DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 15:50

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs jul 02, 2013 0:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Jeg blev lige fristet den anden dag og købte nogle stykker. Det blev til Olsen Banden ser Rødt, Olsen Band overgiver sig aldrig ( den var ikke så god som jeg huskede den...) og endelig Olsen Banden går i Krig. De ser jo faktisk ret godt ud på BD. Også lyden er ret god i DTS MA :shock:

Hvad anser I som den bedste af de 14 film? :) Ser rødt er vel lidt en klassikker?

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tirs jul 02, 2013 15:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Købte også lige i Jylland. Synes godt man kan mærke at hele holdet er noget mere ungt i denne.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tirs jul 02, 2013 20:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 07, 2003 1:01
Indlæg: 1496
Mills skrev:
Jeg blev lige fristet den anden dag og købte nogle stykker. Det blev til Olsen Banden ser Rødt, Olsen Band overgiver sig aldrig ( den var ikke så god som jeg huskede den...) og endelig Olsen Banden går i Krig. De ser jo faktisk ret godt ud på BD. Også lyden er ret god i DTS MA :shock:

Hvad anser I som den bedste af de 14 film? :) Ser rødt er vel lidt en klassikker?


Ja "Ser rødt" er en klassikker, men faktisk kun pga. det geniale scene på det kongelige teater, resten af filmen er imo lidt tynd, i forhold til den helt igennem gode 7'er "på sporet". Denne må sammen med "i Jylland" være de to bedste bande film.
Men skal dog ikke se bort fra 5'erne "Går amok" hvor vi for første gang stifter beskenskab med kriminalass. Jensen og selvfølgelig "Bøffen". Ej heller fra 10'erne "går i krig" Hvor Kjeld dufter rådhuspandekager.

Jeg er jo nok en af de få der mener at der ikke findes en dårlig Bande-film. De har alle deres charme. Jeg er dog lige som alle andre ked af at 14'erne ikke fik lov til at blive lavet som den var ment, men Kjeld og Egons skænderi og Egon's monolog til Benny og Kjeld, om at de havde redet ham, om han var en idiot osv. Disse scener blev fjernet fra manus, efter Poul Bundgaards død.

Men som sagt findes der i min verden ikke en dårlig bande film, og hvis man, som de fleste af os nok er herinde, er film samler, så er det et must at have denne film på Bluray, alle sammen og især nu de står til 50kr stykket. :beerchug:

Jeg har inden for det sidste år genset alle 14 i min hjemmebio på 104" og selvfølgelig i rækkefølge og jeg har virkelig nydt at de endelig er udkommet i deres rigtige format, i stedet for den klippede DVD eller 4/3 VHS'erne. Og at se dem på det "store" lærred, gjorde kun filmene endnu bedre. :thumb:
Billedet er dejligt skrap og jeg synes ikke de har ødelagt det som nogle siger. Brug f.eks. at se start scenen i "går amok", hvor de står foran Plads teateret og Benny bruger "dimsen" til at parkere, det er så skarp at man kan læse teksten på det gamle parkometer ;)

Men som sagt mener jeg ikke at det kan gå hurtigt nok at komme ned og hente resten, så du kan få dig en rigtig gennem gang af dem alle.

Der findes en masse sjove historier om Bande-filmene, jeg kan en del af dem og deler gerne ud, men prøv at se dem og så kan vi jo tage de sjove ting sideløbende.

Bare en lille en, i "går i krig" står Egon på rådhus uret i København, dette ur han står på er 1½ gang så stort som det rigtige ud.
Det var bygget op ude på Nordisk film og når han kiggede ned, så kiggede han lige ned på, en gange han kendte så godt, nemlig Algade i Korsbæk. Uret var nemlig bygget lige oven på Korsbæk bank :)


Top
   
Indlæg: lør jul 20, 2013 19:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Trods meldinger fra Nordisk om det modsatte:

http://cdon.dk/film/olsen_banden_-_nyrestaureret_boks-24076255

Samlet boks på blå..... 10/10-13

:thumb:


Top
   
Indlæg: søn jul 21, 2013 11:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre apr 11, 2008 13:50
Indlæg: 1490
Geografisk sted: midtjylland
Men det er vel de samme som allerede er udgivet??? (bare i en boks)
Det var da også lidt underligt at de lige har udgivet en DVD boks uden at komme med en Blu-ray boks, når de allerede har været udgivet.

_________________
"When I'm with you baby, I go out of my head"


Top
   
Indlæg: tors aug 08, 2013 9:37 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Mills skrev:
Hvad anser I som den bedste af de 14 film? :) Ser rødt er vel lidt en klassikker?

Klart Olsen Banden ser rødt og Olsen Banden i Jylland :thumb:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tors aug 08, 2013 9:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Bedste Olsen-Banden?

Af 13 suveræne danske filmperler og en enkelt nostalgisk smutter, så vil jeg pege på Olsen-Banden i Jylland, Olsen-Banden Går Amok og Olsen-Banden på Sporet som de tre film, der i nævnte rækkefølge udgør min Top-3.

:D


Top
   
Indlæg: tors aug 08, 2013 10:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Helt enig med Henriksen, Olsen-Banden i Jylland er også en af mine mest foretrukne.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: fre aug 16, 2013 14:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 22, 2003 0:05
Indlæg: 1372
Geografisk sted: Langbortistan
Jeg genså alle filmene over et par uger sidste år, og derefter så min Top 3 således ud:

1. Olsen-banden ser rødt
2. Olsen-banden går i krig
3. Olsen-banden går amok

"Sidste bedrifter" er lige i hælene.

Der er en del af filmene, som tidens tand ikke har været særlig venlig ved, herunder min gamle favorit "Jylland", som så mange jo også fremhæver. Bahs/Balling kører også lige rigeligt på autopilot. Og efternøleren "Sidste stik" burde simpelthen ikke være lavet. Men de nævnte tre er virkelig stærkt skruet sammen.


Top
   
Indlæg: tirs aug 20, 2013 19:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 20:14
Indlæg: 2842
Geografisk sted: vestjylland
Billede

http://www.blu-ray.com/movies/Die-Olsenbande-und-ihr-grosser-Coup-Blu-ray/81649/

http://www.blu-ray.com/movies/Der-voraussichtlich-letzte-Streich-der-Olsenbande-Blu-ray/81651/

:)

_________________
Satan og helvede!


Top
   
Indlæg: tors aug 22, 2013 16:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 22, 2003 0:05
Indlæg: 1372
Geografisk sted: Langbortistan
Sjovt. Bliver interessant at se, om kilderne er tyske filmruller (og om der i så fald inkluderes et dansk lydspor), eller om det bare er Nordisk Films digitale restauration (som jo led lidt under DNR).


Top
   
Indlæg: man aug 26, 2013 18:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Nordisk har iøvrigt meddelt mig, at boksen der udkommer, rent covermæssigt bliver ligesom den gule boks der er ude på dvd, blot med (selvfølgelig) "bluray-bjælke" øverst.

Filmene samles i papcoveret i to plastbokse, som så rummer de 14 skiver.

Grunden til at der trods meldinger om det modsatte kommer en samlet boks på blå er, at salget af filmene enkeltvis på dette format ikke er gået helt som forventet.


Top
   
Indlæg: man aug 26, 2013 21:49 
Offline

Tilmeldt: tors jun 13, 2013 22:27
Indlæg: 202
Geografisk sted: Fynsland
Billede

Købte denne skønne boks på DVD for en del år siden, håber ikke det bliver en tarvelig Blu-ray boks i papcoveres uden ekstra bonus på skiverne. :?


Top
   
Indlæg: man aug 26, 2013 22:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 15, 2004 21:33
Indlæg: 1513
Geografisk sted: 9400
jacast skrev:
Købte denne skønne boks på DVD for en del år siden, håber ikke det bliver en tarvelig Blu-ray boks i papcoveres uden ekstra bonus på skiverne. :?


Jeg kunne ikke forestille mig, at Nordisk Film - i et vigende marked - gider bruge penge på at lave nye udgaver af de eksisterende discs. Så jeg tror ikke, at du skal forvente ekstramateriale.

Men .. jeg vil naturligvis gerne overraskes positivt. :)

_________________
Handelsrating: THX --- Samlingen! --- Do not be too easily annoyed, and do not excessively annoy others!!


Top
   
Indlæg: tirs aug 27, 2013 0:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Alpetop skrev:
jacast skrev:
Købte denne skønne boks på DVD for en del år siden, håber ikke det bliver en tarvelig Blu-ray boks i papcoveres uden ekstra bonus på skiverne. :?


Jeg kunne ikke forestille mig, at Nordisk Film - i et vigende marked - gider bruge penge på at lave nye udgaver af de eksisterende discs. Så jeg tror ikke, at du skal forvente ekstramateriale.

Men .. jeg vil naturligvis gerne overraskes positivt. :)


Som jeg har forstået deres mail til mig, så er det de eksisterende blå udgivelser, der smækkes i et par plastbokse, og så i en papboks.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team