DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre maj 10, 2024 21:17

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 138 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 510 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man jul 07, 2003 14:58 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
Hjælp mig med at designe DAHF's nye logo.

Der er 5 valgfrie DVD film fra DVD PUSHEREN til den, der designer det endelig logo.

Send dit/dine forslag til mig på <a href="mailto:uhk@dahf.dk">uhk@dahf.dk</a>

Der er deadline torsdag d. 31. juli kl. 23.59, men da indsendte løsningsforslag bliver smidt op her i tråden løbende med "brugernavns" nævnelse, så kan der være en fordel i at indsende forslag allerede nu. Vi skal nemlig allesammen være med til at udvælge det bedste logo og jo længere tid, vi har til at kigge på de forskellige forslag jo større er chancen for at lige netop dit logo vinder. Det tager jo tid at vænne sig til et nyt look [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Logoet skal være på hvid (eller gennemsigtig) baggrund. Farvevalg (og antallet af farver) er helt op til dig. Du behøver ikke tage hensyn til DAHF's nuværende farver - heller ikke den "DAHF-blå" [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Du må indsende så mange forslag, du har lyst til. Du må også gerne løbende rette i dine indsendte forslag - f.eks. efter feedback fra andre brugere.

Selvom vi allesammen skal være med til at vælge det nye logo, så har jeg alligevel det sidste ord, så jeg har samlet en række loger, som jeg synes har en "stil", som vil passe godt til DAHF. Dem kan du bruge som inspiration. Jeg er i høj grad til det enkelte og letgenkendelige.

Logoerne er i tilfældig rækkefølge:

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

God Fornøjelse!

[ 07-07-2003: Indlæg rettet af: Ulrik Horsted-Kristensen ]</p>


Top
   
Indlæg: man jul 07, 2003 16:17 
Offline

Tilmeldt: tirs jan 15, 2002 2:01
Indlæg: 1297
Geografisk sted: Den Jyske Vestkyst
God idé med en sådan konkurrence, der må jo lidt fornyelse til af og til. Vil straks kaste mig over tegneprogrammerne....og forsøge at være lidt kreative.


Top
   
Indlæg: man jul 07, 2003 17:04 
Offline

Tilmeldt: søn aug 26, 2001 1:01
Indlæg: 351
Geografisk sted: Aalborg
Fedt nok ...må hellere få gang i kreativiteten [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
   
Indlæg: man jul 07, 2003 18:25 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
Så er der kommet hele 2 forslag fra Runge.

Billede

Billede

Jeg kan især godt lide forslag 2, som ser rigtig god ud. Den orange farve har stil, synes jeg. Skrifttypen i forslag 1 kan jeg også godt lide.

Hvad siger I?


Top
   
Indlæg: man jul 07, 2003 20:10 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
...et forslag fra MA.

Billede

Lidt THX-logo inspireret. Ser meget fedt ud [img]images/smiles/converted/thumb.gif[/img] Har selv rodet med et lignende på et tidspunkt, men kunne ikke finde ud af at lave en overbevisende "kromoverflade".


Top
   
Indlæg: man jul 07, 2003 20:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6366
Geografisk sted: Kattegat
Jeg kan utrolig godt lide Runges forslag nr. 1 Det ser virkelig flot ud med grå/sort og lidt rødt synes jeg.

Men hvad er det for en kartoffel der ligger nedenunder? [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
   
Indlæg: man jul 07, 2003 20:37 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
...et forslag fra zoidberg.

Billede

Et rigtig fedt logo - lige min stil [img]images/smiles/converted/thumb.gif[/img]


Top
   
Indlæg: man jul 07, 2003 21:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Ulrik Horsted-Kristensen:
<strong>...et forslag fra MA.


.</strong><hr></blockquote>

ja det er altså ikke mig som er MA

[img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

mvh

MA


Top
   
Indlæg: man jul 07, 2003 21:25 
Offline

Tilmeldt: ons jan 08, 2003 2:01
Indlæg: 169
Geografisk sted: København V, Danmark
Næ. Det er mig... [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
   
Indlæg: man jul 07, 2003 21:29 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Morbid Angel:
<strong>

ja det er altså ikke mig som er MA

[img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

mvh

MA</strong><hr></blockquote>

Nej, det er dig, der er Morbid Angel [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Så fik vi lige det på plads [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
   
Indlæg: man jul 07, 2003 21:30 
Offline

Tilmeldt: ons jan 08, 2003 2:01
Indlæg: 169
Geografisk sted: København V, Danmark
Nåh ja, lidt personlighedsspaltning er vel aldrig helt skidt! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
   
Indlæg: man jul 07, 2003 22:13 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
...her er Frittes første forslag [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Billede

Der er jo tydelige spor tilbage til mit gamle logo...I like that [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
   
Indlæg: tirs jul 08, 2003 0:40 
Offline

Tilmeldt: søn aug 26, 2001 1:01
Indlæg: 351
Geografisk sted: Aalborg
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Michael W:
<strong>Jeg kan utrolig godt lide Runges forslag nr. 1 Det ser virkelig flot ud med grå/sort og lidt rødt synes jeg.

Men hvad er det for en kartoffel der ligger nedenunder? [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] </strong><hr></blockquote>

Hehe den kartoffel som du hentyder til var et mindre vellykket forsøg på at lave en fjernbetjening. Er ikke selv lige tilfreds med den del, men det skulle prøves [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

(hint: det røde punktum er ligesom standby dioden på hvilket som helst elektronisk apparat, eller det var hvert fald min tanke)


Top
   
Indlæg: tirs jul 08, 2003 10:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
Jeg synes at det her er mægtig spændende! Jeg har slet ikke tilstrækkelig grafisk snilde til at kaste mig ud i noget, der bare tilnærmelsesvis kunne konkurrere med de forslag, der allerede er kommet frem.

Men en ting, som jeg tænkte på, er: Hvis nu dahf.dk skifter logo, hvad så med resten af siden? Skal baggrundsfarve og generel "look" ikke afspejle logoets udseende? Her tænker jeg eksempelvis på at både Runge og Ziodberg i deres flotte oplæg har brugt en moderne orange farve, og den passer bare ikke ret godt med den Madam-blå-farve, der er baggrund i dag. Så skulle baggrunden måske mere gå over i en grålig tone for at tækkes den orange?

Men det er bare en tanke, som Ulrik sikkert også har haft [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Jeg må dog indrømme, at jeg er spændt på de kommende forslag (hvis der kommer flere), og ikke mindst på, hvad UHK udvælger! Og en fantastisk flot præmie i øvrigt! Måske man skulle finde en grafisk begavelse at "samarbejde" med [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
   
Indlæg: tirs jul 08, 2003 11:59 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Claus Ottosen:
<strong>Men en ting, som jeg tænkte på, er: Hvis nu dahf.dk skifter logo, hvad så med resten af siden? Skal baggrundsfarve og generel "look" ikke afspejle logoets udseende? Her tænker jeg eksempelvis på at både Runge og Ziodberg i deres flotte oplæg har brugt en moderne orange farve, og den passer bare ikke ret godt med den Madam-blå-farve, der er baggrund i dag. Så skulle baggrunden måske mere gå over i en grålig tone for at tækkes den orange?

Men det er bare en tanke, som Ulrik sikkert også har haft [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]
</strong><hr></blockquote>

Ja, gu' fanden har jeg det [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] Der står jo i de officielle logokonkurrence-regler, at man ikke behøver tage hensyn til DAHF's nuværende farver...og det er simpelt hen fordi, at jeg påtænker at ændre en del på udseendet hvad angår farvevalg. Det nye logo vil derfor måske have afgørende indflydelse på de nye farver. Ændringen er dog ikke nært forestående, men den kommer på et tidspunkt.

...og så er den blå farve altså DAHF-blå ikke Madam Blå-blå [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Der er i øvrigt kommet flere lækre forslag her i løbet af formiddagen, men da jeg sidder her på mit arbejde og arbejder hårdt [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] så bliver de først smidt op senere i dag, når jeg kommer hjem.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 138 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 510 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team