Dankort på mobilen er nu ude

I dette forum kan der diskuteres ALT mellem himmel og jord...og det er jo ikke så lidt.
Brugeravatar
Mills
Geografisk sted: Frederikshavn
Kontakt:

Dankort på mobilen er nu ude

Indlægaf Mills » man maj 01, 2017 14:29

Så kom Nets med deres app. I forhold til Mobilepay savner, så savner jeg i den grad touch id og kvitteringer. :(

Jeg forstår ikke helt hvorfor Mobilepay og Nets ikke kunne lave noget sammen. To systemer er lidt noget rod.
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild

Brugeravatar
Naiera
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Dankort på mobilen er nu ude

Indlægaf Naiera » man maj 01, 2017 14:37

Jeg har brugt Loans and Spears Wallet i nogle uger, som for det meste har virket fint. Det laver dog oftest bøvl når jeg prøver at bruge det på en normal terminal med kontaktløs betaling, hvor det ellers burde virke. Måske kan Nets' egen app gøre det bedre. Selvom jeg hørte i radioen at den var kommet ud, var der dog intet at finde på Google Play, så jeg tænkte at den kun var hos æble indtil videre.

Brugeravatar
Mills
Kontakt:

Indlægaf Mills » man maj 01, 2017 14:59

Den er åbenbart kun i Beta pt.

Brugeravatar
vclarke
Geografisk sted: midtjylland

Indlægaf vclarke » man maj 01, 2017 18:27

Mills skrev:Så kom Nets med deres app. I forhold til Mobilepay savner, så savner jeg i den grad touch id og kvitteringer. :(

Jeg forstår ikke helt hvorfor Mobilepay og Nets ikke kunne lave noget sammen. To systemer er lidt noget rod.

Det er da fint med konkurrence
"When I'm with you baby, I go out of my head"

Brugeravatar
Mills
Kontakt:

Indlægaf Mills » man maj 01, 2017 23:27

Tjo, hvis det resulterer i bedre produkter. Jeg var godt tilfreds med Mobilepay og er ret træt af at den lokal Føtex er skiftet til Nets system i stedet.

Brugeravatar
Naiera
Kontakt:

Indlægaf Naiera » tirs maj 02, 2017 3:35

MobilePay var simpelthen for sløvt. Kreditkort på mobilen er ligeså hurtigt som kontaktløst kreditkort, når det virker. Selvfølgelig er der nok nogle børnesygdomme lige her i starten, som dem jeg nævnte, hvor terminalen siger at kortet ikke virker, selvom det jo burde være præcis det samme som et kontaktløst Visa/Dankort.

Brugeravatar
Mikl
Geografisk sted: Face down in the muck...
Kontakt:

Indlægaf Mikl » tirs maj 02, 2017 6:28

Det er ikke det samme som kontaktløse kreditkort. Nets-app'en bruger Bluetooth fordi Apple ikke har åbnet NFC-chippen til udviklere. Bluetooth er ikke nær så egnet til trådløs betaling som NFC. Derfor langsommere.

MobilePay bruger NFC på Android og Bluetooth på iOS, men har lavet en løsning der gør at man kan betale fra låseskærmen, hvilket alt andet lige er hurtigere en Nets' løsning.

I det hele taget forstår jeg ikke hvad vi skal med denne nye dankort-app. Den bringer INTET nyt til markedet. Den er på alle måder ringere en både MobilePay og det plastickort den prøver at afløse. Jeg tror ikke de kommer nogle veje med den.
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox

Brugeravatar
Mills
Kontakt:

Indlægaf Mills » tirs maj 02, 2017 7:12

Men det får succes i og med at Føtex, Bilka, Netto og Fakta har tvangsindført det.

Brugeravatar
Mikl
Kontakt:

Indlægaf Mikl » tirs maj 02, 2017 8:37

Mills skrev:Men det får succes i og med at Føtex, Bilka, Netto og Fakta har tvangsindført det.

Det er jo ikke givet. Men vi får se.

Brugeravatar
Naiera
Kontakt:

Indlægaf Naiera » tirs maj 02, 2017 14:16

Mikl skrev:Det er ikke det samme som kontaktløse kreditkort.

De enkelte pengeinstitutters app bruger NFC på Android. Det kan jeg i hvert fald med sikkerhed sige om Lån og Spars app, eftersom jeg aldrig har tændt for bluetooth, samt fået "resultater" ved at prøve at betale på normale kontaktløse terminaler. Dansk Supermarked har selvfølgelig bluetooth-adaptere til iPhones, men det BURDE altså virke som normale kontaktløse kreditkort med Android.

MobilePay var en midlertidig løsning til mobilbetaling. Appen vil fortsat bruges til sit oprindelige formål, mens markedet for betalingskort på mobil altså bedre varetages af mere egnede apps.

Brugeravatar
Mikl
Kontakt:

Indlægaf Mikl » tirs maj 02, 2017 17:19

Kendte ikke til Wallet appsne fra de enkelt banker.
Nå men MobilePay, Dankort-app'en og wallet appsne virker på samme måde på de enkelte platforme.

På Android virker de med NFC og på iPhone med Bluetooth (eller QR). Der er ingen af appsne der har mere ægte kontaktløs betaling end de andre (hvis man altså ser bort fra NFC-manglen på iPhone). Dvs. der er intet der gør Dankort eller wallet app'en mere ægte kontaktløs end MobilePay.

Dankort app'en gør det kun mere besværligt at betale med dankort (ift plastik-varianten) fordi man skal låse telefonen op, finde app'en, starte den osv. Det er for så vidt også et problem med MobilePay (bortset fra at de nu er begyndt at tilbyde betaling fra låseskærmen - ihvertfald på iPhone), men dens berettigelse er at den desuden tilbyder P2P betaling osv. Dankort er en me-too app der ikke bringer noget nyt med sig.

Full disclosure: Jeg arbejder for Danske Bank (dog ikke direkte med MobilePay), men jeg kender teknologien bag disse betalingsløsninger og synes bare det er åndet at Dankort bruger energi på at lave en app når ingen af Dankortets styrker er medtaget på den nye platform.

Brugeravatar
Naiera
Kontakt:

Indlægaf Naiera » tirs maj 02, 2017 18:30

Man skal kun låse telefonen op. Appen sidder som standardbetalingsmetode og starter selv når den skal. Over 200,- taster man så pinkoden på telefonen i stedet for på automaten.

Jeg låser i øvrigt min telefon op med fingeraftryk, så det er på alle måder hurtigere end MobilePain.
Senest rettet af Naiera tirs maj 02, 2017 19:09, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Naiera
Kontakt:

Indlægaf Naiera » tirs maj 02, 2017 18:32

Mikl skrev: Dvs. der er intet der gør Dankort eller wallet app'en mere ægte kontaktløs end MobilePay.

Bortset fra at Dankort på mobilen altså (i teorien) virker på alle automater med kontaktløs, uden MobilePain eller bluetooth-adapter.

Brugeravatar
Maggerholm
Geografisk sted: Århus V
Kontakt:

Indlægaf Maggerholm » tirs maj 02, 2017 20:17

Forsøget er vel, at gøre mobilen til den dims vi skal have med, og så er det det.
Ingen kontanter, ingen kreditkort.
Så skal vi bare lige have elektroniske låse i hjemmet, og en "kørekort app".

Jeg er af den gamle skole, der har en pung fuld af både penge, kort (både dankort og diverse medlemskort), kørekort, mm.
Jeg så da gerne at noget af det blev "mobilt".

Men tror nu ikke bare jeg lader dankortet blive derhjemme.

Mvh Michael
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede

Brugeravatar
henriks
Geografisk sted: Ringsted
Kontakt:

Indlægaf henriks » ons maj 03, 2017 0:41

Naiera skrev:Man skal kun låse telefonen op. Appen sidder som standardbetalingsmetode og starter selv når den skal. Over 200,- taster man så pinkoden på telefonen i stedet for på automaten.

Jeg låser i øvrigt min telefon op med fingeraftryk, så det er på alle måder hurtigere end MobilePain.

Rart at vide.. De ved ikke meget i butikken(netto)

Tilbage til "Alt Andet (end hjemmebio)"