DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 22:58

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors feb 13, 2014 13:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
For helvede. Jamen så er de to film fra Pacific sikkert også blevet fanget. De har været to uger undervejs i dag, ca.

Hvad helvede skal man så gøre? Det er bare ikke en mulighed at betale den fucking dummebøde hver gang der skal hentes region A Blu-rays eller anime hjem. Det er for fucking dyrt, og det tager hundrede år.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors feb 13, 2014 13:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Hun modtog brevet fra PostDK 18 dage efter at varen blev sendt.


Top
   
Indlæg: tors feb 13, 2014 14:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Ja, det passer meget godt med hvordan det gik med Amazon-brevet, som kom i går...

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors feb 13, 2014 14:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Er det store boxe du har købt?

Alle mine små forsendelser er gået igennem uden problemer fra DVD Pacific.
Jeg modtog 4 boxe, fordelt på 2 pakker, modtaget samme dag for 2 uger siden. De gik heldigvis også igennem.

Det er hip som hap efterhånden. Og fuldstændig ligegyldigt om pakkerne er sendt via Tyskland eller Holland.

Det er noget lort at man ikke kan købe nogle film fra udlandet uden at betale gigantiske slutbeløb.


Senest rettet af Fritte tors maj 19, 2016 16:42, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tors feb 13, 2014 14:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Nej, det er to helt almindelige Blu-ray-film med slip-covers. The English Teacher (fordi den danske er PAL) og The Spectacular Now. Sidstnævnte er den jeg først fik fanget hos Amazon, som jeg så valgte at lade ligge. Så får jeg vel pengene tilbage fra Amazon om en måned eller to.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: fre feb 14, 2014 12:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Så kom ovennævnte dummebøde. Hvis DVD Pacific ikke længere dur, så står verden kraftedemig ikke længere. Hvor skal man så bestille anime?! Nej, disse udgivelser kan ikke købes herhjemme, toldfjolser! Det kan fandme ikke passe, at man skal have sådan en kæmpe bøde, bare fordi man bestiller lidt underholdning til privat brug.

:argue: :lightsabre: :evil: :nono: :spamsign: :wackdonkey:

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: fre feb 14, 2014 12:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Æv. Hvor mange dummebøder har du fået her på det sidste?

Hvorfor hæver man ikke bagatelgrænsen?! :devil:


Top
   
Indlæg: fre feb 14, 2014 13:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Heldigvis kun to, udover den Spectacular Now jeg lader dem sende tilbage til Amazon i USA, men det er fremtidsperspektiverne i det der er mest skræmmende. Man kan ikke købe det anime JEG SKAL HA' udenfor USA. Måske en femtedel af de helt store serier kommer i UK, men meget lang tid efter, og ofte med en helt anden prisstruktur. For eksempel kom Tiger & Bunny i to udgivelser i USA, men fire i UK, og kostede derfor ca. det dobbelte.

Det koster ca. 250,- at bestille en Blu-ray-udgivelse med 12 eller 13 afsnit anime fra Sentai. Lidt mindre for FUNimation, med mindre man køber en Limited Edition. Disse serier KOMMER IKKE UD I EUROPA, så der er INGEN EU-FORRETNINGER OVERHOVEDET der mister penge på at jeg bestiller dem fra USA.

For det er vel derfor der skal betales moms, ikke? Der skal kompenseres for at handlen ikke blev foretaget i EU. For at opfordre folk til at købe indenfor EU, eller måske endda i deres eget land i stedet? Ellers fatter jeg ikke hvad de har gang i, og der burde være en helt anden struktur på det her åndssvage system.

Løsningen er vel at sætte momsgrænsen op til 500,- for privatpersoner, så man kan koncentrere sig om store forsendelser, hvor der rent faktisk kan kradses nogle ordentlige momsbeløb ind. Der er sgu da ingen der vinder på, at kræve 49,- af mig, fordi jeg har bestilt to film (hvoraf den ene altså slet ikke kan fås noget sted i EU, endnu i hvert fald) fra USA. Og den anden film fås i øvrigt kun i en dårligere udgave (The English Teacher, der som nævnt er 1080i50 og derfor crap).

At betale momsen i sig selv er jo ikke det store problem. Så koster en normal anime-udgivelse 300,- i stedet for 250,-. Problemet er DEN FUCKING DUMMEBØDE på 160,-, som også lige forlænger forsendelsestiden med op til en uge.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: fre feb 14, 2014 14:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg ser da frem til at modtage min Rocky fra Zavvi. De sender så vidt jeg husker fra Guernsey.
Stadig ikke modtaget og kostede lige præcis 79 kr. :lol:


Top
   
Indlæg: lør feb 15, 2014 0:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 09, 2002 1:01
Indlæg: 2410
Geografisk sted: Dario's Joint (Frederiksberg)
Ja, jeg vil også tro, at det er den fra Pacific. Sidst jeg bestilte fra dem, røg pakken (igen-igen) i toldfælden.

Modsat ligger der lige nu en større pakke fra amazon.com og venter på mig på posthuset med 7-8 film + 2 bøger - uden toldsmæk.

_________________
Jens Thomsen
Some are born to sweet delights. Some are born to endless nights.


Top
   
Indlæg: lør feb 15, 2014 0:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Hvis du læste videre ville du se, at de begge blev snuppet ;)

EDIT: Tillykke med fødselsdagen ;)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: lør feb 15, 2014 11:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 15, 2004 21:33
Indlæg: 1513
Geografisk sted: 9400
Naiera skrev:
Disse serier KOMMER IKKE UD I EUROPA, så der er INGEN EU-FORRETNINGER OVERHOVEDET der mister penge på at jeg bestiller dem fra USA.

For det er vel derfor der skal betales moms, ikke? Der skal kompenseres for at handlen ikke blev foretaget i EU. For at opfordre folk til at købe indenfor EU, eller måske endda i deres eget land i stedet?


Hensigten med moms er nok ikke at lokke folk til at købe europæisk/dansk, da alle(?) europæiske lande har en eller anden form for moms på de fleste varer; lokale såvel som importerede. Told derimod kan tolkes som en opfordring til at holde handlen inden for EU. Men her forhøjede man jo netop bagatelgrænsen til 1150,- for nogle år siden.

Det undrer mig dog lidt, at DK ikke har fulgt med flere af vores nabolande (svjh Tyskland, Sverige, Holland) og sat momsbagatelgrænsen til €22. Men en forhøjelse af bagatelgrænsen betyder jo mindre penge i statskassen, så det er nok der 'hunden ligger begravet'.

IMO er problemet ikke så meget, at der skal betales moms ... men at der er en grotesk 'usammenhæng' mellem momsen og det gebyr, man skal give for at betale momsen. Et køb på fx 160,- medfører 40 i moms, og det kan jeg godt acceptere. Men at skulle give 165 i gebyr for at få lov til at betale 40,- er ... :loco: :x :?

_________________
Handelsrating: THX --- Samlingen! --- Do not be too easily annoyed, and do not excessively annoy others!!


Top
   
Indlæg: lør feb 15, 2014 16:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 09, 2002 1:01
Indlæg: 2410
Geografisk sted: Dario's Joint (Frederiksberg)
Naiera skrev:
Hvis du læste videre ville du se, at de begge blev snuppet ;)

EDIT: Tillykke med fødselsdagen ;)


Tak! :thumb:

Jeg hentede lige min pakke fra amazon.com, og den var sendt gennem Tyskland. Desværre havde jeg åbenbart trykket lidt forkert, så jeg fik tre (!) eksemplarer af en bog om spøgelsesfilm! :?

_________________
Jens Thomsen
Some are born to sweet delights. Some are born to endless nights.


Top
   
Indlæg: lør feb 15, 2014 17:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Alpetop skrev:
Naiera skrev:
IMO er problemet ikke så meget, at der skal betales moms ... men at der er en grotesk 'usammenhæng' mellem momsen og det gebyr, man skal give for at betale momsen. Et køb på fx 160,- medfører 40 i moms, og det kan jeg godt acceptere. Men at skulle give 165 i gebyr for at få lov til at betale 40,- er ... :loco: :x :?

+1 på den. Men Naiera har fat i noget rigtigt. Hele ideen om told er jo opfundet for at beskytte de lokale udbydere. Momsen slipper vi jo ikke for uanset hvad, men told og gebyr på noget, som ikke er udbudt i DK er forrykt.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: lør feb 15, 2014 18:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Right. Moms... told... Det der som at der koster penge ;)

Jeg skal nok betale momsen. De kan få mit kortnummer og snuppe beløbet automatisk for all I care.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team