DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 0:56

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 92 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 57 Næste
Forfatter besked
Indlæg: lør maj 31, 2014 14:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Hvem har kastet sig over denne kritikerroste serie fra HBO?

Matthew McConaughey er jo blevet genfødt som et megahit for tiden :thumb:

Kan den anbefales?


Senest rettet af Fritte tors okt 26, 2017 11:35, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: lør maj 31, 2014 16:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Det er bare med at komme i gang! Det er en fed serie, Matthew spiller skide godt sammen med Woody.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: lør maj 31, 2014 18:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 01, 2004 12:17
Indlæg: 1361
Varm anbefaling herfra, endnu en hit for HBO. Skulle dog lige en 2-3 afsnit ind i den før jeg var hooket. Woodys figur irriterede mig i starten, og virkede ret overfladisk men bliver bedre. Og Matthew spiller fantastisk. Så kom igang :thumb:

_________________
R.I.P. Mitsuharu Misawa. A Hero To All Puro Fans. You Will Be Missed.
June 18, 1962 - June 13, 2009. Mi-sa-wa, Mi-sa-wa, Mi-sa-wa.


Top
   
Indlæg: lør maj 31, 2014 18:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
Super fed og stemningsfyldt serie. Solidt skuespil fra alle hele vejen igennem.

Og så ellers +1 til hvad ImpulzE skrev[THUMBS UP SIGN]

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Indlæg: lør maj 31, 2014 18:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Lyder godt. Så må jeg jo i gang med første afsnit i aften eller i morgen :thumb:


Top
   
Indlæg: lør maj 31, 2014 21:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 21, 2010 18:56
Indlæg: 672
Modsat andre, var jeg fanget allerede fra første afsnit. Men jeg er også en sucker for tv omhandlende okkulte emner. Synes den serie var noget af det bedste TV, der nogensinde er lavet! Kan ikke komme på mere end en håndfuld, der kan måle sig med denne.
Dog vil jeg ikke kun fremhøve Matthew, men i lige så høj grad Woody. De klarer sig akkurat lige godt i serien, og komplementerer hinanden helt fantastisk. Mage til kemi, er ikke set mellem to skuespillere, siden David Duchovny og Gillian Anderson, hvis I spørger mig.


Top
   
Indlæg: søn jun 01, 2014 23:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Yderst spændende første afsnit. Jeg kan godt li' det okkulte element. En blanding af Se7en og Silence of the Lambs.
Woody og Matthew spiller fantastisk godt sammen :thumb:
Jeg er helt klart med på resten :)


Top
   
Indlæg: søn jun 01, 2014 23:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Jeg glæder mig MEGET til BDen falder bare lidt i pris sådan, at jeg kan få set den. :D

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: ons jun 04, 2014 11:01 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Svendbent skrev:
Modsat andre, var jeg fanget allerede fra første afsnit. Men jeg er også en sucker for tv omhandlende okkulte emner. Synes den serie var noget af det bedste TV, der nogensinde er lavet! Kan ikke komme på mere end en håndfuld, der kan måle sig med denne.
Dog vil jeg ikke kun fremhøve Matthew, men i lige så høj grad Woody. De klarer sig akkurat lige godt i serien, og komplementerer hinanden helt fantastisk. Mage til kemi, er ikke set mellem to skuespillere, siden David Duchovny og Gillian Anderson, hvis I spørger mig.

+1. Jeg ved ikke, om det er noget af det bedste tv nogensinde, men det er sindssvagt godt drama - skåret ind til benet med kun otte, intense afsnit. Fokus skifter fra opklaringsarbejdet i starten af serien til de to mænds indbyrdes forhold, og begge dele fungerer fremragende. McConaughey har den mere showy rolle, men Harrelson er faktisk lige så imponerende, han er bare mere underspillet.

Glæd dig :D

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre jul 11, 2014 14:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

True Detective: Sæson 1 [2014] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

"Someone once told me time is a flat circle. Everything we've ever done or will do we're gonna do over and over and over again!"

Som det efterhånden står lysende klart, sidder HBO nu tungt på serie-tronen, hvilket deres nye serie True Detective blot cementerer. Det er underholdning fra øverste hylde og lever i dén grad op til hypen (og Emmy-nomineringerne).

Året er 1995 og vi befinder os ude på landet, langt nede syd på, i det sumpede og lumre Louisiana. På overfladen ligner det et standard crime drama, hvor de to kriminalbetjente Rust (Matthew McConaughey) og Marty (Woody Harrelson) skal opklare et rituelt mord, men ret hurtigt står det klart, at mordet kun er et lille element, i en meget større fortælling der strækker sig over 17 år. Tempoet er, for at sige det mildt, meget langsomt og der er utallige lange scener med lige dele stilhed og lange, tunge dialogbårne sekvenser. Især Rust er mand for nogle ekstreme, nihilistiske monologer i bilen, eller i forhørslokalet hvor han taler om strengteori imens han dunker Lone Star-dåseøl og kæderyger smøger. I det hele taget er skuespillet i særklasse. Samspillet imellem de to hovedroller er noget af det mest intense, der længe er set på TV. Det slå simpelthen gnister imellem de to erfarne herrer og ofte er det (mindst) ligeså interessant at observere de to røvhuller skændes, som det er, at følge de grusomme ulovligheder de forsøger at opklare.

I samme ombæring skal hovedforfatteren Nic Pizzolatto også fremhæves. Han skal hyldes for hans voldsomt velskrevne historie, der kløgtigt benytter non-lineær fortælleteknik (de to sidste afsnit undtaget) og tager sig tid til, at kæle for detaljerne. Desuden skifter historien fokus flere gange undervejs, og det store reveal kommer ikke nødvendigvis på det tidspunkt man regner med. Det kræver talent, at få flere parallelle handlingsforløb flettet så gnidningsfrit sammen, som det er tilfældet her, samtidigt med, at der er flere anti-klimaks end reelle klimaks. Det er ganske imponerende.

“Look, as sentient meat, however illusory our identities are, we craft those identities by making value judgments. Everybody judges, all the time. Now, you got a problem with that, you're living wrong!”

På det tekniske plan, er True Detective også helt i top. Der er brugt meget energi på colour grading og små, men effektive visuelle effekter. Det samme gælder kulisserne og lokationerne der alle er spot-on. Og så er der musikken, der er meget stemningsmættet (og indie-godkendt). Det 6 minutter lange, Grand Theft Auto-inspirerede tracking shot i slutningen af afsnit 4 fik nærmest internettet til, at eksplodere da det blev vist. Det er ganske imponerende, at der overhovedet ikke klippes i løbet af de 6 minutter klippet varer. Et teknisk imponerende klip, der dog ikke er repræsentativt for seriens normale tempo. Langt fra! Nej, her er der god tid og overskud til, langsomt at opbygge en gritty, gotisk, southern noir-stemning med Louisianas melankolske bayou som mystisk bagtæppe. Det er så velbeskrevet, at man kan mærke luftfugtigheden helt ind i stuen og sidder og vifter myg væk. Læg dertil en usund mængde religiøs fanatisme og en flok korrupte røvhuller. Samtidig er voodoo-uhyggen intakt, hvilket betyder, at vi hele tiden balancerer på grænsen imellem drama og horror.

Genremæssigt lander serien et sted imellem Se7en, Twin Peaks og The Silence of The Lambs, hvilket i min bog er nogle af de ypperste repræsentanter for americana crime/thriller-genren. På trods af et voldsomt imponerende manuskript, er serien ikke uden skønhedsfejl. Hen imod slutningen af opklaringsarbejdet virker det til, at Pizzolatto er tæt på, at male sig ind i et hjørne og der tages et par kreative friheder der er lidt for letkøbte. Det samme gælder et par af sidehistorierne, der trækkes for langt ud, uden at bidrage væsenligt til hovedplottet. Det trækker lidt ned i det samlede billede. Men det er alt sammen småting, og heldigvis er det endelige resultat stadig enormt positivt. Dette er en MUST SEE serie som hermed anbefales på det kraftigste!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture fre jul 11, 2014 15:28, rettet i alt 2 gange.

Top
   
Indlæg: fre jul 11, 2014 15:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Jeg har lige modtaget den på BD. :)

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: man sep 22, 2014 14:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Colin Farrell bekræfter, at han spiller den ene hovedrolle i True Detective sæson 2.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man sep 22, 2014 22:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Jeg håber rygtet om en kvindelig detective holder stik.
Jeg er ikke 100 pct. solgt på Farrell.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: ons sep 24, 2014 8:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 21, 2010 18:56
Indlæg: 672
Nu er det, ifølge HBO Nordics Facebookside, bekræftet, at Vince Vaughn skal spille hovedskurken.

Vi mangler dog to hovedroller mere, da der skulle være 3 detektiver i sæson 2.


Top
   
Indlæg: ons sep 24, 2014 10:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Mills skrev:
Jeg håber rygtet om en kvindelig detective holder stik.
Jeg er ikke 100 pct. solgt på Farrell.


Har du set ham i:

In Bruges
Tigerland
Phone Booth
Crazy Heart

?

Jeg er mere lidt bekymret for Justin Lin som instruktør.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 92 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 57 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team