DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 16:11

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 421 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 529 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs jun 07, 2005 19:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
De fleste af os bruger vist DVD Profiler, så vi kunne lige så godt have en tråd hvor vi diskuterede ups 'n' downs i det lille fede program.

F.eks. synes jeg at idéen med at lægge "episode guides" fra TV-serier ind i notes delen er fed - og det er endda blevet sat på samlebånd på denne side:
http://epg.snowhopers.com/

- Senest har jeg lige fået uploadet en fed oversigt over Mandril-DVDerne, en episode guide til Matador og Langt fra Las Vegas ville ikke være af vejen.

Og for dem der benytter online-delen, kan dette fede script bruges til at lave en meget federe online-udgave end den IVS tilbyder:
http://www.phpmyprofiler.de/

- Se en demo af herlighederne her:
http://demo.phpmyprofiler.de/

Til sidst vil jeg anbefale denne side der samler en del ikke-officielle ting og sager til DVD Profiler:
http://www.dougweb.org/dvdpro/

/Mikkel

P.S. for de uoplyste, kan jeg henvise til DVD Profilers hjemmeside: http://www.intervocative.com/


Senest rettet af Mikl søn mar 12, 2006 16:15, rettet i alt 1 gang.

Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs jun 07, 2005 20:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Citat:
Senest har jeg lige fået uploadet en fed oversigt over Mandril-DVDerne


Wow fed en episode-guide :thumb: - goooood work mate !

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs jun 07, 2005 20:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Tak. Jeg kan desværre ikke tage æren for Mandril-guiden, det en anden fyr der havde den liggende på sin hjemmeside:
http://karstenstrandgaard.dk/

Jeg har med hans tilladelse tilpasset den til det format der bliver brugt på epg-siden, hvilket er ret stilet synes jeg!

/Mikkel


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs jun 07, 2005 20:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Det kunne være lækkert med en episode guide til Drengene fra Angora - 1. sæson og 2.

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs jun 07, 2005 20:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
rammy skrev:
Det kunne være lækkert med en episode guide til Drengene fra Angora - 1. sæson og 2.


Hvad kan jeg sige? Sæt igang! Du kan jo se der på siden hvordan den skal skæres :laugh:

/Mikkel


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs jun 07, 2005 20:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Citat:
Hvad kan jeg sige? Sæt igang!


Nah... :laugh:

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør jun 11, 2005 18:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Hvordan kan det være, at jeg ikke kan se covers til fx. Titanic: Fox Studio Classics, Nightmare Alley: Fox Film Noir og The Street with No Name: Fox Film Noir i min DVDProfiler på computeren, men der er covers på online-delen?

Jeg får bare det her frem:

Billede

Er der andre, der har samme problem som mig?

Jeg har prøvet at opdatere profil og billeder og den henter et billede, men der kommer stadig ikke noget frem ved mig... meget underligt :? Den er ikke låst, så det er ikke det, der er galt.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør jun 11, 2005 18:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Jeg har lige prøvet at tilføje Titanic og jeg kan se at den viser error når man forsøger at downloade billeder til Titanic. Der er nok noget galt med databasen. Hvis du selv har en scanner kan du jo indscanne og sende dem ind, ellers vil jeg anbefale dig at poste et indlæg i forummet (post også stregkoden, så ved folk hvad du taler om): http://www.intervocative.com/Forums.aspx

Det kan være der er en anden der har den, der kan indsende sine billeder.

/Mikkel


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn jun 12, 2005 19:22 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Jeg prøver lige at post'e i den rigtige tråd:

Jeg har jo efterhånden konstateret, at man ikke er en vaskeægte DAHF'er, hvis man ikke bruger Dvd Profiler ;) Jeg har selv mine film inkl. laserdisks registreret hos Minefilm, som jeg synes er let og enkelt at bruge, også til at låne af andre.
Kan en eller anden venlig sjæl give mig et hurtigt overblik over, hvad det er, jeg går glip af hos Dvd P.? Så vidt jeg kan se, går jeg i hvert fald glip af at kunne have registreret mine ld'er.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn jun 12, 2005 20:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons apr 30, 2003 1:01
Indlæg: 631
Geografisk sted: København
Buck Rogers skrev:
Jeg prøver lige at post'e i den rigtige tråd:

Jeg har jo efterhånden konstateret, at man ikke er en vaskeægte DAHF'er, hvis man ikke bruger Dvd Profiler ;) Jeg har selv mine film inkl. laserdisks registreret hos Minefilm, som jeg synes er let og enkelt at bruge, også til at låne af andre.
Kan en eller anden venlig sjæl give mig et hurtigt overblik over, hvad det er, jeg går glip af hos Dvd P.? Så vidt jeg kan se, går jeg i hvert fald glip af at kunne have registreret mine ld'er.


Tjah, jeg tror det kommer anpå smag of behag. Jeg har personligt svoret til DVDProfiler siden 2001, den gang var der ikke rigtig nogle brugbare alternativer (efter min mening). Jeg føler stadig at DVDProfiler er det katalogsystem for dvder der indeholder mest information om dvderne. Det er også mægtig rart at have highres coverscans for alle ens dvder (det er dog kun for gold-members), så kan man altid lige tjekke at informationer passer med coveret hvis man er i tvivl (det er specielt rart hvis man er i tvivl om hvor dårligt et "merde" cover er, så kan man lige downloade profilen og tjekke selv). Andre dejlige funktionaliteter er at man kan klikke på skuespillere eller instruktøre og ser lister over alt hvad de har lavet. Programmet er også godt hvis man vil udskrive lister over sin samling, eller sammenligne forskellige regioner af en film.

Der er dog stadig nogle småting de kunne gøre bedre. For eksempel er der ikke nogen (klare) retningslinier for hvorledes en skuespiller skal tilføjes databasen, så der er f.eks. utroligt mange asiatisk skuespillere der optræder under flere forskellige navne (og derfor ikke kan krydsrefereres). Det er også et problem for amerikanske skuespillere der har brugt forskellige aliaser i stedet for et konsistent navn. Det er også træls den måde boxsets håndteres på.

_________________
Min samling


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn jun 12, 2005 22:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Oven i hatten, skal det jo lige tilføjes at man får mulighed for at lægge sin samling online med alle detaljer, til venners misundelse (og syn på dig som den lokale blockbuster!), samt et hav af filtrerings- og søgemuligheder, holde styr på hvem der har lånt dine film, du kan selv "tagge" dine film, dvs inddele dem i kategorier du selv definerer. Jeg har f.eks. kategorier der hedder "Oscar for bedste film", danske film, børnefilm, chick flicks, no-brainers osv. Og ja, du kan se, snart sagt alle detaljer om udgivelserne.

Mht Laserdisks, kan du jo tilføje dem til din private samling og sætte informationerne op, du må bare ikke indsende dem til online databasen.

Programmet er gratis (der er også en betalingsversion), så du kan jo bare downloade og prøve fortræffelighederne selv.

/Mikkel


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn jun 12, 2005 22:23 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
mikl skrev:
(og syn på dig som den lokale blockbuster!)

Argh, jeg har allerede konstant 40-50 film udlånt, så jeg skal ikke have flere ud at svømme :)

Det med at lave sine egne kategorier lyder ret smart, men ellers kan Minefilm det meste af det, I har nævnt. Så jeg bliver nok bare hængende dér - men tak for responsen :thumb:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn jun 12, 2005 22:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 13, 2003 1:01
Indlæg: 6407
Geografisk sted: Amager
Prøv dog at downloade programmet og tilmeld dig gratis. Så kan du jo selv se hvordan det virker.

Personligt at jeg gladest for at man bare skal taste stregkodenummeret ind og så downloader den selv alle info om filmen fra nettet -med cover billeder und alles.
Ved ikke om minefilm.dk kan det, men jeg synes at det er den feature der gør programmet til det bedste jeg er stødt på i genren.

_________________
Live every week like it's Shark Week


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn jun 12, 2005 22:45 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Jamen jeg regner også med at prøve - kan bare ikke lige overskue at skulle igang fra bunden igen. Minefilm kører også via stregkoder, så måske kan man lave noget eksport.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs jun 21, 2005 18:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Så er der en ny version af DVD Profiler på gaden! Version 2.4.0. Nye features, forbedringer og fejlrettelser kan findes her:
http://www.intervocative.com/dvdpro/ReleaseNotes.aspx

Den ny version kan hentes her:
http://static.intervocative.com/dvdpro/ ... dvdpro.zip

/Mikkel


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 421 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 529 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team