DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 1:45

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre sep 28, 2007 13:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 16, 2007 10:37
Indlæg: 592
Geografisk sted: Kolding
Maggerholm skrev:
Det ser lækkert ud, men er der ikke et prioriteringsproblem, når centeren er større end TV'et? :lol: Mvh Michael


Hehe jo... Men jeg gad ikke have et større. Bruger projektoren til film!


Top
   
Indlæg: lør okt 13, 2007 21:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn mar 11, 2007 1:40
Indlæg: 696
Geografisk sted: Taastrup
Den er godt nok for vild den center du har fået dig der.
Tillykke med den, og må dine naboer skaffe sig nogle ørepropper. :lol:

_________________
Clasen - Billede -


Top
   
Indlæg: lør maj 31, 2008 8:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 16, 2007 10:37
Indlæg: 592
Geografisk sted: Kolding
Så har jeg endeligt fået mig en 800 serie subwoofer, hvilket har været en fantastisk opgradering.

I min stue har jeg problemer med, at bassen under 80Hz forstærkes sindssygt meget af rummet, omkring 10dB. Derfor har jeg altid haft rigeligt med bass fra 803D fronter, til gengæld også alt for meget bass.

Nu er subwoofer'en så kommet til, og de lydmæssige forandringer er meget store. Efter nogle test (blandt andet med en traditionel Radioshack, jeg har ikke sådan noget smart autosetup) blev alle højttalere er indstillet til "small" med en delefrekvens 80Hz. Det at jeg nu har mulighed for, at skrue ned for bassen i den dybeste bass har givet en meget bedre balance i lyden. Diskant og mellemtone er pludseligt blevet klarere og mere levende og taleforståelsen er blevet markant bedre. Det virker i det hele taget som om, at hele systemet har fået kæmpe lydmæssigt/effektmæssigt overskud (nu skal effektdelen heller ikke længere trække den dybeste bass.) Subwooferen blander sig fremragende/perfekt i musik, det er umuligt at høre, at det er subwooferen som laver bassen. Bassen fra sub'en kan dog nemt genkendes i sin klang, da den er meget tør og præcis.

LFE effekterne i film er pludseligt blevet meget mere differentierede. Tidligere var der bare altid enormt meget bass. Nu er lydene blevet meget mere individuelle. I nogle film er der en del mindre bass end før i nogle film med meget dybe effekter er bassen markant voldsommere og igen i andre film er bassen stram, tør og kontant. De fleste kender sikkert scenen fra Star Wars II, hvor rumskibet eksploderer på landingsplatformen, det siger godt nok :nuts: .

Indkøbet af én subwoofer er uden tvivl den komponent som givet den største lydmæssige effekt på mit system, på stort set samtlige områder. Har du problemer med meget bass, er det helt sikkert værd, at lege med large/small indstillingen. Resultatet af, at få styr på bassen kan give en lige så stor forbedring af i de øverste frekvenser. Jeg fortryder jeg ikke længe har lavet opgraderingen.

Det er i øvrigt samme subwoofer som Abbey Road studio bruger i deres studio 3 samt Penthouse studio. Abbey road har bl.a. lavet lyd til Ringenes Herre og Star Wars.

Jeg har i øvrigt også bestilt et Buttkicker LFE kit :D

Nu mangler vi bare, at blive færdige med uddannelserne begge 2, så vi kan flytte i hus :cry:

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede


Top
   
Indlæg: lør jun 14, 2008 16:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 16, 2007 10:37
Indlæg: 592
Geografisk sted: Kolding
Så er min Buttkicker ankommet.

Hold kæft et sjovt stykke legetøj - det giver bare så meget til filmoplevelsen.

Kittet indeholder alt hvad der skal bruges til tilslutningen, som i øvrigt er meget nem.

Buttkickeren vejer 5kilo og har et bevægeligt stempel på 1,5kilo. Den kan gengive frekvensområdet 5-200Hz.

Der medfølgeer en Buttkicker BKA1000-A4 amplifier - 1900 watt 2 ohm forstærker som er dimensioneret til, at kunne håndtere Buttkicker'en, som er ret krævende.

Billede

Billede

Billede

Buttkickeren gjort klar til montering. Buttkiceren vejer 5kg og det bevægelige stempel 1,5 kilo

Billede

Forstærkeren har jeg valgt, at placere i mit a/v møbel:

Billede

Buttkickeren er monteret med det medfølgende kit. Senere vil jeg prøve, at montere den direkte på sofaen, hvilket skulle give en noget kraftigere effekt. Effekten den kan levere nu er dog mere end rigeligt.

Der medfølger nogle gummi banditter til de resterende ben.

Billede

Billede


Lidt føde til Buttkickeren (på nær Celine Dion)

Billede


Senest rettet af Iron Man lør jun 14, 2008 17:33, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: lør jun 14, 2008 17:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn mar 11, 2007 1:40
Indlæg: 696
Geografisk sted: Taastrup
Det ser super nice ud. Hvordan er effekten med den ButtKicker der. Ryster den sofaen eller hvad?
Kunne godt tænke mig at vide hvor man får fat i sådan en fætter, og hvad prisen er?

Du har bare super fedt udstyr. :thumb:

_________________
Clasen - Billede -


Top
   
Indlæg: lør jun 14, 2008 17:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 16, 2007 10:37
Indlæg: 592
Geografisk sted: Kolding
Clasen skrev:
Det ser super nice ud. Hvordan er effekten med den ButtKicker der. Ryster den sofaen eller hvad?
Kunne godt tænke mig at vide hvor man får fat i sådan en fætter, og hvad prisen er?

Du har bare super fedt udstyr. :thumb:


Den ryster sofa'en rigtig meget. Hvis den monteres direkte i sofa'en er jeg sikker på, at det vil give endnu mere, men jeg har mere end rigeligt på denne måde. Derudover isolerer gummifødderne mod forplantning i gulvet. Så når klokken bliver mange kan man slukke subwoofere, men det føles stadig som om at man spiller SINDSYGT højt.

Jeg har købt den i Tyskland hos Dirk Ellisat han har et firma som også installerer hjemmebio m.m. Der er flere som ved hvem han er. Super flink fyr med og kompetent og hurtig service. Kittet kostede 5.500 inkl. fragt.

Jeg tror ikke der findes nogle forhandlere som kan demonstere den herhjemme, men www.moto.dk er dansk forhandler.

Kittet koster i øvrigt kun $399 i USA. Så selv med fragt, moms, told og en 240volts omformer kan man godt spare nogle penge den vej rundt.


Top
   
Indlæg: lør jun 14, 2008 19:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn mar 11, 2007 1:40
Indlæg: 696
Geografisk sted: Taastrup
Synd at man ikke kan prøve det før man køber. Men det lyder som en sjov oplevelse.
Prøver at finde en ud af om man kan få den til en bedre pris.
Tak for din information.

_________________
Clasen - Billede -


Top
   
Indlæg: lør jun 14, 2008 21:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 24, 2008 20:51
Indlæg: 845
Geografisk sted: København
De der buttkickere kan jeg varmt anbefale...har selv to i min hjemmebio stole..... man kan mærke T-rexen før man kan se og høre den.... :thumb:


Top
   
Indlæg: lør jun 14, 2008 21:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Fedt. Tillykke.
Skal du have sådan én her også? :mrgreen:
http://www.gadgetgossip.net/episodes/12.html

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: lør jun 14, 2008 21:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 16, 2007 10:37
Indlæg: 592
Geografisk sted: Kolding
Mills skrev:
Skal du have sådan én her også? :mrgreen:
http://www.gadgetgossip.net/episodes/12.html


D-box :thumb: Det er sgu fedt.

Tror dog ikke lige det passer ind vores stue :) Det er også meget rart, at kunne ligge sig på sofa'en engang i mellem.


Top
   
Indlæg: tirs mar 24, 2009 10:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons mar 17, 2004 23:21
Indlæg: 2564
Uha, din fine tråd har lige fået mig solgt på sådan en buttkicker der...

Er det BK-HTSEP sættet du har købt? Kan se det fås på Ebay til under 250USD men i følge BK hjemmeside, fås det kun i 120V udgave :-s

Jeg vil gerne have den trådløse udgave nemlig, da min sofa står ude midt i rummet

_________________
You can turn your back on a person - but never turn your back on a drug


Top
   
Indlæg: ons dec 15, 2010 12:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2010 11:20
Indlæg: 239
Hej gutter!

Jeg er sgu også blevet solgt på sådan noget Buttkicker! :D

Har bare et lille spørgsmål - er der nogen af jer der har prøvet at købe det hjem fra USA? Hvis ja, hvilken forhandler var det ved (og kan anbefales), og hva måtte I bløde for det..?
Har egentlig tænkt mig at bestille det fra det sted Iron Man har købt, for så er der ikke pis med told og 120/240 volt omformere.. Men hvis der er en god slat penge at spare, kunne jeg da godt fristes til at handle "over there" :)

_________________
Where are you, you spongy, yellow, delicious bastards?


Top
   
Indlæg: fre mar 04, 2011 1:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 16, 2007 10:37
Indlæg: 592
Geografisk sted: Kolding
Jeg er igang med en ny opstilling som jeg håber bliver rigtig godt.

1. TV-bordet skal fjernes - tjek
2. Front væggen skal males koksgrå - tjek
3. Centeren skal have en B&W FS-HTM stander - tjek


4. Der skal indkøbs et nyt Lissau 108" fastramme lærred
5. Projektoren skal skiftes til en model som kan lave et større billede på den givne afstand.
6. Anlæg skal fjernes og der skal trækkes nye kabler således, at det kun er højttalerne som står sammen med lærredet.
7. Montering af sonatech absorbere i loftet


Sådan ser det ud indtil videre (billedet er taget med en ringe mobil):

Billede

Billede


Top
   
Indlæg: fre mar 04, 2011 7:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Skandale! – Sådan et et set-up fortjener et ordentligt kamera og flere billeder. :D
Bortset fra det, ser det sgu meget godt ud. Spændende at se hvad det ender med.

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: fre mar 04, 2011 13:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 16, 2007 10:37
Indlæg: 592
Geografisk sted: Kolding
Silver Surfer skrev:
Skandale! – Sådan et et set-up fortjener et ordentligt kamera og flere billeder. :D
Bortset fra det, ser det sgu meget godt ud. Spændende at se hvad det ender med.


Der kommer flere og bedre billeder, når jeg er tættere på målet. Jeg glæder mig godt nok til det større billede.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team