DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 23:13

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man aug 25, 2014 14:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 07, 2003 1:01
Indlæg: 1496
Hej alle sammen

Jeg har i gennem længere tid synes det var en skam at film som "Sorg og glæde" ikke kommer på bluray, da de ikke er "store" nok til at filmselskaberne vil bruge penge på det.
Jeg har desværre ikke fundet "Sorg og Glæde" endnu, men jeg har dog fundet nogle andre danske film, som ikke er ude på Blå herhjemme, men som er udgivet i andre lande.

Jeg har netop modtaget "Pusher" som i gennem længere tid har været ude i Tyskland lige så med 2'eren og 3'eren, desværre uden DK tekster og da alt ikke lige frem er forståligt for mig i de to sidste, og så er de ikke så intersante.
Jeg fandt også "Gamle mænd i nye biler" i Tyskland. Desværre ikke 1'eren. :(
Og så opdagede jeg lige at "Du er ikke alene" er på vej ud og "ID:A" har været ude i længere tid dernede.

Derudover er "Babettes gæstebud" ude i flere udgivelser rundt om i verden.

Jeg vil rigtig gerne have mine danske film på Bluray og tænkte vi kunne lave en tråd, hvor vi kan hjælpe hinanden med tips om danske film vi finder rundt om i verden, som ikke er ude i DK.

Babettes gæstebud http://www.amazon.com/gp/product/Babettes-Feast-Blu-ray/ref=%26%2574%2561g%3d%2562l%2575r%2561y%252d022%252d20?SubscriptionId=AKIAIY4YSQJMFDJATNBA&tag=bluray-022-20&linkCode=xm2&camp=2025&creative=165953&creativeASIN=B00CEIOH9G&ASIN=B00CEIOH9G&m=ATVPDKIKX0DER
Du er ikke alene http://www.amazon.de/You-Are-Not-Alone-Sprachfassung/dp/B00MRHLMVU/ref=sr_1_2?s=dvd&ie=UTF8&qid=1408968662&sr=1-2&keywords=you+are+not+alone
Gamle mænd i nye biler http://www.amazon.de/Old-Men-New-Cars-Blu-ray/dp/B00APWBMBE/ref=sr_1_2?s=dvd&ie=UTF8&qid=1408968539&sr=1-2&keywords=old+men+in+new+cars
ID:A http://www.amazon.de/ID-Frau-ohne-Vergangenheit-Blu-ray/dp/B00940L4N4/ref=sr_1_2?s=dvd&ie=UTF8&qid=1408968624&sr=1-2&keywords=ID+A
Pusher http://www.amazon.de/Pusher-Blu-ray-Kim-Bodnia/dp/B00839H6GQ/ref=sr_1_4?s=dvd&ie=UTF8&qid=undefined&sr=1-4&keywords=pusher

Jeg håber I har en masse som jeg endnu ikke har opdaget og at I har lyst til at deltage i denne tråd, sådan at jeg kan få en masse dejlige danske film hjem i samlingen :)

Mvh
Mikael


Top
   
Indlæg: man aug 25, 2014 14:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Bemærk: jeg ved ikke om der er tvungne undertekster på disse udgivelser og de kan sikkert findes billigere end der, hvor jeg linker til.

Kærlighed på film

Billede

Fri os fra det onde

Billede

Asterix og vikingerne

Billede

Ambassadøren

Billede

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: man aug 25, 2014 14:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 07, 2003 1:01
Indlæg: 1496
Er "Asterix og Vikingerne" også ude med dansk tale? Nogen der ved det?
Jeg havde ikke lige tænkt over det med tvungne undertekster, men det må jo komme an på en prøve.
"Kærlighed på film", skal jeg da også have hjem. "Fri os fra det onde" jeg har dog fra den norske udgivelse.


Top
   
Indlæg: lør aug 30, 2014 19:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Breaking the Waves er udsendt af Criterion i Reg. A (samt snart af Artificial Eye i UK). Jeg ved ikke, om der også kommer en dansk/nordisk udgave, men mon ikke?

Hvis tv-serier regnes med er Forbrydelsen og de sidste par sæsoner af Borgen udsendt i UK.
Dreyers Jeanne d'Arc-film tæller vel egentlig som en fransk film, men den er udsendt af MoC.


Top
   
Indlæg: tirs sep 02, 2014 14:47 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Ah, havde slet ikke spottet, at Breaking the Waves også kom i UK - så kan jeg da spare lidt i forhold til Criterion-udgaven :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs sep 02, 2014 23:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
Fandt vi nogensinde ud af, om teksterne var faste på UK udgaverne af Forbrydelsen og Borgen ?

_________________
Listen over de fine BLÅ skiver !!!
Listen over de fine CD'er!!!
Listen over de fine LP'er!!!


Top
   
Indlæg: fre sep 05, 2014 12:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 05, 2009 3:22
Indlæg: 573
Geografisk sted: Herning
hitchcock.dk skrev:
Breaking the Waves er udsendt af Criterion i Reg. A (samt snart af Artificial Eye i UK). Jeg ved ikke, om der også kommer en dansk/nordisk udgave, men mon ikke?

Hvis tv-serier regnes med er Forbrydelsen og de sidste par sæsoner af Borgen udsendt i UK.
Dreyers Jeanne d'Arc-film tæller vel egentlig som en fransk film, men den er udsendt af MoC.



Ang. 'Breaking the Waves' så er Zentropa i fuld gang med at restaurere og remastre flere ældre von Trier produktioner - bl.a. 'Breaking the Waves' og 'Riget'.
Mon ikke det tyder på en håndfuld von Trier film på blu-ray herhjemme???

Denne video er lagt på YouTube i maj i år, og viser hvordan de restaurerer 'Breaking the Waves' og 'Riget':
https://www.youtube.com/watch?v=x1Gw_eBmzW4

_________________
DAHF-rating: Billede


Top
   
Indlæg: fre sep 05, 2014 14:43 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Claus Reinhold skrev:
Ang. 'Breaking the Waves' så er Zentropa i fuld gang med at restaurere og remastre flere ældre von Trier produktioner - bl.a. 'Breaking the Waves' og 'Riget'.
Mon ikke det tyder på en håndfuld von Trier film på blu-ray herhjemme???

De er færdige med "Breaking The Waves". De leverede transfer til Criterion's udgave, som kom på gaden i april 2014, hvor denne tekst fremgår af "booklet":

"Supervised by director Lars von Trier, this new digital transfer was created in 6K resolution on an ARRISCAN film scanner from the 35mm original camera negative and the 35mm internegative at Nordisk Film Shortcut in Copenhagen. It was restored in 4K at Zentropa Klippegangen ApS in Hvidovre, Denmark. The film's 5.1 surround soundtrack was restored at Mainstream ApS in Hvidovre.

Supervision: Lars von Trier.
Restoration and transfer supervisor: Lars "Lalo" Werner Nielsen/Zentropa Klippegangen, Hvidovre, Denmark.
Technical supervisor: Simon Lytting/Zentropa Klippegangen, Hvidovre.
Creative consultant: Peter Hjorth/Zentropa Klippegangen, Hvidovre.
Resoration assistants: Mikeal Reider, Jacob Thorndal/Zentropa Klippegangen, Hvidovre.
ARRISCAN technician: Anders Block Rose/Nordisk Film Shortcut, Copenhagen.
Sound restoration: Mainstream, Hvidovre."


Top
   
Indlæg: fre okt 03, 2014 19:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Abildtrup skrev:
Fandt vi nogensinde ud af, om teksterne var faste på UK udgaverne af Forbrydelsen og Borgen ?

Jeg ved ikke med Forbrydelsen, men Borgen har ikke faste tekster. Til gengæld er der en del engelsk dialog i både sæson 2 og (især) sæson 3, som slet ikke er tekstet (heller ikke med engelske tekster). Det er næppe et problem for de garvede dahf-brugere, men det skal man som dansker måske alligevel være opmærksom på.


Top
   
Indlæg: fre okt 03, 2014 23:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
Takker. Så vil jeg lure efter Borgen derovre...


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Listen over de fine BLÅ skiver !!!
Listen over de fine CD'er!!!
Listen over de fine LP'er!!!


Top
   
Indlæg: lør okt 04, 2014 0:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre apr 27, 2007 16:45
Indlæg: 671
Geografisk sted: Greve
Nymphomaniac - Directors Cut udkommer i USA, og nok også i UK på Bluray.

(i DK har Nordisk Film kun valgt at udsende den på DVD)

_________________
Billede: Philips 50PFL5008T (3D)
Surround: Yamaha Aventage RX-A1010 - 7.1 - Network reciever
HD-DVD (81): Toshiba HD-EP35
BluRay (683): Pioneer BDP-440/PS3 Slim
DVD (711)


Top
   
Indlæg: lør okt 04, 2014 15:11 
Offline

Tilmeldt: fre jul 01, 2005 10:19
Indlæg: 1461
Graugaard skrev:
Nymphomaniac - Directors Cut udkommer i USA, og nok også i UK på Bluray.

(i DK har Nordisk Film kun valgt at udsende den på DVD)


Ja - så må man jo ty til udlandet...


Top
   
Indlæg: lør okt 04, 2014 17:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 15, 2004 21:33
Indlæg: 1513
Geografisk sted: 9400
Jeg har spurgt en kontakt hos Nordisk Film ang. BD-udgaver af Breaking The Waves (og andre Zentropa-titler) ... og som landet ligger lige nu er chancen meget lille.

Argumentet er det samme som med Nymphomaniac: DC ... nemlig at salgstallene for BD i lille DK er så uimponerende, at det simpelthen ikke kan betale sig.


Som en sidebemærkning har især Warner brugt samme argument på visse TV-serier på DVD. De danske salgstal er markant lavere end vores nordiske naboers .. og som følge heraf har man valgt at spare den danske tekstning væk.

_________________
Handelsrating: THX --- Samlingen! --- Do not be too easily annoyed, and do not excessively annoy others!!


Top
   
Indlæg: lør okt 04, 2014 18:56 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Trist... men desværre ikke så overraskende.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors okt 16, 2014 1:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 06, 2009 21:13
Indlæg: 127
Geografisk sted: 8270
Scream Factory har meddelt at de udgiver Reptilicus på blå i 2015. :shock:
Filmen skal godt nok dele plads med tentacles, men den havde jeg alligevel aldrig troet ville dukke op på blu-ray.

Det er vidst ikke fastlagt endnu om det bliver den danske version der udgives.

http://www.youtube.com/watch?v=TFQqmHQMJBY

http://www.youtube.com/watch?v=5uKC10aTPdY


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team