DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 8:55

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man jan 18, 2010 15:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
FREE SHIPPING

Billede


Top
   
Indlæg: tirs jan 19, 2010 18:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre mar 05, 2004 11:57
Indlæg: 3018
Geografisk sted: Nordjylland
hitchcock.dk skrev:
FREE SHIPPING

Super, det har jeg lige gjort brug af. :thumb:

Fik bestilt den skæve New Zealandske komedie Eagle vs. Shark på Blu-ray til en danish "Dog". Jeg har ikke voldsomt meget forhåndskendskab til filmen, men jeg ku' umuligt stå for traileren. Specielt den afsluttende misforståelse i telefonboksen fik det helt store smil frem på læberne. :thumb:

Billede


Ligeledes på BD, til en lidt højere pris overvejede jeg den nyopdagede australske klassiker Wake in Fright (aka Outback) fra 1971, som mere eller mindre har været forduftet fra offentlig skue i årtier. Donald Pleasense i trøstesløs australsk art cinema thriller instrueret af Ted Kotcheff (ham med First Blood) lyder ret fristende, men jeg er bange for at jeg på mine ældre dage måske er blevet for sart til de modbydelige explicitte kænguru-slagtninger, som filmen skulle indeholde.
Jeg regner med at springe over, men måske kunne den være interessant for andre med en stærkere mave end min? ;)

Læs mere om Wake in Fright her samt en pænt positiv anmeldelse af Blu-rayen, hvor filmen ligefrem bliver udråbt til et mesterværk.


Top
   
Indlæg: tirs jan 19, 2010 18:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6364
Geografisk sted: Kattegat
Har jer der har handlet hos Chaos før erfaring med hvad der er bedst hvis man vil bestille mere? Hver for sig eller samlet?

Martin skriver godt nok, at de skriver 10 AUD på forsendelsen, men gælder det også hvis der er flere film i samme pakke?


Top
   
Indlæg: tirs jan 19, 2010 20:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Jeg har et par gange forsøgt at bestille flere titler i samme ordre, men de blev sendt enkeltvis alligevel (som hos Play, cd-wow osv.). Jeg kan dog ikke garantere, at det altid er sådan, da jeg kun har prøvet et par gange. Men jeg ser ingen grund til at lave samlede ordrer (ud over, at man "sparer" at checke ud så ofte), da det vel alt andet lige øger toldrisikoen - hvis og så fremt, varerene skulle blive afsendt samlet.

Intet er taget i tolden endnu af mine bestillinger.


Top
   
Indlæg: tirs jan 19, 2010 21:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Der er mange australske dvd-udgivelser, som på en eller anden måde er interessante - enten fordi de er de eneste udgivelser af de pågældende film, eller også fordi de er de eneste engelsk-venlige udgivelser, eller også bare fordi, de er de bedste udgivelser. Her er lidt blandede bolcher (dvd!) (billederne er også links til varerne):

Billede
Chabrols debutfilm - og verdens første nybølgefilm. Kun udgivet i Australien.

Billede
En klassiker med Louis de Funes (med den danske titel "Undskyld vi flygter"). Kun udsendt i Australien som engelsk-venlig dvd.

Billede
70'er ungdomsflick m. Elton John-titelsang. Om en forældreløs 14-årig (?) pige i Frankrig, som flygter ud på landet sammen med en jævnaldrende engelsk dreng og bliver gravid. Kun udgivet i Australien.

Der er meget mere, som kan være interessant: Godard, Kiarostami, Herzog, Dreyer (med eksklusivt bonusmateriale), mere Louis de Funes, Renoir, osv., men jeg har ikke tid til at fortsætte lige nu. Post gerne links til jeres indkøb, hvis I finder noget interessant.


Top
   
Indlæg: tirs jan 19, 2010 23:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6364
Geografisk sted: Kattegat
hitchcock.dk skrev:
Jeg har et par gange forsøgt at bestille flere titler i samme ordre, men de blev sendt enkeltvis alligevel (som hos Play, cd-wow osv.). Jeg kan dog ikke garantere, at det altid er sådan, da jeg kun har prøvet et par gange. Men jeg ser ingen grund til at lave samlede ordrer (ud over, at man "sparer" at checke ud så ofte), da det vel alt andet lige øger toldrisikoen - hvis og så fremt, varerene skulle blive afsendt samlet.

Intet er taget i tolden endnu af mine bestillinger.

Det lyder godt. Jeg tager chancen.

Og ja, der er nemlig en del interessant der kun er udgivet i Australien. Hvordan det kan være ved jeg ikke, men jeg har i forvejen to tidlige Robert Altman film som kun kan fåes fra Australien.

Den jeg bl.a. er ude efter her er dog Oliver Stones Persona Non Grata, som godt nok er udgivet i region 1, men kun sammen med et Oliver Stone Box set. For sig selv mener jeg kun den er udgivet i Australien, og det er den eneste jeg mangler for at gøre Stone samlingen komplet :)

Og jeg tror også jeg vil snuppe den nye australske film Van Diemen's Land med. Det burde lige kunne nåes med gratis fragt, da den udkommer her d. 20: http://chaos.com/product.asp?intProduct ... ID=3051105. Den ser vældig interesssant ud synes jeg.


Top
   
Indlæg: tirs jan 19, 2010 23:37 
Offline

Tilmeldt: man okt 20, 2008 11:00
Indlæg: 729
Hej Michael,
det ser ud til at "Persona non grata" også er udgivet på region 2 i denne boks:http://www.dvdcity.dk/?52X31X3531X37363632323

Michael W. skrev:
hitchcock.dk skrev:
Jeg har et par gange forsøgt at bestille flere titler i samme ordre, men de blev sendt enkeltvis alligevel (som hos Play, cd-wow osv.). Jeg kan dog ikke garantere, at det altid er sådan, da jeg kun har prøvet et par gange. Men jeg ser ingen grund til at lave samlede ordrer (ud over, at man "sparer" at checke ud så ofte), da det vel alt andet lige øger toldrisikoen - hvis og så fremt, varerene skulle blive afsendt samlet.

Intet er taget i tolden endnu af mine bestillinger.

Det lyder godt. Jeg tager chancen.

Og ja, der er nemlig en del interessant der kun er udgivet i Australien. Hvordan det kan være ved jeg ikke, men jeg har i forvejen to tidlige Robert Altman film som kun kan fåes fra Australien.

Den jeg bl.a. er ude efter her er dog Oliver Stones Persona Non Grata, som godt nok er udgivet i region 1, men kun sammen med et Oliver Stone Box set. For sig selv mener jeg kun den er udgivet i Australien, og det er den eneste jeg mangler for at gøre Stone samlingen komplet :)

Og jeg tror også jeg vil snuppe den nye australske film Van Diemen's Land med. Det burde lige kunne nåes med gratis fragt, da den udkommer her d. 20: http://chaos.com/product.asp?intProduct ... ID=3051105. Den ser vældig interesssant ud synes jeg.


Top
   
Indlæg: tirs jan 19, 2010 23:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6364
Geografisk sted: Kattegat
Fellini skrev:
Hej Michael,
det ser ud til at "Persona non grata" også er udgivet på region 2 i denne boks:http://www.dvdcity.dk/?52X31X3531X37363632323

Ja, det er da rigtigt. Det vidste jeg ikke. Jeg tror den er identisk med den i region 1.

Jeg har dog alle Stones andre film i forvejen, så jeg skal ikke ud og have en dyr box bare for denne dokumentarfilm :D


Top
   
Indlæg: ons jan 20, 2010 0:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 24, 2001 2:01
Indlæg: 5671
Geografisk sted: Lige her
Går man decideret efter australske film, som der desværre ikke snakkes så meget om i filmsammenhæng, så findes her et par gode liste med de bedste film fra australien.

http://ztoe.net/2006/07/best-australian-films/
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Australian_films


Ville meget gerne bestille en 10-15 titler, men de australske DVD udgaver, som oftes er de bedste versioner, er svine dyre. :(

_________________
It's nice to be important, but it's more important to be nice.


Top
   
Indlæg: ons jan 20, 2010 1:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6364
Geografisk sted: Kattegat
Jeg er vild med australsk film, og heldigvis udkommer mange australske film også i USA, England og sågar Danmark på DVD, men jeg får desværre ikke set så mange som jeg gerne ville. De nyeste er godt nok lidt for dyre hos Chaos synes jeg. Ca. 150 kr. og lidt mere. Derfor undrede det mig også, at Van Diemen's Land, som jeg har nævnt tidligere, kunne fåes for under de 100 kr. Men jeg ved ikke om det kan have noget at gøre med noget pre-order rabat. Under alle omstændigheder glæder jeg mig til at modtage den og se den.


Top
   
Indlæg: ons jan 20, 2010 10:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Steiner skrev:

Fik bestilt den skæve New Zealandske komedie Eagle vs. Shark på Blu-ray til en danish "Dog". Jeg har ikke voldsomt meget forhåndskendskab til filmen, men jeg ku' umuligt stå for traileren. Specielt den afsluttende misforståelse i telefonboksen fik det helt store smil frem på læberne. :thumb:

Billede


Lyder som en rigtig god pris for Eagle vs. Shark. Jeg anskaffede mig filmen for et stykke tid siden efter at jeg var faldet pladask for komedieserien Flight Of The Conchords der har selvsamme Jemaine Clement i hovedrollen. Kan varmt anbefales. Jeg har i øvrigt ikke fået set Eagle vs. Shark endnu, men nu skal det snart være. 8)

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre jan 22, 2010 1:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 24, 2001 2:01
Indlæg: 5671
Geografisk sted: Lige her
Denne Australske film skulle efter sigende være en perle uden lige. Indtil videre kun udgivet i Australien på DVD & Blu-ray.

Desværre ødelægger censur mærket hele coveret. :devil:

Billede

_________________
It's nice to be important, but it's more important to be nice.


Top
   
Indlæg: ons feb 17, 2010 12:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre mar 05, 2004 11:57
Indlæg: 3018
Geografisk sted: Nordjylland
Chaos.com har gratis forsendelse igen (ihvertfald på størsteparten af deres Blu-ray titler).

Jeg nappede BD udgaven af Two Hands til 108 kr. (den står til 118 kr, men som tidligere nævnt trækker Chaos den australske moms fra). Jeg kender ikke alverden til den, men set i lyset af at vi er alvorligt i underskud med australske film på BD og den iøvrigt har fået rigtigt fine anmeldelser, har jeg ikke noget imod at ta' chancen.

Mary and Max - som Gromit nævner - kan jeg iøvrigt varmt anbefale. BDen er næsten lige faldet til ca. halv pris, kvaliteten er fin & flot og selve filmen er en unik one of a kind-oplevelse. Selvom det er claymation ligger den nærmest så langt fra Walter og Trofast-universet som den overhovedet kan komme. En tankevækkende, smuk, tragisk, morsom, vedkommende og rørende historie, som man faktisk burde unde sig selv at se mindst én gang i livet....

Om ikke andet så tjek traileren ud. ;)


Gromit skrev:
Desværre ødelægger censur mærket hele coveret. :devil:

Billede

Arh, skid nu hul i det censurmærke eller invester i en sort speedmarker....det er ihvertfald uhyre synd og skam at undgå denne australske filmperle på DVD/Blu-ray ene & alene pga. coveret. ;)


Top
   
Indlæg: ons feb 17, 2010 14:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 24, 2001 2:01
Indlæg: 5671
Geografisk sted: Lige her
Rolig nu. ;) Det trods alt indholdet, der tæller... ikke indpakningen. :D

Og selvfølgelig skal den da bestilles, især nu hvor DVD´en er faldet til ca. 80.-/ 100.- eller Blu-ray´en til ca. 100.-/120.- hos mange Australske forhandlere.

Dog afsendes de først d. 1 marts. Med gratis forsendelse er det et oplagt valg, at bestille Mary and Max nu.

I øvrigt, trækker Chaos pengene med det samme eller når varen er afsendt?

_________________
It's nice to be important, but it's more important to be nice.


Top
   
Indlæg: ons feb 17, 2010 14:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Åh ja, de pokkers australske censurmærker!

Mary and Max har fået nogle ret fine anmeldelser - også herhjemme. Jens Arentzen var også helt oppe at ringe på DR2 Premiere og havde Mary and Max som ugens bedste film. Jeg er ikke så meget for genren, men ville alligevel meget gerne se den! Det ender nok med et køb...


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team