DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 18:03

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 94 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 7 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons jul 22, 2009 23:17 
Offline

Tilmeldt: lør dec 07, 2002 2:01
Indlæg: 237
Hej :D
Også 2 sal serfantastisk ud :clap: , sikke en orden (ingen små børn, med fedttede fingere). og igen det giver et løft når ledningerne er skjuldt, er bio 1 sal lige under 2 sal, bare af nysgerihed?


Top
   
Indlæg: tors jul 23, 2009 21:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 25, 2009 14:51
Indlæg: 42
Geografisk sted: Midtjylland
Jacob P skrev:
Hej :D
Også 2 sal serfantastisk ud :clap: , sikke en orden (ingen små børn, med fedttede fingere). og igen det giver et løft når ledningerne er skjuldt, er bio 1 sal lige under 2 sal, bare af nysgerihed?


Hej Jacob
Jep lige præcist, sal 2 ligger lige ovenpå sal 1. Pga. lydisoleringen imellem rummene, generer det ikke nogen at der kører larmende ting i hver rum samtidigt. Pænt rart når fruen hellere vil se en pigefilm fremfor en gyser eller sci-fi film. :-) Godtnok kan man til tider mærke de helt lave frekvenser i stuegulvet når subben nedenunder arbejder hårdt, men er ikke rigtig til gene, mere til Richter-skalaen alene. ;)

Og tak for de pæne ord, og nej, ingen små fettede fingre i huset endnu, men varer nok ikke ved. Du ved med damer/piger og små børn...


Top
   
Indlæg: fre jul 24, 2009 12:40 
Offline

Tilmeldt: lør dec 07, 2002 2:01
Indlæg: 237
Jeg er lidt nysgerig efter at høre dig beskrive lydforskellen mellem de 2 rum. For du har vel haft den samme dvd, i afspilleren i begge rum. :D


Top
   
Indlæg: fre jul 24, 2009 15:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 25, 2009 14:51
Indlæg: 42
Geografisk sted: Midtjylland
Jacob P skrev:
Jeg er lidt nysgerig efter at høre dig beskrive lydforskellen mellem de 2 rum. For du har vel haft den samme dvd, i afspilleren i begge rum. :D


Jo præcist - den samme skive er blevet sammenlignet i de to rum og forskellen er pænt stor. Begge rum har for så vidt sine egne charmer lydmæssigt. Lyden oppe i stuen/sal 2 er præget af murstensvæggene sammen med trægulvet. Selvom der bla. er gode sofaer til at absorbere lyden, er der stadig ekko fra rummet og ind til den åbne spisestue som er åbnet videre ind til køkkenet. Men der er heller ikke for meget ekko, mere en løftende effekt på klangen synes jeg.

Omvendt nedenunder, sal 1, er der ingen ekko, og rumklangen må betegnes som DØD ligesom i et studie. Dette bevirker også at man skal forholde sig indenfor området af højttalerne, for ellers kan man faktisk ikke høre al lyden. Lyden er kun dér hvor højttaleren selv sender lyden hen. Væggene sender den ikke videre. Står man nu i det ene hjørne af rummet, kan f.eks. modsatte kanal eller centerkanalen virke totalt dæmpet, sammenlignet med andre af kanalerne som peger mere direkte imod én. Da man jo sidder på de pladser som naturligt er i rummet er dette super perfekt, så får man nemlig kun den lyd som var meningen i det lydstudie filmen/musikken blev optaget. Ingen ekstra klang, kun den som skaberen af lyden havde tiltænkt værket/filmen.

Så jeg er faktisk glad for begge rumenes klang og muligheder. Begge anlægenes sammensætninger fungerer til UG og jeg kan kun anbefale sammensætningen af Pod-speakers og den runde sub. Det anlæg kan tilfredsstille de flestes krav til surround og kvalitets HIFI-lyd, selv ved meget høje niveauer.


Top
   
Indlæg: tirs feb 09, 2010 12:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 25, 2009 14:51
Indlæg: 42
Geografisk sted: Midtjylland
Hej allesammen

Nu synes jeg at det var på tide med nogle nye billeder af min bio, og opdaterede tekniske specifikationer på side 1/forsiden.
Billeder af dagligstuen er også med nu nederst på siden, hvor jeg også har lidt hifi-gear. ;-)

Smid gerne en kommentar hvis I har sådan en, spørgsmål er selvfølgelig altid velkomne.

Venlig hilsen
Christian


Top
   
Indlæg: ons feb 17, 2010 18:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 24, 2008 20:51
Indlæg: 845
Geografisk sted: København
Det er og bliver min favorit hjemmebio her på DAHF :thumb:


Top
   
Indlæg: ons feb 17, 2010 18:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
ceejay skrev:
Hej allesammen

Nu synes jeg at det var på tide med nogle nye billeder af min bio, og opdaterede tekniske specifikationer på side 1/forsiden.
Billeder af dagligstuen er også med nu nederst på siden, hvor jeg også har lidt hifi-gear. ;-)

Smid gerne en kommentar hvis I har sådan en, spørgsmål er selvfølgelig altid velkomne.

Venlig hilsen
Christian


Jeg er stadig dybt, dybt imponeret over hvad du har fået strikket sammen... Som jeg også har skrevet tidligere i tråden... Det er noget nær min drøm, når konen og jeg engang flytter i hus, at få sådan en hjemmebio som din... Sammen med et DJ rum.. :lightsabre:

Fantastisk hjemmebio, og som Lasse skriver, velsagtens den flotteste der endnu er vist på DAHF. :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors feb 18, 2010 0:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 25, 2009 14:51
Indlæg: 42
Geografisk sted: Midtjylland
KCLasse skrev:
Det er og bliver min favorit hjemmebio her på DAHF :thumb:

DeathPosture skrev:
Fantastisk hjemmebio, og som Lasse skriver, velsagtens den flotteste der endnu er vist på DAHF. :thumb:


Tak for al jeres ros til min bif! ;) Det er fedt at I også er vilde med det mit projekt er blevet til. Jeg synes nu også at jeg har set andre flotte biografer her på siden, men måske man en gang skulle holde en filmaften for de hardcore filmfans her på siden....?? :D

/Christian


Top
   
Indlæg: fre mar 05, 2010 23:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors aug 09, 2007 21:26
Indlæg: 155
Er dybt imponeret. Det er virkelig et fantastisk stykke arbejde du har lagt i den hjemme-bio

Et fantastisk rum som en ung knægt som mig en dag drømmer om at kunne lave. :thumb:

_________________
Good or Evil? You decide

When you do things right people won't be sure you've done anything at all


Top
   
Indlæg: tors mar 18, 2010 21:07 
Offline

Tilmeldt: tors mar 18, 2010 20:54
Indlæg: 1
Kan kun sige du er min helt :thumb:


Top
   
Indlæg: tirs mar 23, 2010 14:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Nu køber jeg fanme et hus med en kæmpe kælder! Det er satme svært at få plads til alt det gear i en lejlighed ;)

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: tirs mar 23, 2010 15:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 25, 2009 14:51
Indlæg: 42
Geografisk sted: Midtjylland
rammy skrev:
Nu køber jeg fanme et hus med en kæmpe kælder! Det er satme svært at få plads til alt det gear i en lejlighed ;)


Takker for al jeres ros. ;-) Ja det er genialt med en kælder eller en underetage til den her slags. Lyden er altid lettere at isolere fra resten af huset, når alt ikke foregår i et-plan. Jeg er også glad for at jeg ikke bor i lejlighed, min underbo ville slå mig ihjel...!


Top
   
Indlæg: ons sep 15, 2010 14:59 
Offline

Tilmeldt: tors maj 07, 2009 9:51
Indlæg: 3
Sørg lige for at jeg står øverst på din liste over folk du skal kontakte, hvis du en dag laver demo for DAHF-medlemmer.. :-)

Super nice bio... Har vist skrevet det før... :thumb:


Top
   
Indlæg: fre okt 29, 2010 8:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 25, 2009 14:51
Indlæg: 42
Geografisk sted: Midtjylland
Update 28. oktober 2010: Jeg har udskiftet min Denon AVR-4310 med Onkyo's nye TX-NR 5008 receiver. Denne er THX Ultra 2 godkendt, dermed har den power til at spille op til 85m2 til reference volumen. Dette gør at den næsten har uudtømmelige muskler, og i et så lyddødt rum skal der også ekstra energi til at spille det ordentligt op.

Jeg er vildt imponeret over denne upgrade, den har givet mig meget mere for pengene end jeg havde forventet. De ekstra optimeringer og features som en THX-godkendt receiver giver, er noget man ikke kan undvære når man først har oplevet dem. Så aldrig mere en receiver uden THX! ;-)

Faktisk vil jeg gå så langt som til at sige, at jeg aldrig havde hørt surround før jeg fik installeret denne receiver. Det ekstra lag af rumoptimering er det hele værd. At den så også har de bedste Burr-Brown DACs man kan få, en kæmpe ringkerne strømforsyning og vejer 9 kg mere end den gamle, gør den bare endnu bedre!

/Christian


Top
   
Indlæg: fre apr 08, 2011 20:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 25, 2009 14:51
Indlæg: 42
Geografisk sted: Midtjylland
Så er ombygningen til CeeTee Cinema 2.0 gået i gang.

Der bliver bl.a. opgraderet fra 7.1 til 9.1 med front height højttalere. Sidehøjttalerne bliver udskiftet med 2 stk. dipol højttalere. Der ud over bliver der monteret 7 stk. indbygningsspots istedet for den halogenlampe der tidligere gav det ekstra rumlys til bl.a. filmhylderne mv. Endvidere bliver HDMI-kablet til projektoren opgraderet til et Real Cable Master infinity HDMI 1.4 kabel i et nyt tomrør på 40mm til fremtidssikring.
Baghøjttalerne bliver rykke så de nu overholder THX's foreskrifter, så nu skulle oplevelsen af bagkanalerne blive endnu mere perfekt!

Her er nogle billeder af ombygningen som den er skredet frem de sidste par dage:

Billede

Billede

Billede

Billede

Tomrøret til fremtidige kablinger:
Billede

Gildesalen taget i brug til al hardwaren under ombygningen:
Billede

De nye sidehøjttalere, B&W DS3:
Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 94 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 7 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team