DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 14:26

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 94 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 7 Næste
Forfatter besked
Indlæg: lør apr 09, 2011 13:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn okt 17, 2004 14:11
Indlæg: 3354
Geografisk sted: Troldhede, Denmark
For SATAN det ser godt ud!!

_________________
Vil du med til Danmarks hyggeligste LAN? Smut ind på http://t-lan.dk og tag et kig! :-)


Top
   
Indlæg: søn maj 01, 2011 16:59 
Offline

Tilmeldt: lør sep 11, 2010 6:27
Indlæg: 5
Hej :D

Har du ikke snart nogle billeder af den færdige ombygning, vi glæder os.


Top
   
Indlæg: fre maj 06, 2011 18:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 25, 2009 14:51
Indlæg: 42
Geografisk sted: Midtjylland
Artisten skrev:
Har du ikke snart nogle billeder af den færdige ombygning, vi glæder os.


Hey allesammen

I påsken fik jeg færdiggjort min ombygning af CeeTee Cinema.

Der er blevet opgraderet fra 7.1 til 9.1 med front height højttalere. Sidehøjttalerne udskiftet med 2 stk. dipol højttalere. Der ud over er der monteret 7 stk. indbygningsspots istedet for den halogenlampe der tidligere gav det ekstra rumlys. HDMI-kablet til projektoren er opgraderet til et Real Cable Master infinity HDMI 1.4 kabel i et nyt tomrør på 40mm til fremtidssikring. Baghøjttalerne er rykket så de nu overholder THX's foreskrifter.

Og nu fik jeg også lidt tid ved computeren, så der er kommet nye billeder og info på forsiden af tråden. Håber I kan finde inspiration mv.
Spørgsmål er som altid velkomne :-)

/Christian


Top
   
Indlæg: fre maj 06, 2011 18:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 20, 2011 19:57
Indlæg: 39
f*** en super fed bio :clap: . ER super misundelig, hvis jeg boede i hus ville jeg ønske at jeg kunne lave sådan noget. Desværre er jeg født med 10 tommelfingere :D . Men den er virklig flot, godt gået. Hvor tæt er første række placeret på læredet?


Top
   
Indlæg: lør maj 07, 2011 12:45 
Offline

Tilmeldt: lør sep 11, 2010 6:27
Indlæg: 5
Hej :D
Dine højttaler de er vel ikke THX godkendt, så det er svært at kalde den thx hele vejen, køre du altid i thx cinema mode når du ser film? Hvordan virker det så med de nye B&W dipol og de to højttaler der er mere ved lærede?

Nøj hvor er jeg misundelig på et sådan rum, man kan trække sig tilbage til uden at forstyrre sin fammilie


Top
   
Indlæg: man maj 09, 2011 21:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Helt perfekt! Fuldstændig fuldfeds-fantastisk setup :beerchug: !

PS: Heldige svin ;) :beerchug:

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: ons maj 11, 2011 9:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 25, 2009 14:51
Indlæg: 42
Geografisk sted: Midtjylland
Tusind tak for alle jeres kommentarer! Det er altid sjovt at kigge rundt herinde og blive inspireret.
Her er lige et par svar på spørgsmål:

jduro skrev:
f*** en super fed bio :clap: . ER super misundelig, hvis jeg boede i hus ville jeg ønske at jeg kunne lave sådan noget. Desværre er jeg født med 10 tommelfingere :D . Men den er virklig flot, godt gået. Hvor tæt er første række placeret på læredet?


Når man sidder i sofaen er der 2,5 meter til lærredet, og det virker godt og stort. Der er ikke noget med at man kan se "gitter" mellem pixels eller lign.

Artisten skrev:
Hej :D
Køre du altid i thx cinema mode når du ser film? Hvordan virker det så med de nye B&W dipol og de to højttaler der er mere ved lærede?


Ja jeg bruger altid THX Cinema mode når jeg ser film, for den mode indeholder optimeringer som man ikke vil undvære når man først har oplevet dem. Såsom Timbre Matching som forbedrer oplevelsen og præcisionen af surroundlyd, Boundary Gain Compensation som udligner bass-pukler og giver mere dynamik og Adaptive Decorrelation som igen udvider rummets lyd som helhed.
Surround får en ny dimension med disse modes, også derfor jeg aldrig mere ville vælge receiver uden THX.

Dipole-højttalerne giver det jeg har manglet siden starten i den ekstra spredning af sidekanalerne. Det får rummet til helt at være "dækket" af lyd når der er panning mellem højttalerne mv. Front height har givet mig mere end jeg turde håbe på. Det skal I opleve hvis I ikke allerede har. Ved den rigtige opsætning giver det selv musik en mere naturtro og fyldig oplevelse!


Top
   
Indlæg: ons maj 18, 2011 14:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 06, 2010 20:43
Indlæg: 10
Man kan da vist ikke sige andet end det ser sku godt ud :nuts:


Top
   
Indlæg: tors maj 26, 2011 15:45 
Offline

Tilmeldt: tirs dec 02, 2003 22:33
Indlæg: 186
Dumme svin! :mrgreen:

^ misundelse :)


Top
   
Indlæg: lør maj 28, 2011 20:22 
Offline

Tilmeldt: lør maj 28, 2011 20:20
Indlæg: 1
Hej.

Hvordan har du lavet dine biografbilletter.

M.V.H

Hammond


Top
   
Indlæg: man maj 30, 2011 16:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 25, 2009 14:51
Indlæg: 42
Geografisk sted: Midtjylland
hammond skrev:
Hej.

Hvordan har du lavet dine biografbilletter.

M.V.H

Hammond


Tak for alle de flotte ord der er kommet med på vejen! Jeg bruger selv dette forum til inspiration og glæden over at se andres entuiasme blive udfoldet i deres hjem.
Så mange tak for jeres hilsener, man ved jo aldrig om der kunne blive en demo-aften. ;-)

Men hensyn til billetterne, så er baggrunden med filmrullen et billede jeg har købt og betalt ved en grafiker. Resten er grafik jeg selv har lavet i et fotoprogram. Og derefter snittes billetterne til med en skæremaskine, der også snitter stregen til afrivning ved indgangen. (til højre på billetten)

/Christian


Top
   
Indlæg: lør jun 04, 2011 22:26 
Offline

Tilmeldt: tors dec 25, 2008 23:44
Indlæg: 126
For fanden en fed Hjemmebio :thumb:

Er grøn af misundelse :mrgreen:

Og er helt vild med de billetter du har lavet :clap:


Top
   
Indlæg: fre dec 30, 2011 16:39 
Offline

Tilmeldt: lør maj 08, 2010 8:47
Indlæg: 2
Super fedt setup.
Hvad brugte du som lysdæmper? Jeg har brugt LK FUGA® Lysdæmper TOUCH IR 350 UNI. men synes at de slukker for hurtigt.


Top
   
Indlæg: man jan 02, 2012 16:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 25, 2009 14:51
Indlæg: 42
Geografisk sted: Midtjylland
staalorm skrev:
Super fedt setup.
Hvad brugte du som lysdæmper? Jeg har brugt LK FUGA® Lysdæmper TOUCH IR 350 UNI. men synes at de slukker for hurtigt.


Hej "staalorm"

Tak for din hilsen!
Min lysdæmper er en LK Fuga Touch IR 250. Har lavet så fader-funktionen virker fra min fjernbetjening, men den er dog godtnok kun nogle få sekunder om at gå fra slukket til fuld lys. Men synes det virker super behageligt, samtidigt med at man kan stoppe den i en knap så lys position.


Top
   
Indlæg: man jan 02, 2012 21:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn okt 17, 2004 14:11
Indlæg: 3354
Geografisk sted: Troldhede, Denmark
Tør man spørge om, hvad det sådan cirka har kostet? :beerchug:

_________________
Vil du med til Danmarks hyggeligste LAN? Smut ind på http://t-lan.dk og tag et kig! :-)


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 94 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 7 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team