DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 11:04

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 799 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 554 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons apr 23, 2014 17:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Nå ja, det er rigtigt. Der må være nogen, der har set afsnittene flere gange med den hukommelse.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: tors apr 24, 2014 0:44 
Offline

Tilmeldt: ons sep 05, 2012 16:15
Indlæg: 112
Shiva skrev:
Nå ja, det er rigtigt. Der må være nogen, der har set afsnittene flere gange med den hukommelse.


Faktisk ikke, bare god gammeldags klæbehjerne. :P


Top
   
Indlæg: tors apr 24, 2014 17:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Det her er kraftedermame sjovt!

Frozen / Game of Thrones Mashup :clap:

http://9gag.tv/p/aVnjq1/let-it-got-game ... zen-mashup

MASSER AF SPOILERS!!


Top
   
Indlæg: tirs apr 29, 2014 9:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg er kommet til den konklusion at man ikke kan overgå de første 2 afsnit ;)

Et OK 4. afsnit. Ikke noget vildt.

Det var hende moren der stod bag Joffreys død. Episodens højdepunkt var IMO de få minutter mellem Brienne og Jaime. De spiller godt sammen.

Rimelig fantasy-afslutning på afsnittet.

Kom nu med Tyrions trial!


Top
   
Indlæg: tirs apr 29, 2014 11:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Når du siger 'hende moren', så mener du Olenna Tyrell, Margaery Tyrells bedstemor? Det tror jeg i hvert fald. Nu adskiller bøgerne og tv-serierne sig, så selv om jeg kender til bøgerne, ved jeg ikke i tv-serien, hvem der har gjort det.

Ja, der skulle komme en 'fantasy-afslutning' før eller siden. The White Walkers er jo nu en gang en del af serien. :) Jeg synes, at afsnit tre var rigtigt godt, men der er ingen tvivl om, at de to første afsnit var en virkelig god start.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs apr 29, 2014 11:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jep, hende den ældre :) Og Margaery Tyrell er en lille lækkerbisken!


Top
   
Indlæg: tirs apr 29, 2014 11:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 11, 2007 20:19
Indlæg: 3472
synes det er fedt de adskiller sig mere nu fra bøgerne :)

har flere kammerater som har læst bøgerne :D og de er altid så mega kloge om hvad der sker og hvorfor ting sker.. det er ved at være slut lidt nu :)

jeg glæder mig helt vildt til at se mere fra podrick og brienne :) det bliver fedt at følge dem..

og spændende om bran og jon møder hinanden oppe ved Craster..

men :( er jeg den eneste som blev lidt skuffet over daenerys indtog i Meereen.. synes i sidste afsnit det lagde op til en stor kamp eller lign... og er hendes drager taget på ferie :(

_________________
Mvh Rasmus |


Top
   
Indlæg: tirs apr 29, 2014 11:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 11, 2007 20:19
Indlæg: 3472
Fritte skrev:
Jep, hende den ældre :) Og Margaery Tyrell er en lille lækkerbisken!


hehe mon ikke også tommen er tilfreds med hende :P

må da være dejligt at der kommer en så smuk kvinde ind til en om natten :naughty:

_________________
Mvh Rasmus |


Top
   
Indlæg: tirs apr 29, 2014 13:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Tommen - og ham, der spiller ham - må bestemt være meget godt tilfredse. Hun er sgu en fryd for øjnene!

Ja, det er dejligt for en læser af bøgerne, at jeg ikke helt ved, hvad der sker. Jeg er godt tilfreds med, at man også slog Joffrey ihjel i serien. Det havde været lidt øv, hvis han havde fortsat med at eksistere.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs apr 29, 2014 13:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
:yum:

Billede


Top
   
Indlæg: ons apr 30, 2014 10:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
s04e04

Fint middel-afsnit

- Baelish er ret skarp. Siden sidst har han arrangeret sit eget ægteskab med Sansas tante, har dræbt Joffrey, allieret sig med Highgarden og smuglet sin eneste sande kærligheds datter ud af Kings Landing. Samtidig har han sørget for, at Tyrion (og Sansa) er hovedmistænkte. Det er smart. Den Lillefinger forstår at styre slagets gang bag kulisserne. Og så har han en badass accent.

- Crasters ofringer af drengebørn har holdt De Hvide Gængere kørende. Damn!

- Jeg twitchede da røvhullerne puffede til Hodor. Det gjorde ondt, at se på. Det samme da da blev drukket af Mormonts kranie og voldtaget til højre og venstre.

- Interessant, at der nu for alvor afviges fra bøgerne. Jeg har ikke læst dem, men kan forstå at Locke ikke tager med på mission til Craster's Keep i bøgerne. Og lederen af The Other, ham Is-Zombien der stjæler drengebørn, der figurerede prominent i dette afsnit, heller ikke er med i bøgerne.

- Glæder mig til, at se hvad det ender med i Craster's Keep nu hvor Jon Snow (og Roose Boltons hitman Locke) er på vej og hvor Brans slæng er fangetaget.

- Tyrions retsag bliver en hoot. Fint, at Podrick slap ud i tide.

- Tommen blev pludselig voksen efter Margerys nat-visit. Spændende at se, hvem der først får ham ned med nakken: Margery eller Cersei.

- Ser Pounce!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons apr 30, 2014 11:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
En lille bogspoiler: I bøgerne er Ser Pounce (og to andre små, sorte katte) en gave fra Margaery til Tommen. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs maj 06, 2014 11:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
s04e05 - "First of His Name"

Endnu et ok middel-afsnit, dog med én stor afsløring:

Billede

- Petyr Baelish stod bag mordet på Jon Arryn, og hans nuværende skakspil strækker sig således meget længere tilbage end vi vidste. Han er en magnificent bastard! :clap:

"Littlefinger was born with no lands, no wealth, no armies," "He has acquired the first two: how long before he has the army?"

- Mon Varys står bag et tilsvarende plot der har hjulpet Khaleesi på vej? Denne scene fra sæson 1 gav ingen mening dengang, men det gør den måske nu.

"Influence is largely a matter of patience, I've found." — Lord Varys




- Sansa kan bare ikke vinde. Shit, hvor er hun uheldig og ender i den ene mere fucked up situation efter den anden

- Crazy ass Lysa Arryn er nyt hade-objekt nr. 1 efter Joffrey er død. Hendes søn Robin er nr. 2.

- Sørgeligt (men forståeligt) at Bran ikke fik hilst på sin halvbror Jon Snow

- Margaery steppede sit game op og gav Cersei noget modspil. Deres magtkamp bliver yderst interessant at følge.

- Locke er død og lykkedes heldigvis ikke med sin Roose Bolton-sponsorerede plan om at dræbe Bran.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture tirs maj 06, 2014 11:30, rettet i alt 2 gange.

Top
   
Indlæg: tirs maj 06, 2014 11:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Det var begrænset med fremdrift i 5. afsnit.

Jeg hepper stadig på Arya og Clegane serien ud. De spiller fantastisk godt mod hinanden :clap:


Top
   
Indlæg: tirs maj 06, 2014 15:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Jeg kan godt lide tempoet i serien lige nu. Vi får masser af baggrundsviden (tænk sig, at Baelish er hovedmanden bag hele krisen fra afsnit 1), samt en hel masse "table setting" til sidst i sæsonen, hvor der er lagt op til adskillige spændende konfrontationer. Hvis der var en mindre krig i hvert afsnit, ville det blive ret kedsommeligt i længden.

Fremdriften fejler ikke noget. Man kunne f.eks. have frygtet, at der skulle bruges 3-4 afsnit, hvor Sansa sad og hang på Baelish's skib, men her sprang man direkte mødet med Lysa Arryn.

At man kan få Cersei til at fremstå næsten sympatisk er en temmelig stor præstation :D Godt nok havde hun på vanlig giftig vis meget travlt med at manipulere dommerne til retsagen, men hendes sorg og ensomhed virkede ægte. Måske lykkedes det hende endda at påvirke Tywinn, hvilket ellers synes helt umuligt.

Klassesæson indtil videre :beerchug:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 799 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 554 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team