DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors apr 18, 2024 6:25

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: man aug 13, 2001 19:11 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
Er jeg den eneste der tænker "what's all the fuss about" ang. Anja & Victor?

Alt det pladder i medierne om, at det er en film alle kan se og vil elske... ja måske hvis man kun ser film for at falde i søvn eller på anden måde ikke har noget stil eller smag.

Okay, engang trænger man til lidt kliche gang sødsuppe, men det er sjældent og når det sker behøver det da ikke fremstilles som det ottende verdensvidunder.

Indrømmet, jeg synes det er god bog, Sofie og Robert spiller godt og sødt, men er det her virkelig creamen af dansk film (ihvertfald ifølge befolkningen)??? Det er sgu da sørgeligt, hvis jeg må være så fri...

Tidligere store internationale succeser med dansk islæt, som fx Dancer in The Dark var folk nærmest ligeglad med og bare fordi filmen var kontrovisiel frydede folk sig nærmest hvis det gik den dårligt, og hvor var nationalfølelsen da den vandt palmerne??

Nå ja, det er vel også bare mig der irriteres over at alle ikke er som mig, og den dag "det brede publikum" får smag er der jo heller ikke noget for folk som mig at tage sig til, for hvem skal vi så brokke os over?? Billede

Men stadig fatter jeg ikke hvorfor så mange gider se "Anja & Victor"...


Top
   
Indlæg: tirs aug 14, 2001 10:58 
Offline

Tilmeldt: fre aug 10, 2001 1:01
Indlæg: 921
Geografisk sted: Copenhagen, Denmark
Jeg kan kun give dig ret i din kritik af den brede befolknings håbløse leflen for det der er nemmest.
Mht. "Anja & Victor" skal filmens umiddelbare kæmpestore succes også ses i forhold til det faktum at filmen er ude i 101 kopier! Man kører med strategien "take the money and run"! Når en "almindelig" større film får premiere i DK ligger kopiantallet på et sted mellem 40 og 60. "Italiensk For Begyndere" startede ifølge min hukommelse med 44 kopier og steg så til ca. 55 efterhånden som efterspørgslen steg og steg. Filmen er set af 857.000 danskere og det overgår Den Eneste Ene. Det tog filmen ca. 3-4 måneder at nå det tal. Først der var den spillet færdig i biografen. I "Anja & Viktor's" tilfælde vil den sikkert nå omkring 400.000 i løbet af 1 måneds tid, men så vil den muligvis også dø hurtigt, fordi den ikke har et "efterliv" i de mindre biografer, som andre danske film har. Det er dyrt for distributøren at have 101 kopier i omløb, så indtjeningen er også det mindre. Det vækker mere opsigt men giver færre penge.
Det med Dancer In The Dark's fiasko vil jeg ikke give dig helt ret i. Filmen blev set af over 100.000 danskere men var naturligvis ikke den succes den var spået til at blive. Det skyldes nok at folk var så trætte af at høre om den at de ikke gik ind og så den. Pressen havde haft artikler fra maj til september hvor filmen fik dansk premiere og der havde folk fået nok. Til gengæld var det hyklerisk af den danske pressen at de i maj skam-roste filmen, for derefter at hagle filmen ned til den danske premiere.

Snik, snik, snak....
Det var min mening

Trolix


Top
   
Indlæg: tirs aug 14, 2001 14:42 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Trolix:
Jeg kan kun give dig ret i din kritik af den brede befolknings håbløse leflen for det der er nemmest.
Mht. "Anja & Victor" skal filmens umiddelbare kæmpestore succes også ses i forhold til det faktum at filmen er ude i 101 kopier! Man kører med strategien "take the money and run"! Når en "almindelig" større film får premiere i DK ligger kopiantallet på et sted mellem 40 og 60. "Italiensk For Begyndere" startede ifølge min hukommelse med 44 kopier og steg så til ca. 55 efterhånden som efterspørgslen steg og steg. Filmen er set af 857.000 danskere og det overgår Den Eneste Ene. Det tog filmen ca. 3-4 måneder at nå det tal. Først der var den spillet færdig i biografen. I "Anja & Viktor's" tilfælde vil den sikkert nå omkring 400.000 i løbet af 1 måneds tid, men så vil den muligvis også dø hurtigt, fordi den ikke har et "efterliv" i de mindre biografer, som andre danske film har. Det er dyrt for distributøren at have 101 kopier i omløb, så indtjeningen er også det mindre. Det vækker mere opsigt men giver færre penge.
Det med Dancer In The Dark's fiasko vil jeg ikke give dig helt ret i. Filmen blev set af over 100.000 danskere men var naturligvis ikke den succes den var spået til at blive. Det skyldes nok at folk var så trætte af at høre om den at de ikke gik ind og så den. Pressen havde haft artikler fra maj til september hvor filmen fik dansk premiere og der havde folk fået nok. Til gengæld var det hyklerisk af den danske pressen at de i maj skam-roste filmen, for derefter at hagle filmen ned til den danske premiere.

Snik, snik, snak....
Det var min mening

Trolix
</font><HR></BLOCKQUOTE>

Du giver mig håb for fremtiden Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team