DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 15:51

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 486 indlæg ]  Gå til side Foregående 125 26 27 28 2933 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man aug 09, 2010 6:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
Jeg er nok en af dem der altid går efter en god deal når jeg ser muligheden for en... jeg ønsker ikke at give meget mere end 15kr for en brugt dvd, givet det ikke er en ltd eller OOP... og kan jeg ikke få dem til den pris går jeg da pænt videre... at der er nogen der bitcher over det, kan sådan set ikke komme bag på mig, fordi der er desværre en større og større mængde af sure gamle mænd herinde...

Men nu er jeg jo også vendelbo, og heroppe betaler vi aldrig fuld pris for meget... faktisk hedder det, at man er blevet snydt hvis ikke man har fået slået en god del af prisen... derfor sætte jeg også altid mine brugt priser over hvad jeg mindst vil sælge dem for...

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
Indlæg: man aug 09, 2010 21:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
michmach skrev:
Kip James skrev:
Derudover - folie eller ej på en spritny udgivelse, den er stadig brugt, og der følger sgu ikke samme garantier med som ved køb af en ny - derfor må en sælger sgu da også regne med et vist tab....eller er det mig der er en kræmmer-jyde af værste skuffe ?

Naturligvis, men mange købere herinde mener at 100 kroner af prisen for en BD, der er set en enkelt gang er rimeligt. Det er jo helt latterligt - og man skal være jydekræmmer for at synes det er fair.

@Schøn
Du køber 22 film og vil have dem billigere end 15 kroner pr stk? Hvorfor ikke bede sælger om at binde penge efter filmene nu hvor du er i gang.

@alle andre
Accepter nu en gang for alle, at prissætninger står sælger frit for - ligesom ingen af jer er tvunget til at købe filmene, hvis i synes de er for dyre. Alt det andet flæberi er simpelthen tåkrummende pinligt for alle involverede.


Tænk, jeg synes det er tåkrummende pinligt at få respons fra nogle af de sælgere der bliver fornærmede over at man ikke vil betale labgt over ny-pris for deres brugte guldhorn. Men ak, det er jo nok mig der som den der finder det urimeligt der flæber. Det er jo ganske modent at man så skriver "at så beholder jeg den bare selv, og ser den" som fornærmet-barn svar på at jeg ikke vil betale 100kr for en brugt dvd. Jeg ventede bare på et æv-bæv-bussemand... well, jeg skal nok stoppe det andre tolker som flæberi...


Att. King Hans: Hvem er de sure gamle mænd du refererer til ? Er det os med markante holdninger om nogle ting ? ;)


Top
   
Indlæg: tirs aug 10, 2010 2:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2004 10:42
Indlæg: 1486
michmach skrev:
@alle andre
Accepter nu en gang for alle, at prissætninger står sælger frit for - ligesom ingen af jer er tvunget til at købe filmene, hvis i synes de er for dyre. Alt det andet flæberi er simpelthen tåkrummende pinligt for alle involverede.


Præcist.


Top
   
Indlæg: tirs aug 10, 2010 2:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn sep 27, 2009 20:50
Indlæg: 754
Geografisk sted: 2800 Kgs. Lyngby
Jeg vil lige bidrage med lidt erfaring.

Jeg har tidligere været moderator på et forum hvor medlemmer blev ved med at blande sig i om andres priser var "retfærdige". Det hele endte ud med at alle legede politifolk og at der aldrig blev solgt noget som helst.

Det var en skidt udvikling, og jeg havde enormt stor glæde af det frie marked man fandt herinde i stedet for.


Top
   
Indlæg: tirs aug 10, 2010 19:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Ulle skrev:
Jeg vil lige bidrage med lidt erfaring.

Jeg har tidligere været moderator på et forum hvor medlemmer blev ved med at blande sig i om andres priser var "retfærdige". Det hele endte ud med at alle legede politifolk og at der aldrig blev solgt noget som helst.

Det var en skidt udvikling, og jeg havde enormt stor glæde af det frie marked man fandt herinde i stedet for.


Igen - bevares, hvis folk ønsker at det frie marked betyder at man betaler overpriser for en brugt vare, der tilmed kan fåes til langt under halvdelen fra ny, så værsgod. Men der har da været et par sælgere der ikke forstod hvorfor folk ikke købte noget af dem, og når de så fik forklaret at priserne måske var lige i overkanten så var det fandme også galt :roll:

Men jeg skal nok lade være med at blande mig mere i de latterlige brugtpriser. Folk på amazon handler med priser efter min tegnebog, så markedspladsen her er jeg nok alligevel færdig med at koncentrere mig om - kritik er jo tydeligvis ikke velkomment.


Top
   
Indlæg: tirs aug 10, 2010 19:36 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Kip James skrev:
Igen - bevares, hvis folk ønsker at det frie marked betyder at man betaler overpriser for en brugt vare, der tilmed kan fåes til langt under halvdelen fra ny, så værsgod. Men der har da været et par sælgere der ikke forstod hvorfor folk ikke købte noget af dem, og når de så fik forklaret at priserne måske var lige i overkanten så var det fandme også galt :roll:

Men jeg skal nok lade være med at blande mig mere i de latterlige brugtpriser. Folk på amazon handler med priser efter min tegnebog, så markedspladsen her er jeg nok alligevel færdig med at koncentrere mig om - kritik er jo tydeligvis ikke velkomment.

Det er jo ikke prisen som sådan det handler om. Det handler om at lade sælgere fastsætte deres priser uden tuderi fra købere, der vil have tingene foræret. Hvis sælger ikke får varen solgt, så skal han nok opdage at det var for dyrt. Det behøver vi ikke nogen selvretfærdige pris-politifolk til at underholde os med. En mands overpris kan være en anden mands rimelige pris. Sådan er det frie økonomiske marked i den vestlige verden, så hvorfor skulle det ikke fungere på dahf?`Det er almindelig respekt over for andre mennesker, der må komme i første række. Ellers så overlever sælgere nok, at nogle vælger at købe andetsteds. Det er trods alt bare film - og hverken liv eller død.

Det er bare ikke nemt, når du vælger at bruge enkelte uheldige oplevelser med enkelte personer til at danne præcedens for at alle sælgere er nogle griske svin, som vil score mønten på deres videresalg af brugte film. Måske du og andre prisryttere bare må acceptere at nogle handler er gode og nogle er knap så gode. Så kan man jo selv bestemme hvor man vil købe hvad.


Top
   
Indlæg: tirs aug 10, 2010 19:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Sjovt nok kommer det meste af tuderiet jeg har hørt fra sælgerne.... jeg nøjes med at undre mig over at argumenter som "den er mere værd for mig" er brugbare i fuld alvor, når enhver idiot kan se hvad prisniveauet er.

Men jeg vil da prøve at bruge det næste gang jeg skal have solgt min bil.... "70.000kr siger du...nej, jeg vil have mindst 250.000kr - den er altså bare meget mere værd for mig...hvad siger du, kan en ny bil af samme slags fåes til 220.0000kr ? Nå, men så beholder jeg den altså bare selv..."


Top
   
Indlæg: tirs aug 10, 2010 20:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 05, 2009 3:22
Indlæg: 573
Geografisk sted: Herning
Her må jeg så give Kip James ret i at brugtpriserne på Amazon (nu bruger jeg selv hovedsageligt det engelske Amazon) er ikke bare billigere end her generelt - de er oftest langt billigere. Derfor køber jeg efterhånden også mest der.
Men jeg har absolut også flere gange budt på noget her på dahf, hvor sælger ville have mere for det brugt end man kan få det til fra nyt på Amazon, og så ryger idéen med at købe brugt jo.

Som jeg nævnte i mit tidligere indlæg, så er det da helt 100% sælgers egen beslutning hvad han/hun vil have for sin vare. Det er da klart, og det tror jeg altså ikke der er nogle her på dahf der vil modsige mig i. Det står folk helt frit for, men det ændrer ikke på at jeg personligt (og muligvis også andre herinde) kan undre mig over hvorfor de bevidst vil tage mere for en brugt vare end en ny koster. Og det syntes jeg er i orden at spørge sælger om, eller hentyde til hvad varen koster andre steder.

Har netop selv budt på en brugt vare herinde i dag, og sælger ville have mere end jeg bød, hvilket jo er fair nok.
Så er det godt vi har Amazon hvor jeg bagefter fandt ud af at jeg kan få den endnu billigere - og så fra ny. :thumb:

_________________
DAHF-rating: Billede


Top
   
Indlæg: tirs aug 10, 2010 20:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 12:16
Indlæg: 2795
Geografisk sted: Fredericia
Kip James skrev:
Sjovt nok kommer det meste af tuderiet jeg har hørt fra sælgerne.... jeg nøjes med at undre mig over at argumenter som "den er mere værd for mig" er brugbare i fuld alvor, når enhver idiot kan se hvad prisniveauet er.

Sjovt nok var det dig der gravede denne tråd frem med et udfald af rang mod sælgere. Et udfald der gav udtryk for at du på ingen måde "nøjes med" undren. :roll: :loco:

Personligt gider jeg ikke engang forsøge at sælge mine film. Så hellere beholde dem end at få 10-15 kr. pr. stk.

_________________
Min side med film- og serieskriblerier


Top
   
Indlæg: tirs aug 10, 2010 20:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Tak Claus.... My point exactly 8)

Og så sagt lidt mindre sarkastisk end mig, så har vi holdningen i to versioner, til brug efter humør ;)


Top
   
Indlæg: tirs aug 10, 2010 20:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 05, 2009 3:22
Indlæg: 573
Geografisk sted: Herning
Kip James skrev:
Sjovt nok kommer det meste af tuderiet jeg har hørt fra sælgerne.... jeg nøjes med at undre mig over at argumenter som "den er mere værd for mig" er brugbare i fuld alvor, når enhver idiot kan se hvad prisniveauet er.

Men jeg vil da prøve at bruge det næste gang jeg skal have solgt min bil.... "70.000kr siger du...nej, jeg vil have mindst 250.000kr - den er altså bare meget mere værd for mig...hvad siger du, kan en ny bil af samme slags fåes til 220.0000kr ? Nå, men så beholder jeg den altså bare selv..."


Jeg tænkte faktisk for lidt siden også netop på sammenligningen med at sælge en brugt bil he he...
Det ville ikke være mange brugtvogns forhandlere tilbage hvis de tog nyprisen for en brugt bil. ;)

_________________
DAHF-rating: Billede


Top
   
Indlæg: tirs aug 10, 2010 20:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
LarsP skrev:
Kip James skrev:
Sjovt nok kommer det meste af tuderiet jeg har hørt fra sælgerne.... jeg nøjes med at undre mig over at argumenter som "den er mere værd for mig" er brugbare i fuld alvor, når enhver idiot kan se hvad prisniveauet er.

Sjovt nok var det dig der gravede denne tråd frem med et udfald af rang mod sælgere. Et udfald der gav udtryk for at du på ingen måde "nøjes med" undren. :roll: :loco:

Personligt gider jeg ikke engang forsøge at sælge mine film. Så hellere beholde dem end at få 10-15 kr. pr. stk.


Jamen jeg personligt gider heller ikke sælge mine standard dvd film mere, for jeg ved også at de ikke er mere værd. Og jeg kunne da ikke drømme om at forlange f.eks 40kr plus porto for The Truman Show når jeg ved den kan købes for 25kr fra ny i TP (blot et tænkt eksempel, men et der falder godt i hak med mine erfaringer herinde)


Top
   
Indlæg: tirs aug 10, 2010 20:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Claus Reinhold skrev:
Kip James skrev:
Sjovt nok kommer det meste af tuderiet jeg har hørt fra sælgerne.... jeg nøjes med at undre mig over at argumenter som "den er mere værd for mig" er brugbare i fuld alvor, når enhver idiot kan se hvad prisniveauet er.

Men jeg vil da prøve at bruge det næste gang jeg skal have solgt min bil.... "70.000kr siger du...nej, jeg vil have mindst 250.000kr - den er altså bare meget mere værd for mig...hvad siger du, kan en ny bil af samme slags fåes til 220.0000kr ? Nå, men så beholder jeg den altså bare selv..."


Jeg tænkte faktisk for lidt siden også netop på sammenligningen med at sælge en brugt bil he he...
Det ville ikke være mange brugtvogns forhandlere tilbage hvis de tog nyprisen for en brugt bil. ;)


Nej vel.... og du slipper nok bedre af med at skrive det end jeg gør. Mit navn som afsender har det med at virke som en rød klud på nogle, uanset hvad indholdet så er ;)


Top
   
Indlæg: tirs aug 10, 2010 20:23 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Inden Kip igen går i selvsving, så synes jeg det er meget forlangt at sælgere skal kende nypriserne i samtlige butikker eller partout skal konkurrere med Amazon Marketplace. Det er et lille hyggeforum, hvor folk sælger sine film. Er de for dyre, så lader man vel bare være med at købe. Jeg kan slet ikke se sammenhængen mellem film til 20-40 kroner og prisen på en bil, men det er nok bare mig, der sover lige godt af om min DVD har kostet 15 eller 25 kroner pr stk. Omvendt vil jeg så spørge Claus R og Kipper om i farer ind til alle bilforhandlere og brokker jer over prisen, hvis i har set bilen billigere i Tyskland eller England? For så ønsker jeg jer da held og lykke med det projekt. Jeg synes også at nogle sælgere tager overpriser, men jeg konstaterer også at dahf ikke er Amazon Marketplace i hverken størrelse eller niveau. Det er en forskel, som ikke bør være svær at forstå, så derfor bør det heller ikke være svært at springe dyre sælgere over her på dahf.


Top
   
Indlæg: tirs aug 10, 2010 20:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2004 10:42
Indlæg: 1486
Amazon marketplace sælgerne, er jo alligevel typisk butikker, som har mange eksemplarer på lager, af den vare de sælger; De har selvfølgelig fået deres varer svinebilligt, og kan derfor sælge dem svinebilligt.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 486 indlæg ]  Gå til side Foregående 125 26 27 28 2933 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team