DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 13:52

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 304 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 521 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man nov 05, 2012 0:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn sep 27, 2009 20:50
Indlæg: 754
Geografisk sted: 2800 Kgs. Lyngby
Jeg synes egentligt Shiva ramte kernen i problemet meget godt i en anden tråd. Nemlig at med lukning af alle diskussioner med politisk indhold, glemte man at et forum udvikler sig. Og i takt med at man lærer hinanden bedre at kende, så opstår behovet for mere end blot filmsnak også.
Jeg tror så også at stopper man denne naturlige udvikling, så ender man blot i inaktivitet.


Top
   
Indlæg: man nov 05, 2012 0:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
^ Præcis. De folk som har noget på hjertet og ønsker at dele det, føler jo nok ikke kun sådan for film - men for mange ting i deres liv. Når man så siger "du må ikke tale om noget, som nogen kan blive stødt af" så er det klart, de ikke længere kan bruge DAHF som tidligere. Det bliver noget underligt amputeret noget.

Ja, her er blevet fint og rent. En lysende eksempel på politisk korrekthed. Gab.

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Indlæg: man nov 05, 2012 8:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Ulle skrev:
Jeg synes egentligt Shiva ramte kernen i problemet meget godt i en anden tråd. Nemlig at med lukning af alle diskussioner med politisk indhold, glemte man at et forum udvikler sig. Og i takt med at man lærer hinanden bedre at kende, så opstår behovet for mere end blot filmsnak også.
Jeg tror så også at stopper man denne naturlige udvikling, så ender man blot i inaktivitet.


Der er masser af udenlandske forums hvor man ikke må disk. politik og de kører fint. Fesk. HTF og Bluray.com

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: man nov 05, 2012 9:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Mills skrev:
Ulle skrev:
Jeg synes egentligt Shiva ramte kernen i problemet meget godt i en anden tråd. Nemlig at med lukning af alle diskussioner med politisk indhold, glemte man at et forum udvikler sig. Og i takt med at man lærer hinanden bedre at kende, så opstår behovet for mere end blot filmsnak også.
Jeg tror så også at stopper man denne naturlige udvikling, så ender man blot i inaktivitet.


Der er masser af udenlandske forums hvor man ikke må disk. politik og de kører fint. Fesk. HTF og Bluray.com


Men hvorfor skal vi ligne de andre? Problemet et jo bla. at der er vasket gulv herinde så skinnende rent, at der er nogle der slet ikke træder på det mere.


Top
   
Indlæg: man nov 05, 2012 10:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
ImpulzE skrev:
Jeg kigger jævnligt forbi DAHF hver dag og elsker at læse folks anbefalinger, anmeldelser og holdninger til/om film. Men vil gerne give dig ret, pjonassen, at DAHF er gået hen til at blive ret inaktiv på de punkter, hvilken er trist. Jeg elsker snakke om film og kan kun takke DAHF for den filmsamling jeg har nu i dag, da ca. 70% af mine film stammer fra folks debatter her på siden - samt DGFN og THQ :)

Grunden til jeg ikke er så aktiv i de filmdebatterne der interessere mig, er nok fordi jeg ikke er så stræk i de skriftlige formuleringer, som gør jeg holder igen. Det er noget jeg skal lære og bare springe direkte ud i det.


+1 til det hele.

Men ImpulzE: Jeg kan da huske at du holdt et gysermarathon for snart lang tid siden. Efterfølgende skrev du lidt om alle de film i så, kan det ikke passe?

Jeg selv er heller ikke for stærk i det skriftlige og er nervøs for at mine anmeldelser bliver en gang uforståeligt makværk (det lyder tit fint inde i mit hoved, men så går det sgu' galt når det ska nedskrives :D )

Nu vil jeg selv forsøge , igen, at få skrevet lidt i 'hvilken film så du idag'-tåden, og håbe at der er flere der vil gøre det samme.

Måske vi også skal overveje, at hvis vi vil til at have lidt mere filmdebat, skal det så være i forlængelse af en anmeldelse (som eftest vil være at finde i 'hvilken film så du idag'-tråden, eller skal debatten helst holdes adskilt i en seperat tråd om pågældende film (dette kan jo så ende ud i, at der skal oprettes en hulens masse tråde, til meget lidt debat)?

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Indlæg: man nov 05, 2012 10:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Henriksen skrev:
Mills skrev:
Ulle skrev:
Jeg synes egentligt Shiva ramte kernen i problemet meget godt i en anden tråd. Nemlig at med lukning af alle diskussioner med politisk indhold, glemte man at et forum udvikler sig. Og i takt med at man lærer hinanden bedre at kende, så opstår behovet for mere end blot filmsnak også.
Jeg tror så også at stopper man denne naturlige udvikling, så ender man blot i inaktivitet.


Der er masser af udenlandske forums hvor man ikke må disk. politik og de kører fint. Fesk. HTF og Bluray.com


Men hvorfor skal vi ligne de andre? Problemet et jo bla. at der er vasket gulv herinde så skinnende rent, at der er nogle der slet ikke træder på det mere.


Det skal vi heller ikke nødvendigvis, men der var jo mere end ét eksempel på at den politiske disk. førte noget skidt med sig og virkelig fik opbygget mure imellem folk herinde.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: man nov 05, 2012 10:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg gider personligt ikke komme på et diskussionsforum for film og hjemmebio, hvor et helt andet emne, og i særdeleshed politik, skal overtage teten frem for det, jeg er her for, nemlig at lære om film. Så hvis DAHF igen skulle åbne for politisk diskussion, ville jeg være den første ude af klappen. Det kan selvfølgelig være, at nogle ville blive glade for det, hvis det skete, men jeg tror ikke, jeg er ene om at have det synspunkt.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man nov 05, 2012 12:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Jeg savner ikke de politiske debatter. Jeg griner dog af, at de folk der fik dem afskaffet alligevel ikke deltog i debatterne og som sådan kunne have været ligeglade. Et argument for at afskaffe de "brandfarlige" debatter var, at dette er et filmforum. Det hænger bare så dårligt sammen med, hvad dahf ellers byder på af mac-tråde, fodbold, bøger osv osv. Det kan derfor være svært at se grænsen for relevans, når man skal læse om hvem der har købt en ny trøje, en ny drikkedunk eller grillbestik til tolv personer.

Så hvis man læser mellem linjerne, så finder man en af de problemer, som vi altid har haft på dahf. De folk der sætter dagsordenen er konfliktsky og hunderæd for debat og diskussion, hvilket medfører at filmdebat som sådan er en by i Rusland på det filmforum, der ikke vil være et politisk forum i ren frygt for uenighed. Hvis man omkostningsfrit kan slynge ud med postulater, for at derefter blive fornærmet, når man skal stå på mål for sine meninger - så bør man måske slet ikke debattere film eller udgyde sine meninger i offentlighed? Hvor mange filmdebatter er ikke endt før de er begyndt med sangen om, at smag og behag ikke er ens for alle? Det er jo ikke fordrende for debat, for den tese udelukker jo en diskussion om hvorvidt man kan kalde Scream for en folkekomedie, en gyser eller en musical.

Jeg synes det er glimrende, at flere i denne tråd giver udsagn for, at de vil skrive mere om film. Bare de så også lige husker på, at de lufter deres mening i fuld offentlighed - og derfor ikke kan tillade sig at gå tidligt i seng med en romtoddy, når Jordsvin, Henriksen eller jeg selv er uenige og sender tyve linjer af sted om hvorfor vi er uenige. Jeg så gerne meget mere filmdebat, for man lærer jo en hel masse af det - også når folk er rygende uenige med de holdninger man selv har. Derfor er det for mig en betingelse for filmdebat, at man som udgangspunkt er en tand mere hårdhudet og accepterer, at vi ikke alle kan være enige om alting - og at det er helt ok, at der forholder sig således. På den måde er der plads til ALLE! Også dem der synes, at de nye Far til Fire film er sjove, at Jerry Bruckheimer er gud og at Peter Jackson burde stenes fem gange dagligt med sten fra New Zealands bjerge, for sin voldtægt af Tolkiens bøger.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: man nov 05, 2012 12:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
Konigsberg skrev:
På den måde er der plads til ALLE! Også dem der synes, at de nye Far til Fire film er sjove, at Jerry Bruckheimer er gud og at Peter Jackson burde stenes fem gange dagligt med sten fra New Zealands bjerge, for sin voldtægt af Tolkiens bøger.

....og til dem som IKKE synes, at Drive er et kunstnerisk mesterværk som omgående burde optages i den danske film-kanon ;)

Godt og sagligt indlæg (som altid) som hermed støttes 100% (og tages til efterretning) :thumb:

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Indlæg: man nov 05, 2012 13:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Konigsberg skrev:
Jeg savner ikke de politiske debatter. Jeg griner dog af, at de folk der fik dem afskaffet alligevel ikke deltog i debatterne og som sådan kunne have været ligeglade. Et argument for at afskaffe de "brandfarlige" debatter var, at dette er et filmforum.


Du kommer netop selv ind på at de debatter var 'brandfarlige'. Der er helt sikkert nogle brugere som bare trives med politiske debatter hvor bølgerne går højt og alle kan lufte ALLE former for ekstreme holdninger, men vi valgte at afskaffe dem fordi de simpelthen truede med at få flere brugere til at skride. Dét er hovedårsagen til at politik blev forbudt, i hvert fald sådan som jeg ser det (jeg var jo trods alt kun en femtedel af den daværende moderatorstab).

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: man nov 05, 2012 14:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Konigsberg skrev:
... og derfor ikke kan tillade sig at gå tidligt i seng med en romtoddy, når Jordsvin, Henriksen eller jeg selv er uenige og sender tyve linjer af sted om hvorfor vi er uenige. Jeg så gerne meget mere filmdebat, for man lærer jo en hel masse af det - også når folk er rygende uenige med de holdninger man selv har.


Visse brugere kunne så også godt lære at forklare hvorfor de er uenige, uden samtidig at få den 'angrebne' part til at føle sig som en stor idiot. Jeg tror vi alle er klar over at jeg her tænker på især dig og Henriksen. Med varierende grader af velskrevenhed SABLER I folk ned I er uenige med, og der bliver ikke lagt fingre imellem. Man kan godt være uenig uden at man, imellem linjerne, skal udstille dem man er uenige med som idioter. Specifikt kunne nævnes din holdning til Drive og dem der kan lide den, eller, mener jeg det er, Henriksens ditto vedrørende Prometheus.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: man nov 05, 2012 14:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Holmsgaard skrev:
Jeg gider personligt ikke komme på et diskussionsforum for film og hjemmebio, hvor et helt andet emne, og i særdeleshed politik, skal overtage teten frem for det, jeg er her for, nemlig at lære om film. Så hvis DAHF igen skulle åbne for politisk diskussion, ville jeg være den første ude af klappen. Det kan selvfølgelig være, at nogle ville blive glade for det, hvis det skete, men jeg tror ikke, jeg er ene om at have det synspunkt.

Du kunne jo ’styrer’ udenom de tråde som du ikke kunne lide i stedet for at ’true’ med at skride. ;)

Hvis der ikke skal være plads til at diskuterer andet end film og film relateret emner, skulle man også stritte Spil, Musik, bøger, Mobiltelefoner, Computer, Tablets og nogle andre tråde ud, som ret beset ikke har nogen berettigelse på dahf, hvis man skal følge din optik. Jeg er sikker på at vi har brugere som gerne så en eller flere emner ude af dahf, men har holdningen:
”der skal være plads til det hele og hvis det er emner som jeg ikke kan lide eller ikke har min interesse, lader jeg dem bare være og bruger min energi på de tråde/emner som interessere mig. På den måde bliver der plads til alle og jeg forsøger ikke at trække min holdning ned over andre.”

Men lad nu den diskussion ligge, for skulle du ikke ud og investerer i en iPad Mini. Ja, dahf kan bruges til andet end film. :D

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: man nov 05, 2012 14:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Naiera skrev:
Specifikt kunne nævnes din holdning til Drive og dem der kan lide den

...og at du tolker den debat således er et fantastisk eksempel på den overfølsomhed, der eksisterer på dahf. Jeg måtte gentagne gange forklare, at det var den HYPE som Drive havde afstedkommet, som jeg opponerede i mod. Det tror jeg de fleste forstod over et par omgange, så det kan jeg ikke forstå, at du bruger som eksempel for noget som helst. Her var der jo netop en debat, hvor jeg fægtede mod den populære mening og alle fik mulighed for at forklare sig. Ergo et eksempel på, at man SAGTENS kan diskutere på dahf.

Du af ALLE bør vide, at der bliver lagt en utrolig fokus på, hvordan man siger tingene og at man straks bliver skudt i skoene, at man er umulig at diskutere med - alene af den grund, at man er uenig. Så hvis du skal stille dig imod hvad jeg skrev tidligere, så stritter det imod alle de indlæg, hvor du har talt ned til dine meddebatterende i en higen for at få ret. Det giver for mig ingen mening, men er et glimrende eksempel på, at folk burde holde op med at fortælle andre, hvordan de skal opføre sig - og kigge en smule indad og tage ansvar for det de selv siger i et offentligt forum. Det var problemet for moderatorstaben, der ALDRIG indrømmede at de tog fejl, havde handlet irrationelt eller kunne have taklet tingene bedre. Det var om muligt mere ødelæggende end nogen politisk diskussion på dahf, men ingen af moderatorerne ville stå ved ord og handlinger, så vi fik en situation hvor ingen rigtig gad at skrive på dahf mere.

Jeg har sagt meget sludder, opført mig særdeles ringe og været fuldkommen umulig i nogle situationer, men jeg altid stået på mål for hvad jeg har sagt, aldrig været bange for at stikke folk en undskyldning og altid taget ansvar for hvert eneste af mine ord. Jeg synes det er ok, at vi alle taler hvert vores sprog, er mere eller mindre bombastiske eller opfører os lidt tosset fra tid til anden - så længe at man i sidste ende kan se sine fejl, stå til ansvar for alt hvad man siger og opfører sig voksent bagefter. Dem jeg har sloges mest med på dahf igennem tiden - Henriksen og Kong Hans er i dag folk jeg har som FB-venner og som jeg snakker respektfuldt med privat og kommer rigtig godt ud af det med. Det handler nemlig i sidste ende om, at der skal være plads til alle - hvilket indtil for nyligt altid har været varemærke på dahf.

Med andre ord - jeg køber ikke din tese om, at det er Henriksen og jeg, der skulle have ødelagt debatter her på dahf. Det understøtter til gengæld min formodning om, at det var den tanke, som moderatorer handlede udfra dengang. ;)

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: man nov 05, 2012 14:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Konigsberg skrev:
Det var problemet for moderatorstaben, der ALDRIG indrømmede at de tog fejl, havde handlet irrationelt eller kunne have taklet tingene bedre. Det var om muligt mere ødelæggende end nogen politisk diskussion på dahf, men ingen af moderatorerne ville stå ved ord og handlinger, så vi fik en situation hvor ingen rigtig gad at skrive på dahf mere.


Jeg er, ikke overraskende, uenig i din tolkning her. Internt i moderatorstaben var vi dødtrætte af at der skulle stilles spørgsmål ved ALT der blev foretaget. Uanset hvor langt af sporet en tråd var kørt, så var det, i visse brugeres øjne, en SKANDALE at den var blevet lukket, og der var da ingen grænser for det forfærdelige stalinistisk-fascistisk-humanistiske styre der havde fusket sig til magten på DAHF. Vi gad bare ikke forklare hver eneste lille detalje, fordi det var bare helt forkert uanset hvad vi gjorde. Det kunne jeg forestille mig kunne tolkes som lukkethed, men det var selvfølgelig ikke meningen fra vores side.

Blev en tråd der var ved at gå helt op i hat og briller lukket, så var der byger af kritik, og moderatorstaben blev bedt om at MODERERE i stedet for at være fascister, eller hvordan det nu blev udlagt. Men det at lukke tråde ér jo at moderere; man modererer hele forummet generelt, når man lukker de tråde vi frygtede var ved at jage brugere væk. Der var jo netop tråde som var ved at jage forskellige brugere væk, og dét så jeg som vores absolut vigtigste opgave at forhindre. Dérfor blev politiske tråde helt bandlyst, da de i sidste ende intet godt førte med sig.

Konigsberg skrev:
...og at du tolker den debat således er et fantastisk eksempel på den overfølsomhed, der eksisterer på dahf.


Jeg er godt klar over at det er sådan du tolker det, men man kan altså godt være uenig uden at være det på din, og visse andres, måde.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: man nov 05, 2012 14:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Konigsberg skrev:
Det handler nemlig i sidste ende om, at der skal være plads til alle - hvilket indtil for nyligt altid har været varemærke på dahf.


Jeg mener ærligt talt ikke at noget har ændret sig på den front, men er man her kun for at diskutere politik må man nok finde sig et andet forum. Så vidt jeg ved er de eneste udelukkede brugere Okotta og diverse spammere; bots såvel som dem af kød og blod. Alle andre der er forsvundet er gået af egen fri vilje.

Jeg så selvfølgelig rigtig, rigtig gerne, at en bruger som Steiner fandt sin vej tilbage til DAHF. Jeg fik at vide af Okotta at han holder sig væk på grund af undertegnede, men siden jeg absolut intet havde at gøre med hans forsvinden, så tror jeg ikke helt på den udlæggelse af sagen.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 304 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 521 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team