DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre maj 10, 2024 23:45

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man okt 21, 2002 8:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 19, 2001 2:01
Indlæg: 392
Inspireret af et amerikansk indlæg følger jeg hermed trop med et dansk indlæg vedr. usete film i samlingen.

Efterhånden laver jeg ikke andet i weekenden end at gnaske tilbudsaviser igennem for at finde diverse tilbudsfilm. Ej heller under den daglige indkøbstur kan jeg lade være med at fare ned til diverse filmreoler for at gennemse dvdudvalget til eventuelle køb. Det er ofte film jeg tidligere har set i TV, men var så underholdende at jeg ønsker at gense dem på dvd.
Ovenstående resulterer i at jeg køber flere film end jeg kan nå at se!

Følgende film har jeg i min samling som jeg stadig mangler at se:

The Rock: Special Edition
Devil's Advocate
Black Hawk Down
The Long Kiss Goodnight
Fjenden i dybet: Special Edition
U.S. Marshals: Special Edition
Forrest Gump: Collector's Edition
The Goonies
Eraser
Braveheart
Last Man Standing
Seven: Special Edition
From Hell: Special Edition
The Tailor of Panama
Mission: Impossible
Thirteen Days
O Brother, Where Art Thou ?
The Peacemaker
Enemy of the state
Terminator 2 Judgement Day, Ultimate Edition
Das Boot: Director's Cut
Beavis and Butt-Head Do America

Har I selv nogle fim i jeres samling I endnu ikke har set?


Top
   
Indlæg: man okt 21, 2002 9:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
Det var godt nok en lang liste! Jeg må indrømme, at jeg meget sjældent køber en film uden at se den inden for de første par dage, med det er da sket, at en film har stået i mere end en uge [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

I skrivende øjeblik har jeg 2 film, som jeg har set tidligere (biffen/video), men hvor jeg endnu ikke har haft min DVD i afspilleren. Det er:

<ul type="square">[*]Alien - Resurrection[*]Fight Club
[/list]

Så den kunne være længere...


Top
   
Indlæg: man okt 21, 2002 9:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
Min liste over usete film er for alt lang - og det er for pinligt for mig at begynde at nævne titlerne. Der er "Major Blockbusters" imellem.

Jeg må igang - og nu nærmer "SÆT IGANG" sæsonen sig til den slags gode ting [img]images/smiles/converted/thumb.gif[/img]

Mon ikke det bliver udlignet inden... Jaaa skal vi sige december ?

[ 21-10-2002: Indlæg rettet af: Abildtrup ]</p>


Top
   
Indlæg: man okt 21, 2002 9:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn sep 02, 2001 1:01
Indlæg: 806
Geografisk sted: Odense
Nej - jeg tør slet ikke at tænke på min liste over "stadig foile indpakket" film.


Top
   
Indlæg: man okt 21, 2002 10:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 19, 2001 2:01
Indlæg: 392
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev THXTEX:
<strong>Nej - jeg tør slet ikke at tænke på min liste over "stadig foile indpakket" film.</strong><hr></blockquote>

HA-HA-HA
Jeg tror at jeg har ramt et betændt og ømt område med dette indlæg.


Top
   
Indlæg: man okt 21, 2002 11:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev THXTEX:
<strong>Nej - jeg tør slet ikke at tænke på min liste over "stadig foile indpakket" film.</strong><hr></blockquote>

Okay - måske er løsningen på dit (og Torbens) lille problem at låse jer inde i et rum og se film i 2½ månede [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] !

Ej, spøg til side. Min liste over ikke-sete film i samlingen var for et stykke tid siden meget stor, men er (heldigvis) skrumpet.

- Monsters, Inc. - Two-Disk Set
- BTTF Part III
- The Mummy Collection
- Prinsen af Egypten (har set den før på DVD, men har fået den som ny i folie)

Ser I forresten al ekstra materialet før I bevæger jer hen til en ny skive?


Top
   
Indlæg: man okt 21, 2002 11:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Fritte:
<strong>

Ser I forresten al ekstra materialet før I bevæger jer hen til en ny skive?</strong><hr></blockquote>

Nej.

Jeg har masser af film, hvor jeg aldrig har set ekstramaterialet. Filmen i sig selv, lyd og billede er det primære! Ganske vist findes der masser af gode bag-om-features etc, men de er ikke så vigtige, at de skal ses før en ny film puttes i afspilleren.

Faktisk er der forsvindende lidt ekstramateriale i min samling, som jeg har set 2 eller flere gange.

Men det er en helt anden (og før gennemtærsket) debat.

[ 21-10-2002: Indlæg rettet af: Claus Ottosen ]</p>


Top
   
Indlæg: man okt 21, 2002 13:27 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Claus Ottosen:
<strong>Jeg har masser af film, hvor jeg aldrig har set ekstramaterialet. Filmen i sig selv, lyd og billede er det primære! Ganske vist findes der masser af gode bag-om-features etc, men de er ikke så vigtige, at de skal ses før en ny film puttes i afspilleren. </strong><hr></blockquote>

Enig [img]images/smiles/converted/thumb.gif[/img] !.. der er nogen gange hvor jeg SKAL se ekstramaterialet, men når jeg ikke skal anmelde titler ser jeg sjældent fx tre forskellige kommentarspor helt igennem eller sidder lænket til stolen med dokumentarerne kørende...

det har jeg simpelthen ikke tid til, men det kender I andre vel også [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Ellers er der kun 2 DVDer jeg ikke har nået at se (som man kan se på min samlingsider) og det er The Hire (som er R1 og jeg dermed ikke kan afspille) og så Riget II som jeg desværre ikke har haft tid til, selvom jeg var VILD med etteren...


Top
   
Indlæg: man okt 21, 2002 16:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 18, 2002 1:01
Indlæg: 1629
Geografisk sted: Odense
Det her er pinligt...meget pinligt!!!

Jeg talte lige for sjov, hvor mange af mine indkøbte film jeg ikke har fået set, siden jeg købte dem...ud af min samling på små 200 film er der over 90 af dem, som jeg ikke har set siden jeg købte dem. Mange af dem har jeg selvfølgelig set tidligere i biografen, på LaserDisc eller VHS men jeg har altså endnu ikke haft fornøjelsen på DVD, derudover er der et par stykker, som jeg aldrig har set før, men det er vist kun en 3-4 stykker.

Noget af forklaringen på dette er, at jeg sidste år til jul kom hjem fra et 5 måneders ophold i UK, hvor jeg havde nået at købe ca. 50 DVD'er, som jeg ikke kunne se, da min maskine stadig stod i DK...at antallet af usete film så siden er vokset så gevaldigt kom som lidt af et chok for mig selv!

Puha...måske har min kæreste ret, når hun siger, at jeg aldrig når at se alle de film, jeg har købt...nå, jeg skal liige se, om der er et godt tilbud et sted på nettet...


Top
   
Indlæg: man okt 21, 2002 16:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Okay - jeg er enig, Lars B. Det er pinligt. Meget pinligt [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] .

Men 50 usete film er en bedrift. Er du en forretningsmand eller hvad, siden du ikke har haft tid til noget [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img] ?!


Top
   
Indlæg: man okt 21, 2002 17:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
Hmm!!!

Som "evigheds"studerende burde Lars B jo have oceaner af tid???


(Og jeg tror nok jeg får x1000 for den bemærkning)


Top
   
Indlæg: man okt 21, 2002 17:18 
Offline

Tilmeldt: tirs jan 15, 2002 2:01
Indlæg: 1297
Geografisk sted: Den Jyske Vestkyst
Med hensyn til ikke-sete film har jeg altid en 5-10 stykker på hylden. Det er film som er blevet købt pga. den rigtige pris eller tilbud men som endnu ikke er set (venter på den rigtige anledning). De skal såmænd nok snart blive set, nu nærmer vinteren jo sig hastigt, og min seneste forkølelse minimerede bunken af usete film ganske krafigt. I sådanne situationer hvor man er lidt skidt, finder man jo ikke så nemt vej til Blockbusteren så er det rart bare at kigge på ens hylde.

Mht. om jeg ser alt ekstramateriale er det meget forskelligt. Det kommer meget an på film. Jeg foretrækker dokumentarprogrammer om effekter, påklædning, musikken osv. fremfor de almindelige "Behind The Movie" hvor det sødvanligvis mest er interviews. Jeg har endda været ude for at ekstra materialet har været af en væsentligt højere kvalitet end selv filmens indhold. Tag bare Pearl Harbor Vista Series, kanon udgivelse.....Lad os få nogle flere af dem.


Top
   
Indlæg: man okt 21, 2002 19:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 18, 2002 1:01
Indlæg: 1629
Geografisk sted: Odense
@Fritte

Næh, travl forretningsmand er jeg nu ikke...og evighedsstudent som Abildtrup kalder mig, regner jeg heller ikke med at blive, men ja, min titel for tiden er stud. negot.

I dette semester har jeg dog hele 2 timer om ugen, som jo naturligvis er en stor belastning på min fritid...nej, jeg SKAL til at komme i gang med mit speciale, så jeg kan retfærdiggøre stadig at hæve SU...

Næh, mit problem er vist mere, at jeg køber flere film end jeg kan tage mig sammen til at se, men nu skal det også være slut jeg nægter at komme over 100 usete film i samlingen; så må indkøbene simpelthen stoppe en tid!!! (skræmmende tanke)


Top
   
Indlæg: man okt 21, 2002 20:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 23, 2001 1:01
Indlæg: 3217
Geografisk sted: Odense
Jeg tror nu nok der er mere end 100 af mine DVD'er jeg endnu ikke har set, det holder sig også ret konstant da der hele tiden kommer nye til + jeg ser film jeg holder af igen og igen (el. gæster gerne vil se den og den film).
derfor bekymrer jeg mig heller ikke så meget om forsendelses tider fra online forhandlere, der er altid noget at se (bare de kommer frem, og self. helst i nogenlunde hel tilstand).


Top
   
Indlæg: man okt 21, 2002 20:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Jeg har også et par stykker der ikke har fundet vej til afspilleren endnu:

Supergirl L.E.
Where the Heart Is
Dangerous Beauty
Girlfight
Governess, The
Home Fries
Twilight
Bangkok Hilton
Big Town
Den Blodige Weekend
Den Lange Rejse Hjem
Shocker


Det var faktisk lidt flere end jeg lige havde regnet med. Problemet er at jeg ikke rigtig har lyst til at se dem lige p.t. Mon det har noget at gøre med at jeg ikke kan tænke på andet end det LoTR Gift Box sæt jeg har bestilt...


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team