Munro's medvirken (siden jeg første gang så hende som Naomi i "The Spy Who Loved Me" i 1977 har jeg haft en blødt punkt for hende, uanset hvor dårlige film hun har medvirket i), og derfor er det ikke spild af tid af se filmen. Men nogen god film er det ikke.

Filmen får karakteren 4 ud af 10.
Scare factor: 3 ud af 10


Top
   
Indlæg: fre okt 03, 2014 11:32 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
2 ud af 31:

The 'Burbs, 1989, instrueret af Joe Dante

Billede
Ja, okay, jeg fortsætter lidt blødt med denne horror-COMEDY. Nogle vil selvfølgelig mene at det mest uhyggelige sted man kan ende er i et søvnigt villakvarter i en forstad, hvor beboerne ikke rigtig har andet at lave end at spionere og sladre om naboerne. Og i et sådant kvarter er der altid et hus, som virker lidt mærkeligt, og hvor ingen ved særlig meget om dem der bor der.

Tom Hanks, Bruce Dern, Carrie Fisher, Corey Feldman er blandt de "normale" naboer, som undrer sig over hvorfor deres nye nabo "the Klopeks" ikke rigtig er så sociale, og hvorfor der kommer store lysglimt og brag fra kælderen. Og hvorfor graver de store huller i haven...

Som nævnt ikke meget decideret horror, snarere lidt familievenlig uhygge, og en hel del fokus på forstadslivets nabokonflikter. Valgt fordi jeg egentlig aldrig har set en Joe Dante film, og det kan jo ikke gå i længden.

Filmen får karakteren 6 ud af 10.
Scare factor: 1 ud af 10


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 45 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team