DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 22:03

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1445 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 697 Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: tors dec 09, 2004 20:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 13, 2003 1:01
Indlæg: 6407
Geografisk sted: Amager
Carsten O (S. Helmer) skrev:
Lasborg skrev:
Er der nogen der har læst Thomas Pynchons Mason & Dixon, og som evt kan anbefale den, jeg tænker på at købe den og Da Vinci Code fra http://www.pickabook.co.uk for samlet 177 incl porto.


Jep, jeg har læst Mason and Dixon...Den er rigtig fed, men også RIGTIG svært at læse...Har forsøgt at læse den på amerikansk, men måtte simpelthen give op. Den er skrevet på gammelt-dialekt-postmodernisme-overdrive-sprog, hvis det giver nogen mening :D Forvent ikke Da Vinci Code spænding her....Men til gengæld end vanvittig og originalt fortalt fortælling om to store historiske personligheder fra USA.


Nu læser jeg jo engelsk :D så jeg tror næsten jeg tager chancen. læste en anmeldelse på NY Times, og den lød sgu ret spændende.

_________________
Live every week like it's Shark Week


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 09, 2004 20:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 28, 2003 17:52
Indlæg: 4207
Geografisk sted: København
Jamen, så hop endelig ud i det og læs murstenen, for den er sgu ret så god....En stor præstation af den gode Pynchon.

_________________
Min litteraturblog: http://www.eskapisten.dk


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre dec 10, 2004 1:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 02, 2003 2:01
Indlæg: 1859
Geografisk sted: O'ense.
Har læst, og læser en del gangster bøger for tiden - de er sindsyge nogle af de italo-amerikanere, for et godt ord er du død ! :shock:

Billede Billede

Billede Billede


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre dec 10, 2004 2:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Henrik B skrev:
Har læst, og læser en del gangster bøger for tiden - de er sindsyge nogle af de italo-amerikanere, for et godt ord er du død ! :shock:



Nu er mange af de dersens "real life stories" stærkt overdramatiseret, jeg har selv læst en del af de gangster, JFK og anden verdenskrigs vidner bøger og de er ret malede, selvfølgelig er masser af det faktum, men de er også ret overdrevne.
har nu holdt op med at læse den slags bøger og gået dybere ind i fictionens verden.


Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre dec 10, 2004 2:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 02, 2003 2:01
Indlæg: 1859
Geografisk sted: O'ense.
Hvorfor er de "malede" ? Fiktion er da ret så malet om noget skulle jeg mene, der er alt jo tilladt, i "real life" er de nødt til at holde sig til virklighedens verden da det der måtte være skræmmende jo rent faktisk kan bevises.


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre dec 10, 2004 2:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Henrik B skrev:
Hvorfor er de "malede" ? Fiktion er da ret såmalet om noget skulle jeg mene, der er alt jo tilladt, i "real life" er de nødt til at holde sig til virklighedens verden da det der måtte være skræmmende jo rent faktisk kan bevises.

JA men mange af de gangstere der udtaler sig overdriver voldsomt med hvad de har lavet og lignende, de vil gerne overgå hinanden i hvad de har lavet, nogle af de bøger skulle nok være under fiktion, det samme som når man tit støder på "based on a real story" i filmens verden :D

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre dec 10, 2004 2:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 02, 2003 2:01
Indlæg: 1859
Geografisk sted: O'ense.
Tjo, nok muligt....men spændende er de nu alligevel. :naughty:


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre dec 10, 2004 3:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Henrik B skrev:
Tjo, nok muligt....men spændende er de nu alligevel. :naughty:

Jo det er spændenende og jeg indrømmer jeg har læst en 20-30 bøger i samme stil råt og nydt dem, men nu er jeg træt af dem og har kastet mig over gamle klassikere og nyere skønlitteratur med dybere mening, måske noget med alderen at gøre?

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre dec 10, 2004 3:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 02, 2003 2:01
Indlæg: 1859
Geografisk sted: O'ense.
Tja, så er jeg vist gået i barndommen igen ! Men jeg hører også heavy metal stadigvæk, sååå... ;)


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre dec 10, 2004 16:52 
Offline

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 1678
Geografisk sted: Hvidovre, Danmark
Jeg er gået i gang med bind 3 i Christian Jacq's Frihedens Dronning - kan godt lide historier fra det gamle 'Gypten :-))

_________________
Jesper S Jensen


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør dec 11, 2004 22:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 03, 2004 22:04
Indlæg: 874
Har gang i alt for mange bøger på en gang lige for tiden. Men det er dog trods alt lykkedes mig at få afsluttet Anthony Beevor's Berlin og Stalingrad.

Næste bog på programmet bliver formentlig Ambrose's Band of brothers, hvis ikke det fanger, er der altid nogle støvede Star Wars bøger der godt kunne bruge endnu en opfrisker. Timothy Zahn sparker r...!!

Har også for nylig afsluttet Sammy "The Bull"Gravano's selvbiografi. :thumb: herfra til den.

"Monster" af Sanyika Shakur.
Billede
Hvis man er til Gangsta rap og bandekultur vil jeg da lige kaste nogle håndtegn i retning af Monster. En omgang Chronic på anlægget så er man kørende. Virkelig fed bog IMO.

Cheers & Go læselyst[/img]

_________________
Cheers
Sejrup


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre dec 17, 2004 2:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 08, 2003 12:42
Indlæg: 3031
Jeg er kommet igang med Flannery O'Connors novellesamling Everything That Rises Must Converge. Det var synd hun kun blev 39 år - stort talent.


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre dec 17, 2004 11:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 28, 2003 17:52
Indlæg: 4207
Geografisk sted: København
FlairRocks skrev:
Jeg er kommet igang med Flannery O'Connors novellesamling Everything That Rises Must Converge. Det var synd hun kun blev 39 år - stort talent.


Det er jo også den titel som Sort Sol i sin tid gav et af deres albums....Har længe ville læse noget af O'Conner.

_________________
Min litteraturblog: http://www.eskapisten.dk


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre dec 17, 2004 12:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 13, 2003 1:01
Indlæg: 6407
Geografisk sted: Amager
Jeg er lige gået i gang med lidt læsning til januar eksamen
En inside skildring af Tony Blair og New Labours vej til magten i England

Billede

_________________
Live every week like it's Shark Week


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn dec 19, 2004 21:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 08, 2003 12:42
Indlæg: 3031
Carsten O (S. Helmer) skrev:
FlairRocks skrev:
Jeg er kommet igang med Flannery O'Connors novellesamling Everything That Rises Must Converge. Det var synd hun kun blev 39 år - stort talent.


Det er jo også den titel som Sort Sol i sin tid gav et af deres albums....Har længe ville læse noget af O'Conner.


Jeg er lige blevet færdig med Everything... i dag og den er mildest talt genial. Den sidste historie i samlingen ("Judgement (sic) Day") var jeg ikke så vild med, men resten af historierne er til et 9-tal og de fleste derover. Vil man læse hende kronologisk og se hendes udvikling er det nok ikke det bedste sted at starte da det er noget af det sidste hun skrev...men det er et godt sted at starte hvis man bare vil snuse lidt til hvad hun kunne. :thumb:


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1445 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 697 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team