DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 7:39

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs jun 20, 2006 22:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 13, 2004 7:52
Indlæg: 1541
Geografisk sted: Øgadekvarteret, Aalborg
When Chuck Norris does a pushup, he isn’t lifting himself up, he’s pushing the Earth down

Ser ud som om vi skal have en ægte nostalgi-udgivelse:
http://www.dvdactive.com/news/releases/the-chuck-norris-collection.html

Kan huske hvor meget jeg elskede disse film som lille knægt. Altså dengang hvor jeg ikke gik op i skuespil og handling. ;) Tror helt ærligt ikke jeg kan lade være med at købe den. Bare en skam de ikke tager Invation USA med. :(

Chuck Norris does not get frostbite. Chuck Norris bites frost


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs jun 20, 2006 22:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jan 13, 2006 9:40
Indlæg: 3218
Geografisk sted: KBH
Men topfilmen ;) a force of one savnes

_________________
Mine film(Ikke opdateret)
Onkyo TX-SR706 , Sony 46W4500,Tvix6500,QNAP 219,PS3,Jamo S606 HCS3,jamo 300


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons jun 21, 2006 9:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 28, 2002 1:01
Indlæg: 1558
Geografisk sted: 10 min. fra Øst for Paradis
Chuck Norris does not sleep. He waits. :D
Citaterne skulle vel ikke være fra denne side?
http://4q.cc/index.php?pid=top100&person=chuck


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons jun 21, 2006 11:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 12:16
Indlæg: 2795
Geografisk sted: Fredericia
Citaterne findes sikkert mange steder nu. Jeg så dem første gang på http://www.chucknorrisfacts.com.

_________________
Min side med film- og serieskriblerier


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons jun 21, 2006 11:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre mar 05, 2004 11:57
Indlæg: 3018
Geografisk sted: Nordjylland
urte skrev:
Men topfilmen ;) a force of one savnes

A Force of One er ude i en glimrende special edition her i skandinavien, som sagtens kan findes til under en 50'er. Jeg nappede den f.eks. i Stereo Studio for et stykke tid siden til 25 kr. Alternativt kan den købes hos CDON til 29 kr.
Billede

Ligeledes fåes The Octagon, hvor Chuckie-drengen spiller sammen med en bister Lee Van Cleef og slås mod en flok slemme ninjaer, i samme "serie".... Kan p.t. købes hos CDON til 49 flade dask (eller i deres 3 for 99 kr-kampagne), men kan velsagtens osse findes et eller andet sted til mindre penge....
Billede

Begge DVD'er er i fullscreen og såvidt jeg umiddelbart kan bedømme ved et hastigt blik er de begge filmet open matted og mister dermed ikke information i siderne. Endvidere synes jeg billedkvaliteten er glimrende - sålænge man ikke forventer, at filmene skal ligne spritnye sager (de har trods alt mere end 25 år på bagen).
Til min store overraskelse lever de også op til deres "Special Edition-prædikat"... Disc'ene indeholder nemlig et par lange featuretter med nye interviews (desværre er der ikke skyggen af den efterhånden aldrende benbrækker Chuck :( ) og gamle behind the scenes-optagelser.

Jeg har endnu ikke oparbejdet de fornødne nerver af stål til et gensyn med disse film, som jeg jo dengang (i begyndelsen af 80'erne, vel at mærke ;) ) syntes var vildt seje.... de holder sikkert ikke en meter idag, men kan forhåbentlig klare et kig pga. en høj nostalgi-faktor. ;)

Lidt ninja-tamtam i The Octagon...
Billede

...Og den gamle høgenæse napper sig en heftig diskussion med den - dengang - unge kæbeknuser i samme film.
Billede

Den senere Texas Ranger viser bisser og har et solidt greb i Jennifer O'Neill (bedst kendt fra Cronenbergs Scanners) i A Force of One....
Billede

....indtil han vader i arenaen og sprækker båv'serne på bedste Anton-manér! :lol:
Billede


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons jun 21, 2006 13:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 21, 2003 2:54
Indlæg: 691
Geografisk sted: Sydfyn
Er der nogen der har set og kan huske hvordan The Octagon starter??

_________________
Cheers 8)

Den, der ler sidst, tænker langsomst!


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons jun 21, 2006 13:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jan 13, 2006 9:40
Indlæg: 3218
Geografisk sted: KBH
a force of one jeg er ejer af dette mesterværk, men det virker som om filmen har ændret sig siden jeg så den første gang...på samme måde som da jeg så Enter the Ninja igen.

_________________
Mine film(Ikke opdateret)
Onkyo TX-SR706 , Sony 46W4500,Tvix6500,QNAP 219,PS3,Jamo S606 HCS3,jamo 300


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons jun 21, 2006 13:45 
Offline

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 1678
Geografisk sted: Hvidovre, Danmark
ren nostalgi, havde engang en lærer på HH, som vi alle syntes lignede Chuck Norris og så kørte han vist i samme bilmærke ... vores lærer anede ikk hvem Norris var, og så måtte vi jo vise en Norris film i een af hans timer:-) husker desværre ikk hva det var for een film ...

_________________
Jesper S Jensen


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons jun 21, 2006 14:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre mar 05, 2004 11:57
Indlæg: 3018
Geografisk sted: Nordjylland
urte skrev:
a force of one jeg er ejer af dette mesterværk, men det virker som om filmen har ændret sig siden jeg så den første gang...på samme måde som da jeg så Enter the Ninja igen.

Du mener velsagtens at filmen dengang var et vildt sejt :thumb: mesterværk og nu er blevet et pinligt underholdende :oops: "mesterværk".... I så fald tror jeg mine forventninger/forhåbninger er nogenlunde de samme. :lol:

Apropos al det hersens Chuckie-snak..... Jeg gad nok vide om min egen favorit blandt Norris-filmene Lone Wolf McQuade holder idag - og her tænker jeg ikke bare som en nostalgisk lårklaske-griner.
Billede

Selv den dag idag må jeg sige at det edderbankme er et RET spændende cast, der er samlet:

David Carradine
Billede

William Sanderson på syre (fra Blade Runner & senest Deadwood)
Billede

Som eyecandy for tilskueren og legetøj for Chuck Norris - Barbara Carrera.
Billede

Samt de to Sam Peckinpah-folk - R.G. Armstrong....
Billede

.....og en her temmelig fladtrykt L.Q. Jones!
Billede

Hmm, overvejer om det måske var noget man skulle se at anskaffe sig på DVD. Dengang var McQuade rigtig fed og castet er som nævnt rigtigt interessant, men hwåddan mon filmen virker her 20 år senere....???? :?


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons jun 21, 2006 14:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jan 13, 2006 9:40
Indlæg: 3218
Geografisk sted: KBH
@steiner:lige på sømmet

_________________
Mine film(Ikke opdateret)
Onkyo TX-SR706 , Sony 46W4500,Tvix6500,QNAP 219,PS3,Jamo S606 HCS3,jamo 300


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons jun 21, 2006 14:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Jeg købte Lone Wolf McQuade fra Play for et par måneder siden og selvom den da selvfølgelig er lidt dateret og over-the-top i visse scener, så holder den nu fint stadigvæk, imo. Det er nok den bedste Chuck Norris-film jeg har set og David Carradine hæver den yderligere - han er en herlig skurk.

Hvis man vil se nogle virkelig slemme Norris-bundskrabere, så kan Firewalker og Hellbound anbefales.

Billede Billede

Invasion U.S.A. er derimod så stupid, at den bliver genial.

Billede

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons jun 21, 2006 15:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre mar 05, 2004 11:57
Indlæg: 3018
Geografisk sted: Nordjylland
@Tak, nj - jeg tror egentlig også jeg ender med at bestille Lone Wolf McQuade på et tidspunkt.

Åh, dear - Invasion USA havde jeg rent glemt! En tossefilm af format, der fint kan ta' Death Wish 3 i hånden og samlet blive kåret som det Herrens år 1985s mest skaldergrinagtige pinlighed. (okay, Spielbergs The Color Purple burde måske løbe med den "ære", hvis det ikke lige var fordi dén celluloid-bundskraber var så infamt snorkende kedsommelig!)

Som bekendt elsker jeg "gode" dårlige film med tornhøj underholdningsværdi (faktisk har jeg lige købt Death Wish 3), og Invasion USA er da vist et must i samlingen til at repræsentere dén kategori. :thumb:


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons jun 21, 2006 15:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Hvordan er Code of Silence egentlig? Den er instrueret af Andrew Davis, som senere opdagede Steven Seagal og instruerede ham i actionklassikerne Above the Law og Under Siege.

Billede

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons jun 21, 2006 16:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons mar 17, 2004 23:21
Indlæg: 2564
Herligt, lige en tråd for mig - er jo vokset op med Chuck drengen og synes det var den eneste der var sejere end min far :-)

De fleste af hans film holde slet ikke idag og Missing in Action er pænt pinlige efter dagens standard (jeg har dem dog alle og de ses jævnligt) - hvorimod Rambo serien fx stadig holder 110%...

Lonewolf synes jeg stadig holder, Invasion USA falder HELT igennem (var min favorit dengang), Delta Force er også pænt fordummende underholdning idag (dengang synes jeg den var alt alt for lang i opstarten - det er vist det man kalder character development idag; men hvad fanden skal den slags i en Chuck N film og desuden er det også pænt flade karakterer)...

Code of Silence og de senere film har jeg ikke købt og genset; men dem synes jeg allerede dengang var halvdårlige...

Jeg savner dog et gensyn med Silent Rage - den husker jeg som ret cool...


Suk jeg savner de gode gamle dage, da B-film var det ypperste og Chuck N kunne drage ud i natten og nakke en højtstående officer i fjendes hær mens han var på ambasadørbesøg i landet - og så slippe for yderligere tiltale da hans alibi var at være i seng med en kvinde... :cry:

Næh du nogle eksplosioner, lidt tørre tæsk, lidt (endnu) tørrere kommentarer - krydret med stift skuespil og en tumpet historie med masser af ulogiske tiltag og slet skjulte politiske dagsordner om jeg må be :clap:

_________________
You can turn your back on a person - but never turn your back on a drug


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons jun 21, 2006 16:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Moonpie skrev:
Jeg savner dog et gensyn med Silent Rage - den husker jeg som ret cool...


Silent Rage kan fås ret billigt ved DVD Pacific.

Billede

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team