DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 19:36

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 2193 indlæg ]  Gå til side Foregående 145 46 47 48 49147 Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre nov 15, 2013 13:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede
Broken [2012] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:
"You know it's kind of weird, isn't it, when you're in the middle of something, how these things can be so, oh, confusing?" Den 11-årige pige Skunk bor sammen med sin far og bror i en typisk, kedelig London-forstad. Faderen er advokat og har lange arbejdsdage, så det er hovedsageligt aupair-pigen Kasia der står for den daglige husholdning. Skunk er hemmeligt forelsket i sin lærer Mike, som i øvrigt er Kasias kæreste. Hun har også et godt øje til den jævnaldrende Dillon, og hun er gode venner med genboens let retarderede dreng Rick. Nabolaget er på nippet til, at være socialt belastet og efter en grundløs anklage om voldtægt, begynder det for alvor at gå ned ad bakke for alle berørte parter. Det lyder måske banalt, og det er det i bund og grund også, men det er helt vildt gribende fortalt. Skuespillet er i særklasse, og man fornemmer virkelig, at instruktøren Rufus Norris har stor erfaring fra teateret, hvorfor han hovedsageligt har slået sine instruktør-folder. Han formår, i den grad, at vride de allerbedste præstationer ud af skuespillerne. Portrætterne af de meget britiske karakterer sidder lige i skabet med temaer som sociale skel, afpresning, barndommens uskyld kontra voksenlivets kynisme. Der er også blevet plads til en lille smule comic relief (som f.eks. scenen hvor der spises pålæg direkte fra pakken), og det er alt sammen med til, at danne grundlaget for en yderst vellykket, hjerteskærende film. Og så er der filmens bombastiske slutning der en decideret følelsesmæssig mavepumper. En fremragende film som hermed anbefales kraftigt!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: fre nov 15, 2013 14:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn sep 27, 2009 20:50
Indlæg: 754
Geografisk sted: 2800 Kgs. Lyngby
Sorg og Glæde

Den umiddelbare fortælling om en personlig historie, er i langt højere grad en kærlighedsfortælling om pligten, tilgivelse og skyldfølelse. Den diskuterer meget subtilt spørgsmålet om den principielle pligt, og overfor denne, sætter den umiddelbare kærlighed til næsten.

Filmen som alle nok ved, omhandler Nils Malmros' kones drab på deres barn, i et psykotisk øjeblik. Storheden ligger deri, at en diskussion om hendes skyld slet ikke bliver taget op. Det er en ren personlig fortælling om den skyld han selv føler over at hans kone slog barnet ihjel. På den måde bliver den en diskussion af følelserne og tilgivelsen hos én selv, og de etiske dilemmaer der præger ham når han tænker tilbage på alt der ledte op til hændelsen.

Men mest af alt er den en kærlighedshistorie der i den grad er relevant i dag, hvor kærlighed synes at være et projekt ligesom arbejdet er det. Man skifter det ud, når et bedre tilbud dukker op.
En scene slog mig rigtig hårdt da konen spørger "Du besøgte mig hver aften i halvandet år, da jeg var indlagt. Hvorfor smuttede du ikke?" hvortil der simpelt bliver svaret "Fordi jeg elsker dig". En selvfølge at han selvfølgelig stod igennem det hele. Det synes jeg var særlig smukt.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:


Top
   
 
Indlæg: fre nov 15, 2013 15:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
^ tak for anmeldelsen Ulle, glæder mig til at se filmen, især nu hvor du giver fuldt hus. :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: fre nov 15, 2013 15:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn sep 27, 2009 20:50
Indlæg: 754
Geografisk sted: 2800 Kgs. Lyngby
DeathPosture skrev:
^ tak for anmeldelsen Ulle, glæder mig til at se filmen, især nu hvor du giver fuldt hus. :thumb:

Selv tak for den fine anmeldelse længere oppe :thumb: !


Top
   
 
Indlæg: fre nov 15, 2013 15:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede
Nokas [2010] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:
"The bank's there, the robbers over there, start shooting!" Tidligt om morgenen d. 5 April 2004, røver 11 svært bevæbnede mænd NOKAS-værdicentralen i centrum af Stavanger. Samtidigt blev en Volvo-lastbil sat i brand foran udkørslen til politistationen i Stavanger, hvilket efterlod det ferieramte politi handlingslammet i længere tid. Efter planen, skulle kuppet kun have taget 8 minutter, men pga. flere uforudsete udfordringer, endte det med at tage mere end dobbelt så lang tid, og røverne blev derfor så pressede, at de endte i ildkamp med politiet. Udbyttet blev 57,4 millioner norske kroner og en politimand mistede livet. Dette forløb er minutiøst skildret i denne fine, mega-detaljerede, nærmest dokumentariske heist-film, hvor man følger kuppets forløb fra 3 forskellige synspunkter: Røverne, politiet og de ansatte hos NOKAS. Den høje detaljegrad er både filmens force, men samtidigt også et problem, når det flere gange undervejs går meget langsomt, på nippet til det småkedelige. Det er også lettere forvirrende, at der bruges non-lineære handlingsforløb flere gange undervejs, men ikke konsekvent. Et andet irritationsmoment er det håndholdte shakycam der ryster helt overdrevet med søsyge og irriterende mangel på deep focus til følge. Heldigvis er det samlede billede af filmen stadig positivt, og det er interessant at følge de forskellige synspunkter. Et andet plus er, at filmen ikke forsøger at give nogen som helst forklaring på baggrunden for røveriet og ej heller tager stilling til efterspillet. Hele filmens handling udspiller sig på knap 5 timer and that's it. En slags norsk Blekingegadebanden, bare uden det politiske. Fin film fra vores norske broderfolk.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: man nov 18, 2013 16:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede
Prisoners [2013] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:
"Pray for the best, but prepare for the worst." Det er thanksgiving aften, og familien Dover er på besøg hos naboerne. Nabofaderen tager imod requests, som han trutter sig igennem på sin trompet. Det hele er enormt hyggeligt, indtil de opdager at de to seks-årige piger er forsvundet. Eneste spor er en creepy autocamper der holdt parkeret længere nede at gaden tidligere på dagen. Ret hurtigt har politiet anholdt den mentalt-tilbagestående unge mand der kørte autocamperen. Han nægter alt, og politiet må løslade ham pga. manglende beviser. Og her er det så, at familierne begynder at blive desperate og gå i opløsning. Især den ene piges far, mesterligt spillet af Hugh Jackman, er særdeles utilfreds med politiets indsats og begynder derfor sin egen eftersøgning. I det hele taget spiller samtlige medvirkende helt vildt godt, og udover Jackman, skal Jake Gyllenhaal i rollen som detective Loki også fremhæves. De to herrer gør det sublimt godt. Genremæssigt befinder vi os et sted imellem The Silence Of The Lambs og Mystic River med en smule Taken smidt oveni. Spændingskurven er for opadgående hele filmen igennem, hvilket i sig selv et noget af en bedrift med en spilletid på 153 minutter. Det er en fremragende film der emmer af godt gammeldags, solidt filmhåndværk med en stærk historie, smuk cinematografi og et bombastisk score. Jeg var meget positivt overrasket over Prisoners der helt sikkert ender som en af årets bedste film. Klar anbefaling herfra!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: man nov 18, 2013 16:55 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Fedt, fedt! Den solgte du virkelig godt. Jeg glæder mig til premieren i december.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: man nov 18, 2013 18:32 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
DeathPosture skrev:
Billede
Prisoners [2013] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:
"Pray for the best, but prepare for the worst." Det er thanksgiving aften, og familien Dover er på besøg hos naboerne. Nabofaderen tager imod requests, som han trutter sig igennem på sin trompet. Det hele er enormt hyggeligt, indtil de opdager at de to seks-årige piger er forsvundet. Eneste spor er en creepy autocamper der holdt parkeret længere nede at gaden tidligere på dagen. Ret hurtigt har politiet anholdt den mentalt-tilbagestående unge mand der kørte autocamperen. Han nægter alt, og politiet må løslade ham pga. manglende beviser. Og her er det så, at familierne begynder at blive desperate og gå i opløsning. Især den ene piges far, mesterligt spillet af Hugh Jackman, er særdeles utilfreds med politiets indsats og begynder derfor sin egen eftersøgning. I det hele taget spiller samtlige medvirkende helt vildt godt, og udover Jackman, skal Jake Gyllenhaal i rollen som detective Loki også fremhæves. De to herrer gør det sublimt godt. Genremæssigt befinder vi os et sted imellem The Silence Of The Lambs og Mystic River med en smule Taken smidt oveni. Spændingskurven er for opadgående hele filmen igennem, hvilket i sig selv et noget af en bedrift med en spilletid på 153 minutter. Det er en fremragende film der emmer af godt gammeldags, solidt filmhåndværk med en stærk historie, smuk cinematografi og et bombastisk score. Jeg var meget positivt overrasket over Prisoners der helt sikkert ender som en af årets bedste film. Klar anbefaling herfra!

Du har da afgjort givet den én stjerne for lidt ;)

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
 
Indlæg: tirs nov 19, 2013 17:25 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Muse - Live at the Rome Olympic 2013 (2013 - doh!)
Billede
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:
Hvor skal man poste, hvor skal man poste...? "Hvilken film så du i dag"? Hvilken koncert skal du til"? "Hvilken musik hører du i øjeblikket?"
Nå, vi er friske og kalder ovenstående for en film ;) Skudt i 4K som en del af Muses sommerturné, og med fuld udblæsning på både billed- og lydside i Cinemaxx' største sal. Jeg har set Muse fire gange men blev snydt for deres seneste turné, da de ikke kom til København og aflyste deres koncert i Malmø. Buuuh!

Er man til Muses blanding af progrock, pop, hardrock og symfonisk ditto, er koncerten et godt bud på, hvorfor bandet er et af de absolut fedeste livebands på planeten lige nu. Jeg er ikke så imponeret over deres seneste album, men i løbet af godt halvanden time bliver der plukket godt og grundigt i bagkataloget, så alle de vigtigste baser er dækket. Visuelt er koncerten meget opfindsom. Matthew Bellamy og co. (vist mest ham) har altid været glade for det teatralske, og ind imellem er den britiske trio ved at drukne en smule i deres eget sceneshow, der ikke kan blive stort og vildt nok. Men også kun en smule. Der er skruet op til 11 stort set fra start til slut, og det vil sige, at der ikke er et kedeligt øjeblik. Det betyder også, at det er passende, at hele showet kun varer 95 minutter.

Lydsiden er gennemført med et afbalanceret lydmix, og Bellamy viser endnu engang, at han er en gudsbenådet guitarist (og entertainer). Og selv om det absolut er noget andet at sidde på sin flade end at hoppe rundt som en sindssyg sammen med 40-50.000 andre, er illusionen ind imellem så overvældende, at det smager en lille smule af at være der selv.
Til gengæld trækker det ned, at klippetempoet er vildt hektisk, så man konstant bliver hevet ud af sin illusion. Og selv om det er sjovt at se på 20-22-årige italienske skønheder, hhv. frådende festløver, så er det temmelig enerverende på den lange baner, når ca. hvert fjerde klip er nærbilleder af et par koncertgængere, der går amok.
Men ellers en rigtig god koncertfilm. Større og vildere, men ikke nødvendigvis bedre end fx. deres Glastonbury-optræden fra 2004.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: ons nov 20, 2013 5:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Idiot (The Idiot), Rusland, 2003 - IMDB link
Jeg vil overhovedet ikke komme ind i en diskussion hvor Dostoyevsky bliver samtaleemnet, og bestemt heller ikke hvorvidt det her er en serie eller en film i ti dele. Jeg vil bare nævne at jeg ikke hidtil har set en udgave så tro mod bogen som denne, og damned, der er mange der divergerer, inklusiv Kurosawa i et selvfedt moment (tøv en kende - elsker hans udgave, så læg nu kniven ned).

Ganske ligesom Rusland måtte generobre Doktor Zhivago med en miniserie, så kastede de alt ind for at lave den definitive udgave af The Idiot. Og det virker - til dels. Een ting er at se otte og en halv time af Ruslands bedste teateraktører gøre deres bedste, det har jeg det fint med.

Men hele skidtet er overdubbed.

Har i nogensinde oplevet en film dubbed på Russisk? Det er ikke engang stemmeaktører, det er den samme gut der læser op, og det ender med at lyde som en audio bog. Hvor der blev kastet tæskemange penge efter at gøre den så autentisk som muligt, så løb de vist tør for Rubler da de skulle lave lydsiden, og sådan en småting som at det meste foregår i sommertiden i Sankt Petersborg, jamen, de har vel fugle der, hvorfor hører man ikke noget kvidder? Næh, det er studie voice recordings, og der falmer produktionen godt nok.

For at gøre slemt til værre, så halter underteksterne osse efter. De taber cirka tre sekunder per 50 minutter, så de sidste to afsnit måtte jeg smide i en computer for at rippe teksterne og kompensere for forsinkelsen.

Nuvel, den er fantastisk flot, og har virkeligt fanget ånden i den oprindelige historie. Det er slet ikke en skuffelse, tværtimod, og med Vladimir Mashkov (fra Kray / The Edge) som bad guy, omringet af Rusland's bedste teaterskuespillere, jamen, det virker! Det er fantastisk godt! Men de skulle nok lige have smidt nogle flere penge efter ham gutten der overførte den til DVD. Der er bare noget kikset i at se en gut grine i fire sekunder og høre det i halvandet.

Er man til Dostoyevsky er det et klart must-have. Hvis ikke, såeh .. jamen .. vi kan da osse snakke om noget andet! :beerchug:

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: tirs nov 26, 2013 10:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
The Hangover Part III eller Tømmermænd igen igen eller hvad den nu hedder på dansk...

Billede

Da The Hangover kom tilbage i 2009 var det en hamrende gennemført historie om fire mænd, der tager til Las Vegas og får lavet så meget lort i deres brandert, at de må bruge de næste dage på at rydde op i dem. Mike Tysons tiger, ægteskab med en prostitueret, brudgom glemt på soltag og meget mere var med til at gøre The Hangover til en glimrende oplevelse. The Hangover Part II foregik i Thailand, men foregik ud fra samme device: de fire gutter bliver stive og så skal de vikle trådene ud igen. Allerede der var den idé lidt udslidt, så det er ikke nogen større sensation, at The Hangover Part III er så træt, at man tænker, at alle skuespillerne har ærgret sig over en klausul i deres kontrakt.

Alan, spillet af bulderbassen Zack Galifinakis, er stoppet med at tage medicin og skal indlægges på et eller andet sted for psykisk syge ved navn New Horizon. Uheldigvis har vennernes bekendtskab fra Part II, Mr Chow, røvet nogle penge fra en rig skurk ved navn Marshall (John Goodman). Da Chow fornylig har haft kontakt med Alan, tvinger Marshall vennerne til at finde Chow. Og således går turen til både Mexico og Las Vegas for at opklare historien.

The Hangover Part III mangler en masse af den komik og dynamik, der gjorde den første - og dele af den anden - morsom. I stedet virker Ed Helms, Bradley Cooper og Galifinakis utroligt trætte af deres rolle og filmene, og man tænker mest af alt, at de også selv glæder sig til rulleteksterne.

Så med andre ord: don't bother. I øvrigt kan man være glad over, at det - som billedet kommunikerer det - er the end for sagaen. Good riddance!

:starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 
Indlæg: tors nov 28, 2013 12:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede
Player [2013] :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:
"Du har for lidt på! ... Du er underfrankeret!" Jeg kan sgu egentligt ret godt li' Casper Christensen på trods af, at han efterhånden lægger navn til mere og mere lort. Klovn-filmen var f.eks. enormt vellykket, så jeg gik rundt med et naivt håb om, at Player måske også kunne overraske positivt. Men det gjorde den ikke. Synd og skam, at se et stort komisk talent som Rasmus Bjerg, spilde sit talent i en så letbenet dansk The Hangover-efterligning som denne. Ren hollywoodgenrepastiche. Thomas Villum & Casper har med tydelige inspiration fra de gamle danske folkekomedier fra 1960-70erne, forsøgt at pifte genren lidt op med coke og Basshunter, men det mislykkedes langt hen af vejet og det er kun momentvis sjovt at se på. Filmen er dog et mulehår sjovere end de lignende Alle For Én og Alle For To, men der skulle heller ikke meget til. Letbenet fuser-humor desværre.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: tors nov 28, 2013 17:01 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
^Player så ret tyndbenet ud, og det er da rart at få det bekræftet. 100.000 solgte billetter er vel ikke helt skidt, men fantastisk er det heller ikke.

The Best Years of Our Lives (William Wyler, 1946)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:
Billede

Woody: All marriages don't have to be like that one
Peggy: Which one?
Woody: Your friends, Fred and Marie
Peggy: What's wrong with their marriage?
Woody: Nothing, except one slight detail, they just don't like each other


Jeg kender primært William Wyler fra hans stort anlagte film som Ben-Hur og The Big Country, og selv om jeg havde set, hvor højt rangeret TBYoOL var vurderet,gav både titel, plakat og instruktør ved første øjekast indtryk af den lidt (gumpe)tunge type melodramaer, der især var populær i 1940'erne og 1950'erne. Men ok, 7 Oscars + 2 æres-Oscars (der ret bizart betød, at Harold Russell, der ikke engang var skuespiller, fik to Oscars for samme rolle), #37 på AFIs top 100 over amerikanske film og 171 på IMDb's top 250 burde vel borge lidt for kvaliteten.

Heldigvis blev min skepsis gjort til skamme. Mange vil kende Roman Holiday, Wylers senere romantiske komedie med Gregory Peck og Audrey Hepburn, så han kan også begå sig inden for det mere letbenede, og TBYoOL er et fremragende møde mellem drama og humor. Historien er ganske simpel: Vi følger tre generationer, der vender hjem fra krigen. 2. verdenskrig, vel at mærke, så filmen var højaktuel, da den havde premiere. Alle tre er spændte på hjemkomsten, men også bekymrede, efterhånden som de nærmer sig. De har været væk fra hjem og familie i lang tid, og hvem ved, hvordan tingene har ændret sig i de måneder og år, de har været væk. Den aldrende, Al, kommer hjem til en kone og nogle halvstore børn, der har lært at klare sig uden ham. Fred, der er i 30'erne, kommer hjem til en kæreste, der mest er interesseret i hans penge og at vise ham frem i uniform for sine veninder. Og den unge, Homer, skal hjem til naboens søde, charmerende datter - desværre minus begge hænder, han har mistet i krigen. Herudover slås de to ældste med problemer med jobbet, ikke mindst Fred, der var en helt i hæren men ikke kan bruge sine evner fra et bombefly til ret meget i et samfund, der ikke har lyst til at mindes flere års krig.

Det kunne lyde lidt tungt, men Wyler løfter stemningen med rundhåndede mængder humor gennem hele filmen, godt hjulpet af især charmerende Dana Andrews som Fred. Men der er også alvor og store følelser, både i de forskellige forhold og i problemerne med at komme hjem fra kamp og ikke føle, at man passer ind længere. Ind imellem kammer melodramaet lidt over, men det er sjældent. Alt i alt en glimrende cocktail, der også betyder, at filmens næsten tre timers spilletid føles meget kortere.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: fre nov 29, 2013 14:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede
The Conjuring [2013] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:
"Diabolical forces are formidable. These forces are eternal, and they exist today. The fairy tale is true. The devil exists. God exists. And for us, as people, our very destiny hinges upon which one we elect to follow." James Wan står bag nogle af de mest nyskabende horrorfilm i nyere tid, med Saw-franchisen som det mest kendte. Jeg er selv meget glad for de første par Saw-film, men det gik hurtigt ned af bakke for den franchise og de sidste par stykker er decideret elendige. Alligevel var min interesse vakt, da The Conjuring , som et ægte sleeper hit, blev voldsomt populær i biograferne takket være en massiv og vedvarende hype (der bl.a. udråbte filmen til at være den bedste horrorfilm i årevis). Filmen har på nuværende tidspunkt indtjent over $300 mio. hvilket er dybt imponerende taget produktionsbudgettet på $20 mio. i betragtning. Desværre levede filmen ikke helt op til mine forventninger. Bevares, det er en god film, men vi har set det hele (til hudløshed) før i film som The Exorcist, Poltergeist, The Amityville Horror, The Haunting in Connecticut + den endeløse strøm af lignende film. Håndværket fejler bestemt ikke noget, og der er flere uhyggelige passager. Men det er ikke uhyggeligt nok! Desværre er der alt for mange mennesker til stede i de enkelte scener, og det bliver aldrig sådan rigtigt creepy, hvilket er filmens hovedproblem. Jeg vil skræmmes når jeg ser horror, og det skete alt for lidt undervejs. Det er ekstra ærgerligt, for der er optakt til noget stort flere gange i løbet af filmen, men det ender med at blive en lidt skuffende oplevelse.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: fre nov 29, 2013 15:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Striker, Indien, 9/10 - IMDB link

For fire dage siden fandt jeg ud af at hovedstaden i Bollywood var Mumbai, det daværende Bombay. Jeg var osse klar over at skal man se en thriller skal man leve med syngen og dansen.

Nuvel. Der findes faktisk en genre der hedder Mumbai-Noir, som omhandler slummet i Mumbai der mest sandsynligt kommer i klammerier med mafiaen, politiet, eller mestendels begge.

Nysgerrig som jeg er kastede jeg fem Euro efter en Indisk tju-bang film, og er fint med mig, og fuck, den er dyb. Den handler om en gut der vokser op med at blive den bedste til Carrom, et spil vi adapterede fra Trankebar og kaldte "bob". Fra dyndet op til at være verdens (eller Mumbai's) helt er et tema man finder tit, og det er godt gjort.

Vores helt kan bare det lort, og vil ikke ind i gambling mafiaen, men jajaja, en Mumbai Noir betyder at vores helt bare skal sættes gennem nogle prøvelser. Og oveni er den sat omkring slummet i Mumbai ved gadekampene i 1993, så den bliver en barsk historie.

Og nej, der er ingen der danser og synger i slutningen. Den er bare barsk. Og sammen med den første af Deepa Mehta's trilogi går den ind i min personlige filmhistorie som "fandens godt gjort". Glem alt om Slumdog Millionaire, det her er den film i skal se hvis i er begyndere i Indisk fil.

.. Og så se lige A Wednesday bagefter :) ..

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 2193 indlæg ]  Gå til side Foregående 145 46 47 48 49147 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team