DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 4:33

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 63 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 5 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons jan 31, 2007 10:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 26, 2004 22:45
Indlæg: 225
Geografisk sted: København
Fra Mobius Home Video Forum:


Vol. 1

BLACK SUNDAY
BLACK SABBATH
THE WHIP AND THE BODY
SIX WOMEN FOR THE MURDERER
KILL, BABY... KILL!

Vol. 2

HATCHET FOR THE HONEYMOON
FIVE DOLLS FOR AN AUGUST MOON
BAY OF BLOOD
BARON BLOOD
LISA AND THE DEVIL

:clap: :clap: :clap:

Hvis Anchor Bay ikke klokker gevaldigt i det, så kan der ikke herske tvivl om, at de efter flere års fravær igen ligger nr. 1 på listen over mine foretrukne DVD-selskaber: Læssevis af Bava og Jodorowsky - livet er herligt… bare en skam, jeg ikke har tid til at leve det, fordi jeg holder mig indendørs og ser film :?


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons jan 31, 2007 11:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre mar 05, 2004 11:57
Indlæg: 3018
Geografisk sted: Nordjylland
Det lyder godtnok strålende! :clap:

Der er virkelig flere af de gamle non-anamorphic Image Entertainment transfers, der sagtens kan trænge til en seriøs omgang remastering.

Jeg har længe gerne ville ha' et gensyn med f.eks. Baron Blood (har ofte overvejet at købe den tyske DVD af denne film), Lisa & the Devil og Five Dolls for an August Moon, men har simpelthen ikke gidet finde dem frem fra reolen, når de ikke er i 16:9.

Og hvis Anchor Bay - forhåbentlig - skal igang med den helt store remaster-maskine, håber jeg, de vil fixe lydproblemerne med Bay of Blood (aka Twitch of the Death Nerve) - billedet på Image udgaven er fint-fint (og anamorfisk), men lyden...puh-ha! :oops:

Hmmm, gu've om man hellere skulle vente på Anchor Bays udgave af Kill Baby Kill istedet for at investere i Dark Sky-versionen som udkommer i marts måned?! :?


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons jan 31, 2007 15:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Og hvis Anchor Bay for en gangs skyld lægger engelske undertekster på (og måske italiensk lyd) så er alt jo næsten perfekt ;)
Sjovt at både AB og Dark Sky udgiver Kill Baby Kill samtidigt er det R1?
Har nogle af dem i Raro's udgaver ved ikke om de bliver bedre hos AB, men skidt de skal helt sikkert hjem aligevel :thumb:

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons jan 31, 2007 16:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 26, 2004 22:45
Indlæg: 225
Geografisk sted: København
Det bliver også til en gevaldig omgang dobbelt-dypning for mit vedkomne, men nogle af filmene trænger i høj grad til en nyrestaurering, så jeg dypper gerne igen.
Morbid Angel skrev:
Og hvis Anchor Bay for en gangs skyld lægger engelske undertekster på (og måske italiensk lyd) så er alt jo næsten perfekt ;)

Jeg håber også meget på, at Anchor Bay giver os valget mellem den italienske og den engelske dubbing. Den engelske dubbing på Black Sunday er muligvis den værste jeg nogensinde har hørt – og det siger ikke så lidt…


Top
   
Indlæg: ons jan 31, 2007 18:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jan 21, 2004 14:14
Indlæg: 5597
Geografisk sted: Hasselager, Århus
Schack skrev:
- livet er herligt… bare en skam, jeg ikke har tid til at leve det, fordi jeg holder mig indendørs og ser film :?


En helt forkert holdning.... jeg lever livet med masser af film og masser af CS:Source og Oblivion samt flere forskellige kællinger... man behøver ikke at være som alle de andre for at leve livet :-)

_________________
Min filmsamling
Mit Trophy Card

Don't get mad....... GET EVEN!


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn feb 04, 2007 17:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons mar 17, 2004 23:21
Indlæg: 2564
Og endelig er de gamle Image udgaver i crapper cases, så jeg dypper helt sikkert dobbelt på dem her :thumb:

Så har jeg efterhånden kun et par gamle Eastwood film fra Warner i papkasser tilbage i samlingen... jeg HADER papkasser :lightsabre:

_________________
You can turn your back on a person - but never turn your back on a drug


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør feb 10, 2007 15:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 18, 2004 20:27
Indlæg: 101
Steiner skrev:
Jeg har længe gerne ville ha' et gensyn med f.eks. Baron Blood (har ofte overvejet at købe den tyske DVD af denne film), Lisa & the Devil og Five Dolls for an August Moon, men har simpelthen ikke gidet finde dem frem fra reolen, når de ikke er i 16:9.


De to førstnævnte kan fås i anamorfiske udgaver på italiensk DVD. De har begge både italiensk og engelsk lydspor, men desværre er det kun Baron Blood, der har engelske undertekster. Udgivelserne kan helt klart anbefales, men måske er det også klogt at vente og se, om der skulle komme endnu bedre udgaver i løbet af året.

Steiner skrev:
Hmmm, gu've om man hellere skulle vente på Anchor Bays udgave af Kill Baby Kill istedet for at investere i Dark Sky-versionen som udkommer i marts måned?! :?


Det ville næsten være fjollet ikke at vente og se sammenligninger - de udkommer meget tæt på hinanden. Ud fra specifikationerne alene hælder jeg mest til Anchor Bay. Dark Sky har noget spændende ekstramateriale, men det ser også ud til at være det eneste. Anchor Bay skulle have italiensk lydspor med engelske undertekster.


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs feb 20, 2007 16:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Her er så et billede af den første Bava Boks fra Anchor Bay, jeg kan næsten ikke vente :shock:

Billede

Og lidt specifikationer:

BLACK SABBATH / THE THREE FACES OF FEAR
1.77:1/16:9 (both)
English and Italian versions with English subtitles
Featurette: Mark Damon interview
Tim Lucas audio commentary
International & US trailers
TV Spots
Poster and Stills gallery
Mario Bava & Boris Karloff bios
Bava trailers

BLACK SUNDAY
(This is actually the "Mask of Satan" version)
1.66:1/16:9
English mono with subtitles
Tim Lucas audio commentary
International and US trailers
TV spots
Radio spots
Mario Bava & Barbara Steele bios
Bava trailers

THE GIRL WHO KNEW TOO MUCH / EVIL EYE
English and Italian versions with English subtitles
1.33:1 (English), 1.66:1/16:9 (Italian)
Featurette: "Remembering the Girl with John Saxon"
Tim Lucas audio commentary
International and US trailers
Poster and Still gallery
Bava trailers

KILL, BABY... KILL!
1.85:1 / 16:9
English and Italian audio with English subtitles
International trailer
TV Spots 1 - 3
Mario Bava bio
Bava trailers

KNIVES OF THE AVENGER
2.35:1 / 16:9
English and Italian audio with English subtitles
International trailer
Mario Bava bio
Bava trailers


Kan forudbestilles hos DVDpacific 31,02 US$ før porto. :thumb:
http://www.dvdpacific.com/item.asp?ID=791002

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Senest rettet af Morbid Angel tirs feb 20, 2007 16:49, rettet i alt 1 gang.

Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs feb 20, 2007 16:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Fuck man, Anchor Bay udgiver mere Bava :shock:

Billede

Citat:
On the same day that Anchor Bay Entertainment will be releasing their MARIO BAVA COLLECTION, VOLUME 1, they will be separately releasing another Bava two-fer feature on DVD.

Also due on April 3 is RABID DOGS/KIDNAPPED, which will present the two extant versions of Bava's cult crime thriller, originally produced in 1975 but impounded when the production was bankrupted and shelved until a belated release more than 20 years later. Anchor Bay's disc will include the following:

RABID DOGS
96 minutes
1.78/16:9
Italian mono with English subtitles
Tim Lucas audio commentary

KIDNAPPED
95 minutes
1.78/16:9
Italian mono with English subtitles
Featurette: "End of the Road: Making RABID DOGS and KIDNAPPED" with producer Alfredo Leone
Mario Bava bio
Bava trailers


Kan også forudbestilles hos DVDpacific 12,52 US$ før porto. :thumb:
http://www.dvdpacific.com/item.asp?ID=788646

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs feb 20, 2007 18:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 09, 2002 1:01
Indlæg: 2410
Geografisk sted: Dario's Joint (Frederiksberg)
Det er da godt nok noget nær den grimmeste boks, jeg nogensinde har set. Men hjem skal den da. Hjem skal det hele! Mere Bava er meget godt! :D

_________________
Jens Thomsen
Some are born to sweet delights. Some are born to endless nights.


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs feb 20, 2007 18:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Le Samouraï skrev:
Det er da godt nok noget nær den grimmeste boks, jeg nogensinde har set. Men hjem skal den da. Hjem skal det hele! Mere Bava er meget godt! :D

Jeg er ligeglad med indpakningen, for min skyld måtte de komme i avispapir som lugter af rådden fisk, bare indholdet er super :lol:

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs feb 20, 2007 22:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 18, 2004 20:27
Indlæg: 101
Specifikationerne for Bava-boksen skal man ikke helt regne med. F.eks. er det kommet frem, at de engelske versioner/dubs for flere af titlerne ikke vil blive inkluderet, og der er tilsyneladende flere ting, som ikke er afgjort endnu.


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs feb 20, 2007 23:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
ML-78 skrev:
Specifikationerne for Bava-boksen skal man ikke helt regne med. F.eks. er det kommet frem, at de engelske versioner/dubs for flere af titlerne ikke vil blive inkluderet, og der er tilsyneladende flere ting, som ikke er afgjort endnu.

Har du nogen kilde på disse påstande? ;)
Jeg har nemligen oplysningerne fra Tim Lucas egen side ;)
http://videowatchdog.blogspot.com/2007/ ... specs.html

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons feb 21, 2007 0:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 15, 2005 15:21
Indlæg: 4620
Geografisk sted: Odense
:cry3: hvor skal man dog begynde ? jeg lytter gerne til gode forslag :lol:


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons feb 21, 2007 0:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Ok dette skulle være helt sikkert, ved ikke om der er nogen ændringer:
Citat:
Finally: Anchor Bay's Bava Box Press Release
ANCHOR BAY ENTERTAINMENT
HONORS LEGENDARY DIRECTOR
MARIO BAVA WITH THE 5-FILM
MARIO BAVA BOX SET VOLUME 1 DVD
AND NORTH AMERICAN DVD PREMIERE OF KIDNAPPED ON APRIL 3RD

The Screaming Commences April 3rd

BURBANK, CA – During his four-decade career as a cinematographer, special effects designer and director, Italy’s Mario Bava created some of the most beautiful and macabre films ever to grace the silver screen, with unsettling images that transcended the boundaries of land and language. He is celebrated by horror and cinema fans the world over and his influence can be seen in the works of Martin Scorsese, David Lynch, Tim Burton and Dario Argento. Now, Anchor Bay Entertainment and International Media Films proudly present The Mario Bava Box Set: Volume 1, a 5-disc DVD collection of five landmark films from the first half of Mario Bava’s impressive career. Bowing April 3rd, The Mario Bava Box Set Volume 1 features new transfers of the original international versions, along with brand-new bonus materials, of such seminal Bava classics as The Mask of Satan (Black Sunday), The Three Faces of Fear (Black Sabbath), The Girl Who Knew Too Much, Knives of the Avenger and Kill, Baby…Kill!. SRP is $49.98 with pre-book on February 21st.

On the same day, Anchor Bay will also release Mario Bava’s cult thriller Kidnapped, produced by longtime collaborator Alfredo Leone. Available for the first time on DVD, Kidnapped (aka Rabid Dogs) features two versions of the film: Bava’s original cut and a previously unreleased uncut version. SRP is $19.98, and pre-book is February 21st.

The Mario Bava Box Set Volume 1 is the perfect primer for “The Master of the Macabre” with five films that introduced Bava’s frightening visions to horror fans the world over:

The Mask of Satan (Black Sunday)
Mario Bava’s 1960 directorial debut film The Mask of Satan introduced audiences to a new type of horror film – lyrical in imagery, terrifying in impact. Starring British actress Barbara Steele, John Richardson and veteran character actor Arturo Dominici, The Mask of Satan set a different course for gothic horror films, pulsing with stunning cinematography and landmark special effects. Anchor Bay is honored to present Bava’s uncut and uncensored international version of The Mask of Satan, featuring the original Italian score and English dubbing.

The Three Faces of Fear (Black Sabbath)
Horror icon Boris Karloff is our guide for Bava’s 1963 trilogy of terror, taking us through three journeys into the supernatural. In “The Telephone,” a woman is terrorized by incessant phone calls that may or may not foretell greater danger. In “The Wurdalak,” based on a Leo Tolstoy story, Karloff stars with Mark Damon as the patriarch of a family of bloodthirsty ghouls. “The Drop of Water,” adapted from an Anton Chekhov short story, stars Jacqueline Pierreux as a nurse who avails herself to take a ring off the finger of a dead medium – only to realize that sometimes the dead can take it with them!

The Girl Who Knew Too Much
Bava’s fourth film as credited director is a Hitchcockian thriller that many film scholars cite as the first true giallo. Leticia Roman stars as an American tourist in Rome who witnesses a serial killer’s latest killing and convinces a young doctor (John Saxon) to help her investigate the city’s “Alphabet Murders.” For the first time anywhere, Anchor Bay presents Bava’s original international version of La Ragazza Che Sapeva Troppo (The Girl Who Knew Too Much) in Italian with English subtitles.

Knives of the Avenger
Veteran Bava collaborator Cameron Mitchell stars in their third and last pairing in this Norse variation on the “sword-and-sandal” epics so popular in the 1960’s. Mitchell stars as a Viking drifter torn between guilt, vengeance and his love for a peasant woman and her young son. Co-written by Bava (as “John Hold”), Knives of the Avenger re-imagines the American Western as a Viking epic – complete with pillaging and violence, but with a uniquely humanist slant. It features both the English language audio track and the Italian language audio track with English subtitles, presented together for the first time on DVD.

Kill, Baby…Kill! aka Curse of the Living Dead
Giacomo Rossi-Stuart and Erika Blanc star in Bava’s final gothic masterpiece, a hallucinatory tale of a remote village tormented by the specter of a dead little girl. Alternately known as Curse of the Living Dead and Operazione Paura (Operation Fear), Bava’s 1966 stunner has been plagued for decades by inferior public-domain transfers. For this release, Anchor Bay created the definitive presentation, remastered from all-new elements to create the highest quality version ever seen in North America.

Available as a separate DVD, Kidnapped (aka Rabid Dogs) has a history equal in drama and scope to its explosive narrative. The harrowing story of a botched robbery by three criminals and the aftermath – taking three hostages during their desperate getaway – Kidnapped was never finished due to a dispute with the estate of the film’s financier who died during production. Anchor Bay’s presentation of Rabid Dogs includes both Bava’s original film – now with newly created opening and end credit sequences – as well as the version known as Kidnapped featuring footage shot by producer Alfredo Leone and Mario’s son and longtime assistant Lamberto Bava.

Equally impressive to the feature presentations are the wealth of bonus materials available on The Mario Bava Box Set Volume 1 DVD:

MASK OF SATAN (BLACK SUNDAY)
International version with English dubbing
Widescreen presentation (1.66:1), enhanced for 16x9 televisions
Audio commentary by Mario Bava biographer Tim Lucas
U.S. and International trailers
TV spot
Mario Bava & Barbara Steele bios

THE THREE FACES OF FEAR (BLACK SABBATH)
International version in Italian with English subtitles
Widescreen (1.77:1) presentation, enhanced for 16x9 televisions
Featurette: “A Life In Film - An Interview with Mark Damon”
Audio commentary by Mario Bava biographer Tim Lucas
International & U.S. trailers
TV spot
Radio spot
Poster and stills gallery
Mario Bava & Boris Karloff bios

THE GIRL WHO KNEW TOO MUCH
International version with English subtitles
Widescreen (1.66:1), enhanced for 16x9 televisions
Featurette: "Remembering the Girl with John Saxon"
Audio commentary by Mario Bava biographer Tim Lucas
International and U.S. trailers
Poster and still galleries
Mario Bava bio

KILL, BABY…KILL!
Widescreen presentation (1.85:1), enhanced for 16x9 televisions
English and Italian soundtracks with English subtitles
International trailer
TV spots
Mario Bava bio

KNIVES OF THE AVENGER
Widescreen presentation (2.35:1), enhanced for 16x9 televisions
English and Italian soundtracks with English subtitles
International trailer
Mario Bava bio

KIDNAPPED
Two versions: Mario Bava’s original film (aka Rabid Dogs) and a previously unreleased uncut version
Widescreen presentation (1.78:1), enhanced for 16x9 televisions
In Italian with English subtitles
Featurette: “End of the Road: Making Rabid Dogs and Kidnapped”
Audio commentary by Mario Bava biographer Tim Lucas
Mario Bava bio

MARIO BAVA BOX SET VOLUME 1
Street Date: April 3, 2007
Pre-Book: February 21, 2007
Catalog #: DV14854
UPC: 0 1313 14854-9 3
Run Time: 441 Minutes total
Rating: Not Rated
SRP: $49.98

KIDNAPPED (aka RABID DOGS)
Street Date: April 3, 2007
Pre-Book: February 21, 2007
Catalog #: DV13298
UPC: 0 1313 13298-9 6
Run Time: 96 Minutes
Rating: Not Rated
SRP: $19.98
_______________

It looks like the "new wrinkle" was a subtle title change for the set.
Copyright by Tim Lucas. Posted at 4:20 PM


Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 63 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 5 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team