DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 22:08

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: ons jun 21, 2006 13:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 09, 2004 21:33
Indlæg: 2070
Geografisk sted: 7323 Give
Jeg var en smut i ALDI efter den der minimus til min nyindkøbte bærbare..

Må nok sige at musen er MINI, i forhold til mine store poter, men jeg synes man vænner sig til den rimelig hurtigt.

Kvaliteten virker ok til den pris..


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons jun 21, 2006 14:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 07, 2005 18:52
Indlæg: 126
Geografisk sted: Danevang
Martin Skovbo skrev:
Så kom jeg i Aldi efter svinet, men jeg er stadig på arbejde så jeg har ikke set den i funktion endnu.
Til gengæld kan jeg fortælle at der på kassen står: "Understøtter 480i / 576i / 480p / 576p / 720p / 1080i"
I brugsanvisningen står intet af værdi.
Jeg er meget spændt på at få den prøvet af.....


Du må meget gerne skrive et par ord om afspilleren her på forummet!

Producentens hjemmeside er ikke det mest overbevisende, jeg har set.
http://www.bluetinum.net/BlueTinum%20DK/index.html


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons jun 21, 2006 16:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 28, 2002 1:01
Indlæg: 561
Geografisk sted: Haderslev
Køb den ikke.

Jeg har nu haft andre produkter fra Bluetinum, som jeg var tilfreds med. Især til prisen, selvfølgelig. Og det her er da en okay billig-dvd, men den opfyldte ikke mine krav. Nemlig et bedre signal end det jeg har i forvejen.

Den blev med et HDMI-kabel fra Aldi sluttet til DVI-I-indgangen på min benq pe5120, som er en dlp-projektor med en native opløsning på 854x480 (som ifølge specs kan køre med alle de opløsninger, afspilleren kan spytte ud) og testet med referencematerialet på The Calibrator 6.1

Mange af de tilgængelige opløsninger ødelagde AR, dvs. der kom sorte striber foroven og forneden. Alle dem der ikke var mærket 50Hz fik billedet til at køre hakket og dem de skulle være P - altså et progressivt signal - havde stort set samme "persienne-effekt" ved horisontale panoreringer som et interlaced signal plejer at give.

Desuden - og det var det værste i mine øjne - var der væsentligt flere artifakter og flimmer i billedet, når der var meget bevægelse. (Fugle i flok, løv i blæsevejr) Altså sammenlignet med det progressive signal fra min i øvrigt ikke særlig pralværdige Eltax DVR-555HD hd-recorder. Det kan meget vel tænkes at have noget at gøre med kvaliteten af den chip, Vasen og GSKairo nævner ovenfor.

Forskellige testsignaler var heller ikke ret nådige. Især et ret finmasket hvidt gitter på sort baggrund var noget ujævnt. Hveranden streg i gitteret var mørkere end den foregående, og på min nuværende afspiller er de ganske jævne.

Den bliver helt bestemt leveret tilbage i morgen!

_________________
Venlig hilsen Martin - ( Billede ) http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/Hobnobs


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors jun 22, 2006 0:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 07, 2005 18:52
Indlæg: 126
Geografisk sted: Danevang
Martin Skovbo skrev:
Køb den ikke.

Jeg har nu haft andre produkter fra Bluetinum, som jeg var tilfreds med. Især til prisen, selvfølgelig. Og det her er da en okay billig-dvd, men den opfyldte ikke mine krav. Nemlig et bedre signal end det jeg har i forvejen.

Den blev med et HDMI-kabel fra Aldi sluttet til DVI-I-indgangen på min benq pe5120, som er en dlp-projektor med en native opløsning på 854x480 (som ifølge specs kan køre med alle de opløsninger, afspilleren kan spytte ud) og testet med referencematerialet på The Calibrator 6.1

Mange af de tilgængelige opløsninger ødelagde AR, dvs. der kom sorte striber foroven og forneden. Alle dem der ikke var mærket 50Hz fik billedet til at køre hakket og dem de skulle være P - altså et progressivt signal - havde stort set samme "persienne-effekt" ved horisontale panoreringer som et interlaced signal plejer at give.

Desuden - og det var det værste i mine øjne - var der væsentligt flere artifakter og flimmer i billedet, når der var meget bevægelse. (Fugle i flok, løv i blæsevejr) Altså sammenlignet med det progressive signal fra min i øvrigt ikke særlig pralværdige Eltax DVR-555HD hd-recorder. Det kan meget vel tænkes at have noget at gøre med kvaliteten af den chip, Vasen og GSKairo nævner ovenfor.

Forskellige testsignaler var heller ikke ret nådige. Især et ret finmasket hvidt gitter på sort baggrund var noget ujævnt. Hveranden streg i gitteret var mørkere end den foregående, og på min nuværende afspiller er de ganske jævne.

Den bliver helt bestemt leveret tilbage i morgen!


Tak for anmeldelsen - en skam der ikke er tale om et bedre produkt. Den har ellers en masse fancy funktioner.


Top
   
 Titel:
Indlæg: man aug 07, 2006 14:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors dec 22, 2005 20:03
Indlæg: 2813
Geografisk sted: Holbæk
Aldi har diverse DVD-film til 24.95kr fra på onsdag. Fx City of God og Chocolat.

_________________
Chenny!


Top
   
 Titel:
Indlæg: man aug 07, 2006 16:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 24, 2001 2:01
Indlæg: 5671
Geografisk sted: Lige her
jacob_uno skrev:
Aldi har diverse DVD-film til 24.95kr fra på onsdag. Fx City of God og Chocolat.

Billede
På trods af, at The Weight of Water er amerikansk med bla. Sean Penn og Elizabeth Hurley, så skal det da nævnes, at Anders W. Berthelsen & Ulrich Thomsen også er med ...dog i en parallel historie.

Når det er sagt, så er det en skuffende film.

_________________
It's nice to be important, but it's more important to be nice.


Top
   
 Titel:
Indlæg: man aug 07, 2006 16:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 15, 2005 15:21
Indlæg: 4620
Geografisk sted: Odense
http://www.imdb.com/title/tt0115710/
Blood and Wine (1996) ser ganske interessant ud til prisen..

med bla. Jennifer Lopez, Jack Nicholson, Stephen Dorff og Michael Caine.

Tror også jeg gir The Weight of Water en chance, til prisen går man vel ikke helt galt i byen :lol:


Top
   
 Titel:
Indlæg: man sep 25, 2006 10:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 24, 2001 2:01
Indlæg: 5671
Geografisk sted: Lige her
Billede

Digitalkamera, videokamera og Web-Cam i ét og samme apparat. 5 megapixel opløsning på CCD sensor, 4x digital zoom, 1,7î LCD skærm, SD kortslot samt 16MB intern hukommelse. Inkl. 128 MB SD kort, taske, bordstativ, USB-kabel, litium-batterier og kombi netladeapparat. 3 års garanti og adgang til Service Hotline.

Kr. 699.-

Hvad jeg har fundet ud, så er indmaden faktisk fra Sony & Richo. Hvad siger I?

_________________
It's nice to be important, but it's more important to be nice.


Top
   
 Titel:
Indlæg: man sep 25, 2006 11:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 15, 2005 15:21
Indlæg: 4620
Geografisk sted: Odense
Billede
DVB-T scart modtager
Lille smart scart adapter med indbygget DVB-T tuner. Passer perfekt til f.eks. fladskærm eller der hvor Hi-Fi bænken allerede er overfyldt. Modtager alle "free to air" signaler, understøtter undertekster og tekst-tv. Flere sproget menu inklusiv dansk. Automatisk programsøgning, EPG 7 dage forud hvis programmet understøtter denne funktion. Format 4:3; 16:9, Pan&Scan, Letterbox. Audio digital coaxial out, IR fjernbetjening medfølger.
Pr. stk.
599,-

Billede
USB DVB-T Dongle
Lav din egen computer om til et digitalt TV. Med BlueTinum® USB DVB-T Donglen kan du optage digitalt TV i absolut bedste kvalitet direkte på din computer og styre det hele med den medfølgende fjernbetjening. 3 års garanti og adgang til Hotline Service.
Pr. stk.
379,-


Top
   
 Titel:
Indlæg: man sep 25, 2006 11:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
Tillad mig lige et noob-spørgsmål: fungerer den USB DVB-T Dongle også som antenne? Kan man se digital TV på sin PC med den dongle, eller kræves der mere?

_________________
Ex-filmnørd - nu mest af alt bare lost in space... Men stadig THX-certificeret på Dahf's Markedsplads :thumb:


Top
   
 Titel:
Indlæg: man sep 25, 2006 12:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 09, 2004 12:15
Indlæg: 1922
Ja jeg vil gerne vide det samme...


Top
   
 Titel:
Indlæg: man sep 25, 2006 12:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
Jeg fandt det selv, for meget overraskende så har BlueTinum en ret anvendelig hjemmeside, og der ser det faktisk ud til, at hvis modtageforholdene er i orden, så kan man se TV på sin PC:

Tak for deres valg af BlueTinum DVB-T USB 2.0 TV modtager. Denne enhed arbejder med DVB-T (Digital Video Broadcasting standard for digital terrestrial television broadcasting). Du har nu mulighed for at modtage HD (high definition) digitale TV udsendelser på din PC. Ved hjælp af det medfølgende software kan du ikke bare se TV men også optage, sætte TV kanaler på pause og gemme scener som billede i digital kvalitet. Du kan ligeledes programmere systemet til automatisk at optage dine ynglingsfilm, serier m.m. Alt dette på en USB dongle lige til at putte i lommen og tage med over alt.

_________________
Ex-filmnørd - nu mest af alt bare lost in space... Men stadig THX-certificeret på Dahf's Markedsplads :thumb:


Top
   
 Titel:
Indlæg: man sep 25, 2006 12:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Jamen hvor får den sit signal fra ? Skal der slet ikke antenne-kabel i ? Hvilke kanaler kan man tage ?

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
 Titel:
Indlæg: man sep 25, 2006 12:36 
Offline

Tilmeldt: man jul 18, 2005 16:23
Indlæg: 1420
http://digi-tv.dk/


Top
   
 Titel:
Indlæg: man sep 25, 2006 12:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 15, 2005 15:21
Indlæg: 4620
Geografisk sted: Odense
rammy skrev:
Jamen hvor får den sit signal fra ? Skal der slet ikke antenne-kabel i ? Hvilke kanaler kan man tage ?


der er tale om terrestrial så signalet får den direkte fra luften, ligesom vi kender det med de gamle UHF antenner, hvilket i øvrigt er de samme antenner som man bruger med DVB-t modtager. Men om der er en lille antenne med tør jeg ikke sige. Der findes alternativer der kommer både med og uden antenne
Billede Billede
Typhoon DVB-T USB Drive
ASUS My Cinema U3000

se flere her

Jeg overvejer sådan en fætter til usb-porten.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 50 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team