DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 23:05

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn mar 10, 2013 13:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
I slutningen af 2012 nedlagde jeg min gulvtæppe-beklædte støvede film-hule Version.1 og flyttede i nye lyse friske omgivelser skråt overfor på den anden side af vores lille gang ;)

Nu er Film-værelset up and running så må da hellere lige smide lidt skilderier af svineriet.... Der mangler lidt billeder på væggen over skærmen, og der er lidt uopryddede bunker, men det skulle gerne ikke fremgå så tydeligt af billederne:

Billede
Udstyret....

Billede
Et view ned i bunden af det lille rum....

Billede
Et kig ind i værelset gennem døråbningen....

Billede
My Blu Heaven.... flere er på vej....dvd,erne har måtte vige og afgivet over 2 hyldelængder plads til de satans smølfe-skiver...

Billede
Bokse... blå og dvd

Billede
Reol med små-ting, snas, en Hitchcock-Boks (blå), en Bond-Boks (blå), en Alien-boks (blå), lidt bøger og Berlin-relateret...

Billede
Up close....

Billede
Up close....

Billede
Film og væg-pynt....

Billede
Vitrine med lidt sager...og en havenisse!

Billede
På toppen af vitrinen vogter Uma og co. over Jaws-boksen (blå)

Billede
Lidt flere bokse og en spand soldater....

Billede
Lidt "opstilling" på en af film-hylderne....

Billede
"Reach for the stars........"

Billede
Mere up-close...

Billede
Endnu mere up-close...

Billede
Udstyr og hylder.....


Senest rettet af Henriksen ons mar 20, 2013 17:43, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: søn mar 10, 2013 14:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Den gamle Surfer kan lide hvad han ser og gid det var mig som havde min egen filmhule, hvor jeg kunne trække mig tilbage og nyde mine film. Foruden din imponerende samling, kan jeg også lide dine 'nips' og det er bare i orden. Selv et 'slumretæppe' er der blevet plads til. Ideen med dvd skiver for enden af hylderne er genial og Surferen dømmer filmhulen godkendt!
- Men hvad sker der med den der havenisse? - Den er creepy og skal sgu ud! :)

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: søn mar 10, 2013 15:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Fedt med så god udnyttelse af pladsen. Smart bogstøtte.

Det ser dog, undskyld min måde at sige det på, klamt ud med de der tykke Blu-ray covers. Jeg kan ikke tåle dem. Køb da nogle af de covers de har på Stereo Studios hjemmeside, find skalpellen frem og snit de tykke covers lidt til. Så vil det se skidegodt ud :thumb:

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: søn mar 10, 2013 15:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Skiverne for enden af hylderne var faktisk en nødløsning, som indtil videre er blevet permanent... Var i mangel af "endestøtter" og fik så et af mine lyse øjeblikke...og gik straks igang med tegnestift og aflagte skiver.... Det virker faktisk helt hæderligt ;)

Havenissen er en gave fra min bedste kammerat.... Den er et venligt vink til den havenisse Basil Fawlty truer af (og generelt har genstridigheder med) i et afsnit af Fawlty Towers..

Når min kammerat har været lidt for rap i replikken overfor mig, har jeg tit savnet en havenisse jeg i bedste Basil-stil kunne enten kvæle eller true med en knyttet næve mens jeg arrigt vrænger "bloody hell"... Den fik jeg så selvklart af ham i fødselsdagsgave, og den benyttes jævnligt. En anger-management-gnome :D

Ja, det er lidt indforstået, men sådan er det jo :D vi er begge et par gnavne gamle vrisne blandinger af netop Basil og Waldorf og Statler fra Muppet Show

Tak for komplimenterne, Surfer :beerchug:


Senest rettet af Henriksen søn mar 10, 2013 15:10, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: søn mar 10, 2013 15:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Naiera skrev:
Fedt med så god udnyttelse af pladsen. Smart bogstøtte.

Det ser dog, undskyld min måde at sige det på, klamt ud med de der tykke Blu-ray covers. Jeg kan ikke tåle dem. Køb da nogle af de covers de har på Stereo Studios hjemmeside, find skalpellen frem og snit de tykke covers lidt til. Så vil det se skidegodt ud :thumb:


Jeg har, min ellers på det punkt ret pernittene holdning, stadig til gode at få kryb over de "tykke blå"cases... Sker det en dag, så takker jeg for tippet..

Udover det så takker jeg for roserne :thumb:


Top
   
Indlæg: søn mar 10, 2013 15:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Fede billeder! :thumb:

Der er godt nok sket meget siden Blu-ray hate days til det vi ser i dag. ;)

IKEAs Detolf vitrineskab er et must når man skal fremvise de flotte Special Editions 8)

i gamle dage havde jeg også en gigastor samling, inden jeg purgede den for DVD film - og senere hen blå skiver. Jeg ville kun have det i min samling som havde gensynsværdi. I dag har jeg downsizet min samling markant og køber 1-3 film om måneden, fordi samlingen er ved at være komplet. Alt ind imellem ordner udenlandsk Netflix for mig :)


Top
   
Indlæg: søn mar 10, 2013 17:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Det ser fantastisk ud. Det er svært ikke at være misundelig over Filmhulen. :beerchug:

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: søn mar 10, 2013 17:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Fritte skrev:
Fede billeder! :thumb:

Der er godt nok sket meget siden Blu-ray hate days til det vi ser i dag. ;)

IKEAs Detolf vitrineskab er et must når man skal fremvise de flotte Special Editions 8)

i gamle dage havde jeg også en gigastor samling, inden jeg purgede den for DVD film - og senere hen blå skiver. Jeg ville kun have det i min samling som havde gensynsværdi. I dag har jeg downsizet min samling markant og køber 1-3 film om måneden, fordi samlingen er ved at være komplet. Alt ind imellem ordner udenlandsk Netflix for mig :)


Ja, der er sgu sket meget, Fritte ;)

Har også været frem og tilbage et par gange før det vandt indpas med det blå skidt :D

Detolf,en er legendarisk indenfor vitriner :lol:


Top
   
Indlæg: søn mar 10, 2013 21:57 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
Det ser sgu godt ud :thumb:

Jeg har i øvrigt samme Pioneer forstæker og Philips DVD (5990) :)

Den Pioneer forstærker spiller godt, men fjernbetjeningen har for små knapper. Enig ?


Top
   
Indlæg: søn mar 10, 2013 22:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Lance skrev:
Det ser sgu godt ud :thumb:

Jeg har i øvrigt samme Pioneer forstæker og Philips DVD (5990) :)

Den Pioneer forstærker spiller godt, men fjernbetjeningen har for små knapper. Enig ?


De er ihvertfald små! Har dog lært gennem årene at manøvrere rundt med dem :D Og ja, det gamle skrummel gør det fortrinligt her med små 11 år på bagen. Jeg har som regel mest tid til film om aftenen inden sengetid, så det foregår med hørebøffer på. Det virker nu dog upåklageligt selv med de film på blå. Lækkert lyd billede. Så dog Die Hard 3 for noget tid siden i dagtimerne og med knald på anlægget... DTS sendt ud i to højtalere... Umiddelbart ingen klager herfra, selvom jeg da godt ved det ikke er optimalt. Er i lidt af et dilemma om hvor meget der skal opdateres på lydfronten, den dag Pioneer,en drager til de evige hi-fi-marker, så længe jeg som nævnt som udgangspunkt ser film med hørebøffer på.

Dvd,en har også tjent trofast her i huset, er gjort kodefri, og leverer i øjeblikket masser af West Wing til undertegnede.

Blu-Ray afspilleren er også Philips og den har jeg heller ikke noget at udsætte på.


Top
   
Indlæg: søn mar 10, 2013 22:43 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
Citat:
Og ja, det gamle skrummel gør det fortrinligt her med små 11 år på bagen.

Det er ingenting. Har en BETAMAX på loftet der virker efter mere end 30 år. :mrgreen:
Den vejer næsten 20 kg og har trådløs fjernbetjening. Det er en 1981 model.

Citat:
Dvd,en har også tjent trofast her i huset, er gjort kodefri

Også min. Gjort på 20 sekunder.

Citat:
Blu-Ray afspilleren er også Philips og den har jeg heller ikke noget at udsætte på.


En 3300 ser det ud til ?


Top
   
Indlæg: søn mar 10, 2013 23:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn sep 27, 2009 20:50
Indlæg: 754
Geografisk sted: 2800 Kgs. Lyngby
Damn, det ser fantastisk ud!


Top
   
Indlæg: man mar 11, 2013 9:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
Det ser sgu' godt ud Henriksen. :thumb:

Er eget misundelig på du har dit eget dedikerede værelse. Hvor mange af de blå er du ved at være oppe på?

Hvilke hørebøffer er det du bruger? Er på udkig efter et par gode til filmkigning (så der kan skrues lidt op når resten af familien sover).....

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Indlæg: man mar 11, 2013 10:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Det er SÅ meget godkendt det der, Henriksen!
Jeg er overdrevet misundelig! :thumb: Håber engang jeg får plads til sådan et rum (og gerne en DJ pult også). :beerchug:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man mar 11, 2013 11:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
wigant skrev:
Det ser sgu' godt ud Henriksen. :thumb:

Er eget misundelig på du har dit eget dedikerede værelse. Hvor mange af de blå er du ved at være oppe på?

Hvilke hørebøffer er det du bruger? Er på udkig efter et par gode til filmkigning (så der kan skrues lidt op når resten af familien sover).....


Hørebøfferne er fra JVC..købt hos amazon.co.uk. Kan faktisk ikke lige find dem på deres side, så kan da lige tjekke modelnr. når jeg kommer hjem fra job.

Mener at den blå samling runder 400 titler når den efterhånden store stak af bestilte titler havner på adressen... en 415-20 stykker tror jeg vi lander på når alt er kommet i hus.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team