DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 3:50

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 2193 indlæg ]  Gå til side Foregående 161 62 63 64 65147 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors mar 06, 2014 18:24 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Buck Rogers skrev:
@Henrik: god anmeldelse af The Long Goodbye, som jeg har haft på min Amazon-wishlist i et stykke tid. Der er lidt for mange usete film lige nu, men den er noteret til en senere lejlighed. Hvordan er udgivelsen, teknisk set?

Jeg er ikke den bedste til at vurdere det tekniske, men Blu-ray.com giver 4,5 i video-quality. Den skulle være restaureret ud fra noter af Vilmos Zsigmond himself.

Men som sagt, så er der tilstræbt et "støvet" look, dvs. farver er nedtonet. Det er ikke ultra-skarpt, men mere det jeg vil kalde filmisk. Overall har jeg ikke noget at klage over (min tidligere version var optaget fra TV for 6-7 år siden, så BD'en er en gevaldig upgradering).


Top
   
 
Indlæg: tors mar 06, 2014 18:56 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Ok, det lyder da ikke helt skeløjet :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: fre mar 07, 2014 14:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede
Dallas Buyers Club [2013] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:
"That shit is purer than a preacher daughter's pussy, right there." På papiret, lyder den sande historie om AIDS-patienten Ron Woodroof, der via en sindrig smugler-taktik lykkedes med at skaffe alternativ medicin til andre AIDS-patienter, gabende kedelig. Men det er det på ingen måde. Tværtimod er filmen smurt godt og grundigt ind i lækker 1980er-pastiche og der er Marc Bolan-plakater og svedig rodeo-maskulinitet over det hele. Stedet er Dallas, Texas og året er 1985. Sentimentaliteten (med deraf afledt homofobi) lever i bedste velgående, så det er relativt dårlig timing for den meget heteroseksuelle småsvindler Ron, at få konstateret AIDS. Vennerne forsvinder som dug for solen og Ron får at vide, at han har 30 dage tilbage at leve i. Og så får han pludselig ret travlt med, at leve livet. Den gigantiske omvæltning vækker noget i Ron og bliver starten på et stort eventyr. Det er der kommet en ret interessant film ud af. Først og fremmest er skuespillet i særklasse, hvilket også udløste Oscars til både den storspillede Matthew McConaughey i hovedrollen og kamælonen Jared Leto i rollen transseksuel. Samspillet imellem disse to modpoler fungerer voldsomt godt og deres respektive indsatser komplimenteres perfekt af modparten. Meget imponerende og yderst velfortjente Oscars til de to herrer. Faktisk spiller de SÅ godt, at alle andre roller i filmen virker undervældende (dog uden at kamme over i dårligt skuespil). Derudover, er det bare en rigtig interessant historie og et interessant indblik i en hel nations AIDS-forskrækkelse, hvilket har resulteret i en god, anbefalelsesværdig film.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture fre mar 07, 2014 15:52, rettet i alt 2 gange.

Top
   
 
Indlæg: fre mar 07, 2014 15:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Efter hundelorten American Hustle, tog jeg mine sko af, parkerede hjernen ved døren og så

Armageddon på dansk Netflix. :)

Der skal mere end "stars and stripes" og slowmotion shots af børn, der løber med amerikanske rumfærger, for at pisse mig af ;)
Man kan sige meget om Michael Bay, men Armageddon er INDBEGREBET af popcornsunderholdning på højeste niveau!
Konstant underholdende og forsøger ikke at være mere end den er.
Jeg vil især påpege scenen hvor rumfærgerne skal lande på asteroiden. Hold da fast, dét kalder man edge-of-your-seat entertainment!! :shock:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

Forresten, kan I huske Touchstone Pictures' "heydays" tilbage i 90'erne, hvor de spyttede den ene actionfilm ud efter den anden? Tror jeg skal se Con Air, Crimson Tide, The Rock og Face/Off på flixeren :D


Top
   
 
Indlæg: fre mar 07, 2014 15:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 21, 2010 18:56
Indlæg: 672
Helt enig om DBC. Den lød serieøst røv kedelig på papiret, men gav den en chance ene og alene pga. de to herrer. De to er virkelig dygtige skuespillere på to vidt forskellige måder. Deres samspil er helt fantastisk. Jeg blev taget med bukserne nede, da jeg så den, må jeg ærligt indrømme. Selv Jennifer Garner er decideret god i denne film. Hende plejer jeg ellers at have problemer med.
McConaughey og Leto har fuldt fortjent deres Oscars uden tvivl. Desværre fik filmen ikke en Oscar for bedste film, selvom jeg mener den er langt bedre end 12 Years a Slave.


Top
   
 
Indlæg: fre mar 07, 2014 15:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Svendbent skrev:
Helt enig om DBC. Den lød serieøst røv kedelig på papiret, men gav den en chance ene og alene pga. de to herrer. De to er virkelig dygtige skuespillere på to vidt forskellige måder. Deres samspil er helt fantastisk. Jeg blev taget med bukserne nede, da jeg så den, må jeg ærligt indrømme. Selv Jennifer Garner er decideret god i denne film. Hende plejer jeg ellers at have problemer med.
McConaughey og Leto har fuldt fortjent deres Oscars uden tvivl. Desværre fik filmen ikke en Oscar for bedste film, selvom jeg mener den er langt bedre end 12 Years a Slave.


Fuldstændig enig i alt hvad du skriver. Det er en fantastisk film :beerchug:

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
 
Indlæg: fre mar 07, 2014 15:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede
Frozen [2013] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf:
"Oh, look at that. I've been impaled!" Det er altid med en vis ærefrygt, at man sætter sig til rette, for at se en ny Disney-klassiker. Efter købet af Pixar, har det været ret meget swing and a miss for de rene Disney-produktioner (dog med momentvis storhed i Bolt og Wreck-It Ralph), men med Frozen er udviklingen i dén grad vendt. Det er den bedste Disney-klassiker siden Løvernes Konge fra 1994, og det siger ikke så lidt. Vi er tilbage ved de gamle Disney-dyder med stor fokus på et sjovt og lidt uhyggeligt eventyr (med kraftig inspiration fra vores egen H.C. Andersens Snedronningen). Samtidig er musical-vinklen tilbage hos Disney, og overraskende nok, løfter det faktisk filmen en tak. Jeg har ellers haft det lidt stramt med de konstante musik-numre i ældre Disney-produktioner, men når sangene er så gode (og korte) som de er her, irriterer de på ingen måde. Med en spilletid på 1 time og 40 minutter, hører den samtidig til en af de længste Disney-film, og det kan tydeligt mærkes, at der er god tid til, at fortælle historien. En historie, der på vores breddegrader er ekstra sjov med de mange sjove referencer til skandinavisk kultur (gløgg, lutefisk, runer, trolde, etc). Den tekniske side er også totalt overlegen med nogle voldsomt flotte billeder. Det er, med andre ord, en fremragende film der kan matche selv de allerbedste af Pixars mesterværker. Stor anbefaling herfra.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: fre mar 07, 2014 15:52 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
DeathPosture skrev:

Jeg kunne også rigtig godt lide den, men der er en periode omkring midten af filmen, hvor den i mine øjne går i stå - Ron fræser verden rundt, slås lidt med FDA og køber flere sjove stoffer - igen. Det samlede indtryk er dog stadig godt!

Haha, go'e gamle Armageddon ;) Bay havde lige sin korte periode (denne her og The Rock), hvor han faktisk lavede fin popcornunderholdning.
United States government just asked us to save the world. Anybody wanna say no? What's not to like?? Det bliver aldrig en af mine favoritfilm, men skal det være Bay, så kunne det være langt, lang værre.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: fre mar 07, 2014 21:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Fritte skrev:
Efter hundelorten American Hustle, tog jeg mine sko af, parkerede hjernen ved døren og så

Armageddon på dansk Netflix. :)

Der skal mere end "stars and stripes" og slowmotion shots af børn, der løber med amerikanske rumfærger, for at pisse mig af ;)
Man kan sige meget om Michael Bay, men Armageddon er INDBEGREBET af popcornsunderholdning på højeste niveau!
Konstant underholdende og forsøger ikke at være mere end den er.
Jeg vil især påpege scenen hvor rumfærgerne skal lande på asteroiden. Hold da fast, dét kalder man edge-of-your-seat entertainment!! :shock:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

Forresten, kan I huske Touchstone Pictures' "heydays" tilbage i 90'erne, hvor de spyttede den ene actionfilm ud efter den anden? Tror jeg skal se Con Air, Crimson Tide, The Rock og Face/Off på flixeren :D


Amen to all of that, Brother Fritte :thumb:

Det var store actionfilms-tider dengang man ikke fik så meget som een nervøs trækning over navnet Bay. I dag får jeg hovedpine bare nogen nævner den næste Transformers-film.

Jeg husker stadig guld-øjeblikket da Peter Stormare dukkede op.... Der red han virkelig på ham-fra-Fargo bølgen (Lost World i 97 og foruden Armageddon så også Mercury Rising, Hamilton og ikke mindst Big Lebowski i 98)

Aerosmith, Buscemi, død og ødelæggelse med glimt i øjet og Stars & Stripes forever uden hensyntagen til sarte sippede europæere. Sure as hell - you don't wanna miss a thing!

:notworthy:


Top
   
 
Indlæg: fre mar 07, 2014 21:55 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
Fritte skrev:
Forresten, kan I huske Touchstone Pictures' "heydays" tilbage i 90'erne, hvor de spyttede den ene actionfilm ud efter den anden? Tror jeg skal se Con Air , The Rock og Face/Off på flixeren :D

Gode film med Nicolas Cage. :thumb:


Top
   
 
Indlæg: fre mar 07, 2014 23:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Og Crimson Tide er en fremragende politisk ubådsthriller!


Top
   
 
Indlæg: søn mar 09, 2014 13:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons sep 04, 2002 1:01
Indlæg: 2827
Geografisk sted: Islands Brygge
Billede

Eden Lake (2008)
Så den ved et tilfælde på TNT i aftes og blev til en start kun hængende fordi Michael Fassbender var med og præmissen lød okay for en thriller/gyserfilm.
Ganske grum, overvejende realistisk thriller lidt i familie med fx Funny Games; den kom jeg i hvert fald til at tænke på undervejs. Fin præstation af Kelly Reilly, som jeg ellers ikke erindrer at have set i andre mindeværdige film.

Herlig slutning i øvrigt :devil:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

_________________
:mrgreen: Spis ost! :mrgreen:


Top
   
 
Indlæg: søn mar 09, 2014 18:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

Nightmare Factory er en dokumentar fra 2011, hvor man følger Greg Nicotero og Howard Berger fra effektfirmaet KNB Effects Group, der bl.a. har leveret effekter til Tarantinos film, Evil Dead II, The Walking Dead og Romeros film siden Day of the Dead.

Det er en utrolig interessant og varm dokumentar om en stak effektmagere, der brænder for deres arbejde med praktiske effekter. De forsøger at finde sig til rette i en verden, hvor CGI burde kunne sameksistere med praktiske effekter (men ikke altid gør og er ved at udfase gammeldags praktiske effekter) og hvor effektfolkene ikke altid bliver værdsat, som de burde.

Der er interviews med George A. Romero, John Landis, John Carpenter, Tom Savini, Quentin Tarantino og mange flere. Man følger også en imponeret Elijah Wood på en tour rundt i effektstudiet, hvor han bl.a. får taget et fint billede sammen med Norman Bates' mor.

Set på Netflix US.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
 
Indlæg: tors mar 13, 2014 11:27 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
The Raid 2: Berandal
Billede
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:
Det var vel næsten uundgåeligt, at actionbraget The Raid ville få en efterfølger - men man må sige, at Berandal absolut er en værdig sequel, der gør alt det den første gjorde, bare større og vildere. På plussiden har vi en meget større legeplads at slås på (et større budget er ikke altid så skidt endda!). I stedet for et enkelt højhus har vi nu en hel by, men i modsætning til Die Hard-serien har The Raid ikke taget skade af at komme væk fra sit klaustrofobiske miljø. Alle lokationer udnyttes maksimalt (tjek bl.a. den bedste biljagt/kampscene i lang tid), og kameraarbejdet er i top. Det samme kan siges om kampene generelt, der er koreograferet så sindssygt overbevisende, at man næsten får tårer i øjnene. Og der er fan'me smæk for skillingen (man kan kun holde af en karakter, der hedder og ER Hammer Girl ;)) - der går sjældent mere end to minutter, uden at man sidder og tænker "Ouch, that's gotta hurt" og "Hold kæft, hvor er det flot skruet sammen". Der er nok brækkede arme og ben til 10-15 Steven Seagalfilm og flere kreative aflivningsmetoder end man overhovedet kunne forestille sig. Generelt er det nok den mest voldelige mainstream-actionfilm, jeg har set i nyere tid. Paul Verhoeven ville være stolt!

På historiesiden skruer Evans (der også har skrevet manus) også op for ambitionerne, og det er både godt og skidt. Det ville næsten være umuligt at fortælle en historie, der er mere simpel end i etteren, og i stedet har man valgt en anden retning: vi får en gangstersaga i bedste Heat/The Departed-stil, med betændte far/søn-forhold, bandeopgør og skiftende alliancer. Det fungerer fint - men det er ikke helt så engagerende eller intelligent, som der tydeligvis sigtes efter, og det får pustet spilletiden op på 150 minutter, hvilket klart er for meget.
Der var noget fantastisk lige på og hårdt over det første raid - ikke så meget udenomspis, bare væg-til-væg action af bedste skuffe. Nummer to er ikke nogen klar forbedring, men er man actionbuff, er der så meget godt at komme efter, at man kan tilgive svaghederne.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: tors mar 13, 2014 12:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Jeg glæder mig! Er den skudt med nogle bedre kamera? Den første var ikke super pæn at se på.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 2193 indlæg ]  Gå til side Foregående 161 62 63 64 65147 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 43 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team