DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 4:17

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3
Forfatter besked
Indlæg: man jul 06, 2009 12:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 28, 2003 17:52
Indlæg: 4207
Geografisk sted: København
Rasmus J skrev:
Carsten O skrev:
Så er jeg halvvejs igennem The Strain. Det er da godt nok et drøn af en underholdende bog :) Jeg føler mig så godt tilpas i det her univers! :thumb:

Jeg kan se nr. 2 i serien allerede er til forudbestilling hos Amazon, men den er desværre først sat til udgivelse til næste år.

Link? Kan ikke lige se den forudbestilling.


http://www.amazon.co.uk/Devouring-Guill ... ef=ed_oe_p

Underligt nok er hardbackudgaven ikke til forudbestilling, så udgivelsesdato osv. er nok endnu meget usikker.

_________________
Min litteraturblog: http://www.eskapisten.dk


Top
   
Indlæg: man jul 06, 2009 13:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jul 31, 2008 22:00
Indlæg: 1498
Geografisk sted: Glumsø, Sjælland
ahh jeg ledet efter noget ala the strain book 2 eller sådan noget.
Den bestilling må vente til hardbook udgaven kan bestilles. Når det kommer til bøger er jeg mest til hardbooks, og betaler gerne mere for det :)

_________________
En liste over de blå
Everything Counts (In Large Amounts)


Top
   
Indlæg: ons jul 08, 2009 14:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 28, 2003 17:52
Indlæg: 4207
Geografisk sted: København
Så er jeg færdig. Hold da kæft den var god! :D

_________________
Min litteraturblog: http://www.eskapisten.dk


Top
   
Indlæg: ons jul 08, 2009 20:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Carsten O skrev:
Så er jeg færdig. Hold da kæft den var god! :D


Ja, ikke? The Strains univers er vildt medrivende. Dunkelt, dystert og fyldt med monstre i alle hjørner. Hvem end Chuck Hogan er, så har han og Guillermo del Toro virkelig formået at skabe en verden, som er spændende fra først til sidst. Faktisk vidste jeg ikke med det samme, at der var tale om vampyrer, da jeg egentlig kun læste noget om det med det forladte fly, men The Strain er gennemført god underholdning.

Dels er der det element, at der er mange forskellige hovedkarakterer i historien, hvilket giver et dejligt sceneskifte hele vejen igennem, og samtidigt er der også små afsnit med bifigurer, hvilket også giver hele historien en fantastisk, dejlig, nærmest film-agtig fremgangsmåde. Mon den gode Guillermo har tænkt i eventuel senere filmatisering? Jeg ved det ikke, men det er en meget, meget spændende historie, og jeg kan allerede ikke vente på næste afsnit. Som bonus vil jeg sige, at Ron Perlmans dommedagsstemme i forbindelse med audibles audiobook lige giver The Strain et ekstra touch. Helt klart en bog, der bare bør læses - eller høres.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors jan 07, 2010 0:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 28, 2003 17:52
Indlæg: 4207
Geografisk sted: København
Rasmus J skrev:
Den lyder da utrolig fed, nu ved jeg godt folk siger bøger er bedst på original sproget men nogen der ved om den bliver oversat til dansk?


Det gør den nu. Forlaget hr. Ferdinand, som også udgiver Dan Brown i Danmark, udgiver The Strain d. 17. marts. Den har fået titlen "Blod" på dansk.

Billede

Jeg kan igen kun varmt anbefale den her bog. Den er altså bare drønunderholende.

EDIT: Jeg kan så lige tilføje at nr. 2 i trilogien kommer til at hedde "THE FALL", og den har en foreløbig udgivelsesdato der hedder 21. september 2010 i USA.

_________________
Min litteraturblog: http://www.eskapisten.dk


Top
   
Indlæg: tors jan 07, 2010 12:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Ja, enig.

The Strain er en velskrevet historie. For mig at se kunne den sagtens være blevet lavet som film - så velskabt er den i sit indtryk. En underholdende, medrivende og velfortalt historie - og jeg glæder mig allerede til anden del i serien. Det er ret fedt, at den også udgives på dansk.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team