DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre maj 10, 2024 20:40

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 932 indlæg ]  Gå til side Foregående 127 28 29 30 3163 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons jan 04, 2012 20:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Holmsgaard skrev:
Hvis man skal lave en sådan, så skal det laves på basis af en række afsnit, evt. en sæson eller lignende. Beskrivelse afsnit for afsnit bliver noget fesent efter min mening.

Har vi ikke allerede en tråd der omhandler serier:
viewtopic.php?f=32&t=27606

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
 
Indlæg: ons jan 04, 2012 20:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
t23 skrev:
Morbid Angel skrev:
Ellers kan jeg begynde med afsnit 1 af Glamour og fortsætte :nuts:

Så skal jeg denondelynemig til at se Moldaviske sitcoms bare for at skrive side op og side ned om dem, med det eneste formål at få dig til at fortryde de ord :thumb:

Bare det ikke er nogle af de sitcoms min kammerats serbiske veninde ser på yugokanalen :nuts:

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
 
Indlæg: ons jan 04, 2012 21:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Balada Triste De Trompeta (A Sad Trumpet Ballad eller The Last Circus), Spanien / Frankrig, 2010 - 8.5/10 - IMDB link

Kender i Álex de la Iglesia, Spaniens konge over horrorkomedier? Han tog på en lille "udflugt" i seriøsitet da han lavede The Oxford Murders, som han mistede rigtigt mange tilhængere ved, men han er dæleme tilbage i stor stil. Og glem alt om humor, denne her er overhovedet ikke til at grine ad.

Det er en historie om en dreng der vokser op blandt klovne i Spanien i 1937, og ser sin far skudt under .. ja lad os bare kalde det en revolution. Spol frem til 1973, hvor han efterlever sin fars sidste ord, om han skal være cirkusklovn, men den triste klovn. Det udvikler sig til et trekantsdrama mellem ham, den såkaldte glade klovn, og denne her vidunderskønne pige (som er Iglesia's kæreste, i øvrigt).

Og så går det galt. Virkeligt galt. Har man fobier over klovne (ja, det er der faktisk mange der har), så undgå denne film. Men vil man se et ikke-blodigt men stadig morbidt og grotesk trekantsdrama kreeret af, som sagt, mesteren over Spanske horrorkomedier (uden humoren!), så er det lige akkurat denne her man skal se.

Der er lavet en million film om hvor langt en mand vil gå for kærlighed til en kvinde, men denne her er godt nok unik, og holdak*ft hvor er slutscenen dog bare flot .. og sørgelig ..

Og lad mig lige slutte af med hvor sørgeligt det er at ligemeget hvor i Rumænien jeg tager hen, så er der flere nedlukkede end åbne biografer. Men når jeg endeligt finder een, så tør den tage film som denne hjem. Det er ingen hemmelighed at min kæreste og jeg var de eneste i salen, og at de pænt ventede på at vi satte os til rette før de startede filmen (efter "hvad fanden? der kommer folk? lad os være høflige så de kommer igen!" princippet). Ikke lige jordens mest prangende biograf, men stadig en god oplevelse at se den på et stort lærred, og hvad der svarer til 24 Danske Kroner for to billetter er jo ikke lige noget man skal kigge dybt i lommerne efter.

Spansk tale? Rumænske undertekster? Jeg har set den adskillige gange allerede, så det var ikke hvad jeg kom efter. Det var det store billede, specielt i slutscenen, og det var denondelynemig det værd.

Sig hvad i vil om Iglesia, han har taget tronen tilbage!

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: tors jan 05, 2012 2:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn sep 27, 2009 20:50
Indlæg: 754
Geografisk sted: 2800 Kgs. Lyngby
t23 skrev:
Balada Triste De Trompeta (A Sad Trumpet Ballad eller The Last Circus), Spanien / Frankrig, 2010 - 8.5/10 - IMDB link

Kender i Álex de la Iglesia, Spaniens konge over horrorkomedier? Han tog på en lille "udflugt" i seriøsitet da han lavede The Oxford Murders, som han mistede rigtigt mange tilhængere ved, men han er dæleme tilbage i stor stil. Og glem alt om humor, denne her er overhovedet ikke til at grine ad.

Det er en historie om en dreng der vokser op blandt klovne i Spanien i 1937, og ser sin far skudt under .. ja lad os bare kalde det en revolution. Spol frem til 1973, hvor han efterlever sin fars sidste ord, om han skal være cirkusklovn, men den triste klovn. Det udvikler sig til et trekantsdrama mellem ham, den såkaldte glade klovn, og denne her vidunderskønne pige (som er Iglesia's kæreste, i øvrigt).

Og så går det galt. Virkeligt galt. Har man fobier over klovne (ja, det er der faktisk mange der har), så undgå denne film. Men vil man se et ikke-blodigt men stadig morbidt og grotesk trekantsdrama kreeret af, som sagt, mesteren over Spanske horrorkomedier (uden humoren!), så er det lige akkurat denne her man skal se.

Der er lavet en million film om hvor langt en mand vil gå for kærlighed til en kvinde, men denne her er godt nok unik, og holdak*ft hvor er slutscenen dog bare flot .. og sørgelig ..

Og lad mig lige slutte af med hvor sørgeligt det er at ligemeget hvor i Rumænien jeg tager hen, så er der flere nedlukkede end åbne biografer. Men når jeg endeligt finder een, så tør den tage film som denne hjem. Det er ingen hemmelighed at min kæreste og jeg var de eneste i salen, og at de pænt ventede på at vi satte os til rette før de startede filmen (efter "hvad fanden? der kommer folk? lad os være høflige så de kommer igen!" princippet). Ikke lige jordens mest prangende biograf, men stadig en god oplevelse at se den på et stort lærred, og hvad der svarer til 24 Danske Kroner for to billetter er jo ikke lige noget man skal kigge dybt i lommerne efter.

Spansk tale? Rumænske undertekster? Jeg har set den adskillige gange allerede, så det var ikke hvad jeg kom efter. Det var det store billede, specielt i slutscenen, og det var denondelynemig det værd.

Sig hvad i vil om Iglesia, han har taget tronen tilbage!

Lyder meget interessant. Har du den på dvd siden du har set den før? Og i så fald, kan du anbefale en bestemt udgivelse?


Top
   
 
Indlæg: tors jan 05, 2012 7:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Ulle skrev:
Lyder meget interessant. Har du den på dvd siden du har set den før? Og i så fald, kan du anbefale en bestemt udgivelse?

Ja, den kom på DVD i efteråret. Der er kun een R2 udgave med Engelske tekster, så der er ikke så meget tvivl om hvilken du skal gå efter :)

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: fre jan 06, 2012 2:11 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Michael W. skrev:
Nader og Simin - En separation

(...)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:


Har set filmen her til aften og er meget enig i dine betragtninger, Michael! Én af årets bedste film hidtil :thumb:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
 
Indlæg: fre jan 06, 2012 8:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Silver Surfer skrev:
Holmsgaard skrev:
Hvis man skal lave en sådan, så skal det laves på basis af en række afsnit, evt. en sæson eller lignende. Beskrivelse afsnit for afsnit bliver noget fesent efter min mening.

Har vi ikke allerede en tråd der omhandler serier:
http://www.dahf.dk/viewtopic.php?f=32&t=27606


Jo, egentlig.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 
Indlæg: fre jan 06, 2012 9:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Shiva skrev:
Som gammel fan af tegneserier og deres filmatiseringer, kunne jeg sagtens skrive en mindre afhandling om filmens og ikke mindst Ledgers fortræffeligheder. Den er banebrydende på flere områder indenfor genren.

Så må du kunne hygge dig med denne video der tilbundsgående demonstrerer, at Nolan ikke kan finde ud af at instruere actionsekvenser. Eller også er han bare ekstremt doven.

Og lad os slet ikke komme ind på Batmans stemme som gør filmen decideret uudholdelig.


Top
   
 
Indlæg: fre jan 06, 2012 12:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Jordsvin skrev:
Shiva skrev:
Som gammel fan af tegneserier og deres filmatiseringer, kunne jeg sagtens skrive en mindre afhandling om filmens og ikke mindst Ledgers fortræffeligheder. Den er banebrydende på flere områder indenfor genren.

Så må du kunne hygge dig med denne video der tilbundsgående demonstrerer, at Nolan ikke kan finde ud af at instruere actionsekvenser. Eller også er han bare ekstremt doven.

Og lad os slet ikke komme ind på Batmans stemme som gør filmen decideret uudholdelig.


Ja, alt kan jo vendes på hovedet, hvis man vil...og det vil du jo som regel gerne. Det er i sandhed en "tilbundsgående" demonstration og Nolan er jo i sandhed en frygtelig instuktør. Jeg har nok bare et blødt punkt for manden.

Ang. stemmen, så burde den inkompetente Nolan, helt i tråd med det største plothul i alle andre fortolkninger af maskerede helte, selvfølgelig have ladet Bale's normale stemme være, således at hans identitet, maske eller ej, er kendt af alle karaktererne i filmen.

Skammeligt med al den realisme i superhelteuniverset. Lad os få noget mere Green Lantern og Michael Bay :thumb:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
 
Indlæg: fre jan 06, 2012 12:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Shiva skrev:
Det er i sandhed en "tilbundsgående" demonstration

Det mener du med andre ord ikke. Hvad er der galt med den? Er det fordi den ikke går i lige så grundige detaljer som din doktorafhandling?
Citat:
og Nolan er jo i sandhed en frygtelig instuktør.

Det er der vist ikke andre end dig der har sagt.
Citat:
Ang. stemmen, så burde den inkompetente Nolan, helt i tråd med det største plothul i alle andre fortolkninger af maskerede helte, selvfølgelig have ladet Bale's normale stemme være, således at hans identitet, maske eller ej, er kendt af alle karaktererne i filmen.

Nu sagde jeg jo ikke noget om, at Batman ikke må bruge en lidt anden stemme; jeg synes f.eks. at Michael Keaton ramte en fin balance. Batman Begins var på grænsen, men i Dark Knight er det jo ren guttural råben. Det KAN selvfølgelig godt være at filmen var ment som komedie, og så er det jo ikke helt dumt.

Og som du selv kommer ind på, burde Batman have helmaske hvis det skulle være "realistisk" at folk ikke genkender ham.


Top
   
 
Indlæg: fre jan 06, 2012 12:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Du er en ordkløver af guds nåde, Jordsvin :beerchug:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
 
Indlæg: fre jan 06, 2012 18:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 20:14
Indlæg: 2842
Geografisk sted: vestjylland
Jordsvin skrev:
Så må du kunne hygge dig med denne video der tilbundsgående demonstrerer, at Nolan ikke kan finde ud af at instruere actionsekvenser. Eller også er han bare ekstremt doven.

:lol: :lol: :lol: :thumb:

Jordsvin skrev:
Så må du kunne hygge dig med [u.Og lad os slet ikke komme ind på Batmans stemme som gør filmen decideret uudholdelig.



_________________
Satan og helvede!


Top
   
 
Indlæg: fre jan 06, 2012 18:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
He he.
For at være fair så bliver der henvist til at Batman laver sin stemme om i tegneserien. Det sker da [spoiler]Bane brækker ryggen på ham og en anden må overtage Batman rollen. Der fortæller Robin ham at han skal huske at lave stemmen om.[/spoiler]

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
 
Indlæg: man jan 09, 2012 15:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede
Cars 2 [2011] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:
"Do not try the free pistachio ice cream! It done turn!" Jeg indrømmer, at den første Cars fra 2006 ikke hører til iblandt de bedste fra Pixar. Men når bundniveauet er så vanvittigt højt som i Pixars tilfælde, er man stadig ret godt underholdt at selv de knap-så-fantastiske film. Jeg var selv ret godt underholdt af første omgang Cars og glædede mig således også til efterfølgeren Cars 2. Og den er heldigvis ikke så dårlig som den generelle konsensus ellers udråber den til at være. Jovist er historien banal, persongalleriet ensidigt og stereotyperne udtalte, men det hele tilgives når det er pakket ind i en masse antropomorfiseret humor henvendt til hhv. børn og deres forældre. Det er stadig sjovt at se biler opføre sig som mennesker med alle de udfordringer det kan give. Pixar er mestre i at underholde børn og voksne samtidigt og det er heldigvis også tilfældet her, hvor der er tonsvis af sjove referencer til James Bond/agent-film + generel samfundssatire. Det er virkeligt gennemført og er med til at sikre underholdningsniveauet igennem det meste af filmen. Jeg lå flad af grin over wasabi/pistache-joken og det samme da Mater skulle prøve et japansk toilet. Samtidigt er stemmecastet velvalgt og billederne er nøjagtigt ligeså fejende flotte som forventet. Alt i alt var jeg vældigt godt underholdt på trods af at der er et stykke vej op til Pixar-mesterværker som Up, Toy Story 3 og Finding Nemo, men Cars 2 er altså bedre end sit rygte!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: man jan 16, 2012 17:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Never Let Me Go

Never Let Me Go er en stille og rolig engelsk science fiction-film om en ung fyr og to piger, der i en ung alder lærer, at de er menneskelige reservelagre, hvis organer skal videregives til de rigtige mennesker i samfundet. Har vi hørt om en lignende historie før? Ja, der er den der Michael Bay-film med Ewan McGregor og Scarlett Johansson ved navn The Island, som sådan ca. havde en nogenlunde lignende rammehistorie. Forskellen er dog bare, at Never Let Me Go ikke har brug for eksplosioner og utænkelige fremtidsscenarier for at fortælle sin historie. I stedet lader man historien foregå i virkelighedens verden i halvfjerdsernes England. En faktor, der hjælper med til at fortælle en langt bedre historie.

Carey Mulligan, Andrew Garfield og Keira Knightley er de tre hovedrolleindehavere, og jeg må sige, at Carey Mulligan som filmens fortæller er lige så blændende, som hun er i Vinding Refns Drive. Sød, naturlig, ægte og ikke mindst passioneret spiller hun blændende, mens Knighley og Garfield i deres mindre roller også får vist, at de er dygtige skuespillere, der kan spille mange forskellige typer roller. Knightley især spiller en usympatisk rolle, der er langt fra Pirates of the Caribbeans Elizabeth Swan.

Never Let Me Go er en deprimerende, men tankevækkende film i et roligt tempo, og er nok ikke for alle. Til gengæld er det en tankevækkende og velspillet film, og det tæller meget hos mig.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 932 indlæg ]  Gå til side Foregående 127 28 29 30 3163 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team