DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors apr 18, 2024 6:50

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 196 indlæg ]  Gå til side Foregående 19 10 11 12 13 14 Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn aug 31, 2008 23:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 09, 2002 1:01
Indlæg: 2410
Geografisk sted: Dario's Joint (Frederiksberg)
Den dvd, du linker til, er den billig genudgivelse fra E-M-S. Den har det samme gode transfer som Hände Wegs dvd, men til gengæld kun tysk lydspor. Hände Wegs dvd har både tysk og italiensk lydspor, tyske og engelske undertekster, et par gode extras (på tysk), og en lækker sort, fløjlsbeklædt indpakning. Desværre var den begrænset til 1000 eksemplarer og er udsolgt for flere år siden.

Beaver har en sammenligning af dvd'en fra Hände Weg og de to udgaver fra VCI: http://www.dvdbeaver.com/film/dvdcompar ... cklace.htm

Hvad angår lyd, så er det jo en smagssag. Men det er rimeligt velkendt, at hvor Bava selv godkendte mixet på de italienske lydspor, så var han aldrig involveret i de udenlandske eksportudgaver. Castet er som regel internationalt, og oftest har skuespillerne talt deres eget modersmål under indspilningerne og er så efterfølgende blevet dubbet. Den mandlige hovedrolle i BLOOD AND BLACK LACE talte fx tysk, så engelsk er ikke mere "korrekt" for den sags skyld.

Med THE WHIP AND THE BODY står man så oven i købet i den situation, at skuespilleren Christopher Lee ikke selv har indspillet sin egen stemme til det engelske lydspor, fordi han ikke var til rådighed på det tidspunkt. I stedet har man fundet en anden med en passende dyb stemme. Her skulle det italienske lydspor klart være at foretrække (bl.a. ifølge Bava-eksperten Try Howarth), fordi det bevarer de originale lydeffekter, hvoraf flere mangler på det engelske lydspor eller overdøves af musikken.

_________________
Jens Thomsen
Some are born to sweet delights. Some are born to endless nights.


Top
   
Indlæg: man sep 01, 2008 0:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Der er faktisk tale om en mindre bug i Beaverens link, ved knappen under coveret.

Knappen burde linke til en udsolgt DVD fra Hände Weg, men linker i stedet til udgivelsen fra EMS.
Ikke så heldigt, hvis man tror man får det, der er annonceret på dvdbeavers hjemmeside. :(

I de fleste tilfælde er Bava's film bedst på italiensk.
Man må afgøre det selv, i hvert enkelt tilfælde.

Det optimale er at have alle lydspor på samme udgivelse.
Ikke noget problem, hvis de har rettigheder til alle lydspor.

Jeg har ikke set Whip and the Body endnu, og overvejer om jeg skal vente til en genudgivelse, i HD.
Man kan jo let få købt sig fattig i SD imens man venter. :)

EDIT: Nu er den tyske version af The Whip and the Body bestilt, efter at have slået plat og krone om det.
Eftersom mønten viste krone (efter tre forsøg), var der desværre ingen vej uden om at bestille. :D


Senest rettet af Spencer man sep 01, 2008 10:01, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: man sep 01, 2008 8:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 21, 2004 10:57
Indlæg: 566
Geografisk sted: Nørrebronx
Le Samouraï skrev:
Ja, det ville være lækkert. Både den og den ekstremt flotte THE WHIP AND THE BODY skriger efter udgivelse i BD.


Ja! Flere scener - måske især dén, hvor Nevenka vågner af "piskesmældsagtige lyde", og bevæger sig ud af sit soveværelse, ned ad en korridor og ind i rummet for enden (hvor lyden kommer fra) - er mesterligt komponerede mht. lys og skygger samt brug af farver. Der er en herlig fornemmelse mellem kompositionens samtidige kompleksitet og simplicitet i sådanne scener... og i øvrigt i flere af Bavas film.

Det er i øvrigt - for my two cents - Bavas mest undervurderede film (måske sammen med The Girl Who Knew Too Much). Den glemmes ofte i al snakken om Black Sunday og Blood and Black Lace. Ikke at der er noget galt med dem! :)

_________________
"The secret? I don't know... I guess you've just gotta find something you love to do and then... do it for the rest of your life. For me, it's going to Rushmore."

foto :: Kenneth McNeil Photography
film :: Criticker
musik :: Last.fm


Top
   
Indlæg: ons sep 03, 2008 9:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 09, 2002 1:01
Indlæg: 2410
Geografisk sted: Dario's Joint (Frederiksberg)
Kenneth McNeil skrev:
Det er i øvrigt - for my two cents - Bavas mest undervurderede film (måske sammen med The Girl Who Knew Too Much). Den glemmes ofte i al snakken om Black Sunday og Blood and Black Lace. Ikke at der er noget galt med dem! :)


Helt enig. Selvom den SVJH ligger ret højt oppe på både Troy Horwarths og Tim Lucas' favoritliste. Det er en skam, at det er VCI, der sidder med rettighederne i USA, for den ville nok få langt større (og fortjent) opmærksomhed, hvis Anchor Bay kunne have inkluderet den i en af deres bokse. Som det er nu, så lider den af samme skæbne som hovedparten af de italienske gotiske gysere fra 1960-1970'erne: for lidt interesse til at nogen for alvor gider at gøre noget ved det og lave den ultimative udgave. Det er en stor skam, for det er en fantastisk smuk film. Men i det mindste er den da ude. Det er et væld af italienske perler fra samme periode, der kun har været vist på tv eller været udgivet på vhs - og som man må ud på det store gråsorte marked for at få mulighed for at se.

Her er i øvrigt den danske plakat fra 1964. Den ejes af Mads Jensen (det heldige asen) - manden, der også ejer en stor samling af originalt Dværgen-materiale:

Billede

Hvis alt går vel, så får jeg i øvrigt selv denne her fra Italien i løbet af måneden:

Billede

Det er den originale premiereplakat fra 1963 i den enorme "quattro-foglio"-udgave (="4 sheets", hvilket bare betyder, at den er på størrelse med fire almindelige plakater). Den fylder det meste af en væg med sine 140x200cm. Jeg har været på jagt efter den, siden jeg så et billede af den på Tim Lucas' blog, og nu er det endeligt ved at lykkes. Jeg tør slet ikke tænke på, hvad det kommer til at koste at få den restaureret og linen backed - endsige at få den indrammet, hvis der overhovedet er nogen i DK, der kan gøre det i den størrelse.

_________________
Jens Thomsen
Some are born to sweet delights. Some are born to endless nights.


Top
   
Indlæg: ons sep 03, 2008 10:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Mht. Blood and Black Lace, har jeg den sidste udgivelse fra VCI.

Den lider dog af noget analogstøj i de mørke områder, som jeg tidligere kun har set på laserdisc.
Derfor fik jeg en stærk mistanke om at deres kilde var en gammel PAL laserdisc, som de har deinterlacet, men ikke rettet hastigheden på.

Den gamle VCI er på vej, så nu må vi se hvad den kan byde på.
Beskæringen er lidt anderledes, og måske er billedet også bedre.
Screenshots på dvdbeaver ser på min skærm mere naturlige ud, med bedre detaljer og mindre kunstig skarphed.

Det er meget synd hvis de gamle Bava-klassikere ikke kommer i nye HD-transfers. :(


Top
   
Indlæg: fre sep 05, 2008 12:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Så dukkede Der Dämon und die Jungfrau op i posten (det var sgu hurtigt!).

En hurtig stikprøve viser at der er brugt noget edge enhancement, og at billedet ligger under middel i opløsning.

Billede

Hvis flere her på forum kunne medtage i aftenbønnen, at denne film kom i kløerne på Blue Underground og fik en værdig udgivelse... :)

Den fortjener en HD-udgivelse.


Top
   
Indlæg: tors sep 18, 2008 21:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Når der duelleres imellem Blue Underground og Shameless, hvad vælger man så?

http://www.dvdbeaver.com/film2/DVDRevie ... urders.htm

Måske er der en tredje udgivelse man bør gå efter?

Hvis ellers alt andet er lige, vælger jeg som regel R1, må jeg nok indrømme.


Top
   
Indlæg: tors sep 18, 2008 22:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 21, 2004 10:57
Indlæg: 566
Geografisk sted: Nørrebronx
Spencer skrev:
Når der duelleres imellem Blue Underground og Shameless, hvad vælger man så?

http://www.dvdbeaver.com/film2/DVDRevie ... urders.htm

Måske er der en tredje udgivelse man bør gå efter?

Hvis ellers alt andet er lige, vælger jeg som regel R1, må jeg nok indrømme.


I tilfældet Lados L' Ultimo treno della notte lukker man bare øjnene, trykker "order", venter på at dvd'en kommer ind ad ens dør og nyder en weirdly wonderful togtur :) Der er dømt sex og mord for alle pengene. Nåja. Og rigtigt, rigtigt dårligt skuespil.
[spoiler]Ham den gamle lurer, der kommer forbi kupéen midtvejs og kort lige får tre ryk og en aflevering er dog meget cool![/spoiler]

_________________
"The secret? I don't know... I guess you've just gotta find something you love to do and then... do it for the rest of your life. For me, it's going to Rushmore."

foto :: Kenneth McNeil Photography
film :: Criticker
musik :: Last.fm


Top
   
Indlæg: fre sep 19, 2008 15:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Spencer skrev:
Når der duelleres imellem Blue Underground og Shameless, hvad vælger man så?

http://www.dvdbeaver.com/film2/DVDRevie ... urders.htm

Måske er der en tredje udgivelse man bør gå efter?

Hvis ellers alt andet er lige, vælger jeg som regel R1, må jeg nok indrømme.

Der er ekstra materiale på BU's udgave, jeg tror ikke man lægger mærke til den lille forskel i billedet.

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: fre okt 17, 2008 13:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Django Kill kom hjem idag. :)

Flot udgivelse, uden ødelæggende edge enhancement og andet lir.

Billede

Et must for spaghettiwestern-fans!

I sidste uge kom tillige to titler fra BU til matriklen. :)

2 x giallo

Short Night of the Glass Dolls

The forbidden Photo's of a Lady Above Suspicion


Begge med fremragende transfers.


Top
   
Indlæg: lør okt 18, 2008 12:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jan 12, 2004 11:59
Indlæg: 2154
Geografisk sted: Frederiksberg
Spencer skrev:
Django Kill kom hjem idag. :)

Flot udgivelse, uden ødelæggende edge enhancement og andet lir.

Billede

Et must for spaghettiwestern-fans!

I sidste uge kom tillige to titler fra BU til matriklen. :)

2 x giallo

Short Night of the Glass Dolls

The forbidden Photo's of a Lady Above Suspicion


Begge med fremragende transfers.


Så vil jeg da lige henlede opmærksomheden på min Uncut anmeldelse af netop Django Kill... http://www.uncut.dk/show_review.php?review_id=1128

Fremragende film

:)

Mikkel

_________________
http://www.uncut.dk


Top
   
Indlæg: tors okt 30, 2008 13:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Er der nogen der gider tjekke BU's udgivelse af Profondo Rosso efter for ghostingproblemer?

Evt. smide et screenshot i opskaleret udgave (korrekt OAR), så billedet kan sammenlignes med den nylige udgivelse fra AWE, der desværre lider af omtalte ghostingproblem.


Top
   
Indlæg: tors okt 30, 2008 14:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Spencer skrev:
Er der nogen der gider tjekke BU's udgivelse af Profondo Rosso efter for ghostingproblemer?

Evt. smide et screenshot i opskaleret udgave (korrekt OAR), så billedet kan sammenlignes med den nylige udgivelse fra AWE, der desværre lider af omtalte ghostingproblem.

Jeg kan grabbe et par billeder i powerDVD men hvad du mener med opskaleret ved jeg ikke noget om, hvor ca. langt inde i filmen skal der grabbes?

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: tors okt 30, 2008 15:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Morbid Angel skrev:
Spencer skrev:
Er der nogen der gider tjekke BU's udgivelse af Profondo Rosso efter for ghostingproblemer?

Evt. smide et screenshot i opskaleret udgave (korrekt OAR), så billedet kan sammenlignes med den nylige udgivelse fra AWE, der desværre lider af omtalte ghostingproblem.

Jeg kan grabbe et par billeder i powerDVD men hvad du mener med opskaleret ved jeg ikke noget om, hvor ca. langt inde i filmen skal der grabbes?

Mvh

MA

Jeg skalerer altid anamorfe billeder om, så de ikke ser 'lange' ud i ansigterne. :)
Man kan så vælge at skalere op i bredden, eller ned i højden.
Opskalering giver det bedste indtryk af billedkvaliteten, da man ikke reducerer opløsningen på den måde.

Hvor i filmen er nok lidt ligegyldigt, for hvis et par stikprøver hist og her er fine, så er den nok ok.
Jeg laver et dobbelt dip, hvis der ikke er ghosting på de gamle udgivelser.
Om det så skal være AB eller BU er så lige det... :)


Top
   
Indlæg: tors nov 06, 2008 20:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jun 28, 2007 17:31
Indlæg: 949
Geografisk sted: Nørrebro, Kbh.
Jeg ved ikke, om det er blevet nævnt tidligere; men Blue Underground udgiver 'Bird with the Crystal Plumage' på Blu-ray til februar!

LINK

Billede

_________________
Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 196 indlæg ]  Gå til side Foregående 19 10 11 12 13 14 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team