DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 14:39

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: tors maj 17, 2018 13:49 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Er der nogen, der har lidt styr på ovenstående?

Jeg kører et website, hvor der er et forum a la DAHF (phpbb-baseret) og et brugersystem. Begge dele er baseret på, at man registrerer sig i phpbb.
Som jeg forstår det, er jeg så også dækket af persondataforordningen, da jeg behandler persondata (emailadresser). Forordningen dækker kun EU, men jeg ved for flertallet af brugeres vedkommende ikke, hvilket land de kommer fra.

Siden er ikke-kommerciel og ikke voldsomt stor, så det er ikke fordi, jeg regner med, at EU kommer fræsende til mig som den første efter 25. maj. Men det er meget rart at være lidt forberedt.
Jeg formoder, at forordningen også gælder mig? Skal jeg sende mails ud til alle brugere om, at jeg har styr på deres data, og at de kan hive fat i mig, hvis det er?

Det skal lige nævnes, at jeg har fået et længere skriv fra mit hostingfirma, Surftown, men det er skrevet på juristnonsens-sprog, så jeg dårligt kan afkode, hvad jeg siger ja og nej til. Jeg tror nok, at jeg kan skrive under på, at de opbevarer mine/brugernes data sikkert. Men de sender ikke mails ud til mine brugere.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors maj 17, 2018 15:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
Den nye GDPR (General Data Protection Regulation) lov gælder først og fremmest for offentlige og private virksomheder og registrerede foreninger.

Men, hvis du som privatperson har en hjemmeside, blog eller et forum, som indsamler oplysninger der omfattes af GDPR, så gælder det også for dig.

Der er mange ting som du skal tage stilling til (opbevaring af data, type af data, henførelse af data, etc, etc..). Hvis du f.eks. opbevarer data som navne, emailadresser og IP-adresser, så falder du helt klart ind under GDPR.

Så ja, det gælder også DAHF... :roll:


Top
   
Indlæg: tors maj 17, 2018 15:11 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
pallec skrev:
Den nye GDPR (General Data Protection Regulation) lov gælder først og fremmest for offentlige og private virksomheder og registrerede foreninger.

Men, hvis du som privatperson har en hjemmeside, blog eller et forum, som indsamler oplysninger der omfattes af GDPR, så gælder det også for dig.

Der er mange ting som du skal tage stilling til (opbevaring af data, type af data, henførelse af data, etc, etc..). Hvis du f.eks. opbevarer data som navne, emailadresser og IP-adresser, så falder du helt klart ind under GDPR.

Så ja, det gælder også DAHF... :roll:

Ok, så langt, så godt - og ja, jeg havde luret, at hvis jeg var "ramt", så var DAHF det nok også. Ulrik to the rescue?

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: lør maj 26, 2018 20:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2010 11:20
Indlæg: 239
Kunne ikke lade være med at grine da jeg så den her migmig. Billede

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

_________________
Where are you, you spongy, yellow, delicious bastards?


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 41 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team