DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 20:40

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 Næste
Forfatter besked
 Titel: Star Trek
Indlæg: lør jan 22, 2005 2:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 13, 2004 7:52
Indlæg: 1541
Geografisk sted: Øgadekvarteret, Aalborg
Simpelt spørgsmål... Jeg har aldrig set noget Star Trek sådan rigtigt før,
men tænkte, hvorfor ikke give det en chance... Så hvor begynder jeg??
Der findes jo nok de første 200 forskellige serier af det, så jeg aner ikke
hvor jeg skal finde de gode afsnit... :?

Det skal lige nævnes at jeg ikke er særlig vil med film der har alt for mange
år på bagen, så jeg er overhovedet ikke interesseret i de gamle serier... 8)

Håber I kan hjælpe en Star Trek Newbie :D


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør jan 22, 2005 4:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør nov 20, 2004 13:56
Indlæg: 151
Geografisk sted: Årets By 1998!
Start med den originale serie og derefter Next Generation... Eller bare Next Generation :D
Originalen og NG er det eneste Star Trek der er værd at se IMO.
(Bliver jeg slagtet for denne comment? :P )

Den originale SKAL næsten ses - men Next Generation er efter min mening bedre og jeg mener ikke du vil få besvær med at følge med selvom du hopper direkte på Next Generation hvis det er det du vil.


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør jan 22, 2005 12:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jan 21, 2002 2:01
Indlæg: 2157
Geografisk sted: Brande
Jeg vil råde dig til at starte med Voyager serien, det er efter min mening den serie der starter bedst og den holder sig også rigtig underholdende alle de små 200 afsnit igennem.

Enterprise er dog nok den der er lettest at komme ind i for ikke trekkies, da den er en smule mere poppet end de andre serier, nok også derfor den har fået så meget skeld ud af rigtige trekkies og måske endda står til at blive cancled. Jeg synes dog at Enterprise er en ok serie, men den begynder først at blive rigtig interesant i sæson 3.

The Next Generation er den serie jeg selv startede med og måske også derfor jeg synes det er den bedste. Men den er nem at blive skræmt væk fra da da den første sæson er lige lovlig low budget. Men der kommer så tilgengæld nogle kanon afsnit senere i serien.

Deep Space skal du ikke starte med at se, da de første godt 2 sæsoner er noget træge at komme igennem.

Hvis du ikke kan lide at se gamle film, skal nok bare holde dig helt væk fra The Original Series da de er helt tilbage fra 60-70'erne. Man kan godt være Star Trek fan uden at have set TOS, jeg fx kun set et enkelt eller to afsnit af det.

_________________
www.moviescreenshot.com - it's all fun and games until someone loses an eye


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn jan 23, 2005 11:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 20:14
Indlæg: 2842
Geografisk sted: vestjylland
Hvis du ikke er til den original Star Trek, så vil jeg anbefale TNG og Voyager.
Er selv STOR fan af den gamle serie og de efter følgede film.
Billede

_________________
Satan og helvede!


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn jan 23, 2005 11:49 
Offline

Tilmeldt: tors jan 29, 2004 13:09
Indlæg: 177
Geografisk sted: Århus
Selv er jeg alt andet end rum-nørd, men som serie, synes jeg at Next Generation var rigtig god! - også selv om man ikke er trekkie :thumb:


Top
   
Indlæg: søn jan 23, 2005 16:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 29, 2004 5:54
Indlæg: 99
Geografisk sted: Den Store Stad
Hvis man vil se gode, moderne produktionsværdier og fede effekter, så skal man se de sidste tre sæsoner af Deep Space 9 og Voyager, eller den nye serie, Enterprise (som kører på 4. sæson, med meget fine effekter). Eller selvfølgelig de seneste 3-4 film (Generations, First Contact, Insurrection, Nemesis). De fleste mener at First Contact er virkelig vellykket, så den ville da være et fint sted at starte.

Jeg er også selv størst fan af Next Generation, men især de første sæsoner ser lidt "gamle" ud efterhånden. Men Next Generation er da et godt (måske det bedste) sted at begynde, for man behøver egentlig ikke at have set den gamle serie.

Hvis der i øvrigt skal anbefales enkeltafsnit, så kommer her nogle af mine favoritter (dem, jeg lige kan huske titlerne på - de er nok ikke helt i kronologisk rækkefølge):

The Next Generation:
The Inner Light, Conundrum, Relics, Rascals, Chain of Command, Starship Mine, Tapestry, Pre-Emptive Strike, All Good Things.

Deep Space 9:
Crossover, Through The Looking Glass, Home Front/Paradise Lost, Trials & Tribbleations, Chrysalis, Doctor Bashir I Presume.

Voyager:
Meld, Virtuoso, Tinker Tenor Doctor Spy, Unimatrix Zero, Scorpion, Drone, Someone To Watch Over Me, Renaissance Man.


Senest rettet af Hari Seldon man jan 24, 2005 0:21, rettet i alt 2 gange.

Top
   
 Titel:
Indlæg: søn jan 23, 2005 17:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs dec 02, 2003 10:14
Indlæg: 406
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Jaeh, jeg ser mig selv som værende die hard star trek fan (ingen dvder, though), men jeg må sige... HOLD DIG VÆK FRA VOYAGER! Det er fandme den værste gang lort der længe har rørt star trek! Nemisis inklusive! Det virker mest som et forsøg på at lave en tøse-sci-fi-serie, og det holder bare ikke! FØJ! Øv! VÆK!

_________________
The sleeper must awaken
DVDer her:
http://b0rken.dk/index.php?page=dvd


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn jan 23, 2005 18:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 29, 2004 5:54
Indlæg: 99
Geografisk sted: Den Store Stad
Nemesis er rigtignok en meget dårlig film, som eftertiden nok vil gøre bedst i at glemme, men Voyager... Det er ikke den bedste af serierne, men man skal heller ikke lytte til den anti-Voyager kult som eksisterer blandt en del Trek-fans. Det handler altsammen om hvilken del af Star Trek filosofien, man synes bedst om. Voyager er mest ligesom The Next Generation, så hvis man er stor fan af TNG, så er Voyager ikke så dårlig. Mens hvis man er størst fan af DS9, så har man en tendens til at synes meget dårligt om Voyager.

Den nyeste serie, Enterprise, er også meget udskældt, og som fan af The Next Generation synes jeg heller ikke særlig godt om Enterprise. Den er for tilbageskuende, og figurene er for '50er-agtige. Til gengæld er Enterprise efter en svag start blevet en del bedre, især fordi hovedpersonerne er blevet mere idealistiske; mere ligesom Starfleet-folkene i TNG og Voyager! Man begynder at kunne se at udviklingen går henimod den utopiske civilisation vi ser i TNG, og som jo er den mest korrekte udlægning af Gene Roddenberry's vision.

I DS9 afveg forfatterne i stadig højere grad fra Roddenberry's utopiske vision, og gjorde Starfleet til et billede på det moderne USA, inkl. al mulig korruption. Det er der en del fans som synes godt om (og af samme grund hader den mere utopiske og idealistiske Voyager), men det er ikke i den rigtige, Roddenberryske Star Trek ånd.

;-)


Top
   
 Titel:
Indlæg: man jan 24, 2005 11:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man okt 08, 2001 1:01
Indlæg: 357
Geografisk sted: Jylland
Hari Seldon skrev:

I DS9 afveg forfatterne i stadig højere grad fra Roddenberry's utopiske vision, og gjorde Starfleet til et billede på det moderne USA, inkl. al mulig korruption. Det er der en del fans som synes godt om (og af samme grund hader den mere utopiske og idealistiske Voyager), men det er ikke i den rigtige, Roddenberryske Star Trek ånd.

;-)


Jeg har lagt mærke til at man i DS9 i lidt højere grad har religion på programmet. I forhold til f.eks. NG hvor et ord som Gud stort set aldrig ytres, hvilket får mig til at tro at Roddenberry så det idealistiske fremtidssamfund som "religionsfrit", da der så heller ikke vil være uoverensstemmelser over forskellige trosretninger.

_________________
Samlingen


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs jan 25, 2005 6:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 29, 2004 5:54
Indlæg: 99
Geografisk sted: Den Store Stad
Exciter skrev:
Jeg har lagt mærke til at man i DS9 i lidt højere grad har religion på programmet. I forhold til f.eks. NG hvor et ord som Gud stort set aldrig ytres, hvilket får mig til at tro at Roddenberry så det idealistiske fremtidssamfund som "religionsfrit", da der så heller ikke vil være uoverensstemmelser over forskellige trosretninger.

Ja, Roddenberry's idealsamfund er nok et rent videnskabeligt utopia. Men hvis du ser en serie som f.eks. den nye Battlestar Galactica, så vil du opleve en rumfarende menneskekultur med en hel del spirituelle traditioner, inkl. figurer der "tror på gud".


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 08, 2005 21:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 05, 2003 2:01
Indlæg: 1345
Geografisk sted: Grønland
´Da jeg lige har anskaffet mig DS9 sæson 5 for en hund, overvejer jeg at investere i resten hos Amazon, det bliver £163.69 ialt, hvilket ikke lyder så afskrækkende, jeg har ikke set noget som helst S.T. endnu, og jeg kan se at DS9, får en lidt tilbageholdende modtagelse
Skulle man give den en chance til prisen, den bliver nok ikke meget billigere foreløbig?

_________________
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/mikzip


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre dec 09, 2005 0:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 16, 2005 20:01
Indlæg: 2031
Geografisk sted: København
Exciter skrev:
Hari Seldon skrev:

I DS9 afveg forfatterne i stadig højere grad fra Roddenberry's utopiske vision, og gjorde Starfleet til et billede på det moderne USA, inkl. al mulig korruption. Det er der en del fans som synes godt om (og af samme grund hader den mere utopiske og idealistiske Voyager), men det er ikke i den rigtige, Roddenberryske Star Trek ånd.

;-)


Jeg har lagt mærke til at man i DS9 i lidt højere grad har religion på programmet. I forhold til f.eks. NG hvor et ord som Gud stort set aldrig ytres, hvilket får mig til at tro at Roddenberry så det idealistiske fremtidssamfund som "religionsfrit", da der så heller ikke vil være uoverensstemmelser over forskellige trosretninger.


Det er også meget svært at bibeholde nogen af de religioner vi kender idag, med de racer de ved eksisterer på den tid. Bare alene Q kunne blive betragtet som en Gud, omend ikke en særlig tilbedt en, hehe

_________________
"Thou shalt not bow down before any graven image - except me, for I am the way"


Top
   
Indlæg: fre dec 09, 2005 0:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
Hari Seldon skrev:
Hvis man vil se gode, moderne produktionsværdier og fede effekter, så skal man se de sidste tre sæsoner af Deep Space 9 og Voyager, eller den nye serie, Enterprise (som kører på 4. sæson, med meget fine effekter). Eller selvfølgelig de seneste 3-4 film (Generations, First Contact, Insurrection, Nemesis). De fleste mener at First Contact er virkelig vellykket, så den ville da være et fint sted at starte.


FIRST CONTACT starter faktisk mere eller mindre direkte, hvor dobbeltafsnittet Best Of Both Worlds fra Next Gen. serien slutter. Så den vil jeg ikke anbefale at starte med.

Start med med at se filmene frem til "Generations" og gå derefter over til NG serien.

Det må være mit bud.

Ellers så se, om du kan låne det dobbeltafsnit Best Of Both Worlds og få dem med, inden du starter på FC.

_________________
Listen over de fine BLÅ skiver !!!
Listen over de fine CD'er!!!
Listen over de fine LP'er!!!


Top
   
Indlæg: fre dec 09, 2005 0:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 16, 2005 20:01
Indlæg: 2031
Geografisk sted: København
Abildtrup skrev:
Hari Seldon skrev:
Hvis man vil se gode, moderne produktionsværdier og fede effekter, så skal man se de sidste tre sæsoner af Deep Space 9 og Voyager, eller den nye serie, Enterprise (som kører på 4. sæson, med meget fine effekter). Eller selvfølgelig de seneste 3-4 film (Generations, First Contact, Insurrection, Nemesis). De fleste mener at First Contact er virkelig vellykket, så den ville da være et fint sted at starte.


FIRST CONTACT starter faktisk mere eller mindre direkte, hvor dobbeltafsnittet Best Of Both Worlds fra Next Gen. serien slutter. Så den vil jeg ikke anbefale at starte med.

Start med med at se filmene frem til "Generations" og gå derefter over til NG serien.

Det må være mit bud.

Ellers så se, om du kan låne det dobbeltafsnit Best Of Both Worlds og få dem med, inden du starter på FC.


Jeg mener ikke den starter direkte efter Best Of Both Worlds. Der går vidst en del år mellem?

_________________
"Thou shalt not bow down before any graven image - except me, for I am the way"


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre dec 09, 2005 0:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
Det er muligt, der lige går lidt tid imellem.
Men de hænger unægteligt meget sammen - og man "står meget bedre", hvis man har set dobbeltafsnittet.
(syntes jeg)

_________________
Listen over de fine BLÅ skiver !!!
Listen over de fine CD'er!!!
Listen over de fine LP'er!!!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team