DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 8:40

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 2193 indlæg ]  Gå til side Foregående 148 49 50 51 52147 Næste
Forfatter besked
Indlæg: lør dec 28, 2013 11:55 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Så fik jeg også set Hobbitten vol. 2, og maaand, hvor er det dog en frustrerende film.

Warning! Here be SPOILERS!
På nogle områder er det en forbedring, og på andre en forværring. Rigtig mange af filmens problemer kan opsummeres i ét ord: Legolas :devil: :devil: :devil: . Og jeg håber, at nogen en dag vil lave et fan cut, hvor man har klippet Jar Jar Legolas ud. I LotR var han underholdende og charmerende. Her er han reduceret til en konstant småmuggen action man, der a) er det tydelige bevis på, at Jackson laver knæfald for sine fans, b) ødelægger filmens pacing og b) giver anledning til en masse DYBT LATTERLIGE actionsekvenser, der samtidig fjerner fokus fra det filmen skulle være: et eventyr.
Den værste er den med tønderne. Da Legolas skatede ned af en trappe på et skjold ved Helm's Deep-slaget, var det meget sjovt. Nu gør han den slags non-stop, mens han trodser tyngdekraft og løber hen over en række tønder og fyrer pile af i Call of Duty-tempo. Det er jo fucking latterligt! Samtidig ødelægger hans rolle totalt pacingen i filmens finale, hvor vi hele tiden skal klippe tilbage til ham + en hamrende uinteressant elverpige og nogle ligegyldige orker i Søby - i stedet for at blive ved Smaug, der burde være det helt store trækplaster. Jeg ved ikke med jer, men jeg endte med at kede mig bravt til sidst, fordi slutningen var alt for lang og larmende (Man of Steel, anyone?).

Men altså, der er masser af gode takter - spændingskurven fungerer bedre, Bilbo får lov til at vokse med opgaven, og mange af tilføjelserne til historien fungerer rigtig godt. Jeg er bare vildt frustreret, fordi råmaterialet jo reelt er til stede. Hvis vi ikke skulle have haft endnu et generisk orkslagsmål med Legolas, kunne der være blevet tid til en karakter som Beorn, som lige nu bare er en undskyldning for mere action. Og så kunne turen gennem Dunkelskov være blevet mere episk, i stedet for at blive jappet en smule igennem (den plejer at vare flere uger - nu tager det en dag eller sådan?).

Argh argh argh.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: lør dec 28, 2013 12:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Billede

"I have to apologize. I was born with a disfigurement where my head is made of the same material as the sun."

Jeg så i går Upstream Color af Shane Carrut manden bag den små geniale Primer. Dagen derpå har jeg lidt svært ved at ryste Upstream Color af mig. En til tider meget abstrakt og meget poetisk film med et ret fantastisk soundtrack. Desuden er den faktisk lettere at forstå end Primer, men man får først hele nøglen til sidst. Så jeg kan kun anbefale den hvis man ar lyst til en lidt anden filmoplevelse. Men man skal være tålmodig fordi til tider virker den fuldstændig usammenhængende, men det giver mening i sidste ende.

4 ud 5 herfra og den ligger på US Netflix.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
 
Indlæg: lør dec 28, 2013 12:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Buck Rogers skrev:
Så fik jeg også set Hobbitten vol. 2, og maaand, hvor er det dog en frustrerende film.

Warning! Here be SPOILERS!
På nogle områder er det en forbedring, og på andre en forværring. Rigtig mange af filmens problemer kan opsummeres i ét ord: Legolas :devil: :devil: :devil: . Og jeg håber, at nogen en dag vil lave et fan cut, hvor man har klippet Jar Jar Legolas ud. I LotR var han underholdende og charmerende. Her er han reduceret til en konstant småmuggen action man, der a) er det tydelige bevis på, at Jackson laver knæfald for sine fans, b) ødelægger filmens pacing og b) giver anledning til en masse DYBT LATTERLIGE actionsekvenser, der samtidig fjerner fokus fra det filmen skulle være: et eventyr.
Den værste er den med tønderne. Da Legolas skatede ned af en trappe på et skjold ved Helm's Deep-slaget, var det meget sjovt. Nu gør han den slags non-stop, mens han trodser tyngdekraft og løber hen over en række tønder og fyrer pile af i Call of Duty-tempo. Det er jo fucking latterligt! Samtidig ødelægger hans rolle totalt pacingen i filmens finale, hvor vi hele tiden skal klippe tilbage til ham + en hamrende uinteressant elverpige og nogle ligegyldige orker i Søby - i stedet for at blive ved Smaug, der burde være det helt store trækplaster. Jeg ved ikke med jer, men jeg endte med at kede mig bravt til sidst, fordi slutningen var alt for lang og larmende (Man of Steel, anyone?).

Men altså, der er masser af gode takter - spændingskurven fungerer bedre, Bilbo får lov til at vokse med opgaven, og mange af tilføjelserne til historien fungerer rigtig godt. Jeg er bare vildt frustreret, fordi råmaterialet jo reelt er til stede. Hvis vi ikke skulle have haft endnu et generisk orkslagsmål med Legolas, kunne der være blevet tid til en karakter som Beorn, som lige nu bare er en undskyldning for mere action. Og så kunne turen gennem Dunkelskov være blevet mere episk, i stedet for at blive jappet en smule igennem (den plejer at vare flere uger - nu tager det en dag eller sådan?).

Argh argh argh.


Enig! Der er gået lidt for meget Matrix i elverne! Jeg kunne også godt have nøjes med Tauriel. :yum:
Desuden er filmen som du siger ALT ALT ALT for lang. Jeg ville ønske han kunne få fat i en klipper der kunne skærer fedtet fra. Kill you darlings Hr. Jackson!

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
 
Indlæg: lør dec 28, 2013 13:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Mills skrev:
Jeg så i går Upstream Color af Shane Carrut manden bag den små geniale Primer.

Tak for tippet, jeg er helt vild med Primer så den skal helt klart ses.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: lør dec 28, 2013 13:37 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
@Mills: det værste er, at hvis han havde disponeret stoffet lidt anderledes, ville filmen nok ikke føles så meget for lang. Seriøst, hvem kan huske den ene ork fra den næste? Hvis der havde været brugt mere tid på eksempelvis den mystiske rejse gennem Dunkelskov (som fungerer rigtig godt, men desværre afbrydes lidt tidligt, så vi kan komme i gang med edderkopperne), havde det fungeret bedre.

I bogen er Smaug udspekuleret og får næsten overbevist Bilbo om, at dværgene vil snyde ham. Der er også optræk til det i filmen, men Jackson er mere interesseret i at lade sin i øvrigt utroligt flotte CGI-drage smadre nogle søjler og puste ild. Ok ok, nu har vi set det ;)

Og i øvrigt tak for påmindelsen om UC. Har den til låns og vil fluks få den set :thumb:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: lør dec 28, 2013 19:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Buck Rogers skrev:
Så fik jeg også set Hobbitten vol. 2, og maaand, hvor er det dog en frustrerende film.

Warning! Here be SPOILERS!
På nogle områder er det en forbedring, og på andre en forværring. Rigtig mange af filmens problemer kan opsummeres i ét ord: Legolas :devil: :devil: :devil: . Og jeg håber, at nogen en dag vil lave et fan cut, hvor man har klippet Jar Jar Legolas ud. I LotR var han underholdende og charmerende. Her er han reduceret til en konstant småmuggen action man, der a) er det tydelige bevis på, at Jackson laver knæfald for sine fans, b) ødelægger filmens pacing og b) giver anledning til en masse DYBT LATTERLIGE actionsekvenser, der samtidig fjerner fokus fra det filmen skulle være: et eventyr.
Den værste er den med tønderne. Da Legolas skatede ned af en trappe på et skjold ved Helm's Deep-slaget, var det meget sjovt. Nu gør han den slags non-stop, mens han trodser tyngdekraft og løber hen over en række tønder og fyrer pile af i Call of Duty-tempo. Det er jo fucking latterligt! Samtidig ødelægger hans rolle totalt pacingen i filmens finale, hvor vi hele tiden skal klippe tilbage til ham + en hamrende uinteressant elverpige og nogle ligegyldige orker i Søby - i stedet for at blive ved Smaug, der burde være det helt store trækplaster. Jeg ved ikke med jer, men jeg endte med at kede mig bravt til sidst, fordi slutningen var alt for lang og larmende (Man of Steel, anyone?).

Men altså, der er masser af gode takter - spændingskurven fungerer bedre, Bilbo får lov til at vokse med opgaven, og mange af tilføjelserne til historien fungerer rigtig godt. Jeg er bare vildt frustreret, fordi råmaterialet jo reelt er til stede. Hvis vi ikke skulle have haft endnu et generisk orkslagsmål med Legolas, kunne der være blevet tid til en karakter som Beorn, som lige nu bare er en undskyldning for mere action. Og så kunne turen gennem Dunkelskov være blevet mere episk, i stedet for at blive jappet en smule igennem (den plejer at vare flere uger - nu tager det en dag eller sådan?).

Argh argh argh.


Mon ikke at vi får MEGET mere Beorn og Dunkelskov i den forlængede udgave :)

Jeg var dog VÆLDIG underholdt.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf:


Top
   
 
Indlæg: man dec 30, 2013 1:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 24, 2001 2:01
Indlæg: 5671
Geografisk sted: Lige her
Billede

Castaway on the Moon (Sydkorea 2009) - :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
It's nice to be important, but it's more important to be nice.


Top
   
 
Indlæg: man dec 30, 2013 1:35 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Fem stjerner fordi...? ;)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: man dec 30, 2013 17:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Buck Rogers skrev:
Fem stjerner fordi...? ;)


Fordi ukontrolleret og uhæmmet læflen for det "episke" og CGI-overkill bare tiltaler nogle mennesker. Sværere er det nok ikke :)

Jeg er helt på linie omkring Legolas idiotien. Sådan noget udvander totalt den de mere dystre og alvorlige undertoner, som filmen ellers lægger op til.

Kæden hoppede dog allerede af for mig i ROTK, da Legohans i bedste cartoon network-stil nedlagde det gigantiske snabeldyr med en grinagtig omgang CGI-akrobatik, en bette pil i nakken og tadaaa-glidetur ned ad schnautzen :roll:

Af samme årsag har jeg ikke fået set Hobitten 2 endnu. Har hørt utroligt mange negative ting om niveauet af Loony toons action, hvilket du så også har bekræftet nu.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
 
Indlæg: man dec 30, 2013 17:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Shiva, med navnet "Legohans" skylder du mig et nyt tastatur for den mundfuld kaffe der lige røg ud i det :)

Arh pyt, tak for grinet, vi er kvit :)

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: man dec 30, 2013 20:57 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
@Shiva: min kommentar var mere til Gromits meget kortfattede gennemgang af Castaway on the Moon. Men kunne også bruges på Hobbitten :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: man dec 30, 2013 23:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 24, 2001 2:01
Indlæg: 5671
Geografisk sted: Lige her
Billede

All Is Lost - :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty:

All Is Lost er en solid halvkedelig, tam og forudsigelig affære, der på ejendommeligvis nok skal få en Oscar nominering eller to.

Redford leverer en alt for cool, ensporet og følelsesforladt præstation til, at beskueren overhovedet føler med ham og de faser han gennemlever. Uanset hvordan et givent menneske ville reagere i virkeligheden under samme forhold, er All Is Lost en filmisk fortælling uden former for dramaturgisk indlevelse, fordybelse eller den mindste medrivelse.

All Is Lost er ganske enkelt som titlen indgyder Lost.

Ja, jeg er hård... beklager.

_________________
It's nice to be important, but it's more important to be nice.


Top
   
 
Indlæg: tors jan 02, 2014 14:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Midnight in Paris

Mens den store del af den danske pøbel enten så Nicolaj Arcel-filmen En Kongelig Affære eller Tom Cruise som Superman i Mission Impossible: Ghost Protocol i går aftes oven på en solid indtagelse af det nye år, satte Holmsgaard sig i sofaen og så filmen Midnight in Paris på DR2. Sikke da en god beslutning.

Handlingen er ganske enkel, selvom den er lidt absurd: Gil Pender (Owen Wilson) er en filmmanuskriptforfatter, der gerne vil prøve at skrive fiktion. For at få ny inspiration er han taget med kæresten Inez (Rachel McAdams) og denne forældre til Paris. Mens Inez og svigerforældrene har travlt med at være så turistede som muligt, vil Pender hellere opleve byen. Dette skaber lidt gnidninger mellem Inez og Gil, og da han en aften hellere vil se Paris om natten end tage med på diskotek, ender han med at rejse tilbage til 20'ernes Paris, hvor han møder en masse kendte mennesker fra samtiden: T. S. Eliot, F. Scott Fitzgerald, Picasso, Dalí, Hemingway, Matisse og mange andre. Hemingway bliver vild med Pender og sender ham til sin hjælper, Gertrude Stein, som læser Penders bog og giver ham kritik.
I sit møde med fortiden møder han også Adriane (Marion Cotillard), en personificering af alt det smukke ved Paris. Hun får Gil til at forstå sit liv og tænke over, hvad han egentlig vil, samtidig med, at Pender bliver dybt draget af hende.

Midnight in Paris er en stor kærlighedserklæring til Paris, både det klassiske Paris, der var kulturcentrum for mange store kunstnere i 20'erne, men bestemt også det moderne Paris, som Woody har filmet og fremstillet på alle mulige smukke måder, det være sig Versailles, de små fortovscafeer, Seinen om natten osv. Samtidig har han formået at hive Owen Wilson op i sit lange hår og gjort ham dybt interessant, for i Midnight in Paris forstår han at spille en muligvis lidt speciel, men også hyggelig, eftertænksom og sympatisk figur, som man ønsker alt godt for og i bund og grund godt kunne tænke sig at få en kop øl med, hvilket står en smule i kontrast til hans mere tossede roller i tidligere film. Allen har skabt en skøn film. En film, der giver rejselystne personer som mig selv en stor lyst til at rejse ned og se byen og måske, bare måske, få en lille flig af den skønne oplevelse, som Gil Pender får i Midnight in Paris.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 
Indlæg: fre jan 03, 2014 12:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Holmsgaard skrev:
Midnight in Paris

[...]

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:


Holmsgaard, vi er (igen) fuldstændigt enige! Du kandiderer stærkt, til et eller andet i den forbindelse. :naughty:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: fre jan 03, 2014 12:41 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Og så tog samtalen liiige en ubehagelig drejning :lol:
Men i øvrigt er jeg nogenlunde enig i 4 ud af 6 - må jeg osse være med?

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 2193 indlæg ]  Gå til side Foregående 148 49 50 51 52147 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 45 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team