DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 10:02

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 2193 indlæg ]  Gå til side Foregående 172 73 74 75 76147 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man maj 26, 2014 12:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
Hmm! Altså det argument er jo fint nok. Det burde du nok have skrevet fra starten ;o)

Glæder mig selv til at se filmen i 3D, da det er en "guilty pleasure" her....

_________________
Listen over de fine BLÅ skiver !!!
Listen over de fine CD'er!!!
Listen over de fine LP'er!!!


Top
   
 
Indlæg: man maj 26, 2014 12:42 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
@Mills: glemte at spørge: når jeg ser plakaten, bliver jeg en smule skræmt. Mange superheltefilm lider under et alt for stort persongalleri. X-Men-serien har altid haft det problem: værst med The Last Stand (endnu et søm til dén ligkiste), men egentlig også X2s eneste større svaghed. Hvis alle de personer på den nye plakat skal have bare 3-4 minutters skærmtid, er der godt nok ikke meget tid tilbage til alt det her historie & handlingspjat ;)
Hvordan fungerer X5/X7 på det område?

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: man maj 26, 2014 12:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 21, 2010 18:56
Indlæg: 672
Ja, der må jeg så sige imod, for en gangs skyld. Jeg er ellers også imod 3D. Men ved denne, var jeg faktisk slet ikke irriteret over det. Jeg bemærkede kun brillerne under traileren, da først filmen gik i gang, glemte jeg faktisk alt om dem, og var lige ved at gå ud af salen med dem på. Det betyder selvfølgelig, at der ikke var vilde 3D effekter, men samtidig betyder det også bare, at der ikke var gjort brug af "in-your-face" effekter, som hev en ud af filmen. Ville egentlig have set den i 2D, men ville se den i fredags, og der var ingen 2D fremvisninger om aftenen i min biograf. Det blev jeg så faktisk glad for, da jeg for en gangs skyld havde en god oplevelse med det.


Top
   
 
Indlæg: man maj 26, 2014 12:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 21, 2010 18:56
Indlæg: 672
Buck Rogers skrev:
@Mills: glemte at spørge: når jeg ser plakaten, bliver jeg en smule skræmt. Mange superheltefilm lider under et alt for stort persongalleri. X-Men-serien har altid haft det problem: værst med The Last Stand (endnu et søm til dén ligkiste), men egentlig også X2s eneste større svaghed. Hvis alle de personer på den nye plakat skal have bare 3-4 minutters skærmtid, er der godt nok ikke meget tid tilbage til alt det her historie & handlingspjat ;)
Hvordan fungerer X5/X7 på det område?

Synes ikke persongalleriet er voldsomt i denne. Den koncentrerer sig mest om Magneto, Professor X, Wolverine, Mystique og Beast. Resten får ikke meget skærmtid.


Top
   
 
Indlæg: tirs maj 27, 2014 17:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

Tandløst og ucharmerende remake/nyfortolkning. Der er mange gode skuespillere (det har de i hvert fald været i andre film) med i filmen og der er nogle interessante ideer, men det fungerer bare ikke. Alle skuespillerne er usædvanligt anonyme i deres roller, musikken ligeså og filmen mangler en ordentlig skurk. Actionscenerne er ganske okay, men man er ikke rigtig involveret i nogen af personerne på noget tidspunkt, så det hele kan være ret lige meget.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
 
Indlæg: tors maj 29, 2014 22:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
William Friedkin mener selv, at "Sorcerer" er hans bedste film. Det ved jeg ikke helt om jeg er enig i, men den er i hvert fald rigtig god! Smukt filmede og meget autentisk. Samtidig er soundtracket af Tangerine Dream fuldstændig fantastisk. Desuden emmer filmen af 70erne New Hollywood Wave og det elsker jeg. Jeg har helt fået lyst til at gense originalen den franske noir "Wages of Fear". Jeg kan derfor kun anbefalde Blu Ray'en af denne glemte Friendkin film.

Blu Ray'en er rigtig flot og den ser ud som den skal, for det ligner nemlig film. :thumb:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf:

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
 
Indlæg: man jun 02, 2014 13:01 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
X-Men: Days of Future Past (Bryan Singer, 2014)
Billede
Ja, jeg må tilslutte mig koret med de begejstrede! Normalt er femte indslag i en filmserie præget af rutinearbejde og cash-in, men seneste ombæring om X-drengene har et stærkt manuskript, hvis svageste punkter tydeligvis er forstærket med adamantium. Efter begyndende metaltræthed i forhold til den skamridte superheltegenre er Singers film en tour de force-opvisning i, hvordan god popcornunderholdning skal skrues sammen.
Ud over et persongalleri, der trods alt er lidt for stort (og derfor ikke rigtig giver tid til størstedelen af sine karakterer) er der ikke mange fejltrin at spotte i filmen. Selv tidsrejseelementet giver nogenlunde mening på sine egne præmisser. Og det efterhånden lidt fladtrådte tema om minoriteter og deres rettigheder er heldigvis nedtonet en smule.

Især skal Singer have ros på at skabe en passende dyster atmosfære - fremtidssekvensen er visuelt flot og tematisk skræmmende skruet sammen og løser det klassiske udfordring med, at for mange superhelte med varierede superkræfter på papiret kan klare alle udfordringer - men samtidig er filmen krydret med velvalgt, afvæbnende humor - jeg håber, at Zack Snyder tager noter efter den voldsomt selvhøjtidedelige Man of Steel.
Desuden brillerer filmen ved aldrig at lade sine hovedpersoner drukne i ligegyldigt CGI-nonsens - selv i den overvældende slutsekvens har filmen altid fokus på sine personer (modsat igen Man of Steel og fx. Iron Man 3).

Filmens absolutte showstopper er en bullettime-agtig sekvens med
[Vis Spoiler]
Quicksilver

der ubesværet kombinerer det spektakulære med det sjove. Dog virker det som en manuskriptbøf, at han så tilfældigt forsvinder ud af historien - man skulle mene, at han med fordel kunne have været en del af teamet resten af filmen igennem.
Filmen mangler lige det sidste for at blive en nyklassiker som The Dark Knight, men mindre kan også gøre det, og jeg ser i den grad frem til sidste ombæring af trilogien.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Og da også lige et par ord om
Ender's Game (Gavin Hood, 2013)
Billede
Jeg havde egentlig ikke tænkt mig at se den, men min kone insisterede, så jeg bøjede mig :) I forhold til de mange hårde ord, den har fået med - bl.a. herinde - var jeg lettere positivt overrasket. Filmen er (selvfølgelig) flot, men dens største aktiv er børneskuespillerne, der generelt gør en fin indsats (modsat Ben Kingsley og især Harrison Ford, der bare virker træt og uengageret). Og Hood holder den truende dommedagsstemning nogenlunde hele vejen og forfalder heldigvis ikke til at lægge dumsmarte oneliners i munden på ungerne. Bogens temaer om isolation og fremmedgørelse er kommet forholdsvist helskindet med og hiver filmen væk fra rendyrket eye candy-territorium.
Jeg plejer sjældent at klage over, at moderne film er for korte, men Hood og hans manuskriptfolk har valgt at følge bogforlægget ret tæt, og med en spilletid på ca. syv kvarter er resultatet, at filmen virker som en række enkeltstående episoder, hvor alle mellemregningerne er fjernet, og karakternes handlinger og motivationer ikke altid er lige gennemskuelige. Tempoet er frygtelig jappet, og bare 15-20 minutter ekstra til at etablere lidt åndehuller, kombineret med redigering af de flotte, men ikke altid lige essentielle battle room-sekvenser, ville have gjort en væsentlig forskel.

EG er på ingen måde en fantastisk oplevelse, men nogen katastrofe er den heller ikke - det er bare ikke den film, bogen havde fortjent.
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: man jun 02, 2014 13:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede
Tekkonkinkreet [2006] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:
"This whole city's going to burn!" Kender I følelsen af, at blive blæst totalt bagover af en film som I ingen forventninger whatsoever havde til? Det er en fantastisk fornemmelse, og det var lige præcis det der skete, da jeg satte Tekkonkinkreet-blurayen på. Den havde bare lagt i skabet og samlet støv siden den blev købt til £5 hos Amazon i sin tid, hvilket skulle vise sig at være en kæmpe-fail fra min side! Det er nemlig en voldsomt fed film med en perfekt historie, skæv streg, et sprødt Plaid-soundtrack, en minotaur på afveje, et par Yakuzas og overflod af en omgang neonfarvet urban adventure. Shit, det er lækkert. Det er i øvrigt holdet bag The Animatrix der står bag, hvilket meget tydeligt kommer til udtryk allerede fra filmens første sekunder. Så stærkt et visuelt udtryk har filmen. Det bedste fra Sin City og A Clockwork Orange tilføjet en omgang Dark City krydret med lige dele Akira og Enter The Void. Ultravold og pussenuttethed i perfekt afmålte doser gør turen rundt i Treasure Town til et yderst underholdende bekendtskab. Varmeste anbefaling herfra!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: man jun 02, 2014 13:49 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Jeg er hermed officielt nysgerrig :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: man jun 02, 2014 14:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Jeg synes den var svær at se, så jeg har kun set den en enkelt gang.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
 
Indlæg: søn jun 08, 2014 0:01 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Her til aften blev det til et (ubehageligt) gensyn med The Killing Fields, som jeg ikke har set i, hvad, 15 år eller noget i den stil. Stadig en virkeligt stærk og vedkommende film.
Et opklarende spørgsmål - jeg blev mere og mere frustreret over den manglende undertekstning af alt, der ikke var på engelsk. Der er denondelyneme meget dialog, der bare hedder "speaks in Khmer". Er det bare min amerikanske BD, der er lidt dovent oversat i den henseende, eller er alle udgaver på samme måde? Nogle steder giver det fin mening for at understrege, at amerikanerne ikke forstår hvad der foregår omkring dem. Men fx kunne scenerne hen med slutningen med Pran da fint have tålt en oversættelse.

Man fanger jo stadig fint essensen af de enkelte scener, men det kunne have været fint at få lidt flere nuancer med.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: man jun 09, 2014 10:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Agoniya (Agony), Sovjetunionen, 1981, IMDB link

Jeg købte for nyligt den nye Rasputin film som kostede et halvt landbrug (tror den slammede mig 30 Euro). Og så smider man den i, og ser der ikke er undertekster på. Kombineret med Nordea værende en flok røvhuller, så endte jeg med Agony på DVD.

Lang historie kort, så er det en tre timer lang propaganda film om kommunisme versus Nicholas den Anden, og har ikke for fem flade øre historisk indhold i den. Men den er nu underholdende alligevel. I skal dog ikke tro at der er nogetsomhelst sandt i den - vil i se en film om Rasputin så se Nicholas & Alexandra i stedet. Flot klippet ind af ting fra 1905 og 1916, og som sagt: Ren rå propaganda. Men den er ikke kedelig, og et sjovt tilbagesyn om "den kolde krig" som vi kalder det.

Ser man den med politisk bagsigt er den det værd, ellers ikke.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: man jun 09, 2014 13:28 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Velkommen tilbage :thumb:
Dine anmeldelser har været savnet!

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: man jun 09, 2014 13:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
En god lille timeout, så skader man ingen :) Og for dælen da jeg har savnet jer alle!

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: tirs jun 10, 2014 11:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
t23 skrev:
En god lille timeout, så skader man ingen :) Og for dælen da jeg har savnet jer alle!


Fandme godt at se dig på boardet igen, t23! Velkommen retur! :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 2193 indlæg ]  Gå til side Foregående 172 73 74 75 76147 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 70 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team