DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 10:24

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 927 indlæg ]  Gå til side Foregående 154 55 56 57 5862 Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn jun 20, 2010 22:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre apr 11, 2008 13:50
Indlæg: 1490
Geografisk sted: midtjylland
bc99 skrev:
der er kommet et dvdcover til hustlers udgave af filmen :-)

http://gfx.filmz.zfour.dk/30/53930-500x750crop0.jpg



Hvor frækt! - Ser man så helt ucensureret og tæt på når de fletter haler? ;)

_________________
"When I'm with you baby, I go out of my head"


Top
   
Indlæg: tors okt 28, 2010 15:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6364
Geografisk sted: Kattegat
Det var lige det her jeg frygtede. Det er nu officielt at Cameron smølfer videre med ikke bare Avatar 2, men også Avatar 3. Men ok, så ved han da hvad han skal lave de næste 5 år...

http://www.variety.com/article/VR111802 ... id=13&cs=1

Citat:
As first reported by Variety.com, "Avatar 2" and "Avatar 3" will be Cameron's next films. He's hoping to begin production in late 2011, and could shoot the films back-to-back. He's expected to begin writing early next year.

Citat:
For Fox, it provides two cornerstone tentpoles that are expected to hit theaters in December 2014 and December 2015, respectively.

Bare en skam, at han ikke kunne finde på noget andet.


Top
   
Indlæg: tors okt 28, 2010 15:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Ugh! *indsæt kvalme lyd her*

Det er noget af en pengemaskine den (engang)gode Cameron har opfundet...

Avatar - Biografudgave
Avatar - Special Edition Re-release
Avatar - Motherfucker Extended Cut
Avatar 3D
Avatar 2 - Biografudgave
Avatar 2 - Special Edition Re-release
Avatar 2 - Motherfucker Extended Cut
Avatar 2 3D
Avatar 3 - Biografudgave
Avatar 3 - Special Edition Re-release
Avatar 3 - Motherfucker Extended Cut
Avatar 3 3D

Det glæder jeg mig IKKE til.


Top
   
Indlæg: tors okt 28, 2010 15:55 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Jeg elsker Avatar, så jeg er altså klar til efterfølgerne :thumb: :D

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tors okt 28, 2010 16:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
"Pssst! - Der kommer en efterfølger til Avatar og også en 3'er"

Billede

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: tors okt 28, 2010 16:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Pjalte skrev:
Jeg elsker Avatar, så jeg er altså klar til efterfølgerne :thumb: :D


Me too! :beerchug:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: søn dec 05, 2010 1:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Cameron arbejder på at skyde i andet end 24fps med Avatar 2. Kunne blive mere interessant end 3d. Det må bare ikke komme til at ligne video! :nono:



http://www.slashfilm.com/james-cameron- ... vatar-2-3/

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: søn dec 05, 2010 8:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 20:14
Indlæg: 2842
Geografisk sted: vestjylland
James King of the World Cameron er en opblæst NAR.

At filme i højre hastighed end 24fps, er ikke nyt:

Citat:
TODD AO was shot at 30 FPS, which results in a significant improvement in flicker and strobing due to the 25% increase in temporal resolution. This is why I shoot my own movies at 30p instead of 24p [most HD shooters use 24p] because they WANT to get that "film look." 30 frames per second [still] retains the "dreamy" quality of film


Citat:
Showscan er et filmformat, der kombinerer 70mm-film med en billedhastighed på 60 billeder i sekundet (2½ gange hurtigere end normal film). Dette giver en ekstremt høj billedkvalitet og en øget illusion af dybde uden brug af konventionel S3D-teknologi[1].

Showscan er især blevet brugt i forlystelsesparker, ofte kombineret med bevægelige, computerstyrede tilskuersæder.

Teknikken blev udviklet af Douglas Trumbull, der også er kendt for de visuelle effekter i film såsom Rumrejsen år 2001.

_________________
Satan og helvede!


Top
   
Indlæg: søn dec 05, 2010 9:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
dfms skrev:
James King of the World Cameron er en opblæst NAR.

At filme i højre hastighed end 24fps, er ikke nyt


Hør nu lige her, sure gamle mand. ;) Eftersom at Cameron hverken skyder i Todd AO eller Showscan er han vel i sagens natur nødt til at opfinde teknologien i den digitale sfære for at få den højere framerate i biografen. Jeg synes ikke nogle steder at han påstår at det aldrig har været forsøgt før?

Desuden var de to metoder du henviser til, vel ikke ligefrem store succeser, så hvis Cameron kan få det til at fungere på et niveau hvor det har mulighed for at blive udbredt og en succes, er det vel en landvinding i sig selv?

Cameron påstod jo heller ikke at have opfundet 3D-film da han lavede Avatar.

Jeg synes i stedet vi skal glæde os over at der er nogen der forsøger at bringe filmmediet teknologisk videre. Jeg mener for øvrigt ikke at 3D er nogen gave til filmmediet, men det er da fint at prøve det - og det skal da nok dø igen når Hollywood finder ud af at publikum ikke gider det.

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: fre feb 04, 2011 10:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Cameron vil have højere FR pga. 3D.

http://www.darkhorizons.com/news/19296/ ... -avatar-2-

"With the 3D underwater adventure he produced hitting this week, James Cameron has been out doing press for the film and has spoken briefly about both the "Avatar" sequels and his long-gestating "Battle Angel Alita" adaptation.

Asked if 'Battle Angel' is still happening, Cameron tells Collider that "I’m obviously going to be pretty busy for the next five years [with Avatar 2 and 3]. And so I had to consider, do I hand this project off to another director? And then I thought, ‘No, I love it too much’…It’s such a rich world. What I’m going to do is take the spine story and use elements from the first four books. So, the Motorball from books three and four, and parts of the story of one and two will all be in the movie."

Meanwhile with the "Avatar" sequel, one of the challenges Cameron has set himself is improving the 3D experience - not the technology to film it, rather the way its presented at the exhibition stage. He tells SpeakEasy that “For ‘Avatar 2,’ what I’m most interested in is getting theaters to up their light level, and we want to shoot the movie at 48 or maybe even 60 frames a second, and display it at that speed, which will eliminate a lot of the motion artifacts that I think are causing some people problems.”

He goes on to say “People talk about feeling sick or something like that, and I think it’s because the image is strobing. That’s a function of the 24 frame frame rate, which has actually got nothing to do with 3D. It’s just made more apparent because the 3D is otherwise such an enhanced, realistic image, that all of a sudden you’re aware of this funky strobing which you weren’t aware of."

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: fre feb 04, 2011 17:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre sep 10, 2004 19:20
Indlæg: 999
Geografisk sted: København
Film skal ses uden solbriller!

_________________
Om filmkvalitet


Top
   
Indlæg: fre feb 04, 2011 17:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2004 10:42
Indlæg: 1486
Jeg kan huske dengang filmen og det narrative indhold betød mere for Cameron end teknologien, og ikke nu, hvor det er som om det er den anden vej rundt.

Ak ja, how the mighty have fallen.


Top
   
Indlæg: fre feb 04, 2011 18:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
James Cameron skrev:
and we want to shoot the movie at 48 or maybe even 60 frames a second, and display it at that speed, which will eliminate a lot of the motion artifacts that I think are causing some people problems.

Nej, Jim; problemet er at den 3D effekt man får i biografen ikke har en kæft med virkelighedens 3D at gøre, at det ser unaturligt ud, at ens øjne og hjerne desperat prøver at finde ud af om de skal fokusere på filmlærredet eller effekter som man bilder sig ind befinder sig tættere på eller længere væk, og at det hele ligner noget mørkt, kontrast- og farveløst bæ. Stop the madness!


Top
   
Indlæg: lør apr 02, 2011 11:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Det ser ud som at den højere fps bliver 48 eller 60. Er meget spændt på om Avatar 2 kommer til at ligne video fremfor film. Hvad siger I?
http://gizmodo.com/5787970/james-camero ... ent-cinema

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tirs apr 05, 2011 11:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jun 08, 2008 17:46
Indlæg: 207
Geografisk sted: SydJylland
Jeg siger, at det faktisk ikke betyder så meget for mig, om det ligner video eller ej !
Det er i sidste ende betyder noget, er om filmen er henvendt eller målrettet til mig som voksenst og tænkende menneske, og ikke et publikum af børn og unge.
Det generer mig virkeligt, at der satses så hårdt på profit frem for håndværk, og jeg føler mig "taget ved næsen" af Avatar på samme måde, som da jeg så The Phantom Menace.
Derfor håber jeg, at hvis der kommer en 2er, at den er tro mod sit publikum og bliver mere gritty og historiedrevet... Alternativet er at vi til jul skal til at købe Lego-Avatar legetøj og spil til vores drenge ;)


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 927 indlæg ]  Gå til side Foregående 154 55 56 57 5862 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 56 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team