DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 10:36

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs jan 08, 2008 11:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre apr 21, 2006 15:37
Indlæg: 394
Geografisk sted: Where it's at
Der er fart på den danske eSport scene, mere end nogensinde. Klaner og spillere bliver mere og mere organiserede, og dette begynder også at påvirke de muligheder der følger med på et organisatorisk plan.
En af de ting mange ildsjæle efterhånden har kæmpet for at få på plads er, at få eSporten godkendt som almindelig sport ved DGI. Dette er nu endelig lykkedes og dette er med til at åbne den nye era for dansk eSport.

Læs resten af artiklen her. http://www.gaming.dk/1166

Danish eSport Awards 2007. http://www.dr.dk/Spil/eSport/SlapLive13/20071010110003.htm
Roskilde eSport. http://www.roskilde-esport.dk/esport.htm

Credit: Gaming.dk

_________________
WHO WATCHES THE WATCHMEN?

Panoramabilleder fra film på Flickr


Top
   
Indlæg: tirs jan 08, 2008 13:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 22, 2006 23:52
Indlæg: 1213
Geografisk sted: Varde
Jeg er ikke enig, men når ting som skak også kan betegnes som en sport, så er det vel kun fair at de kære computerspillere også bliver anderkendt. For mig at se skal der være tale om en fysisk aktivitet før det kan kaldes sport, det andet er bare en konkurrence.

Forældre skal da pludselig være påpasselige med hvad de siger til deres børn. Hvis de beder dem om at finde en sport at gå til, kan det nu åbenbart ende i 10 timers Counter-Strike om dagen.

_________________
Filmlisten er endelig blevet opdateret igen. Pt. 281 styk. Opdateret 10-01-2008.


Top
   
Indlæg: tirs jan 08, 2008 13:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 06, 2005 12:30
Indlæg: 1235
Geografisk sted: Odense
Super at computerspil får lidt anerkendelse, men at kalde det for en sport er begrebsforvirring i mine øjne.

Sport kræver i min verden fysisk aktivitet, hvilket står i kontrast til computerspillere efter min mening. Der er dog fællesnævnere som konkurrence og højere puls end hvilepuls. Men at kalde det for en sport er en ommer - DGI.


Top
   
Indlæg: ons jan 09, 2008 10:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Af andre "sportsgrene" i samme tynde kategori kan nævnes: Golf, Curling, Bowling, Dart, alle former for motorløb, alle former for dressur.


Top
   
Indlæg: ons jan 09, 2008 11:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 06, 2005 12:30
Indlæg: 1235
Geografisk sted: Odense
Avatar666 skrev:
Af andre "sportsgrene" i samme tynde kategori kan nævnes: Golf, Curling, Bowling, Dart, alle former for motorløb, alle former for dressur.


Der er da en klar fysisk forskel på de sportsgrene, du nævner og så til at SIDDE og spille computer. Måske lige bortset fra dart. Der er bl.a. nogle ydre parametre, man skal forholde sig til. Underlagets beskaffenhed, vejr- og vindforhold, tilskuere/larm, osv.

Ja, der kan også være tilskuere til en computerturnering, men formoder, at man sidder med hørebøffer og derfor bør det ikke have samme påvirkning.


Top
   
Indlæg: ons jan 09, 2008 11:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 06, 2005 12:30
Indlæg: 1235
Geografisk sted: Odense
Nu skal der iøvrigt heller ingen ting til, før DGI er med på idéen. De står jo for breddeidræt og indlemmer alt muligt i deres vifte af tilbud.


Top
   
Indlæg: ons jan 09, 2008 11:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Fuser skrev:
Avatar666 skrev:
Af andre "sportsgrene" i samme tynde kategori kan nævnes: Golf, Curling, Bowling, Dart, alle former for motorløb, alle former for dressur.


Der er da en klar fysisk forskel på de sportsgrene, du nævner og så til at SIDDE og spille computer. Måske lige bortset fra dart. Der er bl.a. nogle ydre parametre, man skal forholde sig til. Underlagets beskaffenhed, vejr- og vindforhold, tilskuere/larm, osv.

Ja, der kan også være tilskuere til en computerturnering, men formoder, at man sidder med hørebøffer og derfor bør det ikke have samme påvirkning.

Næh synes ikke der er nogen forskel. Nu lyder det som om det er Golf du slog ned på, men det er mine øjne ikke mere end sport end gaming. Det er en færdighed ikke en sport. Hvis du står ude i stivkuling på et underlag af hærdet mudder med en kødrand af tosser rundt om dig der hujer og råber, mens du forsøger at bygge et femmeter højt korthus på tid, er DET så en sport? Næh, en udfordring bestemt, men ikke en sport.

Jeg er med på den fløj der mener at der skal en vis mængde fysisk udfoldelse til før det bliver en sport. Hvor grænsen så går kan være lidt svært, lige nu går den så ingen steder.


Top
   
Indlæg: ons jan 09, 2008 11:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 06, 2005 12:30
Indlæg: 1235
Geografisk sted: Odense
Det var nu ikke golfsporten, jeg slog ned på. Jeg forsøgte at ramme bredt.

Hvad er din definition af sport(sbegrebet)?

I min bog hører der fysisk udfoldelse til sportsbegrebet. Derfor er golf helt klart en sport i mine øjne. Udover at have trænet/dyrket sit talent, er Tiger Woods bl.a. enestående pga. sin fysik (og dertil hørende fordele).

Har man ikke fysisk udfoldelse, er der ifølge min begrebsverden tale om idrætter, konkurrencer, spil, etc. Og de kan sagtens træne deres færdigheder (og organiseres) på samme høje ambitionsniveau som elitesport. Af samme årsag kalder jeg heller ikke bridge, whist, poker, backgammon, etc. for sport.

Tror også sportsbegrebet er koblet på, fordi det lyder bedre. Esport klinger mere end eidræt, espil eller computersport.


Top
   
Indlæg: ons jan 09, 2008 12:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Jeg er til dels enig med fuser, hvis man kan dope sig til en guldmedalje er det "rigtig" sport ;) :lol:

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: ons jan 09, 2008 12:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Fuser skrev:
Hvad er din definition af sport(sbegrebet)?

I min bog hører der fysisk udfoldelse til sportsbegrebet. Derfor er golf helt klart en sport i mine øjne. Udover at have trænet/dyrket sit talent, er Tiger Woods bl.a. enestående pga. sin fysik (og dertil hørende fordele).

Ja en vis (udefineret i min bog, men mere end hvad der kræves i golf og curling) mængde fysisk udfoldelse med et indbygget konkurrenceelement.

Folk der gamer træner/dyrker jo også deres talent og en god fysik kan vel også være en fordel her i samme grad som det er i golf. Desuden er det jo ikke alle golfspillere der er lige fitte, men alligevel vinder de turneringer.


Top
   
Indlæg: ons jan 09, 2008 12:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Avatar666 skrev:
Folk der gamer træner/dyrker jo også deres talent og en god fysik kan vel også være en fordel her i samme grad som det er i golf. Desuden er det jo ikke alle golfspillere der er lige fitte, men alligevel vinder de turneringer.

Nu ser jo disse gamere jo alt fra at være i særligt god fysisk form alt fra skinny cola nørder til småfede pommefrit bumser (no harm intended), men syntes ikke jeg har spottet en muskuløs og solbrændt atlet i mellem ;) :lol:

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: ons jan 09, 2008 12:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Morbid Angel skrev:
Jeg er til dels enig med fuser, hvis man kan dope sig til en guldmedalje er det "rigtig" sport ;) :lol:

LOL. Men faktisk en definition jeg oprigtigt talt vil tilslutte mig. Godt formuleret :thumb:


Top
   
Indlæg: ons jan 09, 2008 12:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Morbid Angel skrev:
Nu ser jo disse gamere jo alt fra at være i særligt god fysisk form alt fra skinny cola nørder til småfede pommefrit bumser (no harm intended), men syntes ikke jeg har spottet en muskuløs og solbrændt atlet i mellem ;) :lol:

Det samme kan du næsten sige om golfspillere hvis du heroever skifter cola ud med rødvin og pommefrit med skinkesalat ;)


Top
   
Indlæg: ons jan 09, 2008 12:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Avatar666 skrev:
Morbid Angel skrev:
Nu ser jo disse gamere jo alt fra at være i særligt god fysisk form alt fra skinny cola nørder til småfede pommefrit bumser (no harm intended), men syntes ikke jeg har spottet en muskuløs og solbrændt atlet i mellem ;) :lol:

Det samme kan du næsten sige om golfspillere hvis du heroever skifter cola ud med rødvin og pommefrit med skinkesalat ;)

Jeg kender ikke golfsporten så godt men der er vel nogle af dem der ser bare lidt sportstrænede ud, selvom de flæste er halvgamle gubber med ølvom :beerchug:

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: ons jan 09, 2008 14:45 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
I golf skal man jo også kunne gå i flere timer i ret højt tempo - ofte i bagende sol. Det er der ikke mange overpumpede muskelstore fitness-tosser, der kan klare.

Samtidig er golf altså langt mere fysisk end man skulle tro. Det er som regel folk, der aldrig har prøvet, der prøver at påstå anderledes. :mrgreen:


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team