DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 19:15

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: lør jun 05, 2010 15:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2010 11:20
Indlæg: 239
Kan se der er folk der gerne vil have bøger anbefalet i forskellige genrer, og da jeg ikke kan finde ham på forummet, bliver jeg nød til at anbefale Matthew Reilly!! :)

Skal han sættes i bås, så er det action-bøger.. Læste et interview med ham, hvor ham sagde at hvis der skal vælges mellem en personkarakteristik og handling (action), så røg personkarakteristikken ud til højre. Så det skal man selvfølgelig kunne lide.
I stilart ligger han nok lidt op af Michael Crichton (dog er MC's bøger meget bedre researchet) der også er hans idol.

Den bog jeg vil anbefale at starte med, er nok enten Ice Station (starten på Schofield trilogien - http://www.bogpriser.dk/work-8877714-ice-station/?pid=166320460) eller Contest. Contest er så vidt jeg ved ikke kommet på dansk, men det er hans første bog og er super fed, halvvejs sci-fi agtig :)
Uden at afsløre for meget, handler Ice Station om et spektakulært fund og en militær elite enhed bliver sendt afsted for at beskytte fundet.

God læsning :)

_________________
Where are you, you spongy, yellow, delicious bastards?


Top
   
Indlæg: ons okt 27, 2010 10:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2010 11:20
Indlæg: 239
Hey alle!

Jeg er ved at gå til af nysgerrighed, så nu bliver jeg nødt til at poste som den første, i min egen tråd :oops:

Er der nogen der har læst noget Matthew Reilly? :)
Hvad synes du? Kan det anbefales, manglede der noget, er det (u)opfindsomt..?

Spændt på at høre lidt andre syn på hans bøger.. :)

_________________
Where are you, you spongy, yellow, delicious bastards?


Top
   
Indlæg: ons okt 27, 2010 13:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2004 10:42
Indlæg: 1486
Hvis han i stilen minder om Michael Crichton, så skal jeg vist prøve at læse lidt af ham Matthew Reilly; Har dog aldrig hørt om ham, men det kan jeg jo så komme til :)


Top
   
Indlæg: ons okt 27, 2010 14:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2010 11:20
Indlæg: 239
Han kan som sagt varmt anbefales :)

Synes Crichtons bøger er mere detaljerede og måske lidt mere spænding i. Matthew Reilly har mere tempo, og beskriver ikke på samme detaljerede måde.

Jeg synes også Crichton skriver helt fænomenalt! Eks. hans bog "Prey" er spændende og god "action" i, men den er utrolig detaljeret omkring nano teknologi, distribueret intelligens osv. (lyder kedeligt men vanvittig spændende - det bliver selvfølgelig ikke beskrevet på en tør måde, men meget spændende..og der bliver sikkert "bøjet" lidt fakta :) ).

_________________
Where are you, you spongy, yellow, delicious bastards?


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team